Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 57 în total
Cuvinte : 20715
Mărime: 193.26KB (arhivat)
Publicat de: Eleonora Balazs
Puncte necesare: 10

Extras din licență

INTRODUCERE

În orice loc de pe planetă, producătorul de bunuri şi servicii este animat de un unic scop - acela de a obţine un profit cât mai mare. Dar, el ştie, că îşi poate atinge ţelul, numai dacă produce bunul sau serviciul cu cheltuieli mai mici decât preţul la care-l poate vinde şi dacă găseşte clienţi care să-l cumpere.

De aceea, pentru producător este la fel de important, să găsească soluţii pentru a produce în condiţii de maximă eficienţă şi să cunoască motivele pentru care se cumpără bunurile şi serviciile lui, să afle: cine, ce, de unde, de ce, când, cum şi cât de mult cumpără şi cât de des, altfel spus să afle de ce oamenii răspund într-un anume fel la produsele şi serviciile care le sunt oferite, de ce au o anumită atitudine faţă de ele.

Această conduită a oamenilor în cazul cumpărării şi / sau consumării bunurilor şi serviciilor se reflectă în comportamentul consumatorului.

Cunoaşterea structurii atitudinale a consumatorilor este un prilej de investigare a cauzelor care determină acceptarea sau respingerea unui obiect. Cel mai însemnat mijloc rămâne cercetarea dorinţelor consumatorilor şi transpunerea acestora în atribute ale produsului oferit. Când consumatorul îşi recunoaşte propriile dorinţe în unele produse se identifică cu ele şi devine loial acestora.

Allport inca din 1954 descrie un model al factorilor, care influenteaza, sau mai bine zis au o contributie importanta in decizia de cumparare.

Antecedentele culturale ale indivizilor au un impact semnificativ asupra comportamentului consumatorului si asupra deciziilor pe care le ia in activitatea de cumparare. Apartenenta la o clasa sociala, aderenta la un anumit grup de referinta, nivel de cultura, profesia afecteaza in aceeasi masura modalitatea prin care individul, pe parcursul vietii sale, asimileaza bunurile materiale.

In literatura de specialitate s-a conturat ideea ca, factorii culturali si sociali contribuie la dezvoltarea unor patternuri comportamentale.

Acest macrocomportament are influenta asupra microcomportamentului consumatorului, care este individual si individualizat in grupuri mai mici si care il subordoneaza. Ne punem intrebarea de ce apare aceasta subordonare?

Deoarece fiecare individ este un produs al structurilor sociale din care provine. Prin urmare, actiunea umana si interactiunea rational motivatoare in sfera materiala este influentata de nivelul de cultura si normele sociale pe care le-a mostenit si care pot fi dezvoltate. Aceste elemente sunt deosebit de importante. Analistii comportamentului consumatorului pe piata bunurilor si serviciilor, trebuie sa tina seama intotdeauna, in aprecierile si concluziile lor de cultura, subcultura, traditii, obiceiuri, covingeri, apartenenta consumatorului la o anume arie geografica, la o natiune, etnie, etc.

Cunoasterea semnificatiilor cultural religioase, este deosebit de importanta si trebuie sa tinem seama de ele atunci cand se urmareste lansarea pe piata a produselor noi si distributia acestora. In nici un caz nu vom lansa pe piata un produs pentru eliminarea gandacilor, intr-o zona tibetana, unde credinta in Reincarnare domina celelalte credinte religioase.

Or, a ucide insectele pentru tibetani, poate insemna uciderea unei persoane care s-a reincarnat in viata ulterioara, intr-o insecta sau orice alta fiinta vie. De asemenea, nu vom crea modele vestimentare confectii pentru femei de genul “minijup”, intr-o tara araba, deoarece, insuccesul este ca si asigurat! In India nu vom importa in cantitati imense produse pentru bronzat, cand stim ca o femeie din acesta tara este considerata frumoasa, cu cat culoarea pielii este mai deschisa.

Nu vom crea sariuri cu decolteuri pe umeri cand stim ca, pentru aceasta populatie, descoperirea umerilor este o blamare. In schimb, putem crea sariuri de o anumita lungime, care sa scoata in evidenta gleznele femei, lucru considerat elegant. Aceste exemple, ne determina, sa afirmam ca in elaborarea strategiilor de marketing este necesara cunoasterea consumatorilor carora ne adresam. Mai mult, suntem intotdeauna constienti de faptul ca indivizii unei societati variaza in functie de varsta, venit, ocupatie, sex, preferinte si alti factori. Cercetatorii comportamentului consumatorului trebuie sa inteleaga modul in care o intreaga metodologie de elaborare a strategiilor de marketing, in practica se transforma in masurare a reactiilor pe care le manifesta consumatorii, atunci cand achizitioneaza un bun de larg consum si nu numai. Nu este de ajuns sa vorbim despre impactul pietei asupra indivizilor deoarece daca nu investigam trasaturile de personalitate si procesul decizional atunci studiul comportamentului se rezuma la o simpla descriere de fenomene.

