Influenta Ajutorului de Stat Asupra Activitatii Firmei Privind Aplicarea Pretului

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.2
Capitolul I
1. PRETUL PARGHIE IMPORTANTA IN CONDITII DE CONCURENTA.3
1.1. Conceptul de pret in economia de piata contemporana.3
1.2. Functiile pretului.5
1.3. Sistemul preturilor si tarifelor in Romamia.8
1.4. Concurenta , componenta intrinseca a economiei de piata.20
Capitolul II
2. MEDIUL CONCURENTIAL ROMANESC.23
2.1. Mediul concurential normal si rolul acestuia.23
2.2. Necesitatea interventiei statului in realizarea protectiei economice.24
2.3. Impactul ajutoarelor de stat asupra concurentei.26
Capitolul III
3. STUDIU DE CAZ LA S.C. "STAR TRANSMISSION Cugir" S.R.L. .27
3.1. Impactul /Influenta ajutoarului de stat asupra activitatii firmei
3.2. Situatiile cand firmele au fost ajutate legal sau nelegal
3.3. Modul cum firmele au fost verificate in vederea acordarii ajutorului de stat
3.4. In ce a constat acordarea ajutorului de stat
Concluzii.49
Bibliografie.50
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Acordarea de ajutoare firmelor, de catre stat sau prin intermediul resurselor de stat, ocupa un loc central in cadrul politicilor economice, chiar si in acele tari in care modelul economic al pietei libere reprezinta o traditie. Ajutorul de stat poate urmari obiective variate, plecand de la preocuparea de a salva sectoare industriale aflate in dificultate sau de a preintampina somajul sau alte erori economice, incluzand dorinta de a promova inovarea in domeniul tehnologic.
In Romania, controlul ajutoarelor de stat a fost incredintat Consiliului Concurentei, care a fost infiintat prin Legea Concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare. Ajutoarele de stat au un impact asupra concurentei.
Lucrarea "Influenta ajutorului de stat asupra activitatii firmei privind aplicarea preturilor" este structurata in trei capitol si trateaza influenta/impactul ajutoarelor de stat acordate firmelor aflate in dificultati, modul cum au fost ajutate firmele de catre stat.
In capitolul I, intitulat "PRETUL PARGHIE IMPORTANTA IN CONDITII DE CONCURENTA", am ales sa prezint conceptul de pret in economia de piata contemporana, functiile pretului, sistemul preturilor si tarifelor in Romamia, ultimul subcapitol fiind concurenta , componenta intrinseca a economiei de piata.
In cel de - al doilea capitol "MEDIUL CONCURENTIAL ROMANESC", am decis sa prezint mediul concurential normal si rolul acestuia, necesitatea interventiei statului in realizarea protectiei economice si impactul ajutoarelor de stat asupra concurentei.
In ultimul capitolul am realizat un studiu de caz privind "Impactul/influenta ajutorului de stat asupra activitatii firmelor".
Aspectele urmarite pe parcursul realizarii analizei au fost situatiile cand firmele au fost ajutate legal sau nelegal, modul cum firmele au fost verificate in vederea acordarii ajutorului de stat, in ce a constat acordarea ajutorului de stat.
CAPITOLUL I
1. PRETUL PARGHIE IMPORTANTA IN CONDITII DE CONCURENTA
1.1. Conceptul de pret in economia de piata contemporana
In termeni generali, pretul poate sa reprezeinte o suma de bani primita sau platita pentru cedarea, respectiv obtinerea unui bun sau serviciu. 
Cum in viata de toate zilele, omul cumpara sau vinde nenumarate bunuri si servicii, pretul este omniprezent, fiind putine cuvinte care sa aiba frecventa, circulatia si dinamismul cuvantului "pret". Incepand cu pretul painii si continuand cu pretul unui bilet de spectacol, al unui obiect de folosinta indelungata, al unui obiect de arta sau chiar al timpului, in relatiile dintre oameni, oriunde si oricand, totul are un pret .
In economie, prezenta pretului este evident prin: productie, marfuri, munca, informatie, capital, valute, investitii, transporturi, servicii, folosirea pamantului totul se proiecteaza, se realizeaza, exista sau circula au un pret si o valoare in functie de acest pret. Realitatile acestea au facut si fac din problema preturilor o problema centrala a teoriei si practicii economice .
Pretul este definit si sub aspect economic ca fiind expresia baneasca a valorii marfurilor si serviciilor care fac obiectul schimbului, constituind totodata o categorie economica.
Istoria a demonstrat ca pretul a aparut odata cu aparitia productiei de marfuri si a relatiilor marfa-bani. Utilizarea, actiunea si evolutia preturilor sunt legate de evolutia productiei de marfuri si de actiunea legii valorii si a legii cererii si ofertei. In categoria economica, pretul exprima relatiile banesti ce apar si se deruleaza intre firme, intre firme si institutii, firme si populatie, intre cetateni, intre firme si state, exprimand in bani valorea marfurilor care fac obiectul schimbului. In economia de piata, pretul nu se limiteaza doar la valoarea bunurilor si serviciilor care fac obiectul schimbului, acesta cuprinzand in sfera sa si alte acte si fapte, putand sa se vorbeasca de: pretul actiunilor, al obligatiunilor si al altor titluri de valoare, pretul concesiunilor (redeventa), pretul locatiilor de gestiune, pretul capitalului imprumutat (dobanda) sau a celui utilizat (amortizarea, chiria).
Marimea pretului este reprezentata de valoarea etalonului preturilor, adica de moneda si de marimea valorii marfurilor. Analizandu-se, pentru inceput, relatiile moneda-pret si pret-moneda, se poate evidentia ca intre cei doi termeni exista o interconditionare reciproca, un raport invers proportional. Asadar, devalorizarea sau deprecierea monedei poate duce la cresterea preturilor si a inflatiei, influentand negativ nivelul de trai al populatiei.
Este evident efectul asupra cresterii preturilor pe care l-a avut, in tara noastra, dupa decembrie 1989, modificarea cursului de schimb al leului fata de dolarul S.U.A. si, in cele din urma, liberalizarea acestui curs. Fiecare scadere mai importanta a cursului de schimb al leului fata de dolar, a condus la cresteri imediate sau cu o anumita intarziere a preturilor .
Revalorizarea sau aprecierea monedei poate avea o influenta pozitiva asupra preturilor determinand scaderea sau stabilizarea acestora si reducerea inflatiei. Politica revalorizarii poate fi adoptata numai de tarile cu rezerve de aur in crestere si cu o economie dezvoltata, mai putin tarile care trec printr-o criza economica. Moneda instabila a unei tari are si efecte negative cum ar fi: denatureaza preturile, pericliteaza realizarea contractelor si acordurilor comerciale, influenteaza importurile si exporturile, complica efectuarea unor previziuni si anihileaza economiile fructificate.
Modificarea preturilor influenteaza puterea de cumparare a monedei si masa monetara. Trebuie retinut ca scaderea treptata a puterii de cumparare a monedei noastre nationale, pana la niveluri alarmante, pe masura parcurgerii etapelor de liberalizare a preturilor, aceasta actiune fiind declansata in noiembrie 1990 si continuata in anii urmatori, nu a putut fi oprita nici dupa intrarea in vigoare a Legii Concurentei la 1 februarie 1997.
Concluzia la care s-a ajuns este ca schimbarea puterii de cumparare si de plata a monedei prin devalorizare sau revalorizare determina, in sens invers, variatii de preturi, acestea la randul lor, modificand puterea de cumparare si de plata a monedei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta Ajutorului de Stat Asupra Activitatii Firmei Privind Aplicarea Pretului.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!