Influenta Mass Media Asupra Procesului Instructiv Educativ Dedicat Elevilor Preadolescenti

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
Introducere 2
CAPITOLUL I CAMPUL EDUCATIONAL SI FACTORII SAI 3
I.1 Forme ale educatiei 3
I.1 Factori ai educatiei 7
I.1.1 Familia 7
I.1.2 Scoala 9
I.1.3 Mass-media 10
I.3 Educatii parelele cu accent pe mass-media 10
I.3.1 Educatia informala si mass-media 10
I.4. Influenta mass-mediei in procesul educational 11
I.5 Elevul preadolescent - subiect al educatiei 14
CAPITOLUL II MASS-MEDIA SI FUNCTIILE SALE EDUCATIONALE 16
2.1 Mass-media. Delimitari conceptuale 16
2.2 Functiile mass-mediei 19
2.3 Specificul comunicarii de masa 23
2.4 Mass-media, o atractie irezistibila 26
2.4.1 Mass-media in scoala 30
CAPITOLUL III INVESTIGAREA CONSUMULUI DE MASS-MEDIA 36
3.2. Rezultatele cercetarii si interpretarea acestora 38
CAPITOLUL IV CONCLUZII 46
ANEXE 50
Bibliografie 53


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Mass-media ne afecteaza profund, deoarece ea constituie o prezenta constanta in viata noastra. Alte institutii pot avea un impact mai puternic, dar nu unul atat de persistent si adanc. Acesta poate fi pentru unii un mijloc foarte bun de informare asupra unor subiecte cum ar fi spatiul cosmic, evenimentele mondene, muzica, politica, arta, educatia. Pentru altii poate fi un mijloc prin intermediul caruia pot gasi solutionari pentru rezolvarea anumitor probleme individuale sau colective, economice, comerciale, de sanatate sau sentimentale. Chiar daca nu constientizam, mass-media ocupa un loc esential in toti pasii facuti de adolescenti in viata. In functie de aceste influente ei pot alege chiar directia de parcurs in viata.
Mass-media si, in special televiziunea, a devenit un "membru al familiei" care monopolizeaza comunicarea cu lumea externa si ca de cele mai multe ori inlocuieste celelalte mijloace de informare. Astfel, in urma expunerii permanente la mesajele mass-media, oamenii ajung sa depinda de acestea si sa asimileze un anumit mod de a percepe lumea inconjuratoare. 
In paginile urmatoare mi-am propus sa evidentiez modul in care mass-media are impact in procesul instructiv-educativ asupra elevilor preadolescenti. Acest lucru va fi posibil prin prezentarea actorilor ce iau parte la educatie, rolul mass-mediei si importanta acesteia, ca mai apoi sa inchei lucrarea prin identificarea modului in care receptorii mediatici, apartinand grupei de varsta 12-15 ani (perioada preadolescentei) aleg, inteleg si sunt influentati sau nu de diversitatea continuturilor mediatice.
Functia educativa a mass-mediei se practica cu preponderenta in cadrul institutiile scolare si mai putin in afara acestora. Unul din motivele pentru care se intampla lucrul acesta, este faptul ca televiziunile urmaresc mai mult sa faca rating, accentual punandu-se mai putin pe rolul educativ. Procesul tehnologic este un factor fata de care institutiile scolare nu pot ramane indiferente, calitatea procesului educative crescand odata cu promovarea mijloacelor moderne de invatamant.
CAPITOLUL I 
CAMPUL EDUCATIONAL SI FACTORII SAI
I.1 Forme ale educatiei
Educatia reprezinta activitatea de natura sociala ce are rolul de a transmite experiente de viata a diferitelor culturi catre tinerele generatii, de influentare metodica si constienta a dezvoltarii intelectuale, morale sau fizice. Conform Dictionarului explicativ al limbii romane, editia a II-a, educatia cuprinde "ansamblul de masuri aplicate in mod sistematic in vederea formarii si dezvoltarii insusirilor intelectuale, morale sau fizice ale copiilor si ale tineretului sau ale oamenilor, ale societatii" , iar din punct de vedere pedagogic, aceasta presupune a fi rezultatul acestei activitati pedagogice; buna crestere, comportare civilizata in societate. 
Cel mai important rol al educatiei este acela de orientare spre o pregatire, o formare a omului pentru viata. Totodata, aceasta urmareste dezvoltarea calitatilor umane si cercetarea orizonturilor. Spre exemplu, fiinta umana infatiseaza fata de mediu o atitudine activa, schimbandu-l prin intermediul uneltelor pe care le creeaza. Astfel ia nastere atitudinea activa a finitei umane in contrast cu propria sa dezvoltare, responsabilitatea fata de generatiile viitoare, manifestata prin grija persoanelor adulte de a impartasi celor tineri experienta de realizare si manipulare a respectivelor unelte in scopul dezvoltarii acestora ca forta de munca. In felul acesta, s-a putut observa ca intre munca si educatie a luat nastere un raport de interconditionare, raport ce-si are locul la baza perfectionarii uneltelor de munca.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta Mass Media Asupra Procesului Instructiv Educativ Dedicat Elevilor Preadolescenti.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!