Impactul Campaniilor Sociale Asupra Publicului din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. PUBLICITATE SI PUBLICITATE SOCIALA 5
1.1 Publicitatea - Notiuni generale 5
1.1.1 Definire 5
1.1.2 Tipuri de publicitate 6
1.1.2.1 Publicitatea rationala 7
1.1.2.2 Publicitatea mecanicista 7
1.1.2.3 Publicitatea integrativa 8
1.1.2.4 Publicitatea sugestiva 9
1.1.3 Formele publicitatii 10
1.1.4 Structura enuntului publicitar 10
1.1.5 Suporturi publicitare 14
1.2 Publicitate sociala 16
1.2.1 Simbioza sociala 21
1.2.2 Consumatorul- subiect social 23
CAPITOLUL II. PUBLICITATEA IN CAMPANIILE SOCIALE 25
2.1 Campania sociala 25
2.2 Responsabilitatea sociala corporatista 26
2.2.1 Definirea conceptului 26
2.2.2 Tipuri de responsabilitate sociala 27
2.2.3 Impactul responsabilitatii sociale asupra economiei corporatiei 30
2.2.3.1 Impactul asumarii responsabilitatii sociale asupra strategiei corporatiei 31
2.2.3.2 Costurile si beneficiile asumarii responsabilitatii sociale 33
2.2.4 Responsabilitatea sociala corporatista in Romania 34
2.3 Benetton-publicitate si/sau responsabilitate sociala 34
2.4 Campanii sociale desfasurate in Romania 39
2.4.1 Campania Sansa la viata, sansa la noi amintiri Procter & Gamble 39
2.4.2 Responsabilitatea sociala in cadrul companiei COSMOTE 41
CAPITOLUL III. STUDIU DE CAZ: CAMPANIA FEMEI IN UMBRA. UMBRE 43
3.1 Violenta- notiuni introductive 44
3.1.1 Definirea conceptului 44
3.1.2 Formele de manifestare a violentei 45
3.1.2.1 Violenta psihologica 45
3.1.2.2 Violenta fizica 45
3.1.2.3 Violenta sociala 45
3.1.2.4 Violenta economica 46
3.1.2.5 Violenta sexuala 46
3.1.3 Cauzele comportamentului violent manifestat asupra femeilor 47
3.1.4 Efectele violentei asupra victimelor 48
3.2 Campania Femei in umbra. Umbre 49
3.2.1 Date si statistici 63
3.2.2 Impactul economic si social al violentei impotriva femeilor 65
3.2.3 Violenta impotriva femeii prezentata in presa din Romania 66
3.2.3.1 Modul de prezentare publica a formelor de violenta 66
3.2.3.2 Articole din presa scrisa cu referire directa la violenta asupra femeii 67
3.2.3.3 Violenta impotriva femeii prezentata in emisiunile de televiziune 68
3.2.4 Campania celor 16 zile de activism impotriva violentei asupra femeii desfasurata in judetul Gorj 69
3.2.5 Campania celor 16 zile de activism impotriva violentei asupra femeii desfasurata in judetul Mures 70
3.2.6 Femei in umbra. Umbre. Bucuresti, 25 noiembrie 2008 71
3.2.7 Ziua internationala a femeilor - 8 martie 73
3.2.8 Implicarea barbatilor in problema combaterii violentei impotriva femeii 75
3.2.9 Campania Secretarului General al ONU pentru eliminarea violentei impotriva femeilor (2008-2015) 77
3.2.10 Violenta domestica asupra femeii insarcinate 79
CONCLUZII 83
BIBLIOGRAFIE.86


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Am ales ca tema a lucrarii de licenta Impactul campaniilor sociale asupra publicului din Romania datorita multiplelor posibilitati de abordare pe care le ofera si a consecintelor ce pot face obiectivul unui studiu de caz. Am considerat ca un bun exemplu de campanie sociala este campania Femei in umbra. Umbre, un studiu de caz complex care apeleaza la comunicarea prin toate mijloacele mass-media, se foloseste de persoanele publice pentru un impact mai mare, are obiective clare si strategii foarte bine puse la punct. 
Lucrarea de fata este structurata in trei capitole avand drept scop prezentarea caracteristicilor publicitatii precum si impactul ei in societate si explicitarea conceptului de responsabilitate sociala.
Primul capitol al lucrarii prezinta cateva notiuni referitoare la publicitate, cum ar fi definirea conceptului, clasificare, forme de publicitate, structura enuntului publicitar, suporturi publicitare si publicitatea sociala. 
Cel de-al doilea capitol este structurat pe patru subcapitole care imbina notiunile teoretice cu aspectele practice prin prezentarea conceptul de responsabilitatea sociala corporatista si exemplificare unor campanii de tip Benneton. 
