Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 26583
Mărime: 512.32KB (arhivat)
Publicat de: Florin Dicu
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. Cap 1. Consideraţii Generale 1
  3. 1.1 Tendinţe ale turismului în Romînia 1
  4. 1.2. Baza materială a turismului 6
  5. 1.2.1. Structuri de primire turistică- clasificare 7
  6. 1.2.2. Structuri de primire turistice cu funcţiuni de alimentaţie publică 9
  7. 1.2.3. Structuri de primire turistice cu funcţiuni de agrement 10
  8. 1.2.4. Baza tehnico- materială a transportului turistic 11
  9. 1.2.5. Baza de tratament balnear 11
  10. Cap 2. Industria Hotelieră 12
  11. 2.1. Rolul şi caracterisiticile industriei hoteliere 12
  12. 2.2. Principalele tipuri de unităţi hoteliere 17
  13. 2.3. Tendinţe în proiectarea hotelurilor 19
  14. Cap 3. Amenajarea interioară a camerei de hotel 23
  15. 3.1. Elemente de confort interior ale camerei de hotel 23
  16. 3.2. Culoarea, factor important de estetică în spaţiile de cazare 25
  17. 3.3. Produse textile în ecologia reţelei de cazare 26
  18. 3.3.1. Perdelele 27
  19. 3.3.2. Cuverturile şi pledurile 28
  20. 3.3.3. Covoarele şi mochetele 28
  21. 3.3.4 Tapetele şi tapiţeriile 29
  22. 3.4. Obiectele decorative mici în organizarea interioarelor. 30
  23. 3.5. Mobilierul camerei de hotel. 31
  24. Cap 4. Analiza economică a unităţii de cazare 35
  25. 4.1. Indicatori ai activităţii de cazare 35
  26. 4.1.1. Indicatorii repartiţiei cererii pentru mijloacele de cazare 35
  27. 4.1.2. Indicatorul duratei medii de sejur 35
  28. 4.1.3. Indicatorii relaţiei cerere-ofertă 36
  29. 4.1.4. Indicatorul ocupării capacităţii unităţilor de cazare 37
  30. 4.2. Preţurile turistice 38
  31. 4.2.1. Factori care influenţează preţurile de cazare 38
  32. 4.2.2. Indicele preţurilor turistice 39
  33. 4.2.3. Strategii şi politici de preţuri în turism 40
  34. 4.3. Eficienţa activităţii hoteliere 41
  35. Cap 5. Determinarea intenţiilor de cumpărare a serviciilor turistice. Studiu de caz: Hotel Continental
  36. 5.1. Scurt istoric al Hotelului Continental 44
  37. 5.2. Metodologia cercetării 48
  38. 5.3. Stabilirea dimensiunilor eşantionului şi alegerea metodei de eşantionare 50
  39. 5.4. Interpretarea rezultatelor chestionarului 51
  40. Concluzii şi propuneri 61
  41. Referinţe bibliografice 62
  42. Anexe

Extras din licență

INTRODUCERE

Turismul este o industrie a viselor şi a frumosului. Este drept, este o industrie subiectivă, deoarece fiecare client are anumite aşteptări. Nu este de ajuns ca totul să fie frumos şi estetic. Trebuie să mai fie şi util. Până la urmă, a face turism poate să însemne artă.

Hotelurile cu un design special reprezintă noua dimensiune a turismului, chiar dacă astfel de unitati nu se numară întotdeauna şi printre cele mai scumpe. Abordările curajoase şi soluţiile ieşite din convenţional reprezintă două caracteristici esenţiale. Clientii caută mereu experienţe noi şi asta înseamnă că hotelurile care mizează pe design trebuie să aducă ceva unic. Spre deosebire de hotelurile clasice, un hotel cu design deosebit poate avea o multime de conotatii exprimate prin soluţii de arhitectură şi amenajări interioare.

Designul hotelier este, în esenţă, o imbinare între brief-ul clientului şi viziunea designerului. Designerii de hoteluri aduc în creatii elemente din cultura lor, dar trebuie să înteleagă cultura căreia hotelul i se adresează. Ca valoare, designul hotelului poate să ajungă până la 15% din valoarea totală de realizare a acestuia, dar poate mări încasarile cu 70% prin crearea unui interior atractiv.Designul hotelier modern este raspunzator pentru decorarea mai îndrăzneaţă, mai colorată şi pentru creaţii mai deosebite. Putem asemui un hotel cu o cutie de bomboane – divers, încântător, capabil să satisfacă orice dorinţă.

