Impozitul pe Profit

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Tema abordata in cadrul acestei lucrari este intitulata ,,Analiza economico-financiara a impozitului pe profit in Romania" si este structurata in patru capitole. Conceptele abordate iau in considerare actualul context economic intern , marcat insa de profunde transformari la nivelul economiei mondiale. Statul roman a trebuit sa adapteze structurile economico-sociale, financiare si fiscale pentru a fi in concordanta cu mecanismele si legile de functionare ale economiei de piata. In consecinta, gestionarea patrimoniului fiecarei intreprinderi a devenit deosebit de complexa, necesitand armonizarea legislatiei financiar-contabile si fiscale romanesti cu cea existenta pe plan international, proces care, fiind intr-o continua dezvoltare si adaptare, a prezentat interes pentru noi.
In economia de piata, impozitele, taxele, subventiile si alocatiile bugetare, imprumuturile de stat si cheltuielile guvernamentale constituie parghii tot mai importante din mediul economic si politic, cu repercursiuni asupra mediului social. Prin intermediul acestora se colecteaza si repartizeaza resursele financiare la dispozitia statului, iar in acelasi timp, pot fi utilizate ca instrumente de gestiune macroeconomica si de asigurare a echilibrului general economic si financiar. 
Dezvoltarea proprietatii private a ajutat la conturarea ideii ca piata, prin fortele si automatismele sale, poate fi un ghid mai bun al unei politici fiscale eficiente decat interventia guvernamentala. Astfel, au fost adoptate o serie de masuri pentru a putea genera deplasarea dinspre interventionism prin impozite, catre neutralitatea acestora, care permite reducerea distorsiunilor generate de impozite si a impactului general al fiscalitatii asupra contribuabililor. 
Orice unitate patrimoniala functionala este un sistem economic deschis care, prin natura sa, interactioneaza in permanenta cu mediul extern, unde componente ale acestuia genereaza efecte directe asupra activitatii unitatii, iar altele actioneaza indirect, prin intermediul celorlalte componente, cu o influenta la fel de importanta. In aceasta lucrare, mai precis in abordarea impozitului pe profit si a elementelor directe, am studiat latura fiscala, care o amprenta marcanta asupra intreprinderii si face obiectul unei atentii deosebite. 
Insa pana a aduce in discutie efectul pe care il are fiscalitatea asupra mediului unei intreprinderi, ne vom indrepta atentia asupra modului in care aceasta influenteaza la nivel macroeconomic veniturile publice ale unui stat. Dintre multitudinea de impozite pe care un stat le percepe, ne vom opri asupra impozitelor directe, iar dintre acestea vom studia modul de percepere si de calcul al impozitului pe profit. In capitolul I, vom face o scurta prezentare a fiscalitatii, urmand ca in cel de-al doilea capitol sa fie prezentate impozitele directe si modul in care acestea sunt percepute la nivelul veniturilor bugetare precum si ponderea pe care o au in aceste venituri. Capitolul III este dedicat in intregime impozitului pe profit punand accentul pe categoriile de contribuabili si pe modalitatea de calcul a acestuia. In ultimul capitol vom analiza impactul pe care legislatia fiscala, contextul economic, iar in mod special, impozitul pe profit, il manifesta la nivelul unui agent economic. 
Luand in considerare premisele expuse mai sus, aceasta lucrare are ca principal scop sa identifice si sa problematizeze raportul dintre impozitul pe profit la nivel microeconomic, precum si la nivel macroeconomic. La nivel macroeconomic ne indreptam atentia asupra legislatiei fiscale si a modului in care aceasta este intocmita si pusa in aplicare de catre organele competente si masura in care este respectata de cei vizati iar la nivel microeconomic, este studiat modul de calcul al impozitului pe profit in cadrul unei intreprinderi vizate.
Prin urmare, unul dintre principalele obiective ale lucrarii este reprezentat de punerea in evidenta atat e elementelor comune cat si a divergentelor existente intre modul in care este perceput impozitul la nivel macroeconomic si microeconomic, procesul de optimizare fiscala fiind extrem de complex si realizandu-se doar in urma unei cunoasteri a normelor fiscale, prin prezentarea diferitelor impozite si taxe pe baza principalelor prevederi legale in domeniu. 
