Influenta brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Comportamentul consumatorului si influenta brandului asupra acestuia 4
1.1. Definirea comportamentului consumatorului 4
1.2. Motivele comportamentului de cumparare ale consumatorului 5
1.2.1. Echitatea brandului 7
1.3. Dimensiunile comportamentului consumatorului 11
1.3.1. Teoria actiunii rationale 12
1.3.2. Teoria comportamentului planificat 12
1.3.3. Modelul de acceptare a tehnologiei 13
1.3.4. Difuzarea teoriei inovarii 13
1.3.5. Teoria unificata a acceptarii si utilizarii tehnologiei 13
1.4. Factorii care influenteaza comportamentul consumatorului 14
1.5. Consumatorul si loialitatea fata de branduri 21
Capitolul 2. Industria auto in Romania 25
2.1. Piata auto din Romania 25
2.2. Istoric Dacia 27
2.3. Dacia Logan 32 
Cap.3. Influenta brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan 38
3.1. Importanta cercetarii de piata 38
3.2. Scopul, obiectivele si ipotezele cercetarii 38
3.3. Metoda de cercetare 39
3.4. Prelucrarea si analiza datelor 39
Concluzii 43
Anexe 44
Bibliografie 49


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In aceasta lucrare voi analiza influenta brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto. Am ales sa fac aceasta analiza asupra marcii de autoturism Dacia Logan deoarece este o marca romaneasca bine cunoscuta de toti.
In ziua de azi, in Romania, industria auto este una foarte ampla iar concurenta este din ce in ce mai mare, facandu-si aparitia pe piata auto o multitudine de autoturisme noi.
In sectiunea practica a lucrarii voi analiza influenta brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan. Principalele obiective ale acestui studiu de caz sunt: identificarea caracteristicilor acestui model de autoturism si ce influenta are brandul asupra consumatorilor in luarea decizei de cumparare a Daciei Logan. In acest scop am realizat un chestionar pentru persoanele care detin sau intentioneaza sa achizitioneze un autoturism Dacia Logan. 
Lucrarea este strcturata in 3 capitole, fiecare capitol avand cateva subcapitole. In primul capitol am analizat comportamentul consumatorului si influenta brandului asupra acestuia. Am studiat dimensiunile comportamentului consumatorului, motivele si factorii care influenteaza comportamentul de cumparare al consumatorului. Astfel, am descoperit faptul ca oamenii sunt influentati de 4 factori majori: culturali, sociali, personali si psihologici, consumatorii avand 5 tipuri de motive in comportamentul de cumparare: realizre, putere, unicitate, afiliere si stima de sine.
Al doilea capitol cuprinde informatii despre piata auto din Romania dar de asemenea si istoricul Daciei, descrierea companiei si o prezenatare a pricipalelor modele fabricate.
Al treilea capitol reprezinta partea practica a lucrarii in care am realizat un studiu de caz privind influenta brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan, am prelucrat si am analizat datele.
Capitolul 1. Comportamentul consumatorului si influenta brandului asupra acestuia 
1.1. Definirea comportamentului consumatorului
Walters defineste comportamentul consumatorului ca fiind: "... procesul prin care persoanele fizice decid daca, ce, cand, unde, cum si de la cine sa cumpere bunuri si servicii" . 
Mowen ofera o definitie diferita prin explicarea consumatorului comportament ca fiind: "... studiul unitatilor de cumparare si a proceselor de schimb implicate in achizitionarea si consumarea de bunuri, servicii, experiente, si idei " . Aceasta definitie se concentreaza asupra achizitionarii de unitati in incercarea de a include nu numai individul, dar si grupurile care achizitioneaza produse sau servicii.
Schiffman & Kanuk definesc comportamentul consumatorului ca fiind: "comportamentul pe care consumatorii il afiseaza in cautare, cumparare, utilizare, evaluare si dispunand de produse, servicii si idei ". Schiffman & Kanuk elaborareaza definitia prin explicarea faptului ca comportamentul consumatorului este, prin urmare, studiul modului in care persoanele iau decizii pentru a-si consuma resursele disponibile pe elemente legate de consum. Acesta include studiul a ce, de ce, cand, unde si cat de des achizitioneaza si cum utilizeaza produsul achizitionat. In plus, aceasta cuprinde toate comportamentele pe care le afiseaza consumatorii pentru cautarea, cumpararea, utilizarea, evaluarea si eliminarea produselor si serviciilor care cred ca le vor satisface nevoile.
