Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 15124
Mărime: 446.43KB (arhivat)
Publicat de: Andreea M.
Puncte necesare: 10
Facultatea de Administratie si Afaceri
Universitatea din Bucuresti, Bucuresti

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul 1. Comportamentul consumatorului și influența brandului asupra acestuia 4
  3. 1.1. Definirea comportamentului consumatorului 4
  4. 1.2. Motivele comportamentului de cumpărare ale consumatorului 5
  5. 1.2.1. Echitatea brandului 7
  6. 1.3. Dimensiunile comportamentului consumatorului 11
  7. 1.3.1. Teoria acțiunii raționale 12
  8. 1.3.2. Teoria comportamentului planificat 12
  9. 1.3.3. Modelul de acceptare a tehnologiei 13
  10. 1.3.4. Difuzarea teoriei inovării 13
  11. 1.3.5. Teoria unificată a acceptării și utilizării tehnologiei 13
  12. 1.4. Factorii care influențează comportamentul consumatorului 14
  13. 1.5. Consumatorul și loialitatea față de branduri 21
  14. Capitolul 2. Industria auto în România 25
  15. 2.1. Piața auto din România 25
  16. 2.2. Istoric Dacia 27
  17. 2.3. Dacia Logan 32
  18. Cap.3. Influența brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan 38
  19. 3.1. Importanța cercetării de piață 38
  20. 3.2. Scopul, obiectivele și ipotezele cercetării 38
  21. 3.3. Metoda de cercetare 39
  22. 3.4. Prelucrarea și analiza datelor 39
  23. Concluzii 43
  24. Anexe 44
  25. Bibliografie 49

Extras din licență

Introducere

În această lucrare voi analiza influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto. Am ales să fac această analiză asupra mărcii de autoturism Dacia Logan deoarece este o marcă românească bine cunoscută de toți.

În ziua de azi, în România, industria auto este una foarte amplă iar concurența este din ce în ce mai mare, făcându-și apariția pe piața auto o multitudine de autoturisme noi.

În secțiunea practică a lucrării voi analiza influența brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan. Principalele obiective ale acestui studiu de caz sunt: identificarea caracteristicilor acestui model de autoturism și ce influență are brandul asupra consumatorilor în luarea decizei de cumpărare a Daciei Logan. În acest scop am realizat un chestionar pentru persoanele care dețin sau intenționează să achiziționeze un autoturism Dacia Logan.

Lucrarea este strcturată în 3 capitole, fiecare capitol având căteva subcapitole. În primul capitol am analizat comportamentul consumatorului și influența brandului asupra acestuia. Am studiat dimensiunile comportamentului consumatorului, motivele și factorii care influențează comportamentul de cumpărare al consumatorului. Astfel, am descoperit faptul că oamenii sunt influențați de 4 factori majori: culturali, sociali, personali și psihologici, consumatorii având 5 tipuri de motive în comportamentul de cumpărare: realizre, putere, unicitate, afiliere și stimă de sine.

Al doilea capitol cuprinde informații despre piața auto din România dar de asemenea și istoricul Daciei, descrierea companiei și o prezenatare a pricipalelor modele fabricate.

Al treilea capitol reprezintă partea practică a lucrării în care am realizat un studiu de caz privind influența brandului asupra comportamentului consumatorului de Dacia Logan, am prelucrat și am analizat datele.

Capitolul 1. Comportamentul consumatorului și influența brandului asupra acestuia

1.1. Definirea comportamentului consumatorului

Walters definește comportamentul consumatorului ca fiind: "... procesul prin care persoanele fizice decid dacă, ce, când, unde, cum și de la cine să cumpere bunuri si servicii" .

Mowen oferă o definiție diferită prin explicarea consumatorului comportament ca fiind: "... studiul unităților de cumpărare și a proceselor de schimb implicate în achiziționarea și consumarea de bunuri, servicii, experiențe, și idei " . Această definiție se concentrează asupra achiziționării de unități în încercarea de a include nu numai individul, dar și grupurile care achiziționează produse sau servicii.

Schiffman & Kanuk definesc comportamentul consumatorului ca fiind: "comportamentul pe care consumatorii îl afișează în căutare, cumpărare, utilizare, evaluare și dispunând de produse, servicii și idei ". Schiffman & Kanuk elaborarează definiția prin explicarea faptului că comportamentul consumatorului este, prin urmare, studiul modului în care persoanele iau decizii pentru a-și consuma resursele disponibile pe elemente legate de consum. Acesta include studiul a ce, de ce, când, unde și cât de des achiziționează și cum utilizează produsul achiziționat. În plus, aceasta cuprinde toate comportamentele pe care le afișează consumatorii pentru căutarea, cumpărarea, utilizarea, evaluarea și eliminarea produselor și serviciilor care cred ca le vor satisface nevoile.

