INTRODUCERE .1 CAPITOLUL 1. NOTIUNI TEORETICE PRIVIND INVESTITIILE .3 1.1. Conceptul de investitie 3 1.2. Atributele principale ale investitiilor ... ... 6 1.3. Fundamentarea economico-financiara a investitiilor . ..7 1.4. Procesul investitional ... . .10 1.5. Metode de estimare a investitiilor .11 1.6. Etapele procesului de investitii .. ... 12 1.7. Clasificarea proiectelor de investitii . ..13 1.8. Criterii de selectie a proiectelor de investitii . 16 CAPITOLUL 2. STUDIU DE CAZ PRIVIND IMPLICATIILE ECONOMICO-FINANCIARE DURABILE ALE INVESTITIILOR LA COMPANIA S.C. GENERAL BUSINESS SYSTEM S.R.L .. 19 2.1. Prezentarea companiei S.C. General Business System S.R.L. . 19 2.2. Caracteristicile proiectului de investitii intentionat de S.C. General Business Systems S.R.L. . 23 2.2.1. Analiza resurselor existente ... 23 2.2.2. Analiza indicatorilor .. . 27 2.2.3. Analiza comerciala . .. ... 28 2.3. Indicatori de eficienta a proiectului de investitii ai companiei S.C. GeneralBusiness System S.R.L . 29 2.3.1. Investitii directe in reclama si publicitate ..29 2.3.2. Investitii pentru promovare de produs ..30 2.3.3. Implicatii economico - financiare ale investitiilor de promovare ...31 2.3.4. Investitii cu personalul 33 2.3.5. Investitii in stocuri si implicatii economico-financiare .34 2.3.6. Fundamentarea deciziei de investitii ..35 2.3.7. Planul de investitii 42 CONCLUZII SI PROPUNERI ..45 B I B L I O G R A F I E 47
INTRODUCERE Termenului sau mai bine spus procesului de a investi i s-au atribuit pana in acest moment o multitudine de definitii. Spre exemplu, una dintre definitii, prezinta investitiile drept achizitionarea unui activ in vederea producerii unui castig de capital la momentul vanzarii acestuia sau obtinerea unui venit constant, putand fi si o combinatie a acestora. Investitiile presupun totodata alocarea de fonduri banesti sau capital unei intreprinderi, avand drept scop obtinerea de profit. Utilizarea banilor sau a capitalului prin intermediul unor vehicule, sau alocarea de timp si de efort, pentru obtinerea unui venit sau o crestere a capitalului reprezinta o alta modalitate de a descrie investitia. Asadar, definitiile sunt multiple, insa intelesul acestora este acelasi, si anume, alocarea de numerar sau capital in prezent cu scopul de a obtine in viitor un castig, indiferent daca este vorba de un venit constant in timp sau de un castig de capital obtinut la momentul revanzarii activului. In sfera economico-sociala, investitiile ocupa un loc central, intre domeniul productiei de bunuri si servicii si cel al consumului, fiind un factor care influenteaza simultan atat cererea cat si oferta. Argumentul in favoarea acestei afirmatii este dat de procesele de antrenare si multiplicare a efectelor pe care le genereaza orice proiect de investitii, indiferent de sectorul de activitate in care se aplica. Implementarea unui proiect in sfera productiei de bunuri si/sau servicii are ca efect sporirea si diversificarea ofertei si implicit, daca aceasta este validata de piata, cresterea veniturilor agentilor economici. Concomitent, va fi influentat direct sau prin efectul de antrenare, gradul de ocupare a fortei de munca, iar cresterea numarului de angajati si/sau a castigurilor lor salariale conduce, in ultima instanta, la sporirea cererii de bunuri si servicii. Asadar, intr-un sistem economic, activitatea de investitii joaca un dublu rol; in primul rand agentii economici declansatori de actiuni investitionale, care implementeaza diverse proiecte de investitii, isi sporesc oferta de bunuri si servicii prin cresterea capacitatii lor productive, realizand venituri suplimentare, iar in al doilea rand orice proiect de investitii va genera nevoi sau cereri suplimentare in sectoare conexe, in amonte (furnizare de materii prime, materiale, utilitati) sau in aval (distribuitoare sau consumatoare a bunurilor si serviciilor nou create). Implicit va avea loc o crestere in lant a veniturilor la toti agentii economici antrenati. Realizarea de proiecte sau programe de investitii conduce, in principal la cresterea stocului de capital fix. Ca atare, investitiile constituie principala parghie de realizare a unei restructurari ecomice reale, prin crearea de noi structuri mai performante in acord cu optiunile strategice ale societatii. In plan social, investitiile joaca un rol important in ocuparea fortei de munca si imbunatatirea calitatii vietii. Implementarea unor proiecte sau programe de investitii antreneaza modificari pe piata fortei de munca, creand o nevoie suplimentara de forta de munca in sectoarele care pregatesc si implementeaza