Cuprins 1 Introducere 3 Capitolul 1. Tehnici de promovare a vânzărilor 4 1.1 Comunicarea de marketing 5 1.2 Mixul promoțional 6 1.2.1 Conceptul de mix promoțional 6 1.2.2 Instrumente ale mixului promoțional 7 1.2.2.1 Publicitatea 8 1.2.2.2 Relațiile publice 9 1.2.2.3 Vânzarea personală 10 1.2.2.4 Promovarea vânzărilor 11 1.3 Marketingul cu o cauză 14 1.3.1 Cause related marketing 14 1.3.2 Programul Pro Causa 14 1.3.2.1 Avantajele programelor Pro Causa 15 1.3.2.2 Rolurile strategice ale programelor de caritate 15 Capitolul 2. Comportamentul consumatorului 16 2.1 Noțiuni generale privind comportamentul consumatorului 17 2.2 Procesul decizional de cumpărare 17 2.3 Factorii care influențează procesul de cumpărare 19 Capitolul 3. Impactul programelor pro-causa asupra vânzărilor pixurilor companiei Amway în Republica Moldova 26 3.1. Domeniul de activitate al companiei Amway 26 3.1.1. Amway în Republica Moldova 28 3.2. Problema de cercetare 28 3.2.1 Metodologie 29 3.2.2 Eșantionul 30 3.2.3 Cercetarea cantitativă- chestionarul 30 3.2.4 Designul chestionarului 30 3.4 Rezultatele cercetării 32 Concluzii 47 Bibliografie 49
Introducere Lumea economică-socială cunoaște la acest început de mileniu transformări radicale. Omenirea se confruntă cu probleme complicate și caută soluții pentru depășirea stagnării economice, stoparea concurenței acerbe, încurajarea infrastructurii sau pentru protecția consumatorilor. Toate aceste idei fac să înțelegem că toate activitățile întreprinderilor și organizațiilor trebuie gândită într-o viziune de marketing. După cum subliniază una dintre cele mai reprezentative personalități ale școlii britanice de marketing, M. Baker ’’ enigma marketingului constă în faptul că el este una dintre cele mai vechi activități ale omului și totuși este privit ca cea mai recentă dintre disciplinele economice.’’ Pentru a te putea impune pe o piață plină de mii și mii de produse, trebuie să știi să te diferențiezi. Astfel din necesitatea de a face față concurenței, s-au inventat mai multe tehnici de diferențiere cum ar fi metodele de promovare a vânzărilor. Scopul acestei cercetări a fost de a investiga relația dintre consumator și crearea de către unele firme, a campaniilor cu scop caritabil. Programele pro-causa generează sentimente pozitive din partea consumatorilor, atrăgându-le atenția asupra cauzei respective și astfel le dau ocazia indivizilor de a-și crea o impresie bună atât despre ei, pentru că au ajutat pe cineva să fie mai fericit, cât și despre compania care a sponsorizat programul. Partea din prețul produsul pe care îl plătește clientul este redirecționată către o cauză nobilă cum ar fi lupta împotriva cancerului, program realizat de firma producătoare de produse cosmetice Avon, o viață mai frumoasă pentru copii cu dizabilități - firma Amway, etc. În primul capitol al acestei lucrări voi vorbi în cea mai mare parte despre comunicarea promoțională și principalele instrumente ale acesteia cum ar fi: publicitatea, relațiile publice, vânzarea personală și promovarea vânzărilor. Însă în acest capitol accentul cade mai mult pe descrierea metodelor de promovare a vânzarilor, în special programele pro-causa. Aici voi aborda principalele avantaje și dezavantaje ale acestui program, precum și rolurile strategice ale programelor de caritate. Cel de-al doilea capitol va implica descrierea comportamentul consumatoului cât și comportamentul de consum al acestuia. Aici voi analiza detaliat etapele procesului decizional de cumpărare, pentru a putea înțelege mersul realizării unei cumpărături. Tot aici voi aborda principalii factori care influențează procesul de cumpărare și anume: factorii psihologici (nevoi și motivații, percepția, atitudinea, personalitatea), factorii socio-culturali ( cultura, factorii demografici, grupurile sociale, liderii de opinie și vorbele), factorii situaționali. În cel de al treilea capitol voi realiza cercetare propriu-zisă. În prima parte a capitolului voi vorbi despre compania și produsul promoțional ales pentru a realiza cercetarea. Astfel produsul ales este un pix al companiei Amway, implicat într-un program de caritate. Cercetarea se va realiza în Republica Moldova, orașul Orhei, pe bază de chestionar. Acesta va fi aplicat aleatoriu în funcție de intervalele de vîrste, pe un eșantion de 100 de persoane-47 de bărbați și 53 de femei. Scopul chestionarului este de a identifica care sunt principalele motive de achiziționare a pixului promoțional al companiei Amway; care este comportamentul de consum al respondenților din Republica Moldova; determinarea nivelului de implicare a populației în achiziționarea produselor aflate în cadrul unui program de caritate; Determinare intenției de cumpărare a consumatorilor din Republica Moldova a pixurilor companiei Amway, incluse într-un program promoțional pro-causa. Tot în capitolul trei voi stabili niște ipoteze ca de exemplu: existența diferențelor comportamentului de consum, în funcție de sexul respondentului sau mărimea donației oferită de consumatori diferă în funcție de venitul acestora, etc., După care aceste ipoteze vor fi verificate cu ajutorul unui program statistic SPSS, iar concluziile vor fi stabilite în funcție de rezultatele obținute.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.