Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 44 în total
Cuvinte : 24231
Mărime: 86.54KB (arhivat)
Publicat de: Codrina Vasilescu
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. INTRODUCERE 1
  2. CAPITOLUL I
  3. SISTEMUL DE PROMOVARE A COMERŢULUI EXTERIOR 3
  4. 1.1 Conceptul de promovare a comerţului exterior 6
  5. 1.2 Tehnici de promovare a comerţului exterior 9
  6. 1.3 Instituţii de promovare din comerţul exterior 10
  7. 1.3.1 Cadrul instituţional mondial 13
  8. 1.3.2 Cadrul instituţional de promovare a comerţului exterior românesc 15
  9. 1.4 Rolul publicitaţii in promovarea comerţului exterior al României 17
  10. 1.4.1 Publicitatea globală 18
  11. 1.4.2 Formele si factorii determinanţi ai publicităţii comerciale 20
  12. 1.4.3 Publicitatea ca proces de comunicare 23
  13. 1.4.4 Instituţiile cu activitate publicitara în România 24
  14. 1.4.5 Strategii de promovare a comerţului internaţional prin publicitate 25
  15. 1.4.6 Rolul logisticii în activitatea publicitară din România 28
  16. CAPITOLUL II
  17. IMPACTUL PUBLICITĂŢII ASUPRA SCHIMBURILOR COMERCIALE ROMÂNEŞTI 29
  18. 2.1 Schimburile comerciale ale României in calitatea de stat membru 29
  19. 2.2 Impactul publicităţii şi al relaţiilor publice asupra mediului de afaceri românesc 30
  20. 2.3 Criza economică globală şi efectele ei asupra publicităţii comerciale din România 32
  21. 2.4 Tendinţe ale publicităţii în activitatea de comerţ exterior românesc 34
  22. 2.5 Eficienţa publicităţii comerciale asupra comerţului exterior românesc 36
  23. 2.5.1 Efecte cantitative si calitative asupra schimbărilor comerciale româneşti 36
  24. 2.5.2 Indicatori de cuantificare a publicităţii comerciale 37
  25. 2.5.3 Impactul planului de afaceri al unei agenţii de publicitate asupra schimbărilor comerciale româneşti - Studiul de caz pe exemplul unei firme de publicitate 38
  26. 2.5.4 Viitorul publicităţii comerciale in contextul globalizării 39
  27. CONCLUZII 41
  28. BIBLIOGRAFIE 43

Extras din licență

INTRODUCERE

Cercetarea ştiinţifică în domeniul publicităţii comerciale reprezintă o provocare ce necesită o amplă analiză sistematică a fenomenelor şi proceselor din economie, de previziune şi programare a acţiunilor, de organizare şi conducere a proceselor economice în contextul promovării comerţului.

Lucrarea intitulată Impactul publicităţii asupra promovării comerţului exterior românesc realizează o analiză a stadiului actual al cunoaşterii şi utilizării sistemelor de promovare a comerţului exterior, soluţionează unele probleme şi formulează altele noi, încercând să identifice deficienţele activităţilor de promovare pentru elaborarea unor măsuri de perfecţionare atât în planul ipotezelor cât şi al metodelor de cercetare.

Acest studiu este un rezultat parţial individual privind aspecte generale ce are ca obiectiv perspectiva aprofundării şi soluţionării problematicii publicităţii comerciale, de aplicare şi utilizare eficientă a metodelor, strategiilor şi tehnicilor de promovare precum şi perfecţionarea acestora.

Capitolul I - Sistemul de promovare a comerţului exterior prezintă aspecte ale stadiului actual de promovare a comerţului exterior pe plan internaţional şi în România, cât şi organizaţiile ce sprijină acest demers. Sistemul de Susţinere şi Promovare a Exportului, Programul de Promovare a Exportului şi Strategia Naţională de Export sunt modalităţi prin care se încearcă stimularea şi promovarea exporturilor în ţara noastră, aspecte relevante pe parcursul lucrării.

Abordarea metodologică a problematicii conceptului de promovare deschide perspectivele înţelegerii şi aprofundării unui mecanism complex ce face obiectul analizei publicităţii comerciale şi alegerea celor mai eficiente tehnici şi metode de promovare a exporturilor româneşti.

In contextul unei concurenţe agresive situaţia economică internaţională determină întreprinderile cu activitate de export să desfăşoare activităţi promoţionale pe piaţa externă la un înalt nivel calitativ prin care să asigure propulsarea exporturilor pe piaţă în condiţii de eficienţă maximă, motiv ce determină analiza pieţei internaţionale a publicităţii.

Accentuarea procesului de globalizare necesită eforturi de a găsi soluţii pentru un management viabil al noului sistem al relaţiilor internaţionale. Întrucât încercările de a realiza acest management prin diverse aranjamente la nivelul statelor naţiune sau la nivel regional au eşuat, se pare că cea mai bună soluţie este exercitarea unei guvernări la nivel global, asfel în acest capitol este analizat cadrul instituţional mondial.

Din perspectiva comerţului exterior prin rolul care i se atribuie, publicitatea devine un instrument strategic si tactic de promovare a valorilor naţionale.

În acest capitol se analizează publicitatea la nivel global fiind prezentată o gamă foarte variată de mijloace publicitare (târguri şi expoziţii, ziare, reviste, internet, etc).

