Industria Ospitalitatii in Romania

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Serviciile de cazare si alimentatie au un rol distinct, esential si primordial in ansamblul prestatiei turistice, fiind prin natura si continutul lor, serviciile de baza ale consumului turistilor la locul de petrecere a vacantei. In teoria turismului, pentru a desemna in mod unitar aceste doua categorii de servicii, se foloseste termenul de ospitalitate -reprezinta un ansamblu de activitati comerciale care asigura cazarea si/sau servicii de alimentatie persoanelor aflate departe de casa. Tinand cont de amploarea acestor activitati, de volumul investitiilor atrase, de dimensiunea fortei de munca implicate, in mod uzual folosim conceptual de industria ospitalitatii. Teoria turismului considera ca industria ospitalitatii cuprinde deopotriva activitati orientate catre obtinerea de profit (cele ale hotelurilor comerciale, restaurantelor, etc.) si afaceri non-profit (cazarea si alimentatia in spitale, universitati si alte institutii, catering industrial pentru birouri si fabrici, etc) .
Tinand cont de amploarea acestor activitati, de volumul investitiilor atrase, de dimensiunea fortei de munca implicate, in mod uzual folosim conceptual de industria ospitalitatii. Teoria turismului considera ca industria ospitalitatii cuprinde deopotriva activitati orientate catre obtinerea de profit (cele ale hotelurilor comerciale, restaurantelor, etc.) si afaceri non-profit (cazarea si alimentatia in spitale, universitati si alte institutii, catering industrial pentru birouri si fabrici, etc).
Romania ca o destinatie turistica de succes prin identificarea mijloacelor prin care nevoile pietei pot fi adaptate produselor si serviciilor de calitate precum si optimizarea potentialului pietei. 
Nivelul de competenta din sectorul ospitalitatii si turismului este redus, ca urmare a lipsei standardelor de performanta, a standardelor de munca adecvate si actualizate, si a standardelor adecvate educationale si de pregatire .
Pregatirea organizata pentru prestarea de servicii in domeniul ospitalitatii si turismului nu este inca suficient dezvoltata. Cursurile de pregatire profesionala specializate pentru sectorul ospitalitatii pentru pregatirea personalului in vederea ocuparii locurilor de munca in acest sector sunt aproape absente iar pregatirea in turism este integrata in cursurile scolare speciale gimnaziale si in cele universitare.
Sectorul ospitalitatii din Romania inregistreaza o criza acuta de personal calificat si instruit iar acest lucru afecteaza performantele generale in servicii. Insa, criza de personal calificat nu este acelasi lucru ca si ,,criza de personal" in ce priveste calitatea.
Criza de personal calificat se datoreaza doar partial faptului ca un numar mare de oameni parasesc Romania pentru a lucra in strainatate, dupa ce au obtinut diploma de liceu sau universitate insa totusi nu sunt suficient pregatiti, sau dupa ce au lucrat intr-un hotel pentru scurt timp.
Aceasta criza de personal are o serie de motivatii cum ar fi:
Programele de instruire curente nu sunt axate pe formarea unor competente si aptitudini si nu respecta standardele. Numerosi furnizori de cursuri de pregatire elibereaza diplome si certificate necesare pentru angajare fara a asigura o instruire completa si corespunzatoare.
Un numar considerabil de tineri parasesc sectorul ospitalitatii si turismului pentru a merge sa lucreze in strainatate ca urmare a modului precar in care este vazuta o slujba in sectorul ospitalitatii si a nivelului scazut al salarizarii .
Conducerea si forurile de supervizare nu poseda aptitudinile specifice unei pregatiri interne la locul de munca pentru a pastra aceste deprinderi la nivelul cerut de standarde si pentru a mentine dorinta de performanta.
Nu exista o pregatire continua adecvata locul de munca pentru a tine pasul cu necesarul de aptitudini si cunostinte al personalului existent tin sectorul ospitalitatii la diferite niveluri.
Constientizarea turismului reprezinta intelegerea de baza a principiilor ospitalitatii si turismului, a beneficiilor si consecintelor turismului si dezvoltarii turismului pentru tara, intelegerea de baza a satisfactiei vizitatorilor si a preocuparii fata de client si a preconditilor unui turism de succes si durabil.
Nivelul general al constientizarii in sectorul public al ospitalitatii si turismului este redus.
De asemenea gradul de intelegere a conditiilor si a nevoilor pentru dezvoltarea sigura si durabila a turismului intern si international, printre cei implicati si angajati in sectorul ospitalitatii si turismului, este destul de scazut. Majoritatea oficialilor si autoritatilor din sectorul public, la nivel national, regional sau local nu au o intelegere clara a principiilor de baza ale satisfactiei vizitatorilor, ale abordarii de marketing, ale comportamentului vizitatorilor si ale obiectivelor comertului cu produse turistice.
Ospitalitatea si turismul reprezinta o profesie iar intelegerea ospitalitatii si turismului reprezinta aptitudini, ce necesita o pregatire si experienta de specialitate. Insa, multi oameni sunt implicati in acest fenomen direct sau indirect si trebuie sa cunoasca principiile de baza.
Autoritatile locale de urbanism, autoritatile regionale si nationale de planificare din aproape toate ministerele si departamentele sunt intr-un fel direct sau indirect implicate in organizarea si dezvoltarea turismului. Unele decizii de urbanism contravin obiectivelor de dezvoltare a turismului; unele strategii de dezvoltare afecteaza dezvoltarea sigura a turismului.
Dezvoltarea turismului este un aspect extrem de sensibil, deoarece turismul reprezinta una din cele mai competitive activitati economice din lume. Dezvoltarea turismului nu se produce automat, deoarece este legata de imagine si de reputatie . Turismul de succes si durabil necesita o cooperare intre toti factorii de raspundere si necesita formarea de parteneriate intre sectorul public, care trebuie sa sprijine turismul, si sectorul privat, care trebuie sa ofere facilitatile si serviciile pentru diferite piete si segmente de piata. Fara intelegerea obiectivelor si a problemelor reciproce turismul nu se va dezvolta in mod satisfacator si benefic.
Principalul obiectiv pentru industria ospitalitatii pentru o destinatie turistica este de a genera satisfactia turistilor, care s-au bucurat de o experienta pozitiva si sunt dispusi sa revina si sa povesteasca altora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Industria Ospitalitatii in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!