aceste actiuni investitionale (cercetare - dezvoltare, productia de echipamente si instalatii de lucru s.a.). Peter Drucker numeste IMM-urile"micile afaceri care reprezinta catalizatorul principal al cresterii economice." Prin intermediul acestor afaceri are loc realizarea obiectivelor si o crestere a economiei unei tari. Notiunii de intreprindere sau SRL i s-a atribuit urmatoarea semnificatie: "orice forma de organizare a unei activitati economice, autonoma patrimonial si autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca acte si fapte de comert, in scopul obtinerii de profit prin realizarea de bunuri materiale, respectiv prestari de servicii, din vanzarea acestora pe piata, in conditii de concurenta" Termenul acopera o gama larga de definitii si masuri, care variaza de la o tara la alta. Unele dintre criteriile utilizate in mod obisnuit este determinat de catre numarul de angajati, totalul activelor nete, vanzari si nivelul de investitii. Cu toate acestea, cea mai importanta este ocuparea fortei de munca. Interprindele mici mijlocii reprezinta o importanta sursa pentru economia unei tari. In cadrul Uniunii Europene, IMM-urile au o pondere de 99,8% in totalul companiilor, iar acestea intregistreaza o pondere semnificativa in produsul intern brut in valoare de 60% . Prin intermediul IMM-urilor se creaza locuri de munca, aceasta inregistrand o pondere de 70% din totalul fortei de munca. In cadrul economiile emergente, IMM-urile joaca un rol foarte important contribuind la formarea de locuri de munca intr-un procent de 45%.Intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri) joaca un rol important in majoritatea economiilor, in special in tarile in curs de dezvoltare. IMM-urile formale contribuie cu pana la 45 la suta din totalul ocuparii fortei de munca si pana la 33 la suta din venitul national (PIB) in economiile emergente. Conform estimarilor, va fi nevoie de 600 de milioane de locuri de munca in urmatorii 15 ani pentru a absorbi forta de munca la nivel mondial in crestere, in special in Asia si Africa. Cincizeci la suta din IMM-urile nu au acces la credite. Per total, aproximativ 70 la suta din toate IMM-uri de pe pietele emergente nu au acces la credite. Un studiu de Grupul Bancii Mondiale sugereaza exista intre 365-445 milioane de micro, intreprinderile mici si mijlocii pe pietele emergente: 25-30 milioane sunt IMM-uri oficiale; 55-70 milioane sunt intreprinderi formale micro; si 285-345 milioane sunt intreprinderi informale. Mutarea IMM-urile informale in sectorul formal poate avea avantaje considerabile pentru IMM-uri (de exemplu, un acces mai bun la serviciile de credit si de guvern) si la economia globala (de exemplu, venituri fiscale mai mari, o mai buna reglementare). De asemenea, imbunatatirea accesului IMM-urilor la finantare si gasirea de solutii pentru a debloca surse de capital este cruciala pentru a permite acestui sector potential dinamic sa creasca si sa ofere locuri de munca necesare.
1. V.Dumitrascu; R.A.Dumitrascu, Managementul investitiilor, Editura Universitara, Bucuresti, 2014 2. R.A. Dumitrascu, Gestiunea Financiara a intreprinderii, Editura Universitara,2016 3. V. Dumitrascu;R.A. Dumitrascu, Diagnostic financiar si evaluare, Editura Universitara, 2015 4. V.Dumitrascu; S.R.Ciupitu, Bazele investitiilor Editura Universitara,2015 5. V.Dumitrascu; S.R.Ciupitu, Bazele Managementului, Editura Pro Universitaria, Bucuresti, 2013 6. Brealey, R.A., Myers, S.C., Allen, F. (2012), Principles of Corporate Finance, editia a X-a, McGraw-Hill Irwin, New York. 7. Buhociu F.; G.Negoescu-Evaluarea proiectelor de investitii, Editura Algorithm, 1998 8. Elena Valentina Tilica, Radu Ciobanu, Finante si management financiar, Editura CECCAR, Bucuresti, 2019 9. Florin Buhociu, Gheorghe Negoescu - Investitiile in economia de tranzitie, Editura Evrika, 1998 10. Marilen PIRTEA, Horia CRISTEA, Cristina NICOLESCU, Claudiu BOTOC, Managementul financiar al companiei, Editura Mirton, Timisoara, 2010 11. Ross, S.A., Westerfield, R.W., Jaffe, J., Jordan, B.D. (2016), Corporate Finance, editia a XI-a, McGraw-Hill, New York. 12. Sirbu C.; R.Pripoaie-Diagnostic si evaluarea firmei, Editura Universitara Danubius, 2016 13. Stancu, I., Obreja Brasoveanu, L., Stancu, A.T. (2015), Finante corporative, Editura Economica, Bucuresti. 14. Stoica M., - Proiectarea obiectivelor de investitii, Editura Economica, Bucuresti, 2001 15. Alina Vasiescu, articol Ziarul BURSA #International, 09 iulie 2007 16. www.samsonite.ro 17. www.emis.com 18. www.bursa.ro 19. www.wikipedia.org
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.