Impactul Politicii Fiscale a Statului asupra Activitatii Intreprinderii

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. POLITICA FISCALA - COMPONENTA PRINCIPALA A POLITICII FINANCIARE A STATULUI 1
1.1 Continutul politicii fiscale a statului 1 
1.2 Efectele microeconomice ale politicii fiscale a statului 2 
CAPITOLUL 2. IMPOZITELE DIRECTE SI IMAPCTUL LOR ASUPRA ACTIVITATII INTREPRINDERII 20
2.1 Materia impozabila in cazul impozitelor directe 20
2.2 Impozitul pe profit si impactul sau in procesul investitional 24
2.3 Impozitul pe dividende si impactul sau asupra activitatii intreprinderii 32
2.4 Impactul pe venitul persoanelor fizice si influenta sa asupra activitatii intreprinderii 34
2.5 Influenta contributiilor si fondurilor speciale asupra
rezultatelor intreprinderii 40 
CAPITOLUL 3. IMPOZITELE INDIRECTE SI IMPACTUL LOR ASUPRA ACTIVITATII INTREPRINDERII 45
3.1 Materia impozabila in cazul impozitelor indirecte 45
3.2 Impactul TVA asupra situatiei patrimonial-financiare a intreprinderii 46
3.3 Influenta accizelor si taxelor vamale asupra intreprinderii 55
CAPITOLUL 4. CONCLUZII SI PROPUNERI 65
BIBLIOGRAFIE 70


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. POLITICA FISCALA - COMPONENTA PRINCIPALA A POLITICII FINANCIARE A STATULUI.
1.1 Continutul politicii fiscale a statului. 
Una din componentele principale a politicii financiare o reprezinta politica fiscala, ce poate fi promovata numai de catre stat sau autoritati publice si care cuprinde, atat deciziile privind stabilirea si perceperea impozitelor si taxelor, concretizand optiunile in materie de impozite si taxe, cat si pe cele referitoare la cheltuielile publice ce se finanteaza. Componentele sale trebuie stabilite cu cele de politica bugetara sau monetara, respectiv cu politica preturilor si cu cea a ocuparii fortei de munca etc., pentru a se integra in politica generala.
Conceptul de politica fiscala este prezentat adesea cu nuante diferite, accentuandu-se asupra unei laturi a problematicii sale, cea referitoare la sistemul de impozite promovat de un stat sau altul. De fapt, politica fiscala nu poate fi conceputa decat ca un mixaj intre modalitatile de procurare a resurselor la dispozitia autoritatilor publice si cele privind destinatiile ce se dau acestor resurse, in indeplinirea functiilor si sarcinilor ce revin acestora. 
Politica fiscala se defineste prin totalitatea metodelor, mijloacelor, formelor, instrumentelor si institutiilor folosite de stat si celelalte autoritati publice pentru procurarea resurselor financiare fiscale si utilizarea lor in finantarea obiectivelor sau actiunilor de interes public, inclusiv pentru influentarea vietii economice si sociale. 
In opinia lui Paul Samuelson, politica fiscala are in vedere atenuarea oscilatiilor caracteristice ciclurilor economice sau de a favoriza mentinerea unei economii progresive, care sa asigure un grad ridicat de ocupare a fortei de munca. In abordarea sa moderna, se considera ca politica fiscala presupune folosirea constienta a veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat pentru a influenta viata economica si sociala. Continutul sau face autoritara utilizarea adecvata a ansamblului de instrumente si procedee cu caracter fiscal prin a stabili, corespunzator obiectivelor urmarite, nivelul si structura prelevarilor obligatorii; operatiile, activitatile si veniturile impozabile; regimul exonerarilor si reducerilor de impozite sau cel al subventionarilor.
Politica fiscala poate marca profund, influentand asupra desfasurarii proceselor economico-financiare si implicit a evolutiei intregii societati. La randul sau, politica fiscala depinde de mediul economic, printr-o serie de factori, dintre care se disting: starea economiei, raportul dintre sectorul economiei si cel privat, nivelul veniturilor cetatenilor, etc.
1.2 Efectele microeconomice ale politicii fiscale a statului.
Politica fiscala, utilizand impozitele, genereaza efecte de natura psihologica, financiara, economica si sociala asupra mediului economico-social. Puterea publica care isi da seama de realitatea consecintelor actiunii impozitelor adopta ca solutie modificari ale structurii sistemului fiscal, in scopul modularii efectelor in concordanta cu finalitatile dorite. In consecinta, amploarea finalitatilor urmarite influenteaza asupra caracteristicilor tehnice ale impozitelor, iar acestea asupra efectelor micro si macroeconomice.
