Importanta Parlamentului European

Cuprins licenta Cum descarc?

I. CONSIDERATII INTRODUCTIVE 3
1.1. Aspecte generale 3
1.2. Delimitari conceptuale 6
1.2.1. Premisele ideilor de unitate europeana 6
1.2.2. Unitatea europeana in perioada interbelica 8
1.2.3. Integrarea europeana dupa cel de-al doilea razboi mondial 10
1.2.4. Infiintarea Comunitatilor europene 12
1.2.4.1. Premisele infiintarii Comunitatilor europene 12
1.2.4.2. Crearea Comunitatii Europene a Carbunelui si Otelului 14
1.2.4.3. Crearea Comunitatii Economice Europene si a Comunitatii Europene a Energiei Atomice 15
1.3. Evolutia comunitatilor europene 17
1.3.1 Cresterea numarului statelor membre ale comunitatilor 17
1.3.2. Perfectionarea institutionala 18
1.3.3. Tratatul de fuziune de la Bruxelles 21
1.3.4. Actul Unic European 22
1.4. Crearea Uniunii Europene 24
1.4.1. Adoptarea Tratatului de la Maastricht 24
1.4.2. Ratificarea si intrarea in vigoare a tratatului 25
1.4. 3. Structura Tratatului 27
1.4.4. Evolutia Uniunii Europene dupa intrarea in vigoare a Tratatului de la Maastricht 28
1.4.5. Tratatul de la Amsterdam 28
1.4. 6. Reuniunea de la Nisa 30
1.5. Delimitari conceptuale 31
1.6. Principiile care guverneaza activitatea institutiilor comunitare 33
1.7. Institutiile comunitare 35
1.7.1. Consiliul 35
1.7.2. Comisia 37
1.7.3. Curtea de Conturi 38
1.7.4. Curtea de Justitie 39
II. PARLAMENTUL EUROPEAN 40
2.1. Istoric. Prezentare generala 40
2.2. Componenta Parlamentului 40
2.3. Procedura de alegere 42
2.4. Statutul parlamentarilor 43
2.5. Organizarea si functionarea Parlamentului European 44
2.6. Atributiile Parlamentului 48 
2.7. Legatura Parlamentului European cu alte institutii europene si cu politicile in domeniu 52 
2.8. Relatiile Parlamentului European cu tarile in curs de dezvoltare 54 
2.9. Rolul Parlamentului European in apararea drepturilor omului 55 
III. POLITICILE DE ACTIUNE ALE COMUNITATILOR SI UNIUNII EUROPENE 56
3.1. Realizarea pietei interne 56
3.2. Politicile comune 57
3.2.1. Politica comerciala 57
3.2.2. Politica agricola si in domeniul pescuitului 57
3.2.3. Politica in domeniul transporturilor 57
3.2.4. Politica economica si monetara 57
3.2.4.1. Moneda unica europeana 58
3.2.4.2. Avantajele introducerii monedei unice europene 59
3.3. Politica sociala (Spatiul social european) 60
3.4. Politica in domeniul concurentei 61
3.5. Politica in domeniul mediului inconjurator 62
3.6. Politica privind circulatia persoanelor straine in interiorul Comunitatilor 62
3.7. Alte domenii de competenta comunitara 62
3.8. Politicile de baza ale Uniunii Europene 63
3.8.1. Politica externa si de securitate comuna 63
3.8.2. Cooperarea in domeniul justitiei si afacerilor interne (J.A.I.) 65
3.8.2.1. Aspecte generale 65
3.8.2.2. Problema prevenirii si combaterii criminalitatii internationale in cadrul Uniunii Europene. Spatiul Schengen 66
3.8.2.3. Prevederile Tratatului de la Amsterdam privind acquis-ul Schengen 68
3.8.2.4. EUROPOL 69
3.9. Principalele modificari propuse de Constitutia Uniunii Europene 71
3.10. Consideratii finale 71
BIBLIOGRAFIE SELECTIVA 74


