Industria Publicitara Romaneasca

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Publicitatea 6
1.1. Publicitatea 7
1.1.1. Aparitie si dezvoltare 7
1.1.2. Delimitare conceptuala 10
1.1.3. Functiile publicitatii 11
1.1.4. Tipologia publicitatii 13
1.2. ATL si BTL 16
1.2.1. Mijloace publicitare Above-the line 18
1.2.2. Mijloace publicitare Below-the-line 28
1.3. Publicitatea de tranzit 31
Capitolul 2. Piata out-door din Romania 33
2.1. Agentii de publicitate 34
2.1.1. Tipuri de agentii de publicitate 34
2.1.2. Tipuri de servicii oferite de agentiile de publicitate 36
2.1.3. Structura unei agentii de productie 37
2.2. Agentii de productie 40
2.3. Publicul 41
Capitolul 3. Analiza campaniei out-door DERO 51
3.1. Analiza campaniei de lansare a produsului DERO 52
3.2. Analiza principiilor reclamei 53
3.3. Analiza de continut 55
3.4. Strategia publicitara si efectele reclamei DERO "Spala romaneste" 56
3.5. Analiza perceptiei publicului privind creatia (analiza pe baza de chestionar) 58
3.4.1. Interpretarea chestionarului 62
Concluzii 72
Bibliografie 74


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In lucrarea de fata imi propun sa fac o analiza teoretica a unui concept foarte des intalnit in zilele noastr, publicitatea. Privit din punctul de vedere al unui specialist de marketing, publicitatea nu este doar un concept si atat, ci este o stiinta a crearii si diseminarii mesajelor, o institutie sociala care afecteaza viata de zi cu zi a fiecarui individ, o forta care modeleaza cultura de masa, o componenta a activitatii de marketing sau o sursa de informare despre produse, servicii, evenimente, indivizi sau institutii.
Firmele nu trebuie sa se limiteze la a oferi bunuri sau servicii de calitate. Ele trebuie sa-i informeze pe consumatori in legatura cu avantajele in constiinta fiecaruia. Pentru aceasta, este necesar ca firmele sa utilizeze in mod corespunzator instrumentele de promovare in masa ale publicitatii, promovarii vanzarilor si relatiilor publice.
Publicitatea o putem defini ca fiind orice forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare in masa (ziare, reviste, programe de radio si TV) de catre un sponsor bine precizat. Multe organizatii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele insele, la produsele si serviciile lor sau la modul lor de comportament, cu scopul de a determina un raspuns din pertea acestuia. Raspunsul poate fi de natura perceptuala: de exemplu, consumatorul isi formeaza anumite pareri in legatura cu un produs sau o marca, ori acestea pot fi schimbate de catre reclama. El poate fi de natura comportamentala: de exemplu, consumatorul cumpara produsul sau sporeste cantitatea cumparata. La publicitate nu apeleaza numai firme, ci si organizatii cu scop nelucrativ si institutii sociale, cum ar fi institutiile filantropice, muzeele si organizatii religioase care-si promoveaza cauza in randul unui public divers. 
Organizatiile se ocupa de publicitate in diverse moduri. In cadrul firmelor mici si mijlocii de acestea se poate ocupa cineva din compartimentul comercial sau de marketing. In marile companii pot exista compartimente specializate, care sa aiba drept atributii stabilirea bugetului publicitar, colaborarea cu agentii de profil si derularea de actiuni de publicitate prin posta, expozitii cu vanzare si alte forme de care nu se ocupa agentiile respective. Majoritatea firmelor, fie ele mici sau mari, inclina sa apeleze la agentii specializate pentru ca acestea ofera cateva avantaje:
o Au specialisti care pot desfasura activitati specifice ( de exemplu cercetare, munca de creatie) in conditii mai bune decat personalul firmei
o Vin cu un punct de vedere obiectiv in privinta rezolvarii problemelor unei firme, dar si cu ani de experienta castigata din colaborarea cu diversi clienti ce s-au aflat in situatii ditferite
o Au o putere de cumparare a spatiului de publicitate mai mare decat cea a unei firme. De asemenea, ele beneficiaza de un rabat, ceea ce face ca si cheltuielile firmei sa fie mai mici.
o Clientul poate renunta oricand la serviciile agentiei sale. Se poate argumenta ca o agentie va depune toate eforturile pentru a face o treaba buna si a-l determina pe client sa mai apeleze la ea.
Capitolul 1. Publicitatea
1.1. Publicitatea 
Primele forme rudinemtare de publicitate au aparut inca din antichitate, pornind cu strigarea, cu placile de piatra unde erau inscriptionate primele anunturi de mica publicitate, continuand cu targurile de produse din Evul Mediu, cu targurile de mostre si cu aparitia formelor clasice de publicitate: machetele de presa in cotidiene, anunturile de mica publicitate in publicatiile de profil din sec. XVIII-XIX, publicitatea tranzit (pe tramvaie), reclamele luminoase, publicitatea stradala, la sfarsit de secol XIX si nu in ultimul rand cu publicitatea radio, TV si on-line in secolul XX . 
In Romania, publicitatea are o istorie considerabil veche. Agentiile de publicitate apar imediat dupa aceasta data si se dezvolta odata cu intreg sistemul economic, aducandu-si un aport seminificativ la dezvolatarea sistemului media, in special al televiziunii private. 
1.1.1. Aparitie si dezvoltare
Publicitatea a aparut inca de la originile istoriei. Arheologii care au studiat culturile mediteraniene au descoperit diverse marturii care vorbesc despre diverse oferte si organizare de evenimente. "Romanii isi pictau zidurile cladirilor pentru a anunta luptele la gladiatori, iar fenicienii isi pictau marfurile pe pietrele care margineau drumurile cele mai importante ale oraselor." 
Totusi, publicitatea moderna este foarte departe de aceste incarcari timpurii. Companiile din U.S.A cheltuiesc actualmente o suma anuala estimata la cca 244 miliarde de dolari: in lumea intreaga cheltuielile pentru publicitate depasesc anual 465 miliarde de dolari. General Motors, compania care recurge in U.S.A cel mai mult la publicitate, a cheltuit anul trecut mai mult de 4 miliarde de dolari pe publicitate. Desi publicitatea este folosita in primul rand de firmele care obtin profit, aceasta este folosita si de un numar mare de organizatii non-profit, de liber-profesionisti si de organizatii sociale, care isi fac publice scopurile unui public foarte variat.
Publicitatea cuprinde toate actiunile care au drept scop prezentarea indirecta-orala si vizuala - a unui anumit mesaj in legatura cu un produs, serviciu, marca sau firma, de catre orice sustinator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Industria Publicitara Romaneasca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

