Cuprins
- ÎNTRODUCERE 3
- Capitolul 1. Definirea şi importanţa managementului organizaţiei 5
- 1.1. Conceptualizarea managementului 5
- 1.2. Importanţa şi tipurile funcţiilor sistemului de management 8
- 1.3. Managementul performant în organizaţiile de comerţ 24
- Capitolul 2. Evoluarea economico-financiară a CONSUMCOOP Mereni 34
- 2.1. Caracteristica generală a CONSUMCOOP Mereni 34
- 2.2. Analiza rezultatelor economico-financiare a activităţii CONSUMCOOP Mereni 36
- Capitolul 3. Eficientizarea procesului de management în cadrul CONSUMCOOP Mereni 50
- 3.1. Metode şi tehnici generale de conducere practicate la întreprindere 50
- 3.2.Implimentarea metodelor managementului performant în cadrul CONSUMCOOP Mereni 55
- CONCLUZII 61
- BIBLIOGRAFIE 64
- ANEXE 65
Extras din licență
ÎNTRODUCERE
Peter Drucker consideră că managementul este echivalent cu „persoanele de conducere”, termenul de „management” fiind doar un eufemism pentru „şef” „Principala şi poate singura sarcină a managementului este de a mobiliza energiile unităţii economice pentru îndeplinirea sarcinilor cunoscute şi definite”, iar testul reuşitei, susţine Drucker, constă în „obţinerea unei eficienţe ridicate şi adaptarea la modificările din exterior”.
Managementul ştiinţific constă în “aplicarea legităţilor, conceptelor, metodelor şi tehnicilor puse la dispoziţie de ştiinţa managementului în practica socială”.
Situaţiile diverse şi complexe cu care managerii se confruntă impun din partea managerilor şi un aport creativ, ceea ce face ca de multe ori ei să aducă inovaţii importante, dezvoltând şi îmbogăţind ştiinţa managerială, fără a conştientiza acest lucru.
În rezolvarea problemelor, managerii trebuie să îndeplinească, în combinaţii diferite (după nivelul ierarhic pe care se situează) funcţiile de bază ale managementului: planificarea, organizarea, conducerea (coordonarea sau leadership-ul) şi controlul.
Îndeplinirea acestor funcţii de bază presupune cumulul unor comportamente sau set de roluri manageriale.
Fiecare funcţie în parte presupune prezenţa unei combinaţii de roluri, iar importanţa relativă a diferitelor roluri variază în funcţie de nivelul ierarhic pe care se situează managerul şi de funcţia îndeplinită la un moment dat.
Pentru a pune în evidenţă actualitatea pro¬cesului managerial în sistemul managementului întreprinderii e necesară sublinierea că, spre deosebire de mecanismul, care caracteri¬zează trăsătura fundamentală a sistemului managementului unităţii economice şi structura, care concretizează elementele componente ale acestui sistem şi relaţiile lor comune, procesul managerial ca-racterizează sistemul managerial în mod complet şi complex.
Scopul lucrării: de a determina căile de eficientizare a procesului managerial în cadrul întreprinderilor de comerţ.
Obiectul cercetării a servit întreprinderea cooperatistă CONSUMCOOP Mereni.
Suportul metodologic şi teoretico-ştiinţific a cercetării l-au constituit lucrările savanţilor străini şi autohtoni în domeniul managementului, rapoartele financiare întreprinderii pentru anii 2006-2008.
Lucrarea dată este structurată din trei capitole:
Primul capitol „Definirea şi importanţa managementului” cuprinde conceptualizarea, esenţa şi importanţa teoriei manageriale. Caracteristica şi tipologia funcţiilor manageriale.
Capitolul doi „Evoluarea economico-financiară a CONSUMCOOP Mereni” cuprinde caracteristica generală a întreprinderii şi analiza economico-financiară a activităţii sale.
Capitolul trei „Eficientizarea procesului de management în cadrul CONSUMCOOP Mereni” este evidenţiat rolul şi caracterele conducerii în cadrul întreprinderilor de comerţ.
În concluzii au fost propuse modalităţi de eficientizare a procesului managerial în cadrul întreprinderii analizate. Astfel teza cuprinde 64 de pagini, 20 surse bibliografice şi 4 anexe.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Implimentarea Metodelor Manageriale Performante in Cadrul Intreprinderilor de Comert in Baza Consumcoop Mereni.doc