CAP.I. INTRODUCERE IN FISCALITATE
1.1. FISCALITATEA- NOTIUNE, FUNCTII SI ROL
1.1.1. NOTIUNEA DE FISCALITATE
Conceptului de fiscalitate a fost prezent inca din timpul Imperiului Roman, avand originea din latinescul ,,fisc" care desemna visteria imparatului. Dintre formele derivate ale cuvantului fisc, o importanta deosebita o are notiunea de fiscalitate. Aceasta a fost atestata in Franta in anul 1749, avand sensul de ,,regim al impozitelor". In economia zilelor noastre, fiscalitatea este definita ca un sistem de percepere a taxelor, iar fiscul infatiseaza institutia statului investita cu dreptul si obligatia de a reglementa, de a incasa si de a urmari plata impozitelor si taxelor datorate statului de catre contribuabili. 
Fiscalitatea reprezinta un element definitoriu in viata sociala, economica si politica a unui stat, avand capacitatea de a influenta puternic oricare dintre cele trei ramuri. Pornind de la aceasta premisa, acest instrument trebuie analizat atat din punct de vedere static, cat si dinamic. Modul de organizare si de functionare a fiscalitatii ne ofera informatii importante in legatura cu politica fiscala, presiunea fiscala si totodata eficienta implicarii statului ca institutie in viata economico-sociala a contribuabililor.
Juridic, fiscalitatea se defineste ca fiind ansamblul legilor, regulilor si mecanismelor cu privire la impozite menite sa asigure realizarea rolului fundamental pe care il joaca acestea in functionarea organismului statal si, pe un plan mai larg, a vietii sociale in ansamblul ei. Economic, fiscalitatea reprezinta atat ansamblul reglementarilor privind stabilirea si perceperea impozitelor, cat si o caracteristica a politicii statului in materie de impozite si o expresie a sarcinilor fiscale ale diferitelor categorii de contribuabili. (Tulai C., Serbu Simona, 2005).
Nu exista insa o definitie unanim acceptata a fiscalitatii, dar putem intalni mai multe formulari care semnifica continuturi apropiate. Acestea opereaza cu elemente ce dezvaluie aspecte ale fondului si formei activitatii desemnate prin termenul de fiscalitate. Astfel, dictionarul ,,LAROUSSE" defineste fiscalitatea ca fiind ,,sistemul de percepere a impozitelor si taxelor, ansamblul legilor si instrumentelor referitoare la acestea". Dictionarul Explicativ al limbii romane defineste fiscalitatea ca fiind ,, ansamblul obligatiilor unei persoane fizice sau juridice catre Fisc". Dictionarul Financiar defineste fiscalitatea ca fiind ,,totalitatea legilor, reglementarilor referitoare la impozite si taxe impreuna cu mijloacele aferente acestora." De retinut este faptul ca unii autori pun accentul pe latura juridica a activitatii, iar altii pe sistemul prelevarilor fiscale (impozite si taxe), chiar si pe efectele actiunii impozitarii privite exclusiv prin prisma constrangerii sale asupra platitorilor.
Se remarca astfel doua elemente de referinta: impozitul si fiscul. Impozitul este definit, de cele mai multe ori, prin prisma functiei sale clasice, ca o contributie solicitata pentru asigurarea serviciului obligatiilor publice ale statului si colectivitatilor locale, iar fiscul este definit ca administratia obligata cu perceperea impozitelor. Este sugerata totodata distinctia dintre notiunea de fiscalitate si cea de impunere, prima incluzand-o pe cealalta (impunerea fiind o latura a fiscalitatii), dar si fata de cea de resurse financiare. Notiunea de resurse financiare are o sfera de cuprindere mai larga, incluzand pe langa impozite si taxe (singurele resurse fiscale) si alte prestatii banesti catre buget, precum si mijloace de procurare diferite si un aparat institutional-juridic diferit. Cu toate acestea, resursele fiscale detin o pondere majoritara in totalul resurselor bugetului public (aproximativ 90% in economiile functionale moderne).


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozitul pe Profit.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!