Potrivit lui Schiffman & Kanuk , pot fi distinse două tipuri diferite de consumatori, și anume consumatorii personali și organizaționali. Consumatorii personali cumpără produse și servicii pentru uz personal sau casnic sau ca un dar pentru altcineva. Consumatorii personali, prin urmare, achiziționează pentru consum final. Consumatorii organizaționali, pe de altă parte, achiziționează produse și servicii pentru a conduce o organizație, inclusiv organizațiile profitabile și nerentabile, organizațiile guvernamentale și instituțiile.

O definiție finală a comportamentului consumatorului, de Engel, Blackwell & Miniard prevede că: " acele acțiuni direct implicate în obținerea, consumarea și eliminarea produselor și a serviciilor, inclusiv procesele decizionale care preced și urmează aceste acțiuni " .

Bibliografie

1. Consumer Behavior: Theory and Practice, Charles Glenn Walters, Edition illustrated, revised. Publisher, R. D. Irwin, 1974

2. Consumer Behavior, John C. Mowen, Edition 3, ilustratrated, Macmillan, 1993

3. Consumer Behavior, Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, Edition 6, Prentice Hall, 1997

4. Consumer behavior, James F. Engel, Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, edition 6, Chicago : Dryden Press, 1990.

5. Cătoiu I., Teodorescu N. - Comportamentul consumatorului - Teorie și Practică, Editura Economică, București, 1997

6. Consumer behavior, Leon G. Schiffman, Leslie Lazar Kanuk, International ed., 9th ed, 2009

7. Consumers, Eric J Arnould; Linda Price; George M Zinkhan, Boston : McGraw-Hill/Irwin, 2004

8. A taxonomy of human goals and some possible applications, Martin E Ford, CW Nichols, Psyhology library edition: personality, 1987

9. Brands and Brand Equity: Definition and Management, Lisa Wood, 2000

10. Managing Brand Equity, David A. Aaker, Edition ilustrated, Free Press, 1991

11. Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, Kevin Lane Keller, Journal of Marketing, 1993

12. Marketing: Concepts and Strategies, William M. Pride, O. C. Ferrell, Edition 12, ilustrated, 2003

13. Brand equity: Snark or boojum?, Patrick Barwise, International Journal of Research in Marketing, 1993

14. Brand Leadership, David A. Aaker, Erich Joachimsthaler, Edition ilustrated, Free Press, 2000

15. Brand Equity: A Perspective on Its Meaning and Measurement, Rajendra K. Srivastava, Allan D. Shocker, Marketing Science Institute, 1991

16. Measuring customer-based brand equity: empirical evidence from the sportswear market in China”, Journal of Product & Brand Management, 2009

17. Grewal, Dhruv, Kent B. Monroe, and R. Krishnan, The Effects of Price-Comparison Advertising on Buyers Perceptions of Acquisition Value, Transaction Value and Behavioral Intentions, Journal of Marketing, 1998

18. Hoyer, W. D., & Brown, S. P., Effects of brand awareness on choice for a common, repeat-purchase product. Journal of Consumer Research, 1990

19. Journal of Marketing, JOURNAL ARTICLE `Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence`, Valarie A. Zeithaml, 1998

20. Bolton, Ruth N. and James H. Drew , "A Longitudinal Analysis of the Impact of Service Changes on Customer Attitudes," Journal of Marketing,, 1991

21. Marketing Creating Value for Customers, Potrivit lui Churchill & Peter, 1995

22. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, 12th Edition by Delbert Hawkins and David Mothersbaugh Consumer Behavior by Wayne D. Hoyer, Deborah J. MacInnis and Rik Pieters

23. Consumer Behavior (10th Edition) by Leon Schiffman and Leslie Kanuk

24. Consumer Behavior (11th Edition) by Leon G. Schiffman and Joseph Wisenblit

25. The Value of Brand Equity, David A. Aaker, 1992

26. Emotional Branding: How Successful Brands Gain the Irrational Edge, Travis, 2000

27. Managing Brand Equity, David A. Aaker, 1991

28. Marketing Management, Kotler, P., 2002

29. Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework, Dick, A., Basu, K, 1994

30. http://www.apia.ro

31. https://www.dacia.ro

Preview document

Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 1
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 2
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 3
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 4
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 5
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 6
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 7
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 8
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 9
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 10
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 11
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 12
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 13
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 14
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 15
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 16
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 17
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 18
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 19
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 20
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 21
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 22
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 23
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 24
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 25
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 26
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 27
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 28
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 29
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 30
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 31
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 32
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 33
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 34
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 35
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 36
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 37
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 38
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 39
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 40
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 41
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 42
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 43
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 44
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 45
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 46
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 47
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 48
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 49
Influența brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Influenta brandului asupra comportamentului consumatorului din industria auto.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Ai nevoie de altceva?