Impozitul pe Veniturile Persoanelor Fizice in Romania si Statele UE

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I 3
SISTEMUL FISCAL SI TEORIA GENERALA A IMPOZITELOR 3
1. SISTEMUL FISCAL SI TEORIA GENERALA A IMPOZITELOR 3
1.1. CONCEPTUL DE SISTEM FISCAL 3
1.2. CONTINUTUL SI ROLUL IMPOZITELOR 5
1.3. ELEMENTELE IMPOZITULUI 8
1.4. CLASIFICAREA IMPOZITELOR 9
1.4.1.Impozitele directe 11
1.4.2.Impozitele personale 11
1.4.3.Impozitele pe venit 12
1.4.4.Impozitele pe veniturile persoanelor fizice 12
2. EVAZIUNEA FISCALA 12
2.1. CONCEPTUL DE EVAZIUNE FISCALA 12
2.2. FORMELE EVAZIUNII FISCALE 14
2.2.1. Evaziunea fiscala la nivel national 14
2.2.1.1. Evaziunea fiscala licita (realizata la adapostul legii) 14
2.2.1.2. Evaziunea fiscala ilicita (frauduloasa), numita si frauda fiscala. 15
2.2.2. Evaziunea fiscala internationala 17
3. VENITURILE PERSOANELOR FIZICE - IMPUNERE GLOBALA VS. IMPUNERE SEPARATA 18
3.1. DELIMITARI CONCEPTUALE 18
3.2. PRINCIPII CARE STAU LA BAZA IMPUNERII VENITURILOR PERSOANELOR FIZICE 19
3.2.1. Principii de echitate fiscala 19
3.2.1.1. Impunerea in sume fixe (separata) 20
3.2.1.2. Impunerea in cote procentuale 20
3.2.2. Principii de politica financiara (fiscala) 24
3.2.3. Principii de politica economica si sociala 25
CAPITOLUL II 26
IMPOZITUL PE VENITURILE PERSOANELOR FIZICE IN ROMANIA 26
1. REPERE ISTORICE PRIVIND IMPOZITUL VENITURILOR PERSOANELOR FIZICE IN ROMANIA 26
2. REGLEMENTARI ACTUALE PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE PERSOANELOR FIZICE 35
2.1. CONTRIBUABILII SI SFERA DE APLICARE 35
2.1.1. Contribuabilii 35
2.1.2. Sfera de aplicare 36
2.1.2.1 Venituri care se supun impozitarii 36
2.1.2.2. Venituri neimpozabile 37
2.1.2.3. Veniturile scutite de impozit 40
2.1.2.4. Cheltuieli deductibile 41
2.1.2.5. Cotele de impozitare 41
2.1.2.6. Declaratia privind venitul realizat 42
2.1.2.7. Stabilirea si plata impozitului pe venitul net anual impozabil 43
3. EXEMPLU PRIVIND DETERMINAREA SI PLATA IMPOZITULUI PE SALARII 44
3.1. APLICATII 45
CAPITOLUL III 49
IMPOZITUL PE VENITURILE PERSOANELOR FIZICE IN STATELE UNIUNII EUROPENE 49
1. CONTRIBUTIA IMPOZITULUI VENITURILOR PERSOANELOR FIZICE LA FORMAREA VENITURILOR BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT 49
2. IMPOZITAREA PERSOANELOR FIZICE LA NIVELUL UNIUNII EUROPENE 53
3. COORDONAREA FISCALA LA NIVEL EUROPEAN 58
4. EFECTELE DUBLEI IMPUNERI ASUPRA RELATIILOR ECONOMICE DINTRE STATE 60
4.1. METODE PENTRU EVITAREA DUBLEI IMPUNERI JURIDICE INTERNATIONALE 61
4.2. ELIMINAREA DUBLEI IMPUNERI IN ROMANIA SI AUSTRIA 67
4.3. APLICATIE 69
CONCLUZII 71
BIBLIOGRAFIE 73


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Timp de decenii sistemul de impozite al Romaniei a functionat si s-a dezvoltat ca o componenta a modelului administrativ de conducere, constructia si structura sa fiind integrate intr-un centralism excesiv tipic economiei socialiste.
Ca toate celelalte reforme impuse de tranzitia la economia de piata, reforma sistemului de impozite si taxe a fost amplu dezbatuta in literatura de specialitate, fiind considerata de numerosi economisti foarte importanta pentru succesul tranzitiei.
