Influenta Mesajelor Promotionale asupra Procesului Decizional al Consumatorului

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Introducere 1
Cap. I. Conceptul de comportament si rolul studierii comportamentului consumatorului 3
1.1 Factori de influenta ai comportamentului consumatorului 6
1.1.1 Factorii culturali 7
1.1.2 Factorii sociali 8
1.1.3 Factorii personali 9
1.2 Procesul decizional al consumatorului 10
1.2.1 Recunoasterea nevoii sau a problemei 10
1.2.2 Cautarea informatiilor 11
1.2.3 Evaluarea alternativelor 11
1.2.4 Decizia de cumparare 11
1.2.5 Evaluarea post-cumparare 12
Cap. II. Procesul comunicatiei promotionale si implicatiile sale strategice 13
2.1. Continutul comunicatiei de marketing 13
2.1.1 Integrarea mesajelor promotionale in mixul de marketing 15
2.2 Formularea mesajelor promotionale 18
2.2.1 Selectia mediilor de comunicare 19
2.3 Masurarea performantelor mesajelor promotionale 22
2.3.1 Eficienta si eficacitate in politica promotionala 23
Cap. III. Partea practica: cercetarea influentei mesajelor promotionale asupra procesului decizional al cumparatorului 24
3.1 Contextul decizional 24
3.1.1 Scopul cercetarii 24
3.1.2 Obiectivele si ipotezele cercetarii 25
3.2 Metodologia cercetarii 26
3.2.1 Esantionul si procedura de esantionare 27
3.2.2 Designul chestionarului 28
3.3 Rezultatele cercetarii 31
Concluzii si cercetarii viitoare 40
Bibliografie 43
ANEXE 45


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In ultimii ani, majoritatea firmelor au incercat sa isi promoveze cat mai bine produsele cu oferte si mesaje tot mai atragatoare, produsele s-au dezvoltate, iar cerintele consumatorilor au crescut. In aceasta situatie, consumatorii sunt pusi in situatia de a alege din acesta varietate de produse si oferte. 
Aceasta lucrare de licenta isi propune sa identifice comportamentul de cumparare al consumatorilor, procesul decizional prin care acestia trec pana la alegerea produsului, cat si felul in care sunt sau nu influentati de mesajele promotionale cu care intra in contact.
Am ales acesta tema de licenta deoarece am dorit sa aflu daca oamenii sunt intradevar influentati de multitudinea de mesaje promotionale, daca acestea constituie un factor important in alegerea unui brand sau joaca doar un rol secund, acela de a informa clientul despre existenta produsului.
Primul capitol al lucrarii de licenta prezinta importanta studierii comportamentului consumatorului, factorii externi care influenteaza comportamentul indivizilor in momentul cumpararii, cat si procesul decizional prin care acestia trec pana la cumpararea efectiva a produsului. In realizarea strategiilor de promovare a produselor este important sa se cunoasca comportamentul consumatorului, factorii care stau la baza deciziei de cumparare deoarece comportamentele indivizilor sunt diferite de la caz la caz, cunoasterea temeinica a acestor influente poate duce la realizarea unui produs bun, a unei campanii de promovare atragatoare, iar produsul va avea succesul pe care firma si-l doreste. Principalele concepte la care am cautat raspuns in acest capitol sunt: ce reprezinta conceptul de consumator, de ce este importanta studierea comportamentului consumatorului, rolul acestui studiu, principalii factori de mediu care influenteaza comportamentele de consum si cumparare (factori culturali, sociali, personali), procesul prin care trece consumatorul pana la decizia de cumparare.
In capitolul doi am analizat comunicatia promotionala a firmei, rolul pe care il joaca mesajele promotionale in mixul de marketing, cum trebuie formulate aceste mesaje pentru a avea succes si cum se masoara performantele acestora. Pentru o firma, nu numai ca este important sa formuleze un mesaj bun, se doreste ca acel mesaj sa ajunga la urechile consumatorului, iar acesta sa reactioneze cumparand produsul si devenind loial acelei marci. Selectia mediilor de comunicare este un alt aspect pe care l-am dezbatut in aceasta etapa, mesajele trebuie realizate in asa fel incat sa poata fi declinate pe toate suporturile de comunicare, criteriile dupa care se face promovarea pe un anumit suport de media constituie o alta problema in calea promovarii. 
