Influente Motivationale ale Factorilor Subiectivi ai Evaluarii

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 7
Partea I :
Cap. 1 Motivatia
1.1 Motivatia - clarificari conceptuale 9
1.2 Rolul motivatiei in conduita umana 11 
1.3 Perspective stiintifice in studiul motivatiei 12
1.3.1 Abordarea mecanicista -Skiner, Tolman, Thorndike: 
teoria recompensei 13
1.3.2 Abordarea umanista: teoria ierarhica a trebuintelor 14
1.3.3 Motivatia din perspectiva Psihologiei cognitive 16
1.4 Teoriile sociale ale motivatiei 17
1.5 Gama motivatiilor umane 18
1.6 Categorii de motive in practica scolara 21 
1.7 Forme ale motivatiei 18
1.8 Forme negative ale motivatiei 21
1.9 Anxietatea 23
1.10 Dezvoltarea autoeficacitatii 24
1.11 Locus of control si neajutorarea invatata 25
1.12 Evaluare. Cunoastere de sine. Autoevaluare. Motivatie 27
1.12.1 Cunoasterea de sine 29
1.12.2 Cum intervine evaluarea in cunoasterea de sine? 29
1.13 Autoevaluarea 32
1.14 Diferente de gen in obtinerea performantei 32
Cap.2 Factorii subiectivi ai evaluarii
2.15 Evaluarea in context pedagogic 34
2.16 Conturarea docimologiei - stiinta examenelor 35
2.17 Evaluarea, traditional si modern 36
2.18 Functiile evaluarii. Relatia sistem - proces de invatamant, 
individ - societate 37
2.19 Evaluarea si obiectivele educationale 39
2.20 Strategiile de evaluare 40
2.21 Evaluarea formativa 42
2.22 Tipologia itemilor de evaluare 45
2.23 Subiectivismul in evaluare 46
2.24 Distorsiuni in aprecierea rezultatelor scolare. Factori subiectivi ai evaluarii 47
2.25 Modelul teoretic 50
Partea a II - a :
Cap. 3 Proiectarea cercetarii
3.1 Scopul, obiectul, obiectivele si ipotezele cercetarii 51
3.2 Design- ul cercetarii descriptiv - corelationale 52
3.3 Instrumentele cercetarii descriptiv- corelationale. Elaborarea chestionarului de evaluare a motivatiei pentru invatare 54
3.3.1 Chestionarul pentru studiul atitudinii elevilor fata de evaluarea scolara 57
3.3.2 Stabilirea lotului cercetarii descriptiv- corelationale 60
3.3.3 Proceduri de recoltare a datelor 62
3.4 Design- ul experimental 62
3.4.1 Descrierea variabilelor experimentale 63
3.4.1 Instrumentele experimentului. Descrierea fisei de observatie 65
3.4.2 Descrierea probei de evaluare 65
3.5 Proiectarea demersului cercetarii 66
Cap.4 Analiza si interpretarea datelor
4.1 Analiza statistica si verificarea primei ipoteze de lucru 67
4.1.2 Corelatiile pentru indicatorii evaluare traditionala/ alternativa si motivatie extrinseca/ intrinseca 70
4.1.3 Analiza statistica corelationala pentru indicatorii medii generale si evaluare traditionala /alternativa, motivatie extrinseca / intrinseca 73
4.2.1 Analiza statistica si vrificarea celei de a II- a ipoteze de lucru 78
4.2.2 Analiza statistica corelationala pentru indicatorii motivatie exrinseca si control externalist 79
4.2.3 Analiza statistica corelationala pentru factorii atribuire externa / interna si evaluare traditionala / moderna 81
4.2.4 Analiza statistica corelationala in functie
de factorul medii generale 85
4.3 Analiza statistica si verificarea celei de a III- a ipoteze de lucru 88
4.3.1 Analiza statistica descriptiva in functie de factorul medie generala 90
4.3.2 Analiza statistica corelationala pentru indicatorii motivatie extrinseca / intrinseca si autoevaluare 92
4.4 Analiza statistica si verificarea celei de a IV-a ipoteze de lucru 97
4.4.1 Testul 2 - retest 99
4.4.2 Medie test- retest 101 
Partea a III - a
Cap. 5 Concluzii
5.1 Concluzii 104
5.2 Limitele cercetarii 108
5.3 Directii posibile de dezvoltare a cercetarii 110
5.4 Contributii personale 111
5.5 Rezumatul cercetarii 112
5.6 Research summary 112
5.7 Bibliografia 114
5.8 Anexe 115


