Impactul Mediului de Afaceri asupra Desfasurarii Activitatii Hotelului Doina din Statiunea Neptun

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 1
Capitolul I 
Mediul de afaceri al firmei de turism
1.1. Caracteristicile si formele mediului extern 3
1.2. Mediul de afaceri intern 5
1.2.1. Continutul mediului de afaceri intern 5
1.2.2. Structura mediului de afaceri intern al firmei 6
1.2.3. Potentialul firmei 8
1.3. Componentele mediului de afaceri extern al firmei 9
1.3.1. Micromediul de afaceri al firmei de turism 10
1.3.2. Macromediul de afaceri al firmei de turism 15
Capitolul II 
Prezentarea Hotelului Doina*** din statiunea Neptun
2.1. Prezentarea firmei 25
2.1.1. Unitatile cu functiune de cazare si afaceri 26
2.1.2. Serviciul de alimentatie publica 29
2.1.3. Baza de de tratament 30
2.2. Piata firmei 35
2.2.1. Politica tarifara 37
2.2.2 Clientii 43
2.2.3 Furnizori 47
2.3. Analiza economico-financiara 49
2.5. Analiza SWOT 53
Capitolul III Impactul mediului de afaceri asupra 
desfasurarii activitatii Hotelului Doina
3.1. Analiza mediului de afaceri intern al H. Doina 64
3.2. Analiza micromediului de afaceri al Complexului Hotelier Doina-Neptun 54
3.2.1 Clientii H. Doina 54
3.2.2 Personalul H. Doina 60
3.2.3 Concurenta H. Doina 63
3.2.4 Furnizorii H. Doina 63
3.3 Analiza macromediului de afaceri 66
3.3.1. Factori economici 67
3.3.2. Factorii demografici 72
3.3.3. Factorii socio-culturali 72
3.3.4. Factorii evolutiei tehnologice 73
3.3.5. Factori politici 74
3.3.6. Factorii juridici 75
3.3.7. Factorii naturali 75
Concluzii si propuneri 78
Bibliografie 82


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Daca analiza sectorului in care activeaza firma, se poate realiza folosind o serie de repere metodologice, recunoscute ca valoare informationala, din pacate, predictiile privind viitorul sunt extrem de vulnerabile. nificabil si controlabil; ca urmare, acest mediu putea fi supus nevoilor intreprinderii, modelat in fuunctie de deciziile globale, politice si sociale carora economicul trebuia sa le fie subordonat.
Reactia mediului romanesc in schimbare a fost distincta: doar cei care au inteles importanta cunoasterii si adaptarii la cerinte au supravietuit.
In viziunea analizei mediului de afaceri, investigarea permanenta a mediului extern este o etapa esentiala a analizei strategice impusa de nevoia de a cunoaste si intelege contextul si fortele concurentiale care actioneaza in cadrul acestuia, de a anticipa si gestiona scimbarile care se produc, de a realiza un raport optim intre vocatia firmei, capabilitatea strategica si evolutiile previzibile ale factorilor care-l compun.
Daca analiza sectorului in care activeaza firma, se poate realiza folosind o serie de repere metodologice, recunoscute ca valoare informationala, din pacate, predictiile privind viitorul sunt extrem de vulnerabile. Daca lumea ar fi logica si previzibila, prognozele s-ar putea intocmi cu ajutorul tehnicilor statistice, prin extrapolarea tendintelor conturate in trecut. Insa cercetarea a aratat ca modelele econometrice nu sunt fiabile pentru mai mult de jumatate din an, iar prognozele bazate pe emiterea unor judecati de valoare sunt cel putin la fel de bune. Prognoza economica are multe in comun cu prognoza meteorologica pe termen lung. Numarul si variatiile de intensitate ale fortelor cu impact asupra economiei sunt de asa natura incat probabilitatea unei prognoze exacte este foarte mica. Chiar faptul ca prognozele pe termen lung nu ofera certitudini obliga firma la o permanenta monitorizare a mediului extren. Ea va putea desprinde tendinte, dar cu siguranta nu va putea prezice evenimente.
Desi ca etapa metodologica analiza mediului de afaceri extern a fost plasata dupa analiza mediului intern, aceasta ordonare are doar o valoare relativa. Succesul depinde nu numai de evaluarea fortelor proprii, ci si de cunoasterea campului de operatiuni, de aprecierea fortelor adversarilor, de tacticile pe care le utilizeza. De aceea o abordare concreta a demersului strategic presupune o studiere concomitenta a mediului de afaceri intern si extern al organizatiei.
