Cuprins
- CAPITOLUL 1. Mediul de afaceri modern şi sistemele informaţionale.3
- 1.1. Influenţa mediului de afaceri digital asupra firmelor.3
- 1.2. Firma modernă şi sistemele informaţionale.10
- CAPITOLUL 2. Baze de date online.16
- 2.1. Tehnologiile Web şi bazele de date.17
- 2.2. Proiectarea bazelor de date online.30
- CAPITOLUL 3. Realizarea unei baze de date online folosind Microsoft Access.42
- Concluzii şi propuneri.52
- Bibliografie.55
Extras din licență
CAPITOLUL 1. Mediul de afaceri modern şi sistemele informaţionale
1.1 . Influenţa mediului de afaceri digital asupra firmelor
Secolul 21 a început cu o inflaţie de „e”-uri, chiar prea multe. Nu sunt „e”-urile din industria alimentară care sunt nocive în cantităţi prea mari. eMail, eCommerce, eBusiness, eGuvernment, eEconomy, eContent, chiar şi “e-initiative” sunt doar câteva din lunga listă. „e”-ul cu sfera cea mai mare de cuprindere este „e-Economy”, el dominând teoriile economice şi opiniile experţilor. Se admite deja că succesul economic şi standardul de viaţă va fi dominat de acest „e-Economy”. „e-Economy” este un tip de economie fundamentală pe Internet şi alte tehnologii ale informaţiei şi comunicaţiilor. Este nevoie de aceste tehnologii pentru o creştere economică rapidă pentru a crea prosperitate. „e-Economy” promite multe facilităţi şi beneficii, dar trebuie să realizeze mijloacele pentru a învinge un număr mare de provocări. Soluţii tehnologice există şi sunt disponibile pentru toţi fără discriminare, cel puţin teoretic, dar există problema învăţatului. Oamenii au puţin timp pentru a învăţa a-şi însuşi noile tehnologii şi noile modele de a face business, sunt foare ocupaţi cu probleme minore din business-ul lor şi nu gândesc propriul business la scară globală, sau deseori nu-l înţeleg. Dar cel mai adesea au o mare inerţie cu privire la schimbare. Aici ar trebui să-şi intre în rol şi guvernele pentru a crea şi întreţine platforme, pentru a dezvolta concret conceptul de „e-Economy”, pentru acest lucru educaţia şi „training”-ul sunt esenţiale. „e-Economy” nu este încă primită cu braţele deschise. Pe de altă parte există ezitări fireşti şi griji cu privire la intimidate şi securitate iar pe de altă parte, necesită acţionari care să facă investiţii semnificative în tehnologie şi instruire. Nu se poate concepe noua economie în afara inovaţiilor în software, comunicaţii şi tehnologia informaţiei. „e-Economy” nu există în afara reţelelor, toate serviciile şi activităţile, parţial sau total, depind de reţele care trebuie să-şi îndeplinească rolul lor. Tranzacţiile comerciale pe Internet implică furnizorii, coordonează şi distribuie bunuri sau difuzează informaţii pe structuri de reţele. „e-Economy”, Noua Economie sau Economia digitală a devenit un termen popular prin anii 1990, moment în care tehnologia a schimbat dramatic lumea şi a început să domine şi să influenţeze companiile care operau pe diferite pieţe . În secolul 20, dezvoltarea mediilor electronice a adus îmbunătăţiri substanţiale. Orice observaţie privind impactul tehnologiilor informaţionale nu poate fi obiectivă atât timp cât suntem direct afectaţi de societatea în care trăim, de tehnologia pe care o cercetăm. Din punct de vedere istoric, conform cu Marx, fiecare eră este descrisă de forţele economice dominante în acea perioadă.
Un imperativ al creării societăţii informaţionale îl constituie înţelegerea noilor mecanisme şi a regulilor care le guvernează, a obiectivelor şi a posibilităţii de a face din munca la distanţă un mod de producţie eficient, deopotrivă productiv şi eliberat de rutină şi ineficienţă. Trecerea la societatea informaţională împarte întreprinderile în organizaţii tradiţionale şi organizaţii moderne, care utilizează tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor. Trăsătura cheie a organizaţiei economiei digitale va fi înlocuirea ierarhiei piramidale tradiţionale cu o ierarhie orizontală. În planul managementului se va înregistra o dezvoltare a activităţii de luare a deciziilor prin optimizarea creativităţii, capacităţii de inovare şi pregătirii intelectuale a subordonaţilor. Aceasta înseamnă că lucrul în echipă, colaborarea şi cooperarea între angajaţi vor fi caracteristici dominante ale organizaţiei viitorului, ceea ce va conduce, probabil, la schimbarea generaţiilor la nivelul conducerii. Astăzi, schimbările se produc mult mai rapid. Internetul modifică situaţia, duce la o reamenajare completă a tuturor pieţelor, la o accelerare a procesului de modernizare.
Caracteristicile noului mediu de afaceri sunt: societate deschisă, economie deschisă, pieţe electronice fără frontiere; apariţia Internetului a schimbat radical natura creşterii economice, a bulversat întreprinderile şi pieţele tradiţionale; centrul de gravitaţie ale pieţei devine clientul; tranzacţia care are loc pe piaţă are drept suport revoluţia tehnologică; dezvoltarea pieţelor electronice impune un nou tip de economie şi anume economia informaţională şi globală.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Implicatiile Tehnologiilor Web in Domeniul Afacerilor Economice.doc