Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață

Licență
8.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 70 în total
Cuvinte : 22841
Mărime: 989.17KB (arhivat)
Publicat de: Blanduzia Boca
Puncte necesare: 11
UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA FACULTATEA ŞTIINŢE ECONOMICE

Cuprins

  1. Introducere
  2. Capitolul 1: Imaginea întreprinderii – atribut important în poziţionarea acesteia
  3. 1.1 Analiza definiţiei de imagine şi componentelor ei
  4. 1.2 Crearea imaginei întreprinderii – factori de influenţă şi procese specifice
  5. 1.3 Caracteristicile conceptuale ale poziţionării întreprinderii pe piaţă
  6. Capitolul 2: Analiza imaginii întreprinderii „Axor” S.R.L. în baza instrumentelor de Marketing
  7. 2.1 Prezentarea generală a societăţii comerciale „Axor” S.R.L.
  8. 2.2 Abordarea instrumentelor de marketing pentru imaginea întreprinderii „Axor” S.R.L.
  9. 2.3 Evaluarea imaginii curente a întreprinderii „Axor” S.R.L.
  10. Capitolul 3: Modalităţi de perfecţionare şi promovare a întreprinderii „Axor” S.R.L.
  11. 3.1 Studiul influenţei imaginii corporative asupra poziţionării întreprinderii pe piaţă
  12. 3.2 Recomandari privind îmbunătăţirea şi promovarea imaginii întreprinderii
  13. Concluzii şi recomandări
  14. Bibliografie
  15. Anexe

Extras din licență

Introducere

Actualitatea temei:

Orice întreprindere vinde odată cu produsul ei, propria imagine: vinde speranţe, idei, sentimente, valoare. În economia de astăzi, economie dezvoltată şi caracterizată printr-o competiţie acerbă, nevoia stabilirii unor strategii clare de promovare a imaginii companiei a devenit din ce în ce mai mult o necesitate.

Daca ne vom uita la oamenii din jurul nostru. Putem observa că fiecare din ei îşi creează propria sa imagine. Ea se bazează pe ceea ce vedem, auzim despre acest om şi tot odata experienţa pe care o deţinem în comunicarea cu el. La fel ca oamenii, întreprinderea are imaginea sa, indiferent de faptul dacă le place sau nu. Imaginea pozitivă este la fel de dificil de a fi identificată, ca frumuseţea sau calitatea, dar atunci cînd ea este, fiţi siguri că o veţi sesiza. Succesul oricarei companii depinde de mai muţi factori, şi unul din aspectele importante al percepţiei şi evaluării companiei, din partea consumatorului, este impresia pe care acesta şi-o formează în urma interacţionării cu produsele şi serviciile ei.

A fi preocupat de imagine înseamnă a fi preocupat de modul în care publicul percepe o temă. Compania nu poate rămîne indiferentă la conflictele de muncă, la etică sau la binele public pentru ca apoi să pretindă că-i pasă de imagine. A defini o marcă, un produs, a crea o imagine care merge dincolo de fapte şi de declaraţia de valoare cerută şi care doreşte să atingă publicul la nivel emoţional este o idee ambiţioasă, axată pe principiile unei afaceri bune.

Economia modernă nu suferă de insuficienţe, ci de surplusuri. Într-un supermarket tipic putem să găsim o sumedenie de marci a diferitor companii. Din punctual de vedere al vînzătorului putem să numim aceasta o supraconcurenţă. Din punct de vedere a consumatorului – supraofertă.

În cazul în care toate bunurile şi serviciile de pe piaţă sunt aceleaşi, un avantaj deplin nu va obţine nici o companie. Multe întreprinderi moderne greşesc prin utilizarea strategiilor de convergenţă, cu alte cuvinte, strategiile lor de poziţionare sunt nedeferenţiate. Întreprinderea trebuie să depună eforturi pentru o poziţionare semnificativă şi cu caracteristici distinctive.

Relevanţa temei alese este redata şi de faptul că la etapa actuală de dezvoltare a pieţei, imaginea întreprinderii este un factor care permite adaugarea unor avantaje competitive pentru proprietarul ei. O imagine puternică face posibilă obţinerea unui punct de sprijin pe un anumit segment de piaţă, creşterea numarului de clienţi fideli, iar în unele cazuri chiar şi poate crea o nişă individuală nouă pe piaţă.

Deasemenea imaginea influenţează competitivitatea firmei pe piaţă, poziţia de marketing, stabilirea preţurilor la produse/servicii, atractivitatea în calitate de angajator, calitatea clientelei şi partenerilor, ceia ce rezultă într-o cuprindere aproximativă a tuturor sferelor de activitate.

