Impactul Fiscalizarii Asupra Pietei de Capital din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I. ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIIND FISCALITATEA.4
1.1. Definire, functiile si rolul fiscalitati.4
1.1.1. Sistemul fiscal.4
1.1.2. Functiile sistemului fiscal.4
1.1.3 Rolul fiscalitati. .4
1.2. Impozitele, taxele si contributiile.6
1.2.1. Imopzitul.6
1.2.2. Taxele.7
1.2.3. Contributiile.8
1.3. Clasificarea prelevarilor fiscale.8
1.4. Principiile impunerii.14
1.4.1. Principiile de echitate fiscala.15
1.4.2. Principiile de politica financiara.16
1.4.3.Principiile de politica economica.16
1.4.4. Principiile social-politice.17
1.5 Elementele tehnice ale prelevarilor fiscale.17
CAPITOLUL II. EFECTELE FISCALITATII.22
2.1. Efectele economice.22
2.2. Efectele juridice.23
2.3. Efectele psihologice.23
2.4. Efectele socio-ecoligice.26
CAPITOLUL III. IMPOZITAREA PIETEI DE CAPITAL IN ROMANIA.27
3.1 Impozitul pe dividende.27
3.1.1. Contribuabilii.28
3.1.2. Baza de calcul.28
3.1.3. Cota de imunere.29
3.1.4. Termene de plata.29
3.1.5. Scutiri.30
3.2 Impozitarea veniturilor din dobanzi.30
3.2.1. Contribuabilii.30
3.2.2. Baza de calcul.30
3.2.3. Cota de impunere.30
3.2.4. Termene de plata.30
3.2.5. Scutiri.30
3.3. Impozitare castiguri din transferul titlurilor de valoare.31
3.3.1. Baza de calcul.31
3.1.2. Cota de impunere.31
3.1.3. Termene de plata.32
3.1.4. Scutiri.32
3.4. Impozitarea veniturilor din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract.32
3.4.1. Baza de calcul.33
3.4.2. Cota de impunere.33
3.4.3. Termene de plata.33
3.5. Venitul impozabil obtinut din lichidare sau dizolvare fara lichidare a unei persoane juridice.33
3.5.1. Baza de calcul.33
3.5.2. Cota de impunere.33
3.5.3. Termene de plata.34
3.6. Declaratia privind venitul realizat.34
3.7. Impozitul pe profit.34
3.7.1. Contribuabili.35
3.7.2. Baza de calcul.35
3.7.3. Cota de impunere.37
3.7.4. Termene de plata.39
3.7.5. Scutiri.40
CAPITOLUL IV. IMPACTUL FISCALITATII ASUPRA INVESTITIILOR DE CAPITAL.42
4.1. Fundamente teoretice.42
4.2. Metoda si rezultate.42 
4.3. Concluzii.53
BIBLIOGRAFIE.54


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I. ELEMENTE INTRODUCTIVE PRIVIIND
FISCALITATEA
1.2. Definire, functiile si rolul fiscalitati
1.1.1. Sistemul fiscal
Sistemul fiscal este in mod normal, expresia vointei politice a unie comunitati umane organizate, fixata pe un teritoriu determinat si dispunand de o autonomie suficienta pentru a putea, prin intermediul organelor care o reprezinta, sa se doteze cu o intreaga serie cu regului juridice si in special fiscale. In oricie perioada si in orice tip de societate fiscalitatea este privita ca o inoportunitate pentru orice contribuabil, oricat cinism fiscal ar dovedi acesata. 
Daca resursele proprii pe care statul le poate obtine, care provin, de exemplu, din proprietatile publice (domeniile statului) nu sunt suficiente, ceea ce se intampla in general, atunci trebuie prelevate impozite. De fapt, impozitele platite de catre persoane fizice si juridice pot fi considerate remuneratii ale serviciilor de orice natura pe care le asigura statul sau institutiile sale.
1.1.2. Functiile sistemului fiscal
Functiile pe care le indeplineste sistemul fiscal sunt cele trei functii esentiale care sunt adesea contradictorii. Importanta relativa care le este acordata evolueaza in funtie de aprecierea care se face asupra capacitatii unei economii de piata de a asigura optimul in mod spontan. Dezbaterea asupra fiscalitatii optime reflecta tocmai aceasta apreciere; criteriile utilizate sunt cel mai adesea de natura conflictuala. Doua dintre ele domina dezbaterea: criteriul eficientei si criteriul echitatii.