Pe lângă formele sub care se manifestă publicitatea (târguri, expoziţii, agenţii) sunt prezentaţi şi factorii principali de promovare (buget, analiza pieţei, natura produsului), aspecte dezbătute pe larg în cadrul acestui capitol.

Publicitatea ca mijloc de comunicare asigură legătura între producător, distribuitor şi consumator, devenind în ultimii ani o industrie profitabilă care include un impresionant număr de actori care prin talentul şi experienţa acumulată se străduiesc să pună în valoare un produs sau o marcă, un serviciu sau o activitate, un serviciu sau o cauză importantă.

Agenţiile de publicitate crează majoritatea reclamelor şi reprezintă inima industriei publicitare, un subiect ce face referire la activitatea publicitară din România

În continuare sunt evidenţiate o serie de strategii de promovare a comerţului internaţional.

Favorizarea internaţionalizării sistemului logistic permite întreprinderilor româneşti, în primul rând IMM-urilor, să valorifice oportunităţile oferite de dezvoltarea schimburilor internaţionale de bunuri şi servicii, prin valorificarea avantajului competitiv oferit de logistică. Acestea sunt aspecte ce fac referire la rolul logisticii în activitatea publicitară din România.

În Capitolul al-II-lea – Impactul publicităţii asupra schimburilor comerciale româneşti am considerat necesară o analiză a schimburilor comerciale româneşti corelată cu efectele publicităţii, în condiţiile în care aderarea României la UE oferă noi oportunităţi în atingerea obiectivelor economice.

Noile abordări ale marketingului modern impun tot mai mult combinarea activităţilor specifice publicităţii, vânzărilor, promovării şi relaţiilor publice, fapt ce necesită o analiză mai amplă în cadrul acestui capitol.

Criza economică globală şi efectele ei asupra publicităţii comerciale din România este un subiect forte ce trebuie analizat atât în prezent cât şi în viitor, o analiză asemănătoare fiind necesară şi pentru tendinţele publicităţii în activitatea de comerţ exterior românesc subiect dezbătut în încheierea capitolului.

Ca parte a eficienţei economice în general, eficienţa publicităţii comerciale este oglindită în raportul dintre efectele obţinute în urma promovării pe pieţele externe şi eforturile făcute în acest domeniu.

Efectele cantitative şi calitative precum şi indicatorii de cuantificare, reprezintă prima parte a acestui capitol, ce se axează în final pe studiul de caz ce face referire la impactul planului de afaceri al unei agenţii de publicitate asupra schimburilor comerciale româneşti.

Ultima parte a lucrării analizează perspectiva tendinţelor actuale de pe piaţa internaţională a publicităţii.

Preview document

Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 1
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 2
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 3
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 4
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 5
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 6
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 7
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 8
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 9
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 10
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 11
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 12
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 13
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 14
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 15
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 16
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 17
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 18
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 19
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 20
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 21
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 22
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 23
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 24
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 25
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 26
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 27
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 28
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 29
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 30
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 31
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 32
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 33
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 34
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 35
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 36
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 37
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 38
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 39
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 40
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 41
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 42
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 43
Impactul Publicității Asupra Promovării Comerțului Exterior Românesc - Pagina 44

Conținut arhivă zip

  • Impactul Publicitatii Asupra Promovarii Comertului Exterior Romanesc.doc

Alții au mai descărcat și

Petrolul

PETROLUL sursa naturala de hidrocarburi În limba latina, echivalentul pentru petrol- ''Petrolum'' semnifica ulei de piatra; nafta (în greaca-...

Portugalia - aspecte generale în contextul integrării europene

I. Momentul aderarii La 1 ianuarie 1986, anul aderarii Portugaliei la UE, produsul intern brut pe cap de locuitor depasea cu putin jumatate din...

Turismul Rural

1. Istoricul aparitiei ANTREC În tara noastra se practica de multa vreme, în mod sporadic si neoficial, cazarea la localnici a vizitatorilor...

Condițiile INCOTERMS

Incoterms se referă la obligaţiilor reciproce ale vânzătorului şi cumpărătorului într-un contract de vânzare internaţională, propunând o serie de...

Tehnologie hotelieră și de restaurant

1.1. Prezentarea unităţii de cazare Tipul de unitate: hotel Numele: SunShine Categoria: 3* Profilul unităţii: hotel Numărul de camere: 40...

Strategii de întrare pe piețele internaționale

Prezentare societatii Antibiotice S.A. I. Istoric 1953 - 1959 - Se pune prima piatra la temelia unei industrii noi, prin constructia Fabricii...

Boeing corporation - organizație globală

Industria aerospatiala civila globala, mai ales pe segmental de piata a aeronavelor cu mai mult de 110 locuri, este un duopol intre Boeing si...

Depozitarea mărfurilor

Magazinul este un -vânzator- de prim ordin, fie ca este organizat în forma de vânzare cu autoservire, fie în forma clasica unde progresele...

Te-ar putea interesa și

Relațiile României cu Uniunea Europeană

CAPITOLUL 1 CARACTERIZARE DE ANSAMBLU A ROMÂNIEI 1.1. CONTEXT ISTORIC România este prima tara din Europa Centrala si de Est care, înca din anii...

Ai nevoie de altceva?