Astazi, sunt rare organizaţiile din ţară, care au create departamente sau angajează responsabili de relaţii publice, excepţie făcînd companiile şi organizaţiile străine care activează pe teritoriul Republicii Moldova precum şi companiile financiar-bancare. În aceste condiţii, devine actuală necesitatea studierii conceptelor de baza privind activitaţile orientate spre crearea şi gestionarea imaginii întreprinderii.

Scopul şi obiectivele lucrarii:

Scopul lucrării este justificarea teoretică şi ştiinţifică a eficienţei formării unei imaginii dinstictive ca avantaj în poziţionarea echilibrată a întreprinderii pe piaţă şi pentru sporirea competitivităţii.

Pentru realizarea scopului propus este necesar să rezolvăm următoarele obiective:

1. Studierea aspectelor teoretice ale formării şi promovării imaginii întreprinderii;

2. Studierea esenţei conceptului de imagine, în special formarea sa la fiecare etapă a ciclului de viaţă şi evaluarea eficacităţii sale;

3. Evidenţierea rolului imaginii în asigurarea succesului firmei pe piaţă;

4. Identificarea caracteristicilor formării unei imagini externe, interne şi a identităţii;

5. Analiza procesului de formare a imaginii întreprinderii;

6. Metode de aplicare a imaginii firmei;

7. Analiza celor mai frecvente greşeli;

8. Analiza starii actuale a imaginii companiei „Axor” S.R.L.;

9. Studiul influenţei imaginii corporative asupra poziţionării întreprinderii „Axor” S.R.L.;

10. Evaluarea imaginii întreprinderii în contextul tendintelor pieţei de obiecte sanitare din Republica Moldova.

Bibliografie

1. Al. Ries, Jack Trout, „Poziţionarea lupta pentru un loc în mintea ta”, Editura Brandbuilders, 2004.

2. Buzoianu Daniela, „Economia şi gestiunea întreprinderii”, Ploeşti, Note de curs, 2006.

3. Chiciudean Ion, George David, „Managementul comunicării în situaţii de criză”, Bucureşti, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, 2011. http://managementcrize.files.wordpress.com/2012/03/comunicarea-de-criza-suport-de-curs.pdf (vizitat 15.03.2008).

4. http://lex.justice.md/index.php?action=view&view=doc&lang=1&id=324892 (vizitat 15.03.2008).

5. http://www.allmoldova.com/furniture-design/furniture-for-the-house/my-house-villeroy-boch/salon.html (vizitat 15.03.2008).

6. http://www.anrceti.md (vizitat 15.03.2008).

7. http://www.gdr.md/ru/link/ (vizitat 15.03.2008).

8. http://www.interior.md/ (vizitat 15.03.2008).

9. James R. Gregory, „Marketing corporate image - The company as your number one product”, NTC Business Book, 1991.

10. Joe Marconi, „Ghid practic de relaţii publice”, Iaşi, Editura Polirom, 2007.

11. Jung, C.G., „Puterea sufletului - Antologie, Psihologie individuală și socială”, Ed. Anima, București, 1994.

12. Marie-Helene Westphalen, „Le Communicator. Guide operationnel pour la communication d'entreprise”, Paris, editia a II-a, Dunod, 1994.

13. Maxim E., Gherasem T., „Marketing”, Bucureşti, Editura Economică, 2000.

14. Nedelea A. „Marketing”, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 2005

15. Olaru A., „Managementul marketingului firmelor romîneşti”, Galaţi, Editura Alma, 2000.

16. Ph. Kotler „Managementul marketingului”, Ediţia a II-a, Teora, 2000.

17. Sica Stanciu, „Bazele generale ale marketingului”, Universitatea din Bucuresti, 2002. http://ebooks.unibuc.ro/StiinteADM/sica/4.htm (vizitat 15.03.2008).

18. Smith. P. R., „Marketing Communication”, Londra, Editura Kogan Page Limited, 1993.

19. Solcan M., „Conceptul de imagine a firmei”, Revista „Economie şi Sociologie” nr-3, ASEM, Chişinău, 2003, p.59-99.

20. Stancu Valentin, „Relaţii Publice”, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative. http://bibliotecalibera.files.wordpress.com/2008/06/relatii-publice.pdf (vizitat 15.03.2008).

21. Tamás Csordás, „Corporate Identity”, Miskolc, University of Miskolc, 2008. http://www.gei.uni-miskolc.hu/phd/tezisfuzetek/csordas_phd.pdf (vizitat 15.03.2008).

