Introducere 3 Capitolul 1. Comportamentul consumatorului si influenta brandului asupra acestuia 4 1.1. Definirea comportamentului consumatorului 4 1.2. Motivele comportamentului de cumparare ale consumatorului 5 1.2.1. Echitatea brandului 7 1.3. Dimensiunile comportamentului consumatorului 11 1.3.1. Teoria actiunii rationale 12 1.3.2. Teoria comportamentului planificat 12 1.3.3. Modelul de acceptare a tehnologiei 13 1.3.4. Difuzarea teoriei inovarii 13 1.3.5. Teoria unificata a acceptarii si utilizarii tehnologiei 13 1.4. Factorii care influenteaza comportamentul consumatorului 14 1.5. Consumatorul si loialitatea fata de branduri 21 Capitolul 2. Industria auto in Romania 25 2.1. Piata auto din Romania 25 2.2. Istoric Dacia 27 2.3. Dacia Logan 32 Cap.3. Influenta brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan 38 3.1. Importanta cercetarii de piata 38 3.2. Scopul, obiectivele si ipotezele cercetarii 38 3.3. Metoda de cercetare 39 3.4. Prelucrarea si analiza datelor 39 Concluzii 43 Anexe 44 Bibliografie 49
Introducere In aceasta lucrare voi analiza influenta brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto. Am ales sa fac aceasta analiza asupra marcii de autoturism Dacia Logan deoarece este o marca romaneasca bine cunoscuta de toti. In ziua de azi, in Romania, industria auto este una foarte ampla iar concurenta este din ce in ce mai mare, facandu-si aparitia pe piata auto o multitudine de autoturisme noi. In sectiunea practica a lucrarii voi analiza influenta brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan. Principalele obiective ale acestui studiu de caz sunt: identificarea caracteristicilor acestui model de autoturism si ce influenta are brandul asupra consumatorilor in luarea decizei de cumparare a Daciei Logan. In acest scop am realizat un chestionar pentru persoanele care detin sau intentioneaza sa achizitioneze un autoturism Dacia Logan. Lucrarea este strcturata in 3 capitole, fiecare capitol avand cateva subcapitole. In primul capitol am analizat comportamentul consumatorului si influenta brandului asupra acestuia. Am studiat dimensiunile comportamentului consumatorului, motivele si factorii care influenteaza comportamentul de cumparare al consumatorului. Astfel, am descoperit faptul ca oamenii sunt influentati de 4 factori majori: culturali, sociali, personali si psihologici, consumatorii avand 5 tipuri de motive in comportamentul de cumparare: realizre, putere, unicitate, afiliere si stima de sine. Al doilea capitol cuprinde informatii despre piata auto din Romania dar de asemenea si istoricul Daciei, descrierea companiei si o prezenatare a pricipalelor modele fabricate. Al treilea capitol reprezinta partea practica a lucrarii in care am realizat un studiu de caz privind influenta brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan, am prelucrat si am analizat datele. Capitolul 1. Comportamentul consumatorului si influenta brandului asupra acestuia 1.1. Definirea comportamentului consumatorului Walters defineste comportamentul consumatorului ca fiind: "... procesul prin care persoanele fizice decid daca, ce, cand, unde, cum si de la cine sa cumpere bunuri si servicii" . Mowen ofera o definitie diferita prin explicarea consumatorului comportament ca fiind: "... studiul unitatilor de cumparare si a proceselor de schimb implicate in achizitionarea si consumarea de bunuri, servicii, experiente, si idei " . Aceasta definitie se concentreaza asupra achizitionarii de unitati in incercarea de a include nu numai individul, dar si grupurile care achizitioneaza produse sau servicii. Schiffman & Kanuk definesc comportamentul consumatorului ca fiind: "comportamentul pe care consumatorii il afiseaza in cautare, cumparare, utilizare, evaluare si dispunand de produse, servicii si idei ". Schiffman & Kanuk elaborareaza definitia prin explicarea faptului ca comportamentul consumatorului este, prin urmare, studiul modului in care persoanele iau decizii pentru a-si consuma resursele disponibile pe elemente legate de consum. Acesta include studiul a ce, de ce, cand, unde si cat de des achizitioneaza si cum utilizeaza produsul achizitionat. In plus, aceasta cuprinde toate comportamentele pe care le afiseaza consumatorii pentru cautarea, cumpararea, utilizarea, evaluarea si eliminarea produselor si serviciilor care cred ca le vor satisface nevoile. Potrivit lui Schiffman & Kanuk , pot fi distinse doua tipuri diferite de consumatori, si anume consumatorii personali si organizationali. Consumatorii personali cumpara produse si servicii pentru uz personal sau casnic sau ca un dar pentru altcineva. Consumatorii personali, prin urmare, achizitioneaza pentru consum final. Consumatorii organizationali, pe de alta parte, achizitioneaza produse si servicii pentru a conduce o organizatie, inclusiv organizatiile profitabile si nerentabile, organizatiile guvernamentale si institutiile. O definitie finala a comportamentului consumatorului, de Engel, Blackwell & Miniard prevede ca: " acele actiuni direct implicate in obtinerea, consumarea si eliminarea produselor si a serviciilor, inclusiv procesele decizionale care preced si urmeaza aceste actiuni " .