Ceea ce face intr-adevar sa captiveze tinerii cercetatori care lucreaza in acest domeniu este relatia de cauza si efect care exista intre variabilele care rezuma obiectivul cercetarii comportamentului consumatorului.

CAPITOLUL 1. INTRODUCERE ÎN STUDIUL COMPORTAMENTULUI CONSUMATORILOR

1.1.Definirea comportamentului consumatorului

Comportamentul consumatorului reprezintă un sistem de activităţi şi procese decizionale implicate in alegerea, procurarea şi utilizarea produselor sau serviciilor.

Se sugerează uneori ca acest comportament al consumatorului este doar în interesul marketerilor, deoarece ei doresc să îl influenţeze şi să îl schimbe. O asemenea afirmaţie măreşte invariabil controversa în ceea ce priveşte întrebarea daca marketingul este o profesie etica. Intuitiv, este greşit ca orice organizaţie să caute să manipuleze comportamentul oamenilor. Adevărul este că marketingul poate promova un produs sau un serviciu, dar numai daca oamenii vizaţi percep acel produs sau serviciu ca fiind relevant pentru nevoile lor, atunci când ei nu 1-au încercat niciodată. În plus, ei vor mai încerca a doua oară produsul sau serviciul doar daca prima încercare fost pozitivă.

Scopul studierii comportamentului compărătorului este de a preîntâmpina mai bine cerinţele consumatorilor. Numai procedând astfel, marketingul întreprinderii va fi continuu şi consecvent in întâmpinarea propriilor nevoi.

Bibliografie

1.Cătoiu, Iacob; Teodorescu, Nicolae – Comportamentul consumatorului. Abordare instrumentală; EdituraUranus, Bucureşti, 2001

2.Cătoiu, Iacob, Nicolae, Teodorescu – Comportamentul consumatorului, Editura Uranus, Bucureşti 2003.

3.Zaiş, Adriana – Elemente de marketing direct; Editura Economică, Bucureşti, 2000

4.CATOIU IACOB, BALAN CARMEN, ORZAN GHEORGHE, POPESCU IOANA CECILIA, BALAURE VIRGIL "Cercetari De Marketing" - Editura Uranus, Bucuresti, 2002

5.Boier, Rodica A., Comportamentul consumatorului, Editura Gh. Zane, Iasi, 2001

6.Epuran, Gheorghe, Nichifor, Bogdan – Marketing internaţional, ghidul studentului, Editura Universităţii Bacău, 2000

7.Balaure, Virgil (coord.) – Marketing, Editura Uranus, Bucureşti, 2002

8.Bocos Musata, Opris Dorin, Opris Monica, Cercetarea in domeniul educatiei religioase si al educatiei morale, Ed. Sf. Mina, Iasi, 2006.

9.BELLU Niculae, “Sensul eticului şi viaţa morală”, Paideia, Bucureşti, 1999

10.Grész GÁBOR , David M. ROBINSON, “Youth at the Treshold of Life”, Timothéus Társasàg , Budapesta, 1994

11.Larry CRABB, “The Marriage Builder”, BEE International, Vienna, 1991

12.Josh Mc DOWELL & Bob HOSTETLER, “Manual de consiliere a tinerilor”, Noua Speranţă, Cluj-Napoca, 1999

13.C.S.Lewis, Creştinismul redus la esenţe, Societatea Misionară Română, Wheaton, 1991

14.CUCOŞ C., “Educaţia religioasă-conţinut şi forme”, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1995

15.Sptimiu CHELCEA, “Tehnici de cercetare sociologică”, curs, SNSPA, Bucureşti, 2001

16.Sptimiu CHELCEA, Ion CAUC, Ioan MĂRGINEAN, “ Cercetarea sciologică. Metode şi tehnici”, Ed. Destin, Deva, 1998

17.Sptimiu CHELCEA, “Tehnici de cercetare sociologică”, curs, SNSPA, Bucureşti, 2001

18.Dicţionar enciclopedic “Le Petit Larousse en Couleurs”, Larousse, Paris, 1994.

19.Dicţionar enciclopedic, Editura Enciclopedică, Bucureşti, 1993-1996.

