Importanța comunicării în vederea promovării activităților sportive în România

Cuprins licență

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL 1 3
ASPECTE TEORETICE PRIVIND POLITICILE SI STRATEGIILE DE COMUNICARE SI PROMOVARE 3
1.1. DEFINIREA ACTIVITATII PROMOTIONALE SI ROLUL ACESTEIA 3
1.1.1.Comunicarea in marketing 3
1.1.2. Promovarea, forma de comunicare a firmei cu piata 5
1.2. Mixul promotional 7
1.2.1. Publicitatea 8
1.2.3. Relatiile publice 12
1.2.4. Promovarea vanzarilor 14
1.2.5. Vanzarea personala 14
Sponsoriarea 15
1.3. Campania promotionala 15
1.4. Strategii promotionale 16
CAPITOLUL 2 18
Importanta comunicarii in promovarea activitatilor sportive 18
2.1. Marketing sportiv 18
2.2. Comportamentul consumatorului de sport 18
2.2.1. Efecte benefice pe care sportul le aduce fizicului 21
2.3. Sportul si incluziunea sociala -  practicarea sportului in scolile din Romania 22
2.4. Analiza SWOT a Romaniei avand in vedere practicarea sportului pentru amatori 24
2.5. Dezvoltarea sportului de masa in Romania 27
2.6. Situatia comparativa a practicarii sportului -  Romania vs. UE 28
2.7. Metode noi de promovare a practicarii sportului la momentul actual 30
2.7.Studiu privind practicarea sau nepracticarea activitatilor fizice la nivelul judetului Brasov : 32
2.7.1. Scopul propus si caracteristicile intervieviatului 32
2.7.2. Opiniile celor care au raspuns la chestionar 33
CAPITOLUL 3 45
CONCLUZII SI PROPUNERI 45
BIBLIOGRAFIE 48
Anexe 49


Extras din licență

INTRODUCERE
Lucrarea de fata isi propune sa prezinte principalele aspecte teoretice si practice ale politicilor si strategilor de promovare a activitatilor sportive in Romania, iar mai amanuntit este realizat un studiu la nivelul judetului Brasov in vederea practicarii activitatilor sportive mai ales de tineri. 
In capitolul 1, au fost dezvoltate notiuniile teoretice privind rolul comunicarii, care este unul foarte important deoarece informatiile trebuie date la timpul potrivit consumatorilor potriviti. De la comunicare ajungem si la promovare, care este prin definitie o forma de comunicare a firmei cu piata tinta si care este parte a mixului promotional. Publicitatea, vanzarea personala, promovarea vanzarilor s?i relatiile publice sunt instrumente care fac parte din comunicarea promotionala si totodata din marketingul modern care s-a dezvoltat odata cu trecerea timpului. Campania promotionala si strategiile promotionale sunt la momentul actual si ele utilizate de catre firme pentru ca mesajul sa ajunga la piata tinta.
Continutul capitolui 2, subliniaza multiplele beneficii pe care le aduce sportul in viata de zi cu zi atat asupra fizicului cat si a psihicului, dar si despre problematica nepracticarii sportului in Romania atat de copii cat si de adulti care consider ca este un subiect foarte important de dezbatut avand in vedere ca din ce in ce mai multi copii renunta la orele de educatie fizica. Practic doresc sa realizez un studiu despre practicarea sportului in judetul Brasov in special de tineri care o sa fie sub forma unui interviu. Asadar, conform rezultatelor obtinute in urma raspunsurilor primite a fost realizata o analiza concreta bazata pe raspunsuri reale care o sa ma ajute sa concluzionez lucrarea.
In final lucrarea o sa prezinte o serie de concluzii si propuneri cu privire la problematica nepracticarii sportului de catre romani si propuneri pentru imbunatatirea situatiei de la momentul actual. 
CAPITOLUL 1
ASPECTE TEORETICE PRIVIND POLITICILE SI STRATEGIILE DE COMUNICARE SI PROMOVARE
1.1. DEFINIREA ACTIVITATII PROMOTIONALE SI ROLUL ACESTEIA
Activitatea de promovare reprezinta orice forma de comunicare folosita pentru a informa, a convinge sau reaminti consumatorilor efectivi sau potentiali despre anumite aspecte legate de produse si serviciile ce formeaza oferta unei firme. 
Philip Kotler, in lucrarea 'Marketing - Management', defineste promovarea vanzarilor ca fiind acea actiune care regrupeaza actiunile de marketing, altele decat vanzarile personale, publicitatea platita si publicitatea gratuita care stimuleaza cumpararile consumatorului si eficacitatea comertului. 
Promovarea inseamna mijloacele prin care firmele incearca sa informeze, sa convinga si sa reaminteasca consumatorilor, direct sau indirect, asupra produselor si brandurilor pe care acestia le comercializeaza (Kotler and Keller, 2006, p. 536). 
In marketingul modern comunicarea si promovarea devin din ce in ce mai importante pentru firme in contextul economiei zilelor noastre, din acest motiv comunicarea firmei cu piata nu trebuie sa se realizeze la intamplare, ci trebuie planificata cu mare atentie astfel incat ea sa fie eficienta.
1.1.1.Comunicarea in marketing 
In trecut, comunicarea in marketing era privita ca un instrument cu ajutorul caruia 
firmele incercau sa convinga potentialii consumatori sa le cumpere produsele/serviciile oferite. Mesajele promotionale erau concentrate pe un produs iar comunicarea consta intr-un monolog, era o comunicare intr-un singur sens. Odata cu cresterea numarului de producatori si implicit de comercianti pe piata, cu diversificarea ofertei, atat principiile pe care se construieste procesul de comunicare s-au modificat cat si modalitatile de comunicare cu piata tinta s-au diversificat. Astfel, caracteristica principala a procesului de comunicare in marketing a devenit centrarea pe audienta, pe consumator, pe piata tinta. 
Comunicarea in marketing este definita azi ca fiind "un proces managerial prin care o firma relationeaza cu diverse grupuri tinta, firmele cauta sa creeze si sa prezinte mesaje distincte pentru fiecare dintre acestea; transmiterea unor mesaje care au semnificatie pentru consumatori acestia sunt incurajati sa aiba atitudinea si comportamentul dorit de firmele emitatoare ."
Comunicarea in marketing reprezinta de asemenea ,,vocea" brandului care ii permite sa stabileasca relatii cu clientii (Kotler and Keller, 2006). Belz si Peattie sugereaza o concentrare duala pentru o comunicare sustenabila in marketing, si anume: una pentru a comunica cu clientul despre solutiile sustenabile pe care compania le ofera prin produsele ei, alta pentru a comunica cu consumatorul si partile interesate despre companie ca un intreg (2009, p. 180). 
In opinia specialistilor intre promovare si comunicare in marketing exista o relatie de la parte la intreg, definind promovarea ca fiind ,,preocuparea unei organizatii de a emite mesaje persuasive care sa actioneze, sub forma unor impulsuri, fie in sensul impingerii produsului, serviciului sau organizatiei catre consumator, fie in vederea atragerii publicului tinta catre produs, serviciu sau organizatie; asemenea preocupari permit stabilirea unui contact optim intre elementele care constituie obiectul promovarii si publicul vizat, conducand, in cele din urma, la dezvoltarea anuntatorului."