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
CONSIDERATII INTRODUCTIVE
Avand in vedere faptul ca Proiectul de tratat constitutional al Uniunii Europene nu a fost inca semnat oficial, vom prezenta situatia in vigoare in ceea ce priveste institutiile Uniunii Europene (UE). Propunerile din Constitutia Uniunii Europene vor fi prezentate, totusi, pe scurt, in Capitolul VIII.
1.1. Aspecte generale
Structura institutionala de baza a Comunitatilor europene s-a constituit tinand seama de conceptii si metode recunoscute pana in anul 1959 atat pe plan national, cat si in raporturile internationale traditionale 
Constructia europeana a fost marcata, pana la intrarea in vigoare la 1 noiembrie 1993 a Tratatului asupra Uniunii Europene, de o juxtapunere, pe de o parte, a institutiilor comunitare insarcinate cu probleme economice in cadrul punerii in aplicare a celor trei Tratate constitutive si, pe de alta parte,a mecanismelor de cooperare de natura interstatala, care s-au manifestat, in mod progresiv incepand cu anii '70. Consiliul European apare, incepand cu anul 1974, ca o ,,instanta" de suprapozitie, care are ca singura vocatie pe aceea de a trata, in globalitatea lor, afacerile europene, sub rezerva tendintei crescande a Parlamentului European de a nu se limita la competentele comunitare si la a impune interventiile sale in afacerile care releva cooperare politica. Actul unic european nu a pus capat acestei juxtapuneri, desi el a accentuat legaturile intre constructia comunitara si cooperarea politica europeana.
Taratatul asupra Uniunii Europene, care realizeaza cateva progrese pe calea unificarii institutionale comunitare si politice, a mentinut o anumita juxtapunere, adaugand dispozitiilor comunitare si politicii externe si de securitate comuna un volum nou privind la cooperarea in domeniile justitiei si afacerilor interne, tinand la a sistematiza o cooperare deja angajata.
Tratatul de la Amsterdam a redus acest al treilea pilon, devenit, de acum inainte ,,Cooperarea politiei si cea judiciara in materie penala", comunitarizand o veche parte din cel de-al treilea pilon in noul Titlu IV al Tratatului CE, ,,Vize, azil, imigrare si alte politici cu privire la circulatia persoanelor".
Articolul 1 (fostul art. A) precizeaza, in paragraful 3, ca Uniunea este fondata pe Comunitatile Europene completate de politicile si formele de cooperare instaurate de prezentul tratat".
Progresul in unificarea institutionala adus de Tratatul asupra Uniunii Europene apare foarte clar in articolul 3 TUE (fostul articol C): ,,Uniunea dispune de un cadru institutional unic, ce asigura coerenta si continuitatea actiunilor intreprinse in vederea atingerii obiectivelor sale, prin respectarea si dezvoltarea acquis-ului comunitar".
Uniunea vegheaza, in special, la coerenta intregii sale actiuni externe, in cadrul politicilor sale in materia relatiilor externe, de securitate, economie si dezvoltare. Consiliul si Comisia au responsabilitatea de a asigura acesta coerenta. Ele asigura, fiecare potrivit competentelor sale, punerea in aplicare a acestor a acestor politici.
Coexistanta modurilor de functionare comunitar si interguvernamental, care decurge din absenta unei unificari complete,a ridicat, totusi, cateva dificultati in aplicarea Tratatului Uniunii Europene, compromitand coerenta intregii sale actiuni externe, de securitate, de economie si de dezvoltare. 
Articolul 4 TUE (fostul art. D) cu privire la Consiliul European sublineaza si precizeaza importanta rolului sau care se intinde, in mod firesc, asupra diferitelor aspecte ale constructiei europene.
Articolul 5 TUE (fostu art. E) reaminteste faptul ca ,,Parlamentul European, Consiliul, Comisia si Curtea de Justitie isi executa atributiile in conditiile si pentru scopurile prevazute, pe de-o parte, de dipozitiile Tratatelor care instituie Comunitatile Europene si actele subsecvente care le-au modificat sau completat si, pe de alta parte, de alte dispozitii ale prezentului Tratat".
Aceasta dipozitie merge catre o noua tendinta de unificare si subanaliza, in acelasi timp, limitele pentru diversitatea de roluri atribuite institutiilor de catre Tratatele care infiinteaza Comunitatile Europene si alte dispozitii din ceilalti doi piloni ai Uniunii Europene.


Fisiere in arhiva (1):

  • Importanta Parlamentului European.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!