Efecte asupra structurii juridice a societatii economice.
In toate tarile in care exista regimul dual de impunere (generalizat in tarile dezvoltate) a beneficiilor realizate prin producerea de bunuri si servicii economice, acestea influenteaza asupra alegerii structurii juridice a viitoarei societati. Concret este vorba de regimul fiscal aplicat societatilor de capital comparativ cu societatile de persoane si de costurile fiscale privitoare la infiintarea societatilor. Intrand sub incidenta impozitului pe societate, societatile de capital sunt avantajate, intrucat elasticitatea bazei impozabile este influentata de regimul de amortizare si provizioanele deductibile fiscal, dar si de activul fiscal deductibil din impozitul pe venit. Rezultatele scontate prin actiunile politicilor de stimulare a investitiilor prin diverse procedee tehnice, alaturi de proportionalitatea cotei impozitului constituie avantaje suplimentare.
In cazul societatilor de persoane progresivitatea impozitului pe venit, alaturi de existenta sau lipsa abaterilor si reducerilor cheltuielilor de infiintare, transformare juridica si modernizare influenteaza prin cuantumul acestora asupra elasticitatii bazei impozabile si implicit asupra presiunii fiscale exercitate. Pentru a activa relatiile concurentiale pe piata, dar si pe considerente de ordin social, costurile fiscale legate de infiintarea unei societati de persoane sunt mai reduse decat cele la care sunt obligate societatile de capital. Dar acestea pot creste, daca sunt stabilite costuri suplimentare asupra transformarii structurii juridice a unei societati de persoane intr-o societate de capital.
Avantajele opuse ale unui regim dual de impunere a beneficiilor realizate si costurile fiscale de infiintare, influenteaza asupra deciziei economice a viitorilor fondatori, si in final asupra structurii juridice a societatilor existente in economie. Pe termen lung structura juridica va influenta asupra diversificarii surselor de finantare si a accesului limitat (in cazul societatilor de persoane) sau nelimitat (in cazul societatilor de capital) a societatilor pe toate pietele financiare.
Efecte asupra numarului societatilor si repartitiei teritoriale a acestora.
In vederea realizarii unor obiective de politica macroeconomica, dar si a satisfacerii unor cerinte care provin de la nivel microeconomic, se poate stimula, aparitia de noi agenti economici prin acordarea unor facilitati fiscale. Prin scutirea partiala sau integrala a profiturilor realizate pe o perioada delimitata de timp sau in functie de pozitia geografica, se realizeaza intensificarea numarului agentilor economici, inserarea acestora in zone situate pe teritoriul national in care exista un excedent de resurse umane si materiale.
Efectul primar va genera rezultate secundare constand in cresterea gradului de utilizare a factorilor, calmarea unor tensiuni sociale prin reducerea somajului cu efecte pozitive asupra reducerii transferurilor sociale. Impulsul primar asupra stimularii ofertei globale si secundar asupra cresterii consumului va determina un nivel mai ridicat de echilibru al venitului national.
Pe termen mediu expansiunea materiei impozabile va influenta prin intermediul noilor venituri fiscale asupra nivelului si naturii soldurilor bugetare. In functie de existenta altor factori exogeni, caracteristicile starii de echilibru sau cvasi-echilibru financiar va produce efecte asupra ehilibrului monetar, care se vor reintoarce asupra agentilor economici. 
Asadar, prin multiplicarea efectelor primare initiale, decidentul public poate urmari obtinerea unor rezultate cu caracter nuantat, in functie de structura economiei nationale, asigurarea unor raporturi optimale intre structurile sectoriale din economie pentru a imprima o dinamica echilibrata a cresterii economice. Alaturi de elementele expuse initial exonerarile pot fi acordate fie in functie de natura activitatilor, fie de dimensiunea capitalului, fie de numarul noilor locuri de munca, fie de caracteristicile fortei de munca (proaspeti absolventi, someri, persoane handicapate). Combinarea in anumite proportii a criteriilor enumerate cu criteriul spatial si cel temporal, va influenta in final asupra numarului noilor agenti economici si repartitiei teritoriale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Politicii Fiscale a Statului asupra Activitatii Intreprinderii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!