Implicatii ale Aderarii la Uniunea Europeana pentru Sectorul de Servicii din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Lista tabelelor si a figurilor 6
1. Sectoarele de servicii in tarile din Uniunea Europeana 7
1.1. Conceptul de servicii 7
1.2. Importanta sectorului de servicii pentru economiile nationale 9
1.3. Competitivitatea in domeniul serviciilor 12
1.4. Specificul reglementarilor serviciilor in U.E 17
1.5. Piata Unica Europeana a serviciilor de afaceri 21
2. Analiza pietei serviciilor in Romania 24
2.1. Evolutia comertului cu servicii 24
2.2. Servicii de piata destinate populatiei 26
2.3. Servicii de piata destinate interprinderilor 28
2.4. Serviciile in anul 2008 30
2.4.1. Serviciile de transport 30
2.4.2. Serviciile de turism-calatorii 31
2.4.3. Alte servicii 32
3. Directiva europeana privind serviciile la nivelul UE 34
3.1. Prezentare generala 34
3.2. Simplificare administrativa 37
3.3. Autorizatii 37
3.4. Cerinte interzise sau supuse evluarii 38
3.5. Libertatea de a furniza servicii 39
3.6. Drepturi ale beneficiarilor de servicii 40
3.7. Calitatea serviciilor 40
4. Studiu de caz - Implicatiile implementarii Directivei asupra pietei serviciilor in Romania 41
4.1. Consecinte ale aderarii in domeniul serviciilor 41
4.2. Evaluarea efectelor pentru Romania 45
4.3. Proiectarea punctului de contact unic (PCU) 47 
4.4. Serviciile oferite de sectorul public 53 
5. Concluzii 59
Bibliografie 62


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Tema aleasa pentru aceasta lucrare este "Implicatii ale aderarii la Uniunea Europeana pentru sectorul de servicii din Romania". Motivatia alegerii acestei teme este aceea ca apreciez sectorul serviciilor ca fiind o parte esentiala in economia oricarei tari (indiferent de stadiul dezvoltarii sale), deci si a Uniunii Europene (in prezent este cel mai important sector al economiei europene). De asemenea, consider ca Romania, datorita atuurilor de care dispune (nivelul educational, resursele naturale, costul redus al fortei de munca), pe care le poate valorifica, poate atrage investitorii straini, sau chiar sa fie un jucator mai activ pe piata exporturilor. 
Obiectivul general al cercetarii este identificarea efectelor aderarii Romaniei la UE si a implementarii Directivei Serviciilor asupra pietei serviciilor din Romania. Ca obiective specifice ale lucrarii mentionez urmatoarele: analiza pietei serviciilor la nivelul Uniunii Europene; analiza pietei serviciilor din Romania prin folosirea metodelor statistice si a datelor oferite de diverse institutii publice. 
Principalele metode folosite in cercetarea acestei teme sunt: metode statistice pentru exploatarea bazelor de date de la nivelul INS si Eurostat; metoda comparatiei pentru identificarea unor trasaturi ale pietei serviciilor la nivel european; metode calitative.
Primul capitol prezinta la modul general definitii, caracteristici ale sectorului de servicii in tarile din centrul si estul Europei, cat si in cele mai dezvoltate membre ale Uniunii Europene. Sunt prezentate cateva seturi de date cu privire la ponderea serviciilor in PIB, in valoarea adaugata, modul de organizare al serviciilor, principalele imperfectiuni ale pietei (concurenta imperfecta, informatia asimetrica, externalitatile), reglementarile la nivelul autoritatile publice ce pot actiona ca bariere in calea tranzactiilor intra-europene (de la o tara la alta) fara a exista o asemenea intentie in mod expres.
Capitolul al doilea se ocupa de analiza pietei serviciilor in Romania, incepand cu o scurta evolutie a sa. De fapt, aceasta evolutie a inceput dupa 1990, si s-a accentuat odata cu inceperea negocierilor pentru aderarea la UE in februarie 2000. Sunt prezentate cateva date statistice pe o perioada de opt ani pentru a se vedea in ce masura tara noastra poate genera fluxuri internationale (exporturi si importuri). Un subcapitol prezinta situatia serviciilor in anul 2008, fiind cele mai recente date statistice disponibile in acest moment avand ca sursa atat INS cat si rapoartele BNR. Sectoarele analizate sunt cele de turism-calatorii, transport si "alte servicii". 
Directiva europeana 123/2006/CE, cunoscuta sub denumirea Directiva Servicii este rezumata in cel de-al treilea capitol. Aceasta a intrat in vigoare in decembrie 2006, fiind unul dintre cele mai importante proiecte initiate de Comisia Europeana in domeniul pietei interne. Principalul obiectiv al acestuia este de a facilita libera circulatie a serviciilor, garantarea dreptului furnizorilor de a-si presta serviciile in oricare dintre statele membre, fara a-i fi ingreunata accederea pe baza de conditii discriminatorii sau din cauza birocratiei. 
Capitolul al patrulea prezinta implicatiile implementarii Directivei asupra pietei serviciilor. Aceasta a fost transpusa in legislatia nationala prin ordonanta de urgenta privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania. Se identifica principalele consecinte ale aderarii, in special asupra sectorului economic, investitiilor straine, si chiar impactul social. In ultimul subcapitol este prezentat sectorul public, ce reflecta cel mai bine relatia stat-cetatean, a drepturilor si obligatiilor acestora. De asemenea, nivelul asteptarilor cetateanului, in calitate de consumator de servicii publice, incepand cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a cunoscut un trend crescator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implicatii ale Aderarii la Uniunea Europeana pentru Sectorul de Servicii din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!