Impozitarea Persoanelor Fizice

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL 1
Istoria impozitelor si caracteristicile generale ale acestora
1. Istoria impozitului pe venit al persoanelor fizice din Rominia 
2. Caracteristicile si rolul impozitelor pe veniturile persoanelor fizice
2.1. Continutul si caracteristicile impozitului pe veniturile persoanelor fizice 
2.2. Continutul economic al impozitelor
2.3. Trasaturile impozitelor
2.4. Venituri scutite de impozite
3. Locul si rolul impozitelor pe veniturile persoanelor fizice in cadrul resurselor bugetare publice
4. Elementele tehnice ale impozitelor pe veniturile persoanelor fizice si formele impozitelor pe veniturile persoanelor fizice
4.1. Elementele tehnice ale impozitelor
4.2. Formele impozitelor pe veniturile persoanelor fizice
4.3.1. Impozitele reale
4.3.2. Impozitele personale
5. Evaziunea fiscala si efectele ei asupra societati
5.1. Conceptul de evaziune fiscala
5.2. Evaziunea fiscala ilicita (frauduloasa), numita si frauda fiscala
5.3. Evaziunea fiscala internationala
CAPITOLUL 2
Reglementari actuale privind veniturile persoanelor fizice 
1. Reglementari actuale privind veniturile persoanelor fizice 
2.1. Contribuabilii si sfera de aplicare
2.1.1. Contribuabilii
2.1.2. Sfera de aplicare
2.1.2.1. Venituri care se supun impozitarii
CAPITOLUL 3 
Impozitarea in statele Uniunii Europene
3.1. Impozitul pe venit al persoanelor fizice in statele Uniunii Europene
3.2. Contributia impozitului veniturilor persoanelor fizice la formarea veniturilor bugetului general consolidat
3.3. Impozitarea persoanelor fizice la nivelul Uniunii Europene
3.4. Coordonarea fiscala la nivel European
3.5. Efectele dublei impuneri asupra relatiilor economice dintre state
5.1. Metode pentru evitarea dublei impuneri juridice internationale
5.2. Eliminarea dublei impuneri in Romania si Austria
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Fiind greu de imaginat o societate fara impozite , criticile la adresa fiscalitatii vizeaza in special efectele economice ale impozitului punand in discutie administrarea impozitului modalitatile de aplicare si procedurile de elaborare a deciziei politice.
Progresivitatea impozitului este apreciata astazi, in tarile occidentale , mai curand ca o frana a investitiilor, consumului si activitatii economice in general, decat ca un instrument de realizare a justitiei sociale .
Impozitele sunt o forma de adunare a unei parti din veniturile si/sau averea persoanelor fizice si juridice la dispozitia statului pentru acoperirea cheltuielilor publice. Aceasta prelevare se face in mod obligatoriu, cu titlu definitiv (nerambursabil) si fara contraprestatie directa din partea statului. 
Caracterul obligatoriu al impozitelor se refera la faptul ca ca plata acestora catre stat este o sarcina impusa tuturor persoanelor atat fizice cat si juridice care realizeaza venit intr-un anumit fel sau au in posesie un anumit gen de avere pentru care, conform legii, trebie sa plateasca impozit. 
Statul are dreptul de impunere a impozitelor si el se exercita, de cele mai multe ori, prin ajutorul puterii legislative (Parlamentul), iar alteori in anumite conditii prin organele locale de stat. Parlamentul se pronunta in directa legatura cu introducerea impozitelor de stat de importanta nationala (generala), iar organele de stat locale pot introduce unele impozite in favoarea unitatilor administrativ-teritoriale. 
In Romania, conform Constitutiei, consiliile locale sau judetene ou obligatia sa stabileasca impozitele si taxele locale, in limitele si inconditiile legii.
Impozitele reprezinta plati care se fac catre stat cu titlu definitiv si nerambursabil. In schimbul impozitelor, platitorii acestora nu pot solicita statului un contraserviciu de valoare egala, apropiata, sau mai mica.
