Implementare Sistem de Management al Calitatii in Administratia Publica - Studiu de Caz

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
1. Abordarea si dezvoltarea managementului calitatii 5
2. Evolutia conceptului 6
3. Termeni si definitii 7
4. Principiile managementului calitatii 9
II.SCOPUL SI CONTINUTUL UNUI SISTEM DE MANAGEMENT AL
CALITATII 13
1. Scopul unui sistem de management al calitatii 13
2. Continutul sistemelor de management al calitatii 13
3. Abordarea elaborarii unui sistem de management al calitatii 14
III. PROIECTAREA SI IMPLEMENTAREA UNUI SISTEM DE MANAGEMENT
AL CALITATII IN INSTITUTIILE PUBLICE 15
IV. ANALIZA PRELIMINARA CONSTRUIRII SISTEMULUI DE
MANGEMENT AL CALITATII IN PRIMARII 21
V. IDENTIFICAREA PROCESELOR NECESARE SISTEMULUI
DE MANAGEMENT AL CALITATII IN PRIMARIE 25
1. Responsabilitatea managementului 27
2. Managementul resurselor 29
3. Realizarea serviciilor 30
4. Masurare, analiza, imbunatatire 32
VI. DOCUMENTATIA UNUI SISTEM DE MANGEMENT AL
CALITATII 36
4
1.Obiective ale documentatiei Sistemului de management al
calitatii 36
2. Structura documentatiei de management al calitatii 36
3. Structura Manualului de Management al Calitatii 37
4. Procedurile - prezentare succinta a procedurilor generale de sistem
necesare unui SMC in primarie 38
5. Procedurile de proces 41
6. Instructiunile de lucru - Il-4.2.3-1 43
7. Configurarea instructiunilor de management al calitatii 49
8. Alte documente referitoare la calitate 49
VII. MANUALUL CALITATII 51
CONCLUZII 108
BIBLIOGRAFIE 109


Extras din licenta Cum descarc?

I.INTRODUCERE
1.Abordarea si dezvoltarea managementului calitatii
Conceptul de calitate nu este o inventie a timpurilor moderne. Respectarea
standardelor de realizare a produselor este intalnita inca de la fenicieni si egipteni.
Conceptul a fost conturat mai bine in evul mediu si imbunatatit continuu de-a lungul
timpului, evoluand spre dezvoltarea unui domeniu cu proceduri si metodologii specifice de
lucru. Spre deosebire de primele incercari in acest sens, evolutia tehnologiei pune la
dispozitia managerilor instrumente eficiente pentru imbunatatirea calitatii managementului
intern si mentinerea relatiilor cu partenerii de afaceri.
Calitatea, asigurarea calitatii si managementul calitatii sunt concepte, respectiv teme
care reprezinta din ce in ce mai mult obiectivul central al firmelor orientate spre succes,
indiferent de produsul realizat, domeniul de activitate sau marimea acestora.
In cursul dezvoltarii economiilor la nivel national si in cadrul globalizarii economiei,
cu avantajele si dezavantajele acesteia, se modifica si continutul conceptului de calitate si
de aici, obiectivele si sarcinile care sunt legate de managementul calitatii.
Conceptul calitate este relativ usor de stabilit, daca ne referim la domeniul
produselor materiale si al caracteristicilor acestora.
Daca extindem definirea conceptului la nivelul produselor imateriale, al serviciilor si
al performantelor creative, identificarea si definirea caracteristicilor, precum si delimitarea
lor , in sensul a ceea ce numim ,,calitate buna", devine din ce in ce mai complexa.
In ultimele decenii ale secolului 44 se vorbea tot mai mult de abordarea tip
,,inspectie" sau ,,controlul calitatii" , dar adaptarea la economia de piata a facut trecerea la
orientarea spre ,,asigurarea calitatii" si ,,managementul total al calitatii". Impunerea
standardelor de calitate la nivel international a derivat din necesitatea constituirii unui cadru
de referinta pentru dezvoltarea relatiilor comerciale si a recunoasterii calitatii sistemului de
management.
2.Evolutia conceptului
Putem aprecia ca preocuparile pentru calitate , aparute in timpurile foarte vechi, au
fost accelerate in seculul 44 in care s-a produs o spectaculoasa evolutie a actiunilor si
conceptelor calitate.
Anii 60 70 80 90
Dezvoltarea conceptelor s-a accentuat in anii 70-90 pe doua coordonate
componenta economica si componenta sociala.
Etapele de evolutie a conceptelor si actiunilor calitate , precum si caracteristicile lor
sunt redate sintetic in tabelul urmator :
ETAPE
CARACTERISTICI
INSPECTIE CONTROLUL
CALITATII
ASIGURAREA
CALITATII
CALITATE
TOTALA
Obiect Detectarea
defectelor
Controlul
calitatii
produsului finit
Construirea
permanenta a
calitatii
intermediare si
finale
Conducerea
globala a
calitatii
proceselor si
produselor
Perioada dominanta
de inceput
Inceputul
secolului 44
Anii 30
30 60
Anii 50
50 70
Anii 80
80 90
Concepte cheie
-principiile-
Productivitatea
si divizarea
muncii
Nivelul de
calitate
acceptabila
Fiabilitatea
Increderea
clientului
excelenta
Sensul actiunii Reactia: luarea
de masuri
reglare prevenire Prevenire din
conceptie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementare Sistem de Management al Calitatii in Administratia Publica - Studiu de Caz.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!