Imunitatile si Privilegiile Diplomatice - Natura Lor Juridica

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Imunitati si privilegii diplomatice. Natura lor juridica 8
1.1 Notiune de statut diplomatic, privilegiu si imunitate diplomatica 8
1.2 Natura juridica a imunitatilor si privilegiilor diplomatice 16
1.3 Durata imunitatilor si privilegiilor diplomatice 20
Capitolul II. Categoriile si particularitatile imunitatilor si privilegiilor diplomatice 24
2.1 Categoriile de imunitati si privilegii diplomatice. Clasificarea lor 24
2.2 Particularitatile imunitatilor si privilegiilor diplomatice 27
2.3 Inviolabilitatile diplomatice - echivalentul imunitatilor 47
Concluzii 53
Bibliografie 56


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Aproape printr-o lege a firii in fiecare etapa, secol, pare a se ivi la nivelul fiecarei entitati sociale personalitati cu vointa si puterea intelectuala de a modela intregul sistem international potrivit propriilor sale valori. Abordarea moderna a relatiilor internationale bazate pe statul - natiune si motivate de interese nationale a elaborat conceptual de echilibru al puterilor care a dominat diplomatia influentand relatiile internationale hotarator. 
Privita cu admiratie din exterior, ca o activitate plina de grandoare, dat fiind ceremonialul in care se desfasoara, diplomatia este de fapt o complexa activitate zilnica plina de neprevazut, ce recomanda un studiu aprofundat asupra diverselor problematici existente. Omul in cursul evolutiei sale, a parcurs stadii diferite de adaptare in relatiile sociale, economice, in raporturile sale cu alte grupuri sociale, ce au adus forme variate de exploatare si in consecinta interese si structuri diferite de evolutie bazate pe interesul grupului social. Diplomatia este acea arta ce aduce o expunere, o promovare, a politicilor unui stat, numit stat acreditant, intr-un alt stat, numit stat acreditar. Altfel spus o prezentare consensuala a intereselor unui stat, prin reprezentantii sai, pe teritoriul altui stat.
Din cele mai vechi timpuri s-a recurs la diplomatie pentru a aplana starile de tensiune, starile conflictule, pentru a normaliza relatiile dintre state.
Potrivit lui Hernry Kissinger care defineste diplomatia ca fiind "o ajustare a diferendelor prin negociere", acest proces este posibil numai in cadrul sistemului international care prevaleaza legitimitatea. Cand mijloacele diplomatice inceteaza a fi utilizate in rezolvarea diferendelor, expunerea fortei nu va intarzia sa apara, distrugand bunul cel mai de pret al oricarei natiuni - pacea. 
Diplomatul este chemat sa reprezinte statul sau, fara de care misiunea si nici el ca functionar de stat nu ar avea ratiuni de existenta, si caruia ii este raspunzator pentru tot ce intreprinde in numele acestuia. Rolul diplomatului este de a face cunoscute drepturile legitime, stabilirea unei colaborari de durata si de promovare a intereselor statului pe care il reprezinta.
Diplomatia poate fi reprezentata ca o institutie dinamica menita sa faciliteze scopurile nationale si internationale ale natiunilor, fie ele teluri fundamentale, interese vitale sau obiective politice concrete. Ea actioneaza ca un mijloc de aliniere a unor interese corelative si acomodare a deosebirilor internationale.
Exista un principiu general de drept, potrivit caruia un stat isi exercita suveranitatea asupra tuturor persoanelor, inclusiv strainii, care se afla pe teritoriul sau si nici o activitate nu se poate desfasura pe acest teritoriu fara permisiunea sa. Dar in aceste conditii, o misiune diplomatica nu si-ar mai pute exercita functiile si deci, justifica existenta ei; ca atare, trebuie sa i se creeze, ei si membrilor ei, minimul necesar de conditii - acele imunitati, privilegii si facilitati care alcatuiesc ceea ce in mod curent se intelege prin "statut diplomatic"; acest tratament special are ca efect sa-i scoata de sub autoritatea si competenta judiciara a statului acreditar si sa le ofere conditiile necesare pentru functionarea lor.
Obligatiile statului primitor de a asigura securitate personala diplomatilor si a-i excepta de la urmarirea penala sunt esentiale si inerente caracterului reprezentativ al trimisului diplomatic si functiilor sale; ei trebuie sa fie liberi de orice interventie a unui stat sau altul. 
Institutia imunitatilor, privilegiilor si facilitatilor diplomatice ocupa un loc central in cadrul dreptului diplomatic, constituind garantia activitatii diplomatice insasi pentru ca, fara acordarea de imunitati si privilegii, care creeaza pentru agentii diplomatici acea conditie juridica de natura sa le asigure libertatea deplina si securitatea necesara, exercitarea functiilor de catre acestia nu ar putea avea loc.
In literatura de specialitate se expune parerea ca notiunea de imunitate diplomatica inseamna tratamentul pe care, in baza dreptului international, statele sint obligate sa-l acorde orga!nelor diplomatice straine acreditate in aceste state sau, prin aceasta expresie este desemnat intregul complex de garantii de care se bucura o misiune diplomatica si personalul aceste!ia din partea statului acreditar. 
In Conventia de la Viena cu pri!vire la relatiile diplomatice din 1961 se indica ca ,,o conventie internationala cu privire la relatiile, privilegiile si imunitatile diplomati!ce ar contribui la favorizarea rela!tiilor de prietenie dintre tari, orica!re ar fi diversitatea regimurilor lor constitutionale si sociale" si con!comitent se precizeaza, ca ,,sco!pul acestor privilegii si imunitati este nu de a crea avantaje unor indivizi, ci de a asigura indeplini!rea eficace a functiilor misiunilor diplomatice ca organe de repre!zentare a statelor". 
Sefii de state, sefii de guverne, ministrii afacerilor externe beneficiaza de imunitati si privilegii ,,conform normelor de drept international (art.21 al Conventiei asupra misiunilor speciale), care difera, mai ales, in privinta normelor protocolare dar si in privinta imunitatilor.
In unele privinte, sefii de state se bucura de imunitati mai mici chiar decat ale agentilor diplomatici; imparatul Wilhelm al V-lea al Germaniei a fost trimis in judecata pentru ,,ofensa adusa moralei si autoritatii sacre a tratatelor". Hitler ar fi comparut in fata unui tribunal la Nurnberg, daca ar fi fost prins viu. Tribunalele internationale pentru judecarea violarilor grave ale drepturilor omului nu exclud de la jurisdictie sefii de state.


Fisiere in arhiva (3):

  • Bibliografie.doc
  • Cuprins.doc
  • Lucrare de diploma.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!