22. Thomas C. O'Guinn,Chris T. Allen,Richard J. Semenik, „Advertising and integrated brand promotion”, Ohio, Thomson/South-Western, 2003. http://books.google.md/books?id=YAbiomVggU8C&printsec=frontcover&hl=ro#v=onepage&q&f=false (vizitat 15.03.2008).

23. Алехина И., „Имидж и этикет в бизнесе”, М.: Дело, 2003.

24. Б. Джи, „Имидж фирмы: планирование, формирование, продвижение”, 1999. http://www.buro-dv.ru/literatura/liter_11/liter11.php (vizitat 15.03.2008).

25. Восколович Н.А., „Маркетинг туристских услуг”, ТЕИС, 2001.

26. Жданова Т.С., „Ленивый маркетинг. Принципы пассивных продаж”, Дашков и К°, 2010.

http://www.e-reading-lib.org/chapter.php/90266/37/Zhdanova_-_Lenivyii_marketing._Principy_passivnyh_prodazh.html. (vizitat 15.03.2008).

27. Квартальнов В.А, „Менеджмент туризма”, М.: Финансы и статистика, 2002. (33.)

28. Титов Л., „Термины – «имидж» и «мнение»”. www.ln.com.ua (vizitat 15.03.2008).

29. Чумиков А.Н., Бочаров М.П., „Связи с общественностью: теория и практика”, М.: Дело, 2006.

Preview document

Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 1
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 2
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 3
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 4
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 5
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 6
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 7
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 8
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 9
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 10
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 11
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 12
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 13
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 14
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 15
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 16
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 17
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 18
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 19
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 20
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 21
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 22
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 23
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 24
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 25
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 26
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 27
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 28
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 29
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 30
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 31
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 32
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 33
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 34
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 35
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 36
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 37
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 38
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 39
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 40
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 41
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 42
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 43
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 44
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 45
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 46
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 47
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 48
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 49
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 50
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 51
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 52
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 53
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 54
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 55
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 56
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 57
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 58
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 59
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 60
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 61
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 62
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 63
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 64
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 65
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 66
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 67
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 68
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 69
Imaginea - Factor Important de Poziționare a Întreprinderii pe Piață - Pagina 70

Conținut arhivă zip

  • Imaginea - Factor Important de Pozitionare a Intreprinderii pe Piata.docx

Alții au mai descărcat și

Fundamentarea Strategiei de Promovare a Imaginii Companiei

IMAGINEA CONTEAZĂ Orice companie vinde odată cu produsul ei, propria imagine: vinde speranţe, idei, sentimente, valoare. În economiile de astăzi,...

Studierea Imaginii unei Întreprinderi Turistice în Rândul Clientelei

NOTĂ INTRODUCTIVĂ Orice întreprindere, indiferent de profil, dimensiune şi de spaţiul socio -economic în care activează, trebuie să îşi probeze în...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Analiza Influenței Factorilor de Fundamentare a Politicii de Preț

CAPITOLUL 1. INTEGRAREA POLITICII DE PREŢ ÎN PROCESUL DE PLANIFICARE STRATEGICĂ A ÎNTREPRINDERII Dată fiind universalitatea şi complexitatea sa,...

Performanța Economică și Căi de Sporire a Avantanjului Competitiv

Introducere Cuvinte cheie care ar trebui să se regăsească în vocabularul oricărui întreprinzător. În mod sigur, chiar dacă nu descoperă pe deplin...

Politică de marketing - electronice - studiu de caz Sony

1. POZIŢIONAREA/REPOZIŢIONAREA – FACTORI IMPORTANŢI PENTRU POLITICA DE MARKETING A ORGANIZAŢIEI 1.1. Strategia de bază Strategia de bază stă la...

Auditul în Marketing

CAPITOLUL 1 1. Introducere in auditul de marketing 1.1.Funcţia de audit 1.1.1.Misiunea funcţiei Definirea misiunii auditului intern a...

Societatea Europeană a Informației

Această lucrare prezintă lumea contemporană privită prin prisma informaţiei ca şi resursă strategică a societăţi. Informaţia dinamizează evoluţia...

Strategii de distribuție la SC Artima SA

CAPITOLUL I – CONSIDERAŢII GENERALE 1.1.Scurt istoric În cadrul activităţii de marketing nu mai este necesar să fie demonstrată importanţa...

Analiza ECO Invest

INTRODUCERE Definind strategia de piaţă ca fiind o suită de decizii având ca scop finalitatea optimă a activităţii întreprinderii într-o anumită...

Metode de studiere a pieței

ARGUMENT Am ales această temă “Metode și tehnici de studiere a pieței” deoarece identificarea nevoilor clienților, înțelegerea și satisfacerea...

Ai nevoie de altceva?