Implementarea Sistemelor de Management al Calității

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 47 în total
Cuvinte : 12140
Mărime: 131.64KB (arhivat)
Publicat de: Martin Milea
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. INTRODUCERE 5
  2. CAPITOLUL I - DOCUMENTAREA ȘI IMPLEMENTAREA SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII 6
  3. 1.1. Generalități 6
  4. 1.2. Acțiuni necesare implementării sistemului integrat de management al calității 8
  5. 1.2.1. Etapele proiectării sistemului de management al calității 8
  6. 1.2.2. Documentarea proceselor 10
  7. CAPITOLUL II - DOCUMENTE DE REFERINȚA DIN CADRUL SITEMULUI INTEGRAT DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII 11
  8. 2.1. Sisteme de management al calității .Principii fundamentale și vocabular SR EN ISO 9000:2008 11
  9. 2.2. Sisteme de management al calității. Cerințe SR EN ISO 9001:2008 13
  10. 2.3. Sisteme de management de mediu SR EN ISO 14001:2005 14
  11. 2.4. Sisteme de management al sănătății și securității ocupaționale SR OHSAS 18001:2008 15
  12. CAPITOLUL III - NECESITATEA IMPLEMENTĂRII UNUI SISTEM DE MANAGEMENT INTEGRAT DE CALITATE LA S.C. ADRIAN S.A. 17
  13. 3.1. Scurt istoric 17
  14. 3.2. Obiectul de activitate 17
  15. 3.3. Structura firmei. Organigrama 17
  16. Fig. 4 Organigrama S.C ADRIAN S.A elaborată în conformitate cu PS-10[9].CAPITOLUL IV - SISTEMUL INTEGRAT DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII ÎN S.C. ADRIAN. S.A. 18
  17. 4.1. Declarația S.C. ADRIAN S.A. privind politica în domeniul calității, mediului, sănatății și responsabilității sociale 19
  18. 4.2. Obiectivele SC. ADRIAN S.A în domeniul calității 22
  19. 4.3. Manualul calității în S.C. ADRIAN S.A. 23
  20. 4.4. Organizare și responsabilități 24
  21. 4.5. Planificarea sistemului de management integrat al calității 31
  22. 4.6. Acţiuni corective 39
  23. CAPITOLUL V - MONITORIZAREA SISTEMULUI INTEGRAT DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII LA S.C. ADRIAN S.A. 46
  24. CONCLUZII 47
  25. BIBLIOGRAFIE 49

Extras din licență

INTRODUCERE

Calitatea reprezintă ansamblul de proprietăți și caracteristici ale unui produs sau al unui serviciu care îi oferă acestuia nevoile și aptitudinea pentru a satisface necesitățile exprimate sau implicite ale clientului.

Implementarea unui sistem integrat de management al calității presupune respectarea unor cerințe generale astfel încât organizația trebuie să stabilească, să documenteze și să mențină un sistem integrat de management al calității și a cerințelor referitoare la documentație ca: declarații documentate ale politicii, procedurile documentate cerute de standard, întocmirea manualului calității, documentele necesare organizației pentru a se asigura de eficacitatea planificării, controlul proceselor sale ale operării precum și controlul înregistrărilor.

Lucrarea prezintă conceptul de calitate și al standardului privind calitatea fiind descrise caracteristicile standardului ISO 9000:2008, ISO 9001:2008, ISO 14001:2005 și ISO 18001:2008 în vederea implementării unui sistem integrat de management al calității pentru un atelier mecanic.

Lucrarea și-a propus elaborarea documentației pentru implementarea sistemului de management integrat al calității în interprinderea S.C. ADRIAN S.A.

Datorită unui număr mare de furnizori de servicii şi clienţi din acest domeniu conducerea interprinderii a decis implementarea sistemului integrat de calitate ISO 9000:2008, ISO 9001:2008, standardul de management de mediu ISO 14001:2005 precum și standardul OHSAS 18001:2008 pentru asigurarea sănătății și securitate în muncă[6].

Lucrarea este structurată pe cinci capitole și anume:

• Documentarea și implementarea sistemelor de management al calității;

• Documentele de referință din cadrul sistemelor de management al calității;

• Necesitatea implementării unui sistem de management de calitate la S.C. ADRIAN S.A;

• Sistemul integrat de management al calității în S.C. ADRIAN S.A.

Obiectivele de mediu stabilite în această lucrare sunt duse la îndeplinire prin atingerea ţintelor de mediu în cadrul programului de management de mediu. Am urmărit în această lucrare să evidenţiez cât de importantă este documentaţia, responsabilitatea personalului, la fel şi instruirea lor în atingerea performanţei de mediu[3].

CAPITOLUL I - DOCUMENTAREA ȘI IMPLEMENTAREA SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII

1.1. Generalități

Standardele din seria ISO 9000 au obținut o gamă largă de aplicabilitate și recunoaștere asupra organizațiilor din întreaga lume care se confruntă cu o nouă provocare respectiv calitatea[1].