Cele trei functii esentiale ale sistemului fiscal sunt:
a) Funtia de finantare a cheltuielilor publice urmarind obiectivul de venit bugetar;
b) Functia de redistrbuire a veniturilor si a patrimoniilor, in conformitate cu un obiectiv de echitate;
c) Functia de stabilizare a activitatii economice sau de corectie a dezechilibrelor, cu scopul optinerii efcientei economice.
1.1.3. Rolul fiscalitati
Fiecare tara are structuri proprii si forme specifice de organizare regasite in mecanismele de functionare ale economiei nationale.
Mecanismul economic reprezinta ansamblul metodelor si instrumentelor de conducere a unei economi nationale la un moment dat, corespunzator obiectivelor ce guverneaza respectivul stat.
Interesele economice joaca un rol extrem de important, constatandu-se ca nu intotdeauna interesele individuale (grup), locale sau regionale sunt convergente cu cele nationale. Interesele imediate intra in contradictie cu cele pe termen lung.
Pentru depasirea contradictiilor existente, intr-o societate se cauta solutii, se elaboreaza politici, se adopta legi, se i-au decizi de catre factorii implicati.
Mecanismele economice existente cu toate componentele sale, trebuie in permanenta supravegheate si adaptate cerintelor si posibilitatilor economice nationale. Eficacitatea mecanismelor economiei nationale la nivel macro si micro depinde in mare masura de modul cum acestea corespund nevoilor obiective de dezvoltare a economiei nationale. Un rol important in functionarea mecanismulu economic il are statul cu institutiile sale. Unele actiuni intreprinse de stat in realizarea mecanismului economic au latura financiara. Aceste actiuni se intreprind conform mecanismului financiar.
Mecanismul financiar, ca si componenta a mecanismului economic, cuprinde : sistemul financiar, metode administrative de conducere in domeniul finantelor, cadru institutional, cadrul juridic format din legi, hotarari, ordonante. Mecanismul financiar se bazeaza pe o buna functionare a sistemului financiar.
Sistemul financiar este un asnamblu de relati care exprima in primul rand fluxurile financiare la nivel national.
Sistemul fiscal este o componenta a sistemului financiar si cuprinde impozitele instituite intr-un stat care-i procura acestuia o parte covarsitoare din veniturile publice, fiecare impozit avand o contributie specifica si un anumit rol in economie.
Fiecare stat, din antichitate si pana azi, si-a adoptat propriul sau sistem fiscal, mai mult sau mai putin perfectionat, dupa cum acesta a cunoscut o mai mare sau mai mica putere economica si militara. Sunt astfel cunoscute sistemele fiscale ale Chinei, Mesopotaniei, Indiei, Egiptului si Romei in antichitate, aparute si perfectionate in stransa legatura cu nevoile razboaielor purtate de aceste state pentru expansiuni teritoriale sau in interior pentru mentinerea ordini si frontierelor.
Statul suveran din punct de vedere politc si fiscal poate deci sa exercite o putere fiscala absoluta in cadrul teritoriului sau. De asemenea, in situati speciale, un stat poate sa decida ca pe teritoriul sau sa coexiste doua sau mai multe sistem fiscale care sa se bucure de o autonomie mai mult sau mai putin intinsa si intretinand intre ele relati diferite, daca este cazul prin conventi sau acorduri de drept intern (este cazul statelor federale). In schimb, statul nu poate sa exercite nici o putere in afara teritoriului sau.
Impozitele finanteaza activitatea statului. Totusi impozitele sunt si instrumente prin intermediul carora statul redistribuie venitul si avutia si in plus, sunt o parte integranta a politici fiscale a statului, fiind utilizate la stabilizarea cereri agregate.
In acest sens, o trasatura a sistemului fiscal si mai ales a functionari acestuia ar trebuie sa fie respectat principiului individualitati impozitelor.
De asemenea, sistemul fiscal trebuie sa se caracterizeze prin nediscriminare. Acest principiu semnifica faptul ca impozitele trebuie sa fie stabilite urmarind reguli care sunt aceleasi pentru toti. Orice masura fiscala, directa sau indirecta discriminatorie, adresata unui grup social este incompatibila cu principiile generale ale unei societati libere.
Sistemul fiscal trebuie sa fie animat de dezinteresul unei impuneri cat mai echitabile. Echitatea impunerii presupune diferentierea sarcini fiscale de la o persoana la alta in functie de marimea absoluta a materiei impozabile, natura si provenienta veniturilor si altele.
De asemenea, sistemul fiscal, prin procesul asezari si urmariri impozitelor, da posibilitatea statului sa exercite in anumite limite un control asupra economiei, influentand dezvoltarea sau restrangerea activitatilor unor ramuri economice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Fiscalizarii Asupra Pietei de Capital din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!