Fisiere în arhivă (1):

  • Importanta comunicarii in vederea promovarii activitatilor sportive in Romania.doc

Imagini din acest licență

Bibliografie

1. Cristina Gavrus, (2009), Marketing, Universitatea Transilvania din Brasov.
2. Ioana Bianca Chitu, (2013), Tehnici promotionale, Universitatea Transilvania din Brasov.
3. Gabriel Bratucu, Ovidiu Mircea Tieran, (2011),Marketing General, Universitatea Transilvania din Brasov.
4. Philip Kotler, Gary Armstrong, (2008), Principiile marketingului, trad. Smaranda Nistor, Cosmin Criscin.
5. Constantin Lefter, (2006), Marketing ,vol.2.
6.Sports Business Academy, (2016), Introducere in marketing sportiv 
7. Alina Lazoc, Roman Lazoc, Dana Coralia Goia, (2007), Tehici promotionale, editia a 2-a.
8. Philip Kotler, (2006), Managementul marketingului, trad. de Smaranda Nistor, Cosmin Crisan si Achion Ovidiu Jacob.
9. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, (2012), Marketing management.*** (2014), Sinteza datelor privind investitiile straine, Banca Nationala a Romaniei.
10. Popescu, Ioana Cecilia ,2003, Comunicarea in marketing, editia a II-a, Editura Uranus,Bucuresti
11. A. Pomering / Australasian Marketing Journal 25 (2017) 157- 165
12. Thomas Martin Key *, Andrew J. Czaplewski, Business Horizons (2017) 60, 325--333
13. https://www.news.ro/comunicate/comunicat-de-presa-7card-prezinta-sportul-si-relaxarea-in-romania-tendinte-2017-2018-17850435 
14. http://mts.ro/wp-content/uploads/2016/02/Strategia-nationala-pentru-SPORT-v2016-v2.pdf
15. Raportul National de Sanatate a Copiilor si Tinerilor, Institutul National de Sanatate Publica, 2013
16. Institute of Health Metrics and Evaluation -  IHME, GBD Profile, Romania, 2013
17. World Health Organization, 2010
18. https://www.smark.ro/articol/33912/copiii-si-sportul-in-romania# 
19. https://sportsbusinessacademy.ro/wp-content/uploads/2016/09/SBA-Introducere-%C3%AEn-marketingul-sportiv.pdf
20. http://sport20.ro/tag/comunicare/
21. https://viatasanatoasa.com/cateva-efecte-benefice-ale-miscarii-asupra-sanatatii-fizice/
22. https://www.hotnews.ro/stiri-esential-21641581-romanii-ultimii-din-sport-miscare.htm


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!