Iisus Hristos - Fiul Lui Dumnezeu si Fiul Omului

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE:
I. Logosul in Treime: 
1. Consubstantialitatea Tatalui cu Fiul si cu Duhul Sfant.
2. Lucrarea Logosului divin in crearea lumii.
3. Fiul lui Dumnezeu: Logosul si Adam. De la Chip la cel dupa chip.
II. Hristologie si iconomie:
1. Iisus Hristos - Logosul inomenit.
2. Enipostaziere si chenoza.
3. Fecioara Maria - Nascatoare de Dumnezeu.
4. Rascumpararea ca restaurare a firii cazute:
a) Hristos - Arhiereu vesnic si Jertfa suprema.
b) Hristos - Profetul si Profetia (Evanghelia).
c) Hristos - Imparat vesnic si Domn al Invierii.
5. Biserica - Trupul lui Hristos in Duhul Sfant.
III. Hristologie si eshatologie:
1. Invierea lui Hristos ca temei al invierii noastre.
2. Hristos - Judecatorul celor vii si al celor morti.
CONCLUZII.


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE:
Afirmatiile mesajului crestin trebuie sa prezinte propozitii certe, nu ipoteze sau opinii personale. Ele pot avea un astfel de statut atunci cand au drept fundament ceea ce credinta crestina recunoaste si considera drept certitudinea absoluta, drept adevarul insusi. O forma a crestinismului care nu Il considera ca atare pe Iisus Hristos nu reprezinta crestinismul. Hristos este vocea cea mai inalta a lui Dumnezeu prin Care Dumnezeu ne-a revelat lucruri cu privire la El Insusi. Numele de Iisus Hristos nu este un termen abstract, nu se refera la un semn sau la o imagine, prin care Dumnezeu ni Se arata noua ca fiind real, dar care totodata ar fi cat se poate de diferita de El, ci Hristos este Adevarul existential, Adevarul real, Care ni-L descopera pe Dumnezeu in Sine Insusi, in chip vazul dupa Intrupare.
Particularitatea teologiei ortodoxe este legatura organica intre dogma treimica si cea hristologica. Aceasta inseamna ca hristologia este legata de teofaniile istoriei biblice si nu doar de asteptarile mesianice ale iudaismului. Dogma treimica, dupa cum este prezentata in primul capitol al lucrarii, si care isi are radacinile in teofaniile Vechiului Testament, este revelata de Dumnezeu Cuvantul neantrupat, a doua Persoana a Sfintei Treimi. Dupa Sfantul Evanghelist Ioan si cei urmatori lui, inca de la inceput, in istoria primei comunitati crestine, Cuvantul lui Dumnezeu, Care era prezent si in vremea patriarhilor si profetilor, se gaseste in avanscena dumnezeiestii iconomii.
Al doilea capitol al lucrarii Il priveste pe Hristos nu numai dintr-un plan transcendent, ci si dintr-un plan imanent. Adica Logosul lui Dumnezeu Tatal Se coboara in imanent prin intrupare, descoperind slava Dumnezeului Treimic; slava pe care membrii Bisericii o vad dupa intrupare in situatii istorice concrete. Aceasta slava pe care o vad acum membrii Bisericii, este aceeasi pe care o vedeau patriarhii si profetii Vechiului Testament, in timpul prezentei Sale neintrupate.
Prima constiinta si experienta a comunitatii Bisericesti Il accepta pe Iisus ca Hristos. In conformitate cu teologia ulterioara, Hristos este Cuvantul Intrupat. Se numeste Hristos dupa inomenirea Lui si niciodata in starea Sa vesnica, adica in prezenta Sa neintrupata. Hristos este Mesia Cel asteptat in Vechiul Testament, si care a fost primit prin nasterea din fecioara, in Noul Testament. Cuvantul insusi unit dupa fiinta cu firea noastra, prin intrupare, unge aceasta fire si-i da puterea harismatica a dumnezeirii, si pe care o primeste fiecare om prin unirea cu trupul Lui Hristos, care este Biserica.
Ultimul capitol al lucrarii vorbeste despre lucrarea lui Hristos in Eshatologie. Hristos este inceputul, mijlocul si sfarsitul veacurilor, fiindca prin opera Sa mantuitoare a prefacut chipul trecator al lumii actuale, in chipul netrecator al imparatiei lui Dumnezeu, prin inviere. Pe de alta parte, sfarsitul veacurilor a ajuns la noi in virtualitatea credintei, fiindca imparatia lui Dumnezeu este deja prezenta in istorie in chip potential, ca sa devina actuala la Parousia Domnului, ca cer nou si pamant nou.
I. LOGOSUL IN TREIME
1.Consubstantialitatea Fiului cu Tatal si cu Duhul Sfant.
Prin actiunea Sa revelatoare, Dumnezeu Se descopera ca fiind o Existenta fara inceput si fara sfarsit. El isi are Existenta de la Sine si prin Sine, ceea ce inseamna ca El e insasi Existenta. Fiind insasi Existenta inseamna ca nu exista nimic anterior lui Dumnezeu care sa-I predetermine existenta. Moise este cel care primeste de la Dumnezeu adevarul cu privire la aseitatea divina; astfel ca Domnul se prezinta profetului cu Numele Sau de Cel ce este; spunand: ,,Eu sunt Cel ce sunt"( Ies.III,15). In Apocalipsa lui Ioan este descoperit acelasi adevar, caci Dumnezeu Insusi spune: ,,Eu sunt Alfa si Omega, zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era si Cel ce vine, Atottiitorul"(Apoc.I,8).


Fisiere in arhiva (1):

  • Iisus Hristos - Fiul Lui Dumnezeu si Fiul Omului.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!