Impartialitatea Falsa - Un Fenomen in Mass-Media din Republica Moldova

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Impartialitatea. Notiuni generale 5
1.2 Impartialitatea falsa: un fenomen in mass-media din Republica Moldova 9
1.3. Defaimarea 11
1.4 Manipularea 16
1.5 Fenomenul impartialitatii false in perioada sovietica. Dezinformarea in masa 19
Capitol II. Impartialitatea falsa in sistemul mass-media din Republica Moldova (Studiu de caz) 22
2.1 Prezenta impartialitatii false la postul TV, NIT TV 22 
2.2 Prezenta impartialitatii false in presa scrisa din Republica Moldova (ziarul "Timpul" si "Moldova Suverana", portalul de,,Omega") 30
Sondaj de opinie 46
Concluzii 49
Bibliografie 53
Anexe 54


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
,,Mijloacele de comunicare nu trebuie sa se puna in slujba unor fantezii individuale, caci principala lor menire este sa lumineze natiunea.", spunea Fetullah Gulen 
Obiectivitatea, echidistanta, impartialitatea, acestea sunt doar unele din putinele calitati pe care ar trebui sa le posede un jurnalist profesionist, iar notiunea de impartial ar trebui sa se afle in fruntea tutror acestor calitati. Prin impartialitate intelegem a fi nepartinitor si a reflecta obiectiv realitatea fara a prezenta un mesaj distorsionat.
Intr-adevar, acesta este modul in care mass-media ar trebui sa actioneze si toata lumea o stie. Cu toate acestea, lucrurile nu stau tocmai asa. Din pacate, institutiile media care isi striga cel mai tare independenta sunt si cele mai puternice sustinatoare ale unui candidat, fie doar prin anumiti jurnalisti, fie prin toate stirile pe care le emit. Cu toate ca legile cu privire la echidistanta canalelor media, abaterile pot fi intalnite la tot pasul.
Foarte multe institutii media prin intermediul materialelor sale, raspandesc o informatie trunchiata care are drept scop manipularea opinie publice si atragerea acesteia de partea unui partid sau a unei persoane influente.
Insa de cele mai dese ori, publicul interesat se va informa din mai multe surse, pana la urma formandu-si de sine statator propria viziune asupra evenimentelor care se intampla in societate. In acest caz, institutiile media vor avea doar de pierdut din reputatia sa si increderea din partea receptorilor de informatie. Iar in consecinta, publicul acestora se va reduce la un public zombat care absoarbe orice informatie pusa la dispozitie fara a fi analizata.
In cadrul tezei de licenta mi-am propus de a demostra ca impartialitatea falsa este un fenomen intalnit in sistemul mass-media din Republica Moldova. Tema tezei o voi cerceta atat din punct de vedere teoretic, cit si practic,ca suport in cercetarea practica mi-au servit materialele jurnalistice de la postul TV "NIT", ziarele "Timpul",si "Moldova Suverana".
Actualitatea temei 
Actualitatea prezentei lucrari de cercetare este determinata de faptul, ca la etapa actuala apar tot mai multe posturi de televiziune, radio sau ziare pe piata mediatica din Republica Moldova, astfel concurenta fiind din ce in ce mai crunta. In momentul in care concurenta este tot mai dura de cele mai multe ori, jurnalistii in fuga dupa noutate si de a fi primii uita de calitatea materialelor jurnalistice. Astfel, uneori in materialele institutiilor media se intalneste impartialitatea falsa, uneori involuntar, alteori aceasta fiind prezenta cu buna-stiinta de catre autorul produsului jurnalistic.
Astfel, prin prezenta materialelor jurnalitice tot mai necalitative, fenomenul impartialitatii false este tot mai des intalnit in sistemul mass-media din Republica Moldova.Acesta fiind intalnit atat in institutiile mediatice care au un nume format pe piata mediatica din Republica Moldova, cat si la cele mai putin cunoscute.
Este de remarcat faptul ca pana in prezent nu a fost efectuata o cercetare ampla in acest sens, fenomenul impartialitartii false ramanand fara o cercetare aprofundata.
Obiectul cercetarii de fata 
In elaborarea prezentei teze mi-am propus urmatoarele obiective:
- Sa definesc notiunea de impartialitate si impartialitate falsa si sa determin caracteristicile fiecareia;
- Sa determin care sunt efectele impartialitatii false; Cercetarea elementului de manipulare si defaimare in mass-media din Republica Moldova;
- Sa determin care este influenta asupra opiniei publice in urma utilizarii imapartialitatii false;
- Sa demonstrez ca impartialitatea falsa este un fenomen in sistemul mass-media din Republica Moldova;
- Sa prezint fenomenul impartialitatii false in presa scrisa si posturile TV din Republica Moldova;


Fisiere in arhiva (1):

  • Impartialitatea Falsa - Un Fenomen in Mass-Media din Republica Moldova.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!