Capitolul trei incepe printr-o scurta trecere in revista a notiunilor cu privire la conceptul de violenta. Apoi este prezentat un studiu de caz realizat pe marginea campaniei sociale Femei in umbra. Umbre in care este prezentat ceea ce presupune aceasta campanie: obiective, calendar, actiuni, date si statictici pe plan national si international cu privire la problema violentei impotriva femeii, prezentarea actelor de violenta atat in presa scrisa cat si in televiziune, contributia pe care o au barbatii in lupta pentru combaterea violentei impotriva femeii. 
Am ajuns la concluzia ca, in viata de zi cu zi se tot vorbeste despre o emancipare a femeii, de o eliminare a discriminarii femeii, de o egalitate in drepturi intre femeie si barbat, dar realitatea e cu totul alta. Nu numai ca nu s-a produs aceasta egalitate, mai mult in unele situatii femeia nu e respectata nici ca om pentru ca inainte de orice diferentiere de gen toti suntem oameni, fiinte cu drepturi si sentimente.
In societatea noastra majoritatea oamenilor inca traiesc in sisteme de putere patriarhala care privilegiaza barbatii fata de femei.Ce este crud si de neacceptat si totodata un motiv pentru care m-am decis sa fac aceasta lucrare cu studiul de caz pe campania sociala Femei in umbra. Umbre, este ca barbatii se impun in fata femeii prin violenta (fizica, psihologica, sexuala, economica, sociala). 
Efectele pe care publicitatea le are asupra societatii contemporane sunt multiple, se manifesta direct sau indirect si sunt mai mult sau mai putin vizibile. Exista campanii care informeaza, altele care au rol de educare, unele incearca sa schimbe atitudini si mentalitati.
Acele reclame in care femeia este prezentata intr-o postura defavorabila: tine in brate cu disperare o masina de spalat, se sperie ca sotul a stricat frigiderul fara sa-i pese mai mult daca o inseala (campania Domo Tii mult la aparatele de marca?), prezentarea femeii in ipostaze de obiect, promovarea indirecta a unor comportamente antisociale ( reclamele coniacului Unirea). 
Aceste exemple indica faptul ca latura negativa care poate fi descoperita in impactul pe care publicitatea il exercita asupra societatii contemporane capata consistenta numai dupa stabilirea subiectiva a unui punct de vedere sau a unui anumit unghi de analiza: sunt barbatii incurajati sa trateze femeile cu lipsa de respect, anumite categorii socio-profesionale sunt incurajate la comportamente mai putin civilizate.
CAPITOLUL I. PUBLICITATE SI PUBLICITATE SOCIALA
1.1 Publicitatea - Notiuni generale
1.1.1 Definire
Publicitatea este un camp de complexitate ridicata al practicii sociale. Se intalnesc aici fenomene si procese care fac obiectul de cercetare al unor discipline stiintifice de mare traditie: sociologie, psihologie, mitologie, estetica etc. Aceasta complexitate face ca incercarea de a da o definitie publicitatii sa fie sortita esecului; nici o definitie nu poate cuprinde bogatia de caracteristici ale campului care ne intereseaza. 
Definita din punct de vedere comunicational, in legatura cu idei, produse si servicii, publicitatea reprezinta informarea si persuadarea controlate si identificabile prin intermediul mass-mediilor. In aceasta definitie, termenii de interes sunt controlat, identificabil si mass-medii. Primul are in vedere faptul ca firma producatoare hotaraste in totalitate continutul, timpul si locul, directia mesajului de transmis catre public; al doilea: faptul ca destinatarul mesajului poate identifica sursa si scopul acestuia; al treilea: faptul ca, pentru transmiterea mesajului, firma producatoare are la indemana o serie intreaga de canale, de mare diversitate expresiva. 
,,Publicitatea nu informeaza despre produs, ci il lauda. Publicitatea nu este un spectacol gratuit; ii costa scump pe consumatori. E adevarat ca publicitatea ii face pe oameni sa viseze, dar sunt de dorit astfel de vise? E mai bine sa ii faci pe copii sa viseze la jucarii pe care parintii nu li le pot cumpara? Pe adulti sa viseze la un lux pe care nu si-l pot oferi? (.) Publicitatea este o exigenta fundamentala a tipului de economie in care traim; a critica inseamna a duce o lupta de ariergarda care nu prezinta nici un interes." 
Publicitatea este unul dintre elementele utilizate pentru prezentarea convingatoare a produsului sau serviciului catre cumparator sau utilizator. Pentru multi dintre cei implicati ca beneficiari de reclama, agenti de publicitate sau consumatori, publicitatea reprezinta elementul de comunicare principal in mixul de marketing. Consumatorii au posibilitatea sa cunoasca mai bine, din mai multe puncte de vedere produsele existente pe piata si astfel sa aleaga cel mai avantajos produs.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Campaniilor Sociale Asupra Publicului din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!