Influențele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici

Cuprins licență Cum descarc?

INTRODUCERE .1
CAPITOLUL 1. COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI ŞI DECIZIA DE CUMPĂRARE .5
1.1 Consumatorul- trăsături şi factori de influenţă .5
1.2 Definirea comportamentului consumatorului .6 1.3 Imperativul cunoaşterii şi înţelegerii comportamentului consumatorului .9
1.4 Comportamentul consumatorului în magazin- o puternică ţintă .11
1.5 Etape şi factori în procesul deciziei de cumpărare .14
1.6 Analiza riscurilor procesului de cumpărare .17
CAPITOLUL 2. IMPACTUL CULTURII ASUPRA CONSUMATORULUI .20
2.1. Influenţele culturale în procesul decizional de cumpărare .20
2.2. Percepţia consumatorului în funcție de cultură, faţă de produsele noi .22
2.3. Importanța brand-ului și a reclamei în funcție de cultură .24
2.4. De la influențe culturale la manipulare .26
CAPITOLUL 3. PREZENTAREA RETAILER-ULUI DE PRODUSE ELECTRICASNICE MICI “DOMO RETAIL S.A.”.30
3.1. Prezentarea companiei .30
3.2. Analiza mediului de marketing a produselor electrocasnice mici.32
3.3. Organizarea activităţii de promovare a produselor electrocasnice mici.36
3.4 Politicile de promovare .40
CAPITOLUL 4. STUDIU ASUPRA INFLUENȚELOR CULTURALE ÎN COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI DE PRODUSE ELECTROCANICE MICI .41
4.1. Metodologia cercetării .41
4.1.1. Problema de cercetare .41
4.1.2. Obiective .42
4.1.3. Ipoteze .44
4.1.4. Eşantionul de cercetare .46
4.1.5. Instrumente de cercetare .47
4.2. Studiu de caz privind comportamentul consumatorului de electrocasnice mici .62
4.3. Analiza şi interpretarea psihologică a rezultatelor .82
CONCLUZII .84
BIBLIOGRAFIE .87
ANEXA


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze comportamentul consumatorului în procesul decizional de cumpărare a produselor electrocasnice mici.
Întrucât consumatorul este de cele mai multe ori nehotărât şi este nevoie să aleagă un produs sau un serviciu prin comparaţie cu altele, m-am gândit că ar fi interesant să analizez care sunt acele criterii care îl determină pe consumator să facă alegerea ideală.
Este dificil de definit şi cu atât mai mult de explicat comportamentul consumatorului în diferite situaţii. Ceea ce este cel mai important şi mai relevant este faptul că fiecare individ este diferit şi, ca atare, reacţionează diferit şi orice fel de definiţie sau analiza care ar viza toţi consumatorii şi nu i-ar trata în mod unitar, ar fi complet eronată.
În literatura de specialitate, comportamentul consumatorului este structurat pe două componente, şi anume: comportamentul de cumpărare şi comportamentul de consum. În cadrul pieţei de capital, din perspectiva investiţiilor financiare, mai important este comportamentul de cumpărare sau, altfel spus, decizia de investire.
Consumatorii din lumea întreagă variază foarte mult din punct de vedere al vârstei, al veniturilor, al nivelului de educaţie şi al gusturilor. De asemenea, ei cumpără o varietate însemnată de bunuri şi servicii. Modul de interacţiune a acestor consumatori cu alţi consumatori, precum şi cu alte elemente constitutive ale lumii care-i înconjoară determină alegerea de către ei a unor diferite produse, servicii sau companii. 
Analiza comportamentului de cumpărare şi de consum, a factorilor şi a dimensiunilor influenţează şi contribuie la obţinerea de date relevante referitoare la percepţii, atitudini, opinii, interese, intenţii ce modelează decizia de cumpărare. Interesul manifestat faţă de toate aceste aspecte îl regăsim în această lucrare, care nu este altceva decât o confirmare a altor studii de marketing realizate de-a lungul timpului de diverşi specialişti în domeniu.
Studierea comportamentului consumatorului în procesul de cumpărare sau de alegere a unui bun sau serviciu înseamnă de fapt analiza comportamentului fiinţei umane.
Scopul studierii comportamentului consumatorului este acela de a preîntâmpina cerinţele sale ulterioare. Numai aşa, marketingul va putea să fie continuu şi consecvent în întâmpinarea propriilor nevoi.
Cunoaşterea nevoilor consumatorului şi a proceselor de cumpărare este esenţială pentru elaborarea unor strategii de marketing eficiente. Înţelegând modul în care cumpărătorii identifica propriile nevoi, cum se informează, cum evaluează alternativele, cum iau decizia de cumpărare şi cum se comportă în etapa ulterioară cumpărării, marketerii pot şti cum să acţioneze în direcţia satisfacerii nevoilor consumatorului. Cunoscând toate componentele procesului de cumpărare, marketerii pot elabora cele mai eficiente programe de marketing pentru pieţele pe care ei le vizează. 
În primul capitol,” Comportamentul consumatorului şi decizia de cumpărare”, lucrarea încearcă să contureze o privire de ansamblu asupra actualei aplicaţii de proiectare a proceselor de cumpărare pentru elaborarea unor strategii de marketing eficiente, ce presupune activitatea de marketing. Sunt prezentate noţiuni teoretice specifice, studiul structural, analiza, precum şi comportamentul consumatorului.


