Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova

Licență
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 17990
Mărime: 222.10KB (arhivat)
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Arcadie Gherasim
Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova Universitatea de Stat din Moldova Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării Catedra Jurnalism

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul I. Imparţialitatea. Noţiuni generale 5
  3. 1.2 Imparţialitatea falsă: un fenomen în mass-media din Republica Moldova 9
  4. 1.3. Defăimarea 11
  5. 1.4 Manipularea 16
  6. 1.5 Fenomenul imparţialităţii false în perioada sovietică. Dezinformarea în masă 19
  7. Capitol II. Imparţialitatea falsă în sistemul mass-media din Republica Moldova (Studiu de caz) 22
  8. 2.1 Prezenţa imparţialităţii false la postul TV, NIT TV 22
  9. 2.2 Prezenţa imparţialităţii false în presa scrisă din Republica Moldova (ziarul “Timpul” şi “Moldova Suverană”, portalul de„Omega”) 30
  10. Sondaj de opinie 46
  11. Concluzii 49
  12. Bibliografie 53
  13. Anexe 54

Extras din licență

Introducere

„Mijloacele de comunicare nu trebuie să se pună în slujba unor fantezii individuale, căci principala lor menire este să lumineze naţiunea.”, spunea Fetullah Gulen

Obiectivitatea, echidistanţa, imparţialitatea, acestea sunt doar unele din puţinele calităţi pe care ar trebui să le posede un jurnalist profesionist, iar noţiunea de imparţial ar trebui să se afle în fruntea tutror acestor calităţi. Prin imparţialitate înţelegem a fi nepărtinitor şi a reflecta obiectiv realitatea fără a prezenta un mesaj distorsionat.

Într-adevăr, acesta este modul în care mass-media ar trebui să acţioneze şi toată lumea o ştie. Cu toate acestea, lucrurile nu stau tocmai aşa. Din păcate, instituţiile media care îşi strigă cel mai tare independenţa sunt şi cele mai puternice susţinătoare ale unui candidat, fie doar prin anumiţi jurnalişti, fie prin toate ştirile pe care le emit. Cu toate că legile cu privire la echidistanţa canalelor media, abaterile pot fi întâlnite la tot pasul.

Foarte multe instituţii media prin intermediul materialelor sale, răspândesc o informaţie trunchiată care are drept scop manipularea opinie publice şi atragerea acesteia de partea unui partid sau a unei persoane influente.

Însă de cele mai dese ori, publicul interesat se va informa din mai multe surse, până la urmă formându-şi de sine stătător propria viziune asupra evenimentelor care se întâmplă în societate. În acest caz, instituţiile media vor avea doar de pierdut din reputaţia sa şi încrederea din partea receptorilor de informaţie. Iar în consecinţă, publicul acestora se va reduce la un public zombat care absoarbe orice informaţie pusă la dispoziţie fără a fi analizată.

În cadrul tezei de licenţă mi-am propus de a demostra că imparţialitatea falsă este un fenomen întâlnit în sistemul mass-media din Republica Moldova. Tema tezei o voi cerceta atât din punct de vedere teoretic, cît şi practic,ca suport în cercetarea practică mi-au servit materialele jurnalistice de la postul TV “NIT”, ziarele “Timpul”,şi “Moldova Suverană”.

Actualitatea temei

Actualitatea prezentei lucrări de cercetare este determinată de faptul, că la etapa actuală apar tot mai multe posturi de televiziune, radio sau ziare pe piaţa mediatică din Republica Moldova, astfel concurenţa fiind din ce în ce mai cruntă. În momentul în care concurenţa este tot mai dură de cele mai multe ori, jurnaliştii în fuga după noutate şi de a fi primii uită de calitatea materialelor jurnalistice. Astfel, uneori în materialele instituţiilor media se întâlneşte imparţialitatea falsă, uneori involuntar, alteori aceasta fiind prezentă cu bună-ştiinţă de către autorul produsului jurnalistic.

Astfel, prin prezenţa materialelor jurnalitice tot mai necalitative, fenomenul imparţialităţii false este tot mai des întâlnit în sistemul mass-media din Republica Moldova.Acesta fiind întâlnit atât în instituţiile mediatice care au un nume format pe piaţa mediatică din Republica Moldova, cât şi la cele mai puţin cunoscute.

Este de remarcat faptul că până în prezent nu a fost efectuată o cercetare amplă în acest sens, fenomenul imparţialitărţii false rămanând fără o cercetare aprofundată.

Obiectul cercetării de faţă

În elaborarea prezentei teze mi-am propus următoarele obiective:

- Să definesc noţiunea de imparţialitate şi imparţialitate falsă şi să determin caracteristicile fiecăreia;

- Să determin care sunt efectele imparţialităţii false; Cercetarea elementului de manipulare şi defăimare în mass-media din Republica Moldova;

- Să determin care este influenţa asupra opiniei publice în urma utilizării imaparţialităţii false;

- Să demonstrez că imparţialitatea falsă este un fenomen în sistemul mass-media din Republica Moldova;

- Să prezint fenomenul imparţialităţii false în presa scrisă şi posturile TV din Republica Moldova;

Preview document

Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 1
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 2
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 3
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 4
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 5
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 6
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 7
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 8
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 9
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 10
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 11
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 12
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 13
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 14
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 15
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 16
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 17
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 18
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 19
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 20
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 21
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 22
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 23
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 24
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 25
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 26
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 27
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 28
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 29
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 30
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 31
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 32
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 33
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 34
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 35
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 36
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 37
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 38
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 39
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 40
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 41
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 42
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 43
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 44
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 45
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 46
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 47
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 48
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 49
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 50
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 51
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 52
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 53
Imparțialitatea falsă - un fenomen în mass-media din Republica Moldova - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Impartialitatea Falsa - Un Fenomen in Mass-Media din Republica Moldova.docx

Alții au mai descărcat și

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Comunicare noțiuni generale și interpersonală

Definirea comunicării COMUNICAREA: reprezintă un proces de transmitere de informații (fapte, idei, impresii) necesita cel puțin doi poli...

Cursuri MIA 1-9

Curs 1 Când avem de-a face cu afacerile internaționale? - cumpărăm un produs realizat de către o companie din străinătate, importat pe piața...

Anti Fumat

1 . Introducere Tutunul este original din Mexic, unde în secolul al VI – lea era folosit pentru anumite ritualuri religioase. Indienii numeau...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Ai nevoie de altceva?