1. Consumer Behavior: Theory and Practice, Charles Glenn Walters, Edition illustrated, revised. Publisher, R. D. Irwin, 1974 2. Consumer Behavior, John C. Mowen, Edition 3, ilustratrated, Macmillan, 1993 3. Consumer Behavior, Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Edition 6, Prentice Hall, 1997 4. Consumer behavior, James F. Engel, Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, edition 6, Chicago : Dryden Press, 1990. 5. Catoiu I., Teodorescu N. - Comportamentul consumatorului - Teorie si Practica, Editura Economica, Bucuresti, 1997 6. Consumer behavior, Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, International ed., 9th ed, 2009 7. Consumers, Eric J Arnould; Linda Price; George M Zinkhan, Boston : McGraw-Hill/Irwin, 2004 8. A taxonomy of human goals and some possible applications, Martin E Ford, CW Nichols, Psyhology library edition: personality, 1987 9. Brands and Brand Equity: Definition and Management, Lisa Wood, 2000 10. Managing Brand Equity, David A. Aaker, Edition ilustrated, Free Press, 1991 11. Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, Kevin Lane Keller, Journal of Marketing, 1993 12. Marketing: Concepts and Strategies, William M. Pride, O. C. Ferrell, Edition 12, ilustrated, 2003 13. Brand equity: Snark or boojum?, Patrick Barwise, International Journal of Research in Marketing, 1993 14. Brand Leadership, David A. Aaker, Erich Joachimsthaler, Edition ilustrated, Free Press, 2000 15. Brand Equity: A Perspective on Its Meaning and Measurement, Rajendra K. Srivastava, Allan D. Shocker, Marketing Science Institute, 1991 16. Measuring customer-based brand equity: empirical evidence from the sportswear market in China", Journal of Product & Brand Management, 2009 17. Grewal, Dhruv, Kent B. Monroe, and R. Krishnan, The Effects of Price-Comparison Advertising on Buyers Perceptions of Acquisition Value, Transaction Value and Behavioral Intentions, Journal of Marketing, 1998 18. Hoyer, W. D., & Brown, S. P., Effects of brand awareness on choice for a common, repeat-purchase product. Journal of Consumer Research, 1990 19. Journal of Marketing, JOURNAL ARTICLE `Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence`, Valarie A. Zeithaml, 1998 20. Bolton, Ruth N. and James H. Drew , "A Longitudinal Analysis of the Impact of Service Changes on Customer Attitudes," Journal of Marketing,, 1991 21. Marketing Creating Value for Customers, Potrivit lui Churchill & Peter, 1995 22. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, 12th Edition by Delbert Hawkins and David Mothersbaugh Consumer Behavior by Wayne D. Hoyer, Deborah J. MacInnis and Rik Pieters 23. Consumer Behavior (10th Edition) by Leon Schiffman and Leslie Kanuk 24. Consumer Behavior (11th Edition) by Leon G. Schiffman and Joseph Wisenblit 25. The Value of Brand Equity, David A. Aaker, 1992 26. Emotional Branding: How Successful Brands Gain the Irrational Edge, Travis, 2000 27. Managing Brand Equity, David A. Aaker, 1991 28. Marketing Management, Kotler, P., 2002 29. Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, Dick, A., Basu, K, 1994 30. http://www.apia.ro 31. https://www.dacia.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.