20.Norman GEISLER , “Etica: Subiecte şi alternative”, Grand Rapids: Zondervan Publishing House, 1982

21.Grész GÁBOR , David M. ROBINSON, “Youth at the Treshold of Life”, Timothéus Társasàg , Budapesta, 1994

Preview document

Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 1
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 2
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 3
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 4
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 5
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 6
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 7
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 8
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 9
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 10
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 11
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 12
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 13
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 14
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 15
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 16
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 17
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 18
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 19
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 20
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 21
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 22
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 23
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 24
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 25
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 26
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 27
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 28
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 29
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 30
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 31
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 32
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 33
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 34
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 35
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 36
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 37
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 38
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 39
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 40
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 41
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 42
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 43
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 44
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 45
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 46
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 47
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 48
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 49
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 50
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 51
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 52
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 53
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 54
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 55
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 56
Influențe religioase asupra comportamentului consumatorului - Pagina 57

Conținut arhivă zip

  • Influente Religioase asupra Comportamentului Consumatorului.doc

Alții au mai descărcat și

Relația dintre Stres și Componentele Stilului de Viață

REZUMAT Acum este un fapt afirmat că stresul poate aduce răspunsuri cu privire la anumite comportamentale / reacţii care reprezintă efectele...

Aptitudini cognitive statice și dinamice - inteligență vs educabilitatea în predicția succesului academic

INTRODUCERE Personalitatea este unitatea bio- psiho- socială constituită în procesul adaptării individului la mediu şi care determină un mod...

Nivelul de depresie al persoanelor private de libertate vs. persoane libere

INTRODUCERE Din punctul meu de vedere, depresia este o tulburare foarte gravă, căreia nu i se acordă atenția necesară, având în vedere că numărul...

Fenomenul Depresiei în Cotidian

INTRODUCERE Interactionam zilnic si ne confruntam cu diferite stari afective, printre care se prezintă și un fenomen cotidian precum este...

Familia Monoparentală

REZUMAT Această lucrare abordează o temă de actualitate, şi anume familia monoparentală. Aceste familii sunt formate dintr-un singur părinte şi...

Factorii favorizanți ai delincvenței juvenile

Argument În procesul de creştere şi dezvoltare a fiinţei umane nu există o altă perioadă a vieţii în care evoluţia să fie mai sensibilă ca în...

Eficiența metodelor clasice în publicitate comparativ cu metodele contemporane - influența tipului de personalitate asupra eficienței reclamelor

Introducere "Toate ideile au fost descoperite înainte, problema e să ne gândim la ele din nou." (Goethe) Psihologia ca ştiinţă şi Publicitatea...

Reușita școlară și Anxietatea la Adolescenți

Introducere Actualitatea cercetarii. Anxietatea reprezintă o problemă foarte frecvent întîlnită în viaţa de zi cu zi. Aproximativ 25% din...

Te-ar putea interesa și

Studiu privind Piața Turistică din România

CUVÂNT ÎNAINTE Turismul se adresează unor segmente sociale largi şi răspunde din plin nevoilor acestora, detaşându-se printr-un înalt dinamism,...

Rentabilitatea Firmei de Turism

Rentabilitatea firmei de turism 7 CAPITOLUL I ACTIVITATEA TURISTICA. ORGANIZAREA SI REGLEMENTAREA ACTIVITATII TURISTICE Turismul reprezinta un...

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Influența diversității culturale asupra strategiei și mixului de marketing

Sectiunea 1: Mediul socio-cultural Afacerile internationale au fost intotdeauna recunoscute ca o activitate care implica decizii de investitii sau...

Abordarea Antreprenoriatului în Perspectivă socio-psihologică

Introducere Prezenta lucrare îşi propune să aducă în atenţie următoarele aspecte: definirea caracteristicilor esenţiale ale antreprenoriatului ce...

Managementul Marketingului în Cadrul Comerțului cu Ridicata

CAPITOLUL I CONSIDERAŢII GENERALE 1.1.Conceptul de marketing Termenul de „marketing” provine din limba engleză „to market” care are sensul de „a...

Cercetare de Marketing

1. Analiza macromediului 1.1 Mediul politic 1.1.1 Mediul politic internaţional 1.1.1.1 Tipuri de guvernări şi impactul lor asupra industriei...

Factorii care Influențează Comportamentul Consumatorului

I Conceptul de comportament al consumatorului Comportamentul consumatorului reprezinta totalitatea actelor, atitudinilor si deciziilor acestuia cu...

Ai nevoie de altceva?