Implementare Sistem de Management al Calitatii in Administratia Publica - Studiu de Caz
- Nota 8
- 109 pagini
- Comunicare
Cuprins licenta Cum descarc?
INTRODUCERE 5 1. Abordarea si dezvoltarea managementului calitatii 5 2. Evolutia conceptului 6 3. Termeni si definitii 7 4. Principiile managementului calitatii 9 II.SCOPUL SI CONTINUTUL UNUI SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII 13 1. Scopul unui sistem de management al calitatii 13 2. Continutul sistemelor de management al calitatii 13 3. Abordarea elaborarii unui sistem de management al calitatii 14 III. PROIECTAREA SI IMPLEMENTAREA UNUI SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITATII IN INSTITUTIILE PUBLICE 15 IV. ANALIZA PRELIMINARA CONSTRUIRII SISTEMULUI DE MANGEMENT AL CALITATII IN PRIMARII 21 V. IDENTIFICAREA PROCESELOR NECESARE SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITATII IN PRIMARIE 25 1. Responsabilitatea managementului 27 2. Managementul resurselor 29 3. Realizarea serviciilor 30 4. Masurare, analiza, imbunatatire 32 VI. DOCUMENTATIA UNUI SISTEM DE MANGEMENT AL CALITATII 36 4 1.Obiective ale documentatiei Sistemului de management al calitatii 36 2. Structura documentatiei de management al calitatii 36 3. Structura Manualului de Management al Calitatii 37 4. Procedurile - prezentare succinta a procedurilor generale de sistem necesare unui SMC in primarie 38 5. Procedurile de proces 41 6. Instructiunile de lucru - Il-4.2.3-1 43 7. Configurarea instructiunilor de management al calitatii 49 8. Alte documente referitoare la calitate 49 VII. MANUALUL CALITATII 51 CONCLUZII 108 BIBLIOGRAFIE 109
Extras din licenta Cum descarc?
I.INTRODUCERE 1.Abordarea si dezvoltarea managementului calitatii Conceptul de calitate nu este o inventie a timpurilor moderne. Respectarea standardelor de realizare a produselor este intalnita inca de la fenicieni si egipteni. Conceptul a fost conturat mai bine in evul mediu si imbunatatit continuu de-a lungul timpului, evoluand spre dezvoltarea unui domeniu cu proceduri si metodologii specifice de lucru. Spre deosebire de primele incercari in acest sens, evolutia tehnologiei pune la dispozitia managerilor instrumente eficiente pentru imbunatatirea calitatii managementului intern si mentinerea relatiilor cu partenerii de afaceri. Calitatea, asigurarea calitatii si managementul calitatii sunt concepte, respectiv teme care reprezinta din ce in ce mai mult obiectivul central al firmelor orientate spre succes, indiferent de produsul realizat, domeniul de activitate sau marimea acestora. In cursul dezvoltarii economiilor la nivel national si in cadrul globalizarii economiei, cu avantajele si dezavantajele acesteia, se modifica si continutul conceptului de calitate si de aici, obiectivele si sarcinile care sunt legate de managementul calitatii. Conceptul calitate este relativ usor de stabilit, daca ne referim la domeniul produselor materiale si al caracteristicilor acestora. Daca extindem definirea conceptului la nivelul produselor imateriale, al serviciilor si al performantelor creative, identificarea si definirea caracteristicilor, precum si delimitarea lor , in sensul a ceea ce numim ,,calitate buna", devine din ce in ce mai complexa. In ultimele decenii ale secolului 44 se vorbea tot mai mult de abordarea tip ,,inspectie" sau ,,controlul calitatii" , dar adaptarea la economia de piata a facut trecerea la orientarea spre ,,asigurarea calitatii" si ,,managementul total al calitatii". Impunerea standardelor de calitate la nivel international a derivat din necesitatea constituirii unui cadru de referinta pentru dezvoltarea relatiilor comerciale si a recunoasterii calitatii sistemului de management. 2.Evolutia conceptului Putem aprecia ca preocuparile pentru calitate , aparute in timpurile foarte vechi, au fost accelerate in seculul 44 in care s-a produs o spectaculoasa evolutie a actiunilor si conceptelor calitate. Anii 60 70 80 90 Dezvoltarea conceptelor s-a accentuat in anii 70-90 pe doua coordonate componenta economica si componenta sociala. Etapele de evolutie a conceptelor si actiunilor calitate , precum si caracteristicile lor sunt redate sintetic in tabelul urmator : ETAPE CARACTERISTICI INSPECTIE CONTROLUL CALITATII ASIGURAREA CALITATII CALITATE TOTALA Obiect Detectarea defectelor Controlul calitatii produsului finit Construirea permanenta a calitatii intermediare si finale Conducerea globala a calitatii proceselor si produselor Perioada dominanta de inceput Inceputul secolului 44 Anii 30 30 60 Anii 50 50 70 Anii 80 80 90 Concepte cheie -principiile- Productivitatea si divizarea muncii Nivelul de calitate acceptabila Fiabilitatea Increderea clientului excelenta Sensul actiunii Reactia: luarea de masuri reglare prevenire Prevenire din conceptie.
Fisiere in arhiva (1):
- Implementare Sistem de Management al Calitatii in Administratia Publica - Studiu de Caz.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.