Am optat pentru aceasta temă deoarece amenajarea şi decorarea camerelor de hotel a devenit un atribut esenţial în alegerea spaţiului de cazare. Avantajul amenajării şi decorării camerelor de hotel este personalitatea proprie pe care acestea o dobândesc, care atrage clienţii pretenţiosi sau familiarizaţi cu atmosfera unică a unor locuri care recreează stilul aristocratic de altădată sau importă elemente din alte culturi.

Pe parcursul acestei lucrări am încercat să evidenţiez cât este de important ca amenajarea camerelor să fie axată pe crearea unui ambient relaxant care să ofere oaspeţilor o stare de bine şi confort la cele mai exigente standarde.

În acest scop am realizat un studiu prin elaborarea unui chestionar cu 13 întrebări aplicat pe un eşantion format din 960 de persoane, dintre care 500 de respondenţi, clienţi efectivi ai Hotelului Continental. Studiul a fost efectuat în perioada de analiză 5- 29 mai 2009. Codificarea datelor s-a realizat în programul informatic Excel.

Obiective urmărite: măsura în care imaginea hotelului este sau nu formată, măsura în care imaginea hotelului este sau nu favorabilă, cercetarea intenţiilor de cumpărare în funcţie de amenajarea interioară a camerei de hotel,ce stiluri decorative preferă clienţii, diferenţieri în funcţie de sex, vârstă, activitate socio-profesională şi reşedinţă.

Parcurgând, deci, acestă lucrare ne vom da seama cât de mult înseamnă pentru imaginea unui hotel şi pentru atragerea de clienţi şi fidelizarea celor existenţi, amenajarea şi decorarea camerelor de hotel.

CAPITOLUL I. CONSIDERAŢII GENERALE

1.1.TENDINŢE ALE TURISMULUI ÎN ROMÂNIA

TURISMUL ŞI EVOLUŢIA LUI

Evolutiv, turismul a avut perioade de progres, stagnare şi progres.

Deplasările în primele secole de după Hristos, aveau un caracter limitat şi discontinuu.Forma cea mai frecventă era pelerinajul.În Evul Mediu, în secolul al XIII-lea, cel mai fecund, mişcarea turistică este caracterizată de călătoriile de afaceri spre târgurile comerciale ale vremii (Lyon, Lipska, ,Lvov, Cracovia ş.a. ), precum călătoriile diplomatice. Războaiele, foametea, bolile secolului al XIV-lea aduc un regres. Secolul XVI-lea revitalizează călătoriile, se dezvoltă circulaţia şi comerţul.Apare un sector specializat, destinat primirii şi găzduirii călătorilor, cel al hanurilor. Secolul al XVII-lea marchează renaşterea oraşelor balneare (Plombieres, Vichy, Wiesbaden, Karlsbad).

Marile invenţii ale secolului al XIX-lea, maşina cu abur, calea ferată, marchează punerea bazelor turismului modern. Iau amploare staţiunile balneare, turismul alpin şi staţiunile alpine, apar primele asociaţii turistice ( Clubul alpin francez 1874 ş.a.). Marea industrie a începutului de secol XX impune ritm dezvoltării turismului. După al II-lea Război Mondial, turismul devine obiect al activităţii economico-fianciare a statelor.

Turismul modern suferă transformări de ordin structural, având loc, pe de-o parte un proces integrator pe verticală, prin care fragmente separate, ca de exemplu hotelul, transportul, agenţia de voiaj îşi conjugă eforturile şi oferă servicii sub formă globală, şi pe de altă parte, are loc un proces de integrare pe orizontală, prin care operatorii aceluiaşi sector fuzionează sau adoptă o acşiune conjugată, la diferite nivele, cum ar fi exemplul lanturilor hoteliere (Sheraton, Sofitel ş.a.).

Se pot remarca de asemenea, în turismul modern fenomenele:

- creşterea turismului internaţional într-un ritm mai mare comparativ cu turismul intern.

- expansiunea călătoriilor internaţionale cu scopuri recreative, de tratament, de placere, într-un ritm mai rapid decât acela al călătoriilor de afaceri.

- tendinţa generală a călătorilor internaţionali de a vizita din ce in ce mai multe ţări.

- tendinţa de creştere a călătoriilor pe distanţe lungi şi majorare a ponderii acestora în totalul călătoriilor internaţionale.