CAPITOLUL I
Mediul de afaceri al firmei de turism
Indiferent de domeniul de activitate, o organizatie nu poate actiona decat intr-un context determinat de o serie de factori si conditii ce alcatuiesc mediul de afaceri extern al firmei, iar prin actiunile desfasurate, are contacte cu o serie intreaga de alte organizatii si se afla sub influenta mai multor'factori, care, de cele mai multe ori, nu pot fi controlati.
Notiunea mediului de afaceri extern (imprumutata din domeniul stiintelor naturale, pentru a sublinia complexitatea relatiilor) al firmei, este destul de dificil de cuprins intr-o definitie, datorita structurii complexe si eterogene pe care o prezinta, dar, subliniaza, pluralitatea actiunilor factorilor externi in care actioneaza orice intreprindere. Se poate afirma, ca mediul de afaceri extern al firmei reprezinta o retea de variabile exogene aflate intr-o permanenta dinamica, carora intreprinderea le opune un set de variabile endogene definite de resursele sale materiale, financiare si umane.
Firmele de succes au si o viziune orientata din exterior catre interior. Acestea inteleg ca, in mediul in care opereaza, se ivesc mereu oportunitati sau amenintari si acorda o importanta deosebita urmaririi permanente si adaptarii continue a activitatii la schimbarile mediului. Prin supravegherea sistematica a mediului exista posibilitatea de a revizui si a adapta strategiile de marketing, astfel incat sa faca fata dificultatilor ivite si sa valorifice oportunitatile.
In sens larg (teoretico-metodologic), mediul de afaceri in care organizatia isi desfasoara activitatea poate fi definit ca un ,,ansamblu de factori de natura economica, culturala, juridica, politica, demografica, ecologica etc, ce alcatuiesc o structura complexa si eterogena in masura sa influenteze in mod direct sau indirect activitatea acesteia" Viziunea macroeconomica ne indica faptul ca si intreprinderile sunt parte a mediului, in primul rand a componentei economice a acestuia.
Mediul de afaceri extern al firmei mai poate fi definit (in sens operational) ca un ansamblu de riscuri si de oportunitati pentru organizatie. Orice variatie a mediului poate constitui o oportunitate sau o amenintare pentru activitatea firmei, depinzand de pozitia pe care o ocupa pe piata. Spre exemplu, devalorizarea monedei nationale, pe termen scurt, pentru exportatori conduce la o impulsionare a activitatii, in timp ce pentru importatori determina o restrangere a activitatii. Raportarea eficienta la tendintele de evolutie ale mediului de afaceri extern presupune o cercetarea atenta a tuturor componentelor, a interactiunii dintre acestea, precum si a impactului lor asupra pietei si, evident, asupra activitatii intreprinderii.
Cunoasterea fizionomiei si cerintelor mediului de afaceri extern in care actioneaza intreprinderea prezinta o importanta deosebita pentru conectarea activitatii la dinamica acestuia. Astfel, intreprinderea isi poate propune sa:
- dezvolte cererea pentru anumite produse si servicii;
- innoiasca cu frecventa ridicata oferta de marfuri;
- perfectioneze distributia produselor sau serviciilor sale;
- realizeze actiuni promotionale eficiente, etc.
Pentru a fi mai usor de investigat, in functie de tipul de relatii ce apar intre organizatie si mediul de afaceri extern, acesta poate fi impartit in doua componente sau zone:
a) Mediul de afaceri intern
b) Mediul de afaceri extern - care imbraca doua forme principale:
o Micromediul de afaceri firmei
o Macromediul de afaceri extern firmei
Aceasta calsificare usureaza procesul de analiza a mediului grupand influentele exercitate asupra organizatiei in directe (micromediul de afaceri) si indirecte (macromediul de afaceri), iar, in paralel, evidentiind atentia deosebita ce trebuie acordata micromediului de afaceri, din perspectiva strategiilor pe care o le va adopta firma.
Analiza mediului de afaceri semnifica in primul rand, un proces de identificare si cunoastere a factorilor de influenta asupra activitatii intreprinderii, precum si a evolutiei acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Mediului de Afaceri asupra Desfasurarii Activitatii Hotelului Doina din Statiunea Neptun.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!