Potrivit lui Schiffman & Kanuk , pot fi distinse doua tipuri diferite de consumatori, si anume consumatorii personali si organizationali. Consumatorii personali cumpara produse si servicii pentru uz personal sau casnic sau ca un dar pentru altcineva. Consumatorii personali, prin urmare, achizitioneaza pentru consum final. Consumatorii organizationali, pe de alta parte, achizitioneaza produse si servicii pentru a conduce o organizatie, inclusiv organizatiile profitabile si nerentabile, organizatiile guvernamentale si institutiile.
O definitie finala a comportamentului consumatorului, de Engel, Blackwell & Miniard prevede ca: " acele actiuni direct implicate in obtinerea, consumarea si eliminarea produselor si a serviciilor, inclusiv procesele decizionale care preced si urmeaza aceste actiuni " .


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Consumer Behavior: Theory and Practice, Charles Glenn Walters, Edition illustrated, revised. Publisher, R. D. Irwin, 1974
2. Consumer Behavior, John C. Mowen, Edition 3, ilustratrated, Macmillan, 1993
3. Consumer Behavior, Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Edition 6, Prentice Hall, 1997
4. Consumer behavior, James F. Engel, Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, edition 6, Chicago : Dryden Press, 1990.
5. Catoiu I., Teodorescu N. -  Comportamentul consumatorului -  Teorie si Practica, Editura Economica, Bucuresti, 1997
6. Consumer behavior, Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, International ed., 9th ed, 2009
7. Consumers, Eric J Arnould; Linda Price; George M Zinkhan, Boston : McGraw-Hill/Irwin, 2004
8. A taxonomy of human goals and some possible applications, Martin E Ford, CW Nichols, Psyhology library edition: personality, 1987
9. Brands and Brand Equity: Definition and Management, Lisa Wood, 2000
10. Managing Brand Equity, David A. Aaker, Edition ilustrated, Free Press, 1991
11. Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, Kevin Lane Keller, Journal of Marketing, 1993
12. Marketing: Concepts and Strategies, William M. Pride, O. C. Ferrell, Edition 12, ilustrated, 2003
13. Brand equity: Snark or boojum?, Patrick Barwise, International Journal of Research in Marketing, 1993
14. Brand Leadership, David A. Aaker, Erich Joachimsthaler, Edition ilustrated, Free Press, 2000
15. Brand Equity: A Perspective on Its Meaning and Measurement, Rajendra K. Srivastava, Allan D. Shocker, Marketing Science Institute, 1991
16. Measuring customer-based brand equity: empirical evidence from the sportswear market in China", Journal of Product & Brand Management, 2009
17. Grewal, Dhruv, Kent B. Monroe, and R. Krishnan, The Effects of Price-Comparison Advertising on Buyers Perceptions of Acquisition Value, Transaction Value and Behavioral Intentions, Journal of Marketing, 1998
18. Hoyer, W. D., & Brown, S. P., Effects of brand awareness on choice for a common, repeat-purchase product. Journal of Consumer Research, 1990
19. Journal of Marketing, JOURNAL ARTICLE `Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence`, Valarie A. Zeithaml, 1998
20. Bolton, Ruth N. and James H. Drew , "A Longitudinal Analysis of the Impact of Service Changes on Customer Attitudes," Journal of Marketing,, 1991
21. Marketing Creating Value for Customers, Potrivit lui Churchill & Peter, 1995
22. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, 12th Edition by Delbert Hawkins and David Mothersbaugh Consumer Behavior by Wayne D. Hoyer, Deborah J. MacInnis and Rik Pieters 
23. Consumer Behavior (10th Edition) by Leon Schiffman and Leslie Kanuk 
24. Consumer Behavior (11th Edition) by Leon G. Schiffman and Joseph Wisenblit
25. The Value of Brand Equity, David A. Aaker, 1992
26. Emotional Branding: How Successful Brands Gain the Irrational Edge, Travis, 2000
27. Managing Brand Equity, David A. Aaker, 1991
28. Marketing Management, Kotler, P., 2002
29. Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, Dick, A., Basu, K, 1994
30. http://www.apia.ro 
31. https://www.dacia.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!