Turismul reprezintă un ansamblu de activităţi prin care omul îşi petrece timpul liber călătorind spre destinaţii situate în afara reşedinţei permanente şi alocului de muncă, în scopuri nelucrative,pentru plăcerea proprie. Totodată,turismul este industria creată pentru furnizarea tuturor bunurilor şi serviciilorsolicitate de turişti la locul de destinaţie,la un înalt nivel calitativ.Turismul este astăzi considerat deanalişti ca unul din cele mai dinamicesectoare economice, cu o evoluţie mereuoscilantă, fiind definit ca industria ceamai profitabilă a sfârşitului de secol XX.

John Naisbitt identifică, în celebra lucrare“Megatendinţe”, turismul ca industria cu cea mai rapidă dezvoltare la începutul mileniului III.Ponderea în continuă amplificare aturismului în economia mondială este un fapt incontestabil. Relevant în acest senseste faptul că, în comerţul internaţional,turismul ocupă a doua poziţie după petrol, înregistrând un ritm de creştere superior mediei mondiale. De altfel,turismul aparţine sectorului terţiar, care în zilele noastre este cel mai important şi mai dinamic element component al economiei în toate ţările dezvoltate.

Pe piaţa muncii turismul mondial se revendică drept numărul 1 în lume,asigurând peste 250 milioane de locuri demuncă, ceea ce înseamnă 8% din populaţia ocupată a globului. Pentru anul 2005 se prevede ca 340 de milioane de persoane să activeze în turism.Activităţile legate de călătorii şi turism reprezintă mai mult de 12% din produsul naţional brut mondial. De altfel, turismul este cel mai mare producător mondial al produsului intern brut. Astfel, în 1990 el constituia 3,5% din produsul intern brut mondial, această componentă fiind în 2000 de 10,9%, iar pentru anul 2005 servicii şi bunuri, asupra cărora va exercita, la rândul ei, o serie de influenţe.

Preview document

Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 1
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 2
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 3
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 4
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 5
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 6
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 7
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 8
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 9
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 10
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 11
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 12
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 13
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 14
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 15
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 16
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 17
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 18
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 19
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 20
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 21
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 22
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 23
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 24
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 25
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 26
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 27
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 28
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 29
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 30
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 31
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 32
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 33
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 34
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 35
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 36
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 37
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 38
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 39
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 40
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 41
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 42
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 43
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 44
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 45
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 46
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 47
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 48
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 49
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 50
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 51
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 52
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 53
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 54
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 55
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 56
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 57
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 58
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 59
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 60
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 61
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 62
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 63
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 64
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 65
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 66
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 67
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 68
Influența amenajării interioare a camerei de hotel asupra deciziei de cumpărare la SC Continental Hotels - Drobeta Turnu Seve - Pagina 69

Conținut arhivă zip

  • Influenta Amenajarii Interioare a Camerei de Hotel Asupra Deciziei de Cumparare la SC Continental Hotels - Dr Tr Severina.doc
  • primele pagini.doc

Alții au mai descărcat și

Propuneri de Investiții pentru Reamenajarea Hotelului Siret - Stațiunea Saturn

Introducere Lucrarea de faţă intitulată ”Propuneri de investiţii pentru reamenajarea hotelului Siret - Staţiunea Saturn” îşi propune să analizeze...

Studiu de Caz privind Modul de Funcționare a Hotelului Continental

Cap I. PREZENTAREA FIRMEI DE TURISM: Motto-ul hotelului: „ Mai mult decat profesie.Pasiune”. Scurt istoric: Unitatea a fost înfiinţată la data...

Managementul Operațiunilor în Cadrul Hotelului Crowne Plaza București

INTRODUCERE Industria hotelieră este o componentă a industriei turismului, fiind o activitate economică din sfera serviciilor şi ca orice domeniu...

Potențialul turistic al litoralului românesc

CAPITOLUL I I.1. Potentialul turistic al litoralului romanesc Aflate in posesia de sud-est a Romaniei, judetul Constanta ocupa jumatatea sudica a...

Dezvoltarea Turismului în Județul Timiș

Cap. 1. Aspecte teoretice privind turismul Turismul se prezintă ca o activitate complexă, cu o multitudine de faţete, cu încărcătură economică...

Lucrare de practică la SC Continental Hotels SA - sucursala Drobeta Turnu-Severin

CAPITOLUL I. Prezentarea firmei de turism 1.1.Istoricul si obiectul de activitate al S.C. CONTINENTAL HOTELS S.A. – Sucursala Dr. Tr. Severin...

Raport de cercetare privind gradul de satisfacție al clienților din cadrul Hotel Moldova

Rezumat introductiv Prezenta lucrare a avut drept obiectiv principal identificarea gradului de satisfacție al clienților privind oferta precum și...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Ai nevoie de altceva?