Influența Rețelelor de Socializare Asupra Relațiilor Interpersonale la Adolescenți

Cuprins licență Cum descarc?

Introducere .3
CAPITOLUL I Reţelele de socializare şi relaţiile interpersonale la adolescenți
1.1. Reţelele de socializare .5
1.2. Efectele reţelelor de socializare asupra adolescenţilor .7
1.3. Competența socială și abilitățile de interrelaționare .9
1.4. Comunicare și socializare pe internet .12
1.4.1. Relaţiile interpersonale .14
1.4.2. Relaţiile dintre Adolescenţi .15
1.4.3. Prietenia tip de relaţie interpersonale .17
1.4.4. Interacţiunea dintre reţelele de socializare şi relaţiile interpersonală . 19
1.5. Caracteristica perioadei adolescentine .20
1.6. Concluzii la capitolul I .25
CAPITOLUL II Cercetarea experimentală
2.1. Ipoteza şi obiectivele cercetării .25
2.2. Metodologia cercetării .26
2.3. Analiza şi interpretarea datelor obţinute .33
Concluzii
Bibliografie
Anexe


Extras din licență Cum descarc?

Introducere
Omul este o fiinţă complexă, iar nevoia de a comunica, de a transmite sau de a primi semnale, mesaje (informaţii, idei, sentimente) este o trăsătură fundamentală a sa, ea îi defineşte viaţa, îi coordonează acţiunile, organizarea socială, îi condiţionează întreaga evoluţie. Evoluţia culturii şi a civilizaţiei, a omului însuşi, ca fiinţă superioară, este legată implicit de evoluţia procesului de comunicare, relaţiilor interpersonale, de multiplicare şi diversificare a modurilor şi mijloacelor de comunicare.
În prezent dorită modernizării din domeniul tehnologiilor informaţionale, omul a fost pus în faţa altui tip de comunicare şi anume comunicarea electronică. Ce se efectuează prin rețelele de socializare. Acest fapt creează bareme asupra relaţiilor interpersonale. 
Problema ce ţine de reţelele de socializare, modul de comunicare, relaţiile interpersonale este foarte actuală în prezent. Mulţi psihologi, sociologi au cercetat această problemă, ce m-a motivat şi pe mine să cercetez această temă mai amplu. Scopul acestei cercetări este de a înţelege, cum influenţează reţelele de socializare asupra relaţiilor interpersonale de prietenie la adolescenţi. Obiectivele cercetării experimentale asupra „influenţei reţelelor de socializare asupra relaţiilor interpersonale” a fost realizat prin administrarea a două teste 16 PF Cattel, Leary şi un chestionar la utilizarea rețelelor de socializare.
Din materialul acumulat în Capitolul I ”Reţelele de socializare şi relaţiile interpersonale” am dedus ipoteza de cercetare: Reţelele de socializare ca Facebook, Odnoklassniki, Netlog şi altele creează dificultăţi în relaţiile interpersonale de prietenie. Pentru a o putea verifica am efectuat doua teste pe un lot de 20 de subiecţi și un chestionar. Rezultatele obţinute au fost plasate în capitolul II „Cercetarea experimentală”.
Actualitatea cercetării
Am citit multe despre adolescenţi, relaţiile acestora cu ceilalţi. La rândul meu fiind adolescent am avut posibilitatea sa relaţionez cu semenii. Un lucru pe care îl observam frecvent era că adolescenţii din zilele noastre sunt foarte agresivi au dificultăți în comunicare și sunt foarte pasionați ba chiar obsedați de rețelele de socializare.
Scopul acestei lucrări este dobândirea cunoştinţelor noi privind relaţia dintre utilizarea rețelelor de socializare capacitatea de interrelaționare la preadolescenții utilizatori frecvenți ai rețelelor de socializare.
Obiective: 
1. Analiza şi studierea literaturii psihologice de referinţă cu privire la comportamentul adolescenților capacitate acestora de relaționare;
2. Analiza cantitativă şi calitativă a rezultatelor experimentale;
3. Măsurarea variabilelor cercetate;
4. Elaborarea concepţiei proprii privind relaţia dintre rețelele de socializare şi comunicare la adolescenți;
5. Elaborarea recomandărilor practice cu privire la capacitatea de comunicare.
Ipoteza de cercetare: Adolescenții ce utilizează frecvent rețelele de socializare posedă un nivel scăzut al capacităților comunicative și de stabilire a relațiilor interpersonale.
Elementul nou în tratarea acestei probleme este studiul relaţiei dintre capacitățile comunicative și utilizarea rețelelor de socializare la adolescenții din Republica Moldova. 
Metodele empirice de cercetare: Metodica diagnosticării relaţiilor interpersonale Leary, Chestionarul la personalitate 16 PF Cattell; Chestionar privitor la utilizarea rețelelor de socializare, sociometria.
Metodele matematice de prelucrare statistică: Pentru prelucrarea statistică a datelor am folosit programul SPSS. Testul U Mann – Whitney; Test de normalitate Shapiro-Wilk.
Lucrarea este concepută din două capitole. Primul capitol include în sine baza teoretică alcătuită din studiul perioadei adolescentine ca obiect de cercetare psihologică, a relaţiilor interpersonale. Al doilea capitol include în sine cercetarea experimentală ce conţine patru subcapitole, concluzii, bibliografie şi anexe.