- Carti
1. Balaban C., Publicitatea - de la planificare strategica la implementare media, Editura Polirom, 2009
2. Baker M., Macmillan Dictionary of Marketing & Advertising, Editura Macmillan Business, London, 1998
3. Barbu P. , Primul an de publicitate, Editura Tandem Media, Bucuresti, 2014
4. Branescu G., Management publicitar, agentii de publicitate si campanii publicitare, curs universitar
5. Coman C., Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Bucuresti, 2000
Relatiile publice, principii si strategii, Editura Polirom, Bucuresti, 2001
6. Hendrix J., Public Relations Cases, Wadsworth, 2001
7. Hristache D., Manual de comunicare economica si relatii publice, Editura ASE, 2009
8. Ingomar K., Advertising Worldwide, Editura Springer Berlin, 2012
9. Jackson T., Fables of abundence: a cultural history of advertising in America, History Press, New York, 1994
10. Jefkins F., Cum sa stapanesti reclama la perfectie, Editura Rentrop&Straton, Bucuresti 2000
11. Jujenheimer W., Basic Advertising, College Division Soth-Western Publishing Co, 1991
12. Katz H., The Media Handbook, Editura. Lawrence Erlbaum Associates, 2007
13. Lambert D., Next Generation Sales Strategies to Meet Your Buyer's Needs - Every time, Editura Curtea Veche, Bucuresti, 2014
14. Michael J. Baker, Macmillan Dictionary of Marketing & Advertising, Editura Macmillan Business, London, 1998
15. Ogilvy D., Confesiunile unui om de publicitate, apud Monica Mitrica, Editura Humanitas, Bucuresti, 2009,
16. Petrescu C., Creativitate si investigare in publicitate, Editura Carpatica, Cluj-Napoca, 2002
17. Petcu M., Istoria jurnalismului si a publicitatii in Romnia, Editura Polirom, Bucuresti, 2007
18. Russel T., Manual de publicitate, Editura Teora, Bucuresti, 2002
19. Seguela J., Un fiu al publicitatii, apud Dora Ionita, Editura Humanitas, Bucuresti, 2008
20. Seitel F., The practice of Public Relations, Price Hall Press, 2001
21. Siegert G., Werbung in der Medien- und Informations gesellschaft, VS Verlag, Wiesbaden, 2005
22. Tungate M., Adland. Istoria universala a publicitatii, apud Iulia Serafim, Editura Humanitas, Bcuresti, 2012
23. Zamfir C., Dictionar de sociologie, Editura Babel, Bucuresti, 1998
- Pagini web
1. www.dailybusiness.ro
2. www.epamedia.ro
3. www.affichage.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!