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Motivatia poate sustine invatarea in cel putin patru moduri: influenteaza masura in care este probabil ca un individ sa se angajeze intr-o anumita activitate, alegerile indivizilor prin rezultatele pe care le gasesc gratifiante, creste posibilitatea de angajare in anumite activitati din proprie initiativa, probabilitatile de a persista in actiune in fata dificultatilor si pe aceea de a incheia sarcina in ciuda intreruperilor, motivatia influenteaza alegerea strategiilor de invatare si cognitive angajate, atentie -retentie de informatie, utilizarea acesteia. ( Elliot et al, 2000, p286).
"Motorul personalitatii" (Allport) si unul dintre cei mai "sensibili" factori noncognitivi ai invatarii scolare, alaturi de afectivitate, motivatia, se prezinta ca elementul cheie in formarea competentelor scolare. In lucrarea de fata, motivatia a fost abordata in legatura cu unul dintre fenomenele educationale care suscita un mare interes din punct de vedere social, evaluarea, ca actiune pedagogica complexa, ce exprima prin rezultate produsele educationale si influenteaza intregul demers educativ, de la proiectare, finalitati pana la intreg sistemul de invatamant si social. 
Privind analogic, daca motivatia se prezinta ca acel element declansator si dinamizator al comportamentului, acel factor ce suscita fascinatia determinarilor actiunilor umane, la fel, evaluarea se desprinde ca acel "catalizator" al sistemului de invatamant, veriga care inchide circuitul si determina schimbarea educationala in relatie cu feed-back-ul realitatii.
In cadrul actiunii didactice, efectele evaluarii asupra comportamentului elevilor sunt multiple: in primul rand evaluarea ,,asigura relatia elevului fata de sine" ( Radu, I.T. 2000, p.73) ca subiect al actiunii si formarea unei imagini de sine cat mai corecta, duce la aparitia a unui stil de invatare prin influentele stilului de evaluare practicat, favorizeaza formarea deprinderilor de munca intelectuala, sustinand memoria, imaginatia, etc. Dar mai ales energizeaza si stimuleaza, motiveaza puternic invatarea, contribuind la constructia ,,unei relatii cu sine" corecte, dand constiinta competentei si incompetentei proprii si in final asigurand constructia unei personalitati echilibrate.
Complexitatea celor doua fenomene, de naturi diferite, motivatia si evaluarea, interrelatiile si interdependentele stabilite de acestea, unul cu intreaga functionare psihica, altul sistemul de invatamant, cu individul si societatea, dar si intre ele, cer abordarea fenomenelor in cercetare in elemente cat mai bine delimitate teoretic si practic, pentru a putea facilita realizarea unor corelatii cat mai pertinente. De aceea nici o lucrare care cerceteaza cele doua fenomene nu poate fi exhaustiva si niciodata posibilitatile de studiu ale celor doua nu se pot epuiza.
Abundenta factorilor subiectivi ai evaluarii - distorsiunile evaluative, a caror influenta poate fi dublata, in activitatea de la clasa, de aprecierile distincte asupra acelorasi calitati ale raspunsurilor dar si asupra personalitatilor care le-au generat, au o influenta negativa asupra motivatiei pentru invatare si formarii personalitatii. Fireste ca nu ar fi de dorit o ,,desubiectivizare" a evaluarii, insa influenta factorilor umani trebuie sustinuta de demersul de realizare obiectiva a evaluarii, toate acestea cunoscand influentele motivationale ale factorilor subiectivi al evaluarii.
In campul psihologiei si psihopedagogiei cunoasterea surselor comporamentului uman asuscitat o fascinatie deosebita, dovedita de abundenta lucrarilor anilor `60 `70 `80, Freud, Bolles, Beck sau Atikson sunt numai cateva exemple. Insa lucrarile cele mai recente in literatura de specialitate romaneasca sunt foarte rare, iar cele care sunt, trateaza succint motivatia in capitolele lucrarilor marilor psihopedagogi.
Intentia noastra in acest sens este de a puncta importanta fenomenului motivational in activitatea evaluativa, sub constientizarea faptului ca factorii intelectivi explica doar 40 - 60% din cei care duc la reusita scolara. (Clinciu, A. et al, 2006).


Fisiere in arhiva (1):

  • Influente Motivationale ale Factorilor Subiectivi ai Evaluarii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!