Platirea impozitului pe venit este obligatoriu pentru toate persoanelor fizice si juridice care realizeaza un venit dintr-o anumita sursa prevazuta de lege. Micii meseriasi si liber-profesionistii platesc si ei impozite din venitul realizat de pe urma activitatii desfasurate. Sursele prevazute de lege pot fii: salariul profitul, pentru proprietarii funciari - renta, pentru detinatorii de hartii de valoare (actiuni, obligatiuni etc.) - venitul produs de acestia (dividende, dobanzi s.a.). venitul obtinut de proprietari, , venitul obtinut din drepturi de proprietate intelectuala, uzufructuari si alti detinatori legali din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile etc. 
Rolul impozitelor de stat se manifesta pe plan financiar, economic si social Modul concret de manifestare a acestui rol cunoaste unele diferente de la o etapa de dezvoltare economico-sociala la alta.
Rolul cel mai important al impozitelor se manifesta pe plan financiar, deoarece acesta reprezinta mijlocul principal de adunare a resurselor financiare necesare pentru a acoperi cheltuielilor publice. In tarile dezvoltate impozitele, taxele si contributiile procura opt, noua zecimi din totalul resurselor financiare publice. Pentru tarile care sunt in dezvoltare, ponderea impozitelor si taxelor in totalul resurselor financiare publice inregistreaza diferentieri importante, osciland intre cinci si noua zecimi.
Caracteristica pentru evolutia impozitelor si taxelor in perioada postbelica este tendinta de crestere continua a acestora ca marime, atat absoluta, cat si relativa.
Cresterea volumului incasarilor din impozite s-a facut prin cresterea numarului celor care platesc, extinderea bazei de impunere si prin majorarea cotelor de impunere.Majorarea cotelor de impunere a vizat impunerea veniturilor realizate de persoanele fizice si mai putin veniturile obtinute de societatile de capital.
In anii 70 - '80 s-a observat o accentuare a rolului impozitelor pe plan economic, concretizata in incercarile statului de a folosi mai mult impozitele ca mijloc de interventie in activitatea economica, in functie de intentia legiuitorului, impozitele se pot manifesta ca un instrument de incurajare sau de incetinire a unei anumite activitati economice, de crestere ori de reducere a productiei sau a consumului unui anumit produs, de impulsionare ori de ingradire a comertului exterior etc. Altfel spus, impozitele pot fi folosite pentru influentarea deciziilor economice ale persoanelor fizice si firmelor.
Economistul francez, Pierre Lalumiere, afirma ca impozitele pot fi folosite pentru a stimula(sub forma exonerarii) sau pentru a descuraja (pe calea suprataxarii) o anumita activitate economica. Fara sa inceteze a fi un mijloc de acoperire a cheltuielilor publice, impozitul a devenit un mijloc de interventie in domeniul economic si social. Pe plan social, menirea impozitelor este aceea ca statul procedeaza la redistribuirea unei parti importante din produsul intern brut intre grupuri sociale si indivizi.
Prin ajutorul impozitelor, taxelor si contributiilor statul preia la buget intre patru si cinci zecimi si chiar mai mult din PIB, in tarile dezvoltate si intre trei si patru zecimi in tarile in dezvoltare.
Timp de zeci de ani sistemul de impozite al Romaniei a functionat si s-a dezvoltat ca o componenta a modelului administrativ de conducere, constructia si structura sa fiind integrate intr-un centralism excesiv tipic economiei socialiste.
Ca si celelalte reforme impuse de tranzitia la economia de piata, reforma sistemului de impozite si taxe a fost amplu dezbatuta in literatura de specialitate, fiind considerata de mai multi economisti foarte importanta pentru succesul tranzitiei.
Reforma in sistemului de impozite si taxe, a urmarit constituirea unui sistem coerent, echitabil si eficient, pentru a putea face fata cerintelor asezarii economiei pe bazele pietei si reconsiderarii rolului statului in economia nationala.
Recent, reforma sistemului de impozite in diferite tari a avut ca scop pe termen lung, stimularea economiilor, a investitiilor, a comportamentelor pentru munca, si, in final, a dezvoltarii economice. In mod obiectiv, sensul reformei impozitelor in fostele tari socialiste nu a fost asemanator celui derulat in tarile dezvoltate, dar va trebui in mod inevitabil, sa mearga in acelasi sens.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozitarea Persoanelor Fizice.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!