Fisiere în arhivă (1):

  • Influenta Retelelor de Socializare Asupra Relatiilor Interpersonale la Adolescenti.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. A Green. Comunicarea eficientă în relațiile publice. Crearea mesajelor și relațiile sociale. Iași: Polirom. 2009, 300 p
2. A.И. Дедушка как научитъ детей дружбе? Психологическая работа с подостками, Спб.,2007
3. Alex Mucchielli „Arta de a Influenţa. Analiza tehnicilor de manipulare”, traducere din franceză, Polirom Iaşi, 2002
4. Bernard Russel H., (2005), Review – Linton C. Freeman : The development of social network analysis, Empirical Press, Vancouver, BC, 2004. Social Network, 27, 377-384 p. 
5. Bigge, R., (2006, December), The cost of (anti–)social networks: Identity, agency and neoluddites. First Monday, 11(12). Retrieved 25 May 2010 http://firstmonday.org/issues/issue11_12/bigge
6. Boyd D., (2007), Social network sites: Public, private, or what?, Knowledge Tree, May 13. Retrieved 26 March 2010, from: http://kt.flexiblelearning.net.au/tkt2007/?page_id=28
7. Bullmer K., The art of empathy, New York, Human Science Press. 1975
8. Castells Manuel, (Ed.), The network society – A cross-cultural perspective. Edward Elgar, Cheltenham, UK. 2004
9. Chelcea A,”Psihoteste(2)Cunoaşterea de sine şi a celorlalţi”editura Ştiinţa&Tehnica, Bucureşti 1997
10. Ciupercă, E. şi Ciupercă, C. (2004). Individul şi lumea de lângă el. Bucureşti: Editura SPER, 9-45
11. Cosmovici A, Iacob L,”Adolescenţii şi timpul săuliber ” editura Jurmies,Bucureşti 1986
12. Doise, W., Deschamps, J.C şi Mugny, G. (1999). Psihologie socială experimentală. Iaşi: Editura Polirom, 149-157
13. H.C. Kон, Психология дружбы, Спб.,2005 205с
14. Hayes, J. Social Relationships. În M. Poole şi M. Warner (1998). The IEBM Handbook of Human Resource Management, Londra: International Thomson Business Press, p. 160-164 Moscovici, S. (1994/1998). Psihologia socială a relaţiilor cu celălalt. Iaşi: Editura Polirom, 74-96.
15. http://enciclopedie.citatepedia.ro/
16. http://eugenfrunza.wordpress.com/2011/02/20/retelele-de-socializare
17. http://ro.wikipedia.org/wiki/Re%C8%9Bea_de_socializare
18. http://wieru.wordpress.com/2009/04/01/facebook-vs-odnoklassniki/
19. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1309612/Using-Facebook-lower-exam-results-20.html?openGraphAuthor=%2Fhome%2Fsearch.html%3Fs%3D%26authornamef%3DNic%2BFleming
20. http://www.gindul.md/?p=1637
21. http://www.psihodiagnostic.ro/stiri/1016/reteaua-facebook-poate-genera-dependenta-de-socializare.html
22. http://www.scribd.com/doc/19615080/20/Obiectivele-cercet%C4%83rii
23. http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23576325-the-women-addicted-to-facebook-friendships.do
24. http://www.timpul.md/articol/facebook-vs--odnoklassniki-13161.html
25. http://www.ziare.com/articole/socializare+online+sanatate
26. L. Ștefănescu. Comunicarea în spațiul virtual. Autoreferat la teza de doctor. Universitatea din București. 2011 28p.
27. Levy, Pierre, The Second Flood. Report on Cyberculture (www.culturelink.org )
28. M. Golu. Fundamentele psihologiei. Vol I Ed. a V-a Editura Fundaţiei Romania de Maine, 2007 832 p.
29. Maffesoli, Michel, "Clipa eternă. Reîntoarcerea tragicului în societăţile postmoderne", Ed. Meridiane, Bucureşti, 2003
30. Malim, T. (2003). Psihologie socială. Bucureşti: Editura Tehnică, 39-110.
31. Mattelart, Armand, Mattelart, Michele , Istoria teoriilor comunicării, Editura Polirom , Iaşi, 2001
32. Michael J.Kolen,Robert L.Brennan “Test Equating Methodes and Practices” editura Springer
33. Mitrofan, L. (2004). Elemente de psihologie socială. Bucureşti: Editura SPER, p.116-206.
34. Mînzat, I. Istoria universală a psihologiei. Bucureşti 1994.
35. Moscovici, S. (coord.) (1998). Psihologia socială a relaţiilor cu celălalti. Iaşi: Editura Polirom, p. 41-50.
36. Munteanu Anca ”Psihologia copilului si a adolescentului” Timişoara 1998
37. Radu, I., Iluţ, P. şi Matei, L. (1994). Psihologie socială. Cluj-Napoca: Editura Exe SRL, p. 19-46, 211-215, 229-240.
38. Ralea M., Botez C. Istoria psihologiei. Bucureşti 1968 560p
39. Ştefănescu Maria Livia, Ştefănescu Şt., Măsurarea nivelului de reciprocitate a diadelor din reţelele sociale. Studii şi Cercetări de Calcul Economic şi Cibernetică Economică, 2005. vol. 39, no.1, 71-80.
40. V. Salagean „Adolescenta, Familia si Reproducerea” Timişoara 1997
41. Zisulescu, St “Adolescenţa” editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti 1968


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!