Fisiere în arhivă (3):

  • ANEXA Chestionar.doc
  • Influentele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici.doc
  • prima pagina si cuprins.doc

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Anghel L.D., Business to business marketing, Editura ASE, București, 2004, p. 76-77.
2. Armstrong, G; Kotler, Philip - .Marketing an Introduction, Prentice Hall, 2003.
3. Badea, E., Bazele managementului inovării și transferului tehnologic, et al., 2007, p. 214.
4. Baker, M.J., Foodservice is the West Country's leading independent, 1996, p. 126.
5. Baker, M.J., 1996, p. 126. Baker J. Michael, “Marketing”, Societatea Ştiinţifică şi Tehnică s. a., Bucureşti, 1997.
6. Balaure, V., Marketing, Editura Uranus, Bucureşti, 2000, p. 172.
7. Băbăiţă, I., TEORIA CONSUMATORULUI , Analele Universităţii “Constantin Brâncuşi” din Târgu Jiu, Seria Economie,Nr. 2/2010, 2000.
8. Bondrea, A., Qualitative Research Methods in Marketing, Economics, Management, 2007, p. 315.
9. Bob, C., coord. - Sisteme Informatice în Comerţ ”, Ed. ASE, Bucureşti, 2003.
10. Bondrea, A., Introducere în Marketing – Ed. Fundaţiei România de Mâine, Bucureşti, 2011, p. 124.
11. Breban, V., Riscul în cultură, la Editura Polirom din Iași, 1987, p.898.
12. Buzărnescu, S., Introducere în sociologia organizării şi conducerii, Ed. Didactică.1996, p. 32.
13. Bucur, C.M - “Comerţ electronic”, Ed. ASE, Bucureşti, 2002
14. Cacioppo, K., The Psychophysiology of Emotion, 2000 p. 123.
15. Catoiu, Iacob (Coord.) - Cercetări de marketing, Biblioteca de Marketing,, Editura Uranus, Bucureşti, 2002.
16. Catoiu, Iacob; Teodorescu, Nicolae - Comportamentul consumatorului, Editura Uranus, 2003.
17. I. Catoiu (Coord.), Cercetări de marketing, Biblioteca de Marketing,, Ed. Uranus, Bucuresti, 2002, p.87.
18. I. Catoiu (Coord.), Cercetari de marketing : tratat / coord. op. cit.p. 148.
19. Cătoiu, I. şi Teodorescu, N., Comportamentul consumatorului – Teorie şi Practică, Ed. Economică, Bucureşti,1997,, p. 22.
20. Cătoiu, I. şi Teodoresu, N., Comportamentul consumatorului. Teorie şi practică, Editura Economică,2003, p. 37.
21. Cătoiu, I. şi Teodorescu, N., Comportamentul consumatorului. Teorie şi practică, Editura Economică, 2003, p. 14.
22. Cătoiu, I. şi Teodorescu, N., Comportamentul consumatorului – Teorie şi Practică, Ed. Economică, Bucureşti,1997, p. 13.
23. Cătoiu, Iacob (Coord.) - Metode şi tehnici utilizate în cercetări de marketing, Biblioteca de Marketing,, Ed. Uranus, Bucureşti, 2002.
24. C. Florescu, (coord.) - Marketing, Marketer, Grup Academic de Marketing si Management, Bucuresti, 1992, p. 94.
25. C. Sasu, Marketing, Ed. Universitatii Al. I. Cuza, Iasi, 1995, p. 54.
26. Cornelius, H. Şi Faire, S., Ştiinţa rezolvării conflictelor”, Editura Bucureşti. 1996, p. 111.
27. Dewei, J., Democracy and Education, 1910.
28. Drăgan, I., 1996, p.148.- Drăgan, Iosif Constantin, Demetrescu Mihai C., “Practica prospectării pieţii”, Ed. Europa Nova, Bucureşti, 1996.
29. Drăgan, I., Bazele Cognitive ale Cercetărilor de Marketing, Ed. Europa Nova, București, 1996, p.148.


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!