Reforma sistemului de impozite si taxe, componenta esentiala a reformei economice si sociale, a urmarit ,,constituirea" unui sistem coerent, echitabil si eficient, pentru a putea face fata cerintelor asezarii economiei pe bazele pietei si reconsiderarii rolului statului in activitatea economica.
In ultimii ani, reforma sistemului de impozite in diferite tari a avut ca scop pe termen lung, stimularea economiilor, a investitiilor, a comportamentelor pentru munca, si, in final, a cresterii economice. In mod obiectiv, sensul reformei impozitelor in fostele tari socialiste nu a fost similar celui derulat in tarile dezvoltate, dar va trebui in mod inevitabil, sa urmeze acelasi sens.
La fel ca in celelalte economii fost centralizate, sistemul de impozite din Romania contine inca o serie de imperfectiuni din punct de vedere al functiilor pe care trebuie sa le indeplineasca impozitele intr-o economie de piata. Principiile si tehnicile caracteristice sistemelor de impozite practicate in fostele tari socialiste au avut si au in continuare un impact profund asupra modului de asezare si functionare a mecanismelor impozitelor in aceste tari.
Astfel, accentul a cazut intr-o prima faza pe cresterea stabilitatii si transparentei impozitelor existente si pe imbunatatirea structurii sistemului de impozite, abia ulterior introducandu-se impozite cu eficacitate sporita, cum ar fi taxa pe valoarea adaugata si impozitul pe venitul global al persoanelor fizice.
In aceasta lucrare vom studia, in prima parte, sistemul fiscal si particularitatile acestuia, precum si o comparatie intre impunerea separata si impunerea globala a veniturilor persoanelor fizice. In a doua parte, ne vom concentra asupra evolutiei si reglementarilor actuale cu privire la impozitarea veniturilor persoanelor fizice. In final, vom vorbi despre contributia acestui impozit la formarea veniturilor bugetului general consolidat ii vom compara sistemul fiscal actual din Romania cu alte sisteme fiscale din tarile UE27.
CAPITOLUL I
Sistemul fiscal si teoria generala a impozitelor
1. SISTEMUL FISCAL SI TEORIA GENERALA A IMPOZITELOR
1.1. Conceptul de sistem fiscal
Termenul de fiscalitate este definit de La Rousse ca un sistem de percepere a impozitelor, ansamblul de legi care se refera la acesta si mijloacele care conduc la el. Sistemul fiscal reprezinta un ansamblu de cerinte si principii referitoare la dimensionarea, asezarea si perceperea impozitelor precum si la obiectivele social-economice urmarite de politica fiscala. 
Unii economisti considera sistemul fiscal ca ,,totalitatea impozitelor si taxelor provenite de la persoane fizice si persoane juridice care alimenteaza bugetele publice" , sau ,,totalitatea impozitelor instituite intr-un stat, care procura acestuia o parte covarsitoare din veniturile bugetare, fiecare impozit avand o contributie specifica si un rol regulator in economie" .
O alta abordare a sistemului fiscal pune accentul pe elementele definitorii ale sistemului in general si interpreteaza sistemul fiscal prin prisma relatiilor dintre elementele care formeaza acest sistem, astfel: ,,sistemul fiscal cuprinde un ansamblu de concepte, principii, metode, procese, cu privire la o multime de elemente (materie impozabila, cote, subiecti fiscali etc.) intre care se manifesta relatii care apar ca urmare a proiectarii, legiferarii, asezarii si perceperii impozitelor si care sunt gestionate conform legislatiei fiscale, in scopul realizarii obiectivelor sistemului" .
Sistemul fiscal este, asadar, un sistem complex, alcatuit dintr-un ansamblu de elemente si anume:
1. Materia impozabila;
2. Subiectii sau actorii sistemului fiscal;
3. Elemente modificabile. 
1. Materia impozabila, reprezentata de venitul realizat, repartizat, consumat, si capitalizat, constituie un element evolutiv complex si cuprinde:
o venituri din munca, respectiv venituri de natura salariala;
o venituri din capital, respectiv rente, chirii, arenzi, dividende, dobanzi etc.;
o venituri produse de agenti economici, sub forma beneficiilor din industrie, comert, agricultura, servicii etc.;
o circulatia si consumul veniturilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impozitul pe Veniturile Persoanelor Fizice in Romania si Statele UE.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!