Avantajele certificării sistemului de management integrat al calității conform standardului ISO 9000:2008 sunt următoarele:

• Câștigarea licitațiilor;

• Îmbunătațirea cunoașterii proceselor, responsabilităților, rolului și a importanței proprii și a celorlanți;

• Creșterea credibilității pe piață;

• Introducerea practicii selecționării și evaluării furnizorilor;

• Introducerea practicii analizei de contract;

• Introducerea practicii documentării analizelor importante;

• Introducerea practicii îmbunătățirii continuie prin implicarea și colectarea de propuneri ale angajaților.

Avantajele certificării sistemului de management integrat al calității conform standardului ISO 9001:2008 sunt următoarele:

• Creșterea încrederii și a credibilității partenerilor de afaceri în produsele și serviciile oferite;

• Îmbunătățirea imaginii organizației și oferirea unei poziționări avantajoase pe piața concurenței;

• Creșterea satisfacției clienților prin îndeplinirea cerințelelor acestora;

• Îmbunatațirea serviciilor livrate clienților precum și a produselor;

• Conducerea activității organizației într-un mod sistematic și planificat conform cerințelor managementului calității;

• Crearea unui cadru pentru o îmbunătățire continuă a proceselor interne;

• Avantaje economice privind scăderea numărului de clienți ce se orientează către alte organizații și scăderea nemulțumirii clienților;

• Adaptarea sistematică și activă la modificările condițiilor pieței;

• Eficiența și transparența proceselor interne ale organizației.

Preview document

Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 1
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 2
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 3
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 4
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 5
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 6
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 7
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 8
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 9
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 10
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 11
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 12
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 13
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 14
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 15
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 16
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 17
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 18
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 19
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 20
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 21
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 22
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 23
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 24
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 25
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 26
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 27
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 28
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 29
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 30
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 31
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 32
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 33
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 34
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 35
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 36
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 37
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 38
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 39
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 40
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 41
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 42
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 43
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 44
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 45
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 46
Implementarea Sistemelor de Management al Calității - Pagina 47

Conținut arhivă zip

  • Implementarea Sistemelor de Management al Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Implementarea sistemului de management al calității în cadrul SC Duplex SA

INTRODUCERE Încă din cele mai vechi timpuri omul a fost preocupat să îmbunătăţescă, să cotecteze ceea ce este greşit şi să modifice ceea ce nu se...

Analiza sistemului de management al calității la SC Herman Ploiești

INTRODUCERE Bazele teoretice ale managementului calităţii au fost puse începând cu anii '50 pe baza lucrărilor şi cercetărilor elaborate de...

Managementul calității

CAPITOLUL I CADRUL GENERAL PRIVIND MANAGEMENTUL CALITĂŢII 1.1. Sistemul de management al calităţii 1.1.1. Aspecte generale Noţiunea de...

Îmbunătățirea performanțelor manageriale la SC Alfa SRL

INTRODUCERE Managementul poate fi dimensionat prin performanţă, care reprezintă o stare de competitivitate, însoţită de un nivel de eficacitate şi...

Management prin Kaizen

Strategia îmbunătăţirii continue cunoscută sub denumirea japoneză “KAIZEN”** reprezintă o strategie integratoare, transfuncţională prin care se...

Managementul strategic în administrația publică

INTRODUCERE Provocările societăţii contemporane la nivelul implementării unor politici de management care să asigure succesul în diferitele...

Implementarea unui sistem de management al calității în cadrul unei organizații

Capitolul 1. Prezentarea organizației 1.1. S.C. Boromir Prod S.A. Societatea comercială Boromir Prod S.A s-a înființat în anul 1994 la Râmnicu...

Sisteme Integrate de Management pentru Companii

organisme nationale pentru standarde reprezentand circa 130 tari. Misiunea sa este de a promova standardizarea pe plan international care sa...

Te-ar putea interesa și

Managementul calității

Până la apariţia producţiei în masă , artizanii şi-au finisat produsele individuale şi au inspectat calitatea muncii proprii sau cea a unui ucenic...

Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești

I. INTRODUCERE Peste tot, în toate ocaziile şi în toate domeniile, se vorbeşte astăzi de calitate. Acestui concept i s-au consacrat mai multe...

Managementul Calității Totale

Managementul Calităţii Totale 1.1. Conceptul de calitate totală Cu toate că încercările sunt numeroase, nu s-a reuşit până în prezent, să se...

Managementul calității învățământului superior

INTRODUCERE Managementul calitații totale este o abordare managerială destinată îmbunătățirii competitivitații, flexibilitații, eficacitații...

Managementu calității

Cap.1.Introducere-Managementul Calitatii ca materie 1.1. Conceptul de calitate. Definiţii. Definiţiile diferiţilor termeni care interesează...

Gestionarea Calității într-o Întreprindere

INTRODUCERE O analiză succintă a tabloului economic mondial al anilor 90 prmite evidentierea unor trăsături definitorii incontestabile precum...

Aspecte specifice privind managementul calității în transportul maritim

INTRODUCERE Transportul maritim este o activitate economica vasta s i complexa, atât ca volum al marfurilor aflate în traficul anual, cât si ca...

Implementarea Sistemului Haccp

1. DESCRIEREA ORGANIZATIEI Compania S.C.LACTIS S.A. cu sediul in Odorheiu Secuiesc , jud. Harghita este o societate de prelucrare a produselor...

Ai nevoie de altceva?