Cercetarea a avut la baza cunoasterea felului in care consumatorii de bere sunt influentati in alegerea produsului de mesajele promotionale. Producatorii de bere din Romania isi promoveaza foarte intens produsele, cu mesaje tot mai atragatoare de la campanie la campanie, acesta este si scopul pentru care am ales produsul bere. Am incercat sa aflu daca intradevar oamenii schimba marca pe care o consuma in momentul in care vad un mesaj atractiv al altei marci. Parerea consumatorilor despre mesajele promotionale este o alta problema care trebuie pusa in acest capitol. Analiza tipurilor de mesaje la care oamenii au cea mai mare reactie este importanta, deoarece daca cream un produs bun, dar mesajul pe care acesta il transmite nu este in concordanta cu asteptarile consumatorilor, acestia s-ar putea sa nu il cumpere.
Pentru a raspunde acestor intrebari am ales efectuarea unei anchete prin sondaj, la nivelul municipiului Iasi. Cercetarea a avut la baza un chestionar format din 15 intrebari in cadrul caruia s-a dorit atingerea obiectivelor dinainte stabilite. Chestionarul a fost completat de un esantion de 120 de persoane cu varste cuprinse intre 18-59 de ani, atat de sex feminin cat si masculin.
Cercetarea si-a atins obiectivele stabilite, astfel consumatorii din cadrul cercetarii noastre au declarat ca schimba marca in momentul in care vad un mesaj promotional atragator al altei firme. Cea mai influentata categorie de persoane sunt femeile, acestea reactioneaza mult mai repede in fata unui mesaj promotional, in schimb barbatii au tendinta de a pastra marca de bere pe care o consuma.
Atitudinea fata de mesajele promotionale este una pozitiva, oamenii considera ca acestea ii ajuta sa aleaga din multitudinea de produse si oferte, produsul cu cel mai bun mesaj promotional este cel ales, datorita mesajelor promotionale cei mai multi consumatori cumpara produse pe care in mod obisnuit nu le-ar cumpara, acesta putem spune ca ajuta si la sporirea veniturilor si astfel la dezvoltarea economica.
Mesajele promotionale au influenta mai ales asupra persoanelor de sex feminin, acestea sunt cele care se lasa cel mai usor influentate, barbatii tind sa fie loiali marcii pe care o consuma.
Cap. I. Conceptul de comportament si rolul studierii comportamentului consumatorului
Conceptul modern de marketing pleaca de la supozitia ca fiecare activitate economica sta la baza satisfacerii consumatorilor, cu un maxim de eficienta. "Orice entitate economica ce incorporeaza marketingul in structurile sale, este necesar sa puna in centrul preocuparilor cunoasterea si anticiparea cerintelor pietei, pentru adaptarea activitatii sale in scopul satisfacerii nevoilor actuale si de perspectiva ale consumatorilor, prin producerea, promovarea si distribuirea rationala si eficienta catre acestia a bunurilor si serviciilor de care au nevoie." 
Analiza nevoilor de consum, a cerintelor pietei necesita, ca punct de plecare, cunoasterea temeinica a acestor pretentii, anticiparea lor si urmarirea sistematica se poate realize prin aplicarea unor instrumente de investigare adecvate, create si desavarsite de teoria si practica din domeniu. Pentru intelegerea mecanismelor prin care are loc transformarea nevoilor in cerere de marfuri si servicii, in teoria si practica de marketing s-a acordat un loc aparte studierii si modelarii comportamentului de cumparare. 
Studiul comportamentului consumatorilor, cunoasterea nevoilor si a dorintelor acestuia nu sunt simple, exista probabilitatea ca acesta sa nu isi cunoasca motivatiile, sa sa isi schimbe decizia de cumparare in ultimul moment, fiind influentat de anumiti factori. Din acest motiv studiul si modelarea comportamentului consumatorului au un loc aparte in teoria marketingului.
Dupa mijlocul anilor 1960, studiul comportamentului consumatorului s-a dezvoltat considerabil datorita catorva factori:
o S-au dezvoltat stiintele care studiaza comportamentul uman, acest lucru a facut ca bazele teoretice ale analizei sa se extinda si sa se imbunatateasca;
o Tarile avansate din punct de vedere economic au adoptat in numeroase intreprinderi a unei optici de marketing , introducand-o in activitatea zilnica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influenta Mesajelor Promotionale asupra Procesului Decizional al Consumatorului.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!