Influentele Psihologice in Jocul de Hanbal

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Handbalul, prin specificul sau, presupune derularea actiunilor de joc in mare viteza, limita de timp si spatiu, precum si un consum ridicat de energie din partea sportivilor. Daca mai adaugam si frecventele momente cand procedeele tehnicotactice sunt realizate in contact cu adversarul, ne facem o imagine clara despre ceea ce inseamna conditia fizica pe care trebuie sa o aiba fiecare jucator de handbal.
Din aceste considerente, antrenorul trebuie sa prevada multe ore de pregatire fizica in programul de instruire al unei echipe de handbal, fie ca se urmareste dezvoltarea aptitudinilor motrice sau cresterea capacitatii de efort a jucatorilor.
Aptitudinile motrice si particularitatile morfologice ale fiecarui sportiv joaca un rol important in obtinerea unor rezultate favorabile in intrecerile sportive, pe de o parte, si cresterea maiestriei sportive, pe de alta parte.
Dupa Dragnea A., citat de Roman C. (2009), aptitudinile ,,apar ca o rezultanta a interactiunii dispozitiilor ereditare cu conditiile educative de formare a acestora si activitatea subiectului".
Atentie mare, in schimb, la felul cum este realizata aceasta pregatire fizica si, mai ales, cum este conceputa refacerea organismului dupa efortul depus. Sunt multe momentele de joc cand organismul sportivilor este suprasolicitat si exista posibilitatea aparitiei unor accidente.
De asemenea, antrenorul trebuie sa planifice dezvoltarea corespunzatoare a tuturor grupelor musculare care participa la efectuarea procedeelor tehnice pentru a evita instalarea unor dezechilibre musculare ce pot influenta calitatea executiilor sau chiar postura coloanei vertebrale.
Ajustarea posturala, reglarea tonusului, coordonarea miscarilor solicitate de activitatile sportive, conduc la o mai buna cunoastere a corpului si a disponibilitatilor sale.
In planificarea procesului de instruire trebuie sa se tina cont si de posibilitatea jucatorilor de a executa procedee tehnice cu un grad sporit de dificultate, ceea ce presupune din partea acestora o buna coordonare si un simt al ritmicitatii crescut.
ISTORIC 
Cercetarile stiintifice in domeniul istoriei sportului, precum si studiile sociologice si etnografice au de multe ori in centrul atentiei prezentarea unor jocuri cu mingea, practicate inca din antichitate si desfasurate sub forma unei lupte dintre doua echipe care isi disputa mingea pe care trebuie sa o loveasca, arunce sau sa o introduca intr-o tinta fixa. 
Mingea, ca obiect de joc, a avut o evolutie continua din punct de vedere al dimensiunilor, dar si din punct de vedere al materialelor din care a fost confectionata.
Daca in China antica se folosea pielea, in Imperiul Arab erau folosite fibrele de palmier legate in forma sferica, la azteci o rasina neagra (asemanatoare cauciucului), iar in Malaezia se folosea nuca de cocos.
Nenumarate inscriptii, picturi, sculpturi si alte vestigii antice amintesc de unele traditii la nivel planetar care atesta originile ancestrale pe care le au jocurile cu mingea.
Handbalul este un joc sportiv relativ tanar in comparatie cu alte discipline, care iti are originea in Europa la sfasitul secolului al XIX - lea si inceputul secolului XX prin adaptarea unor jocuri practicate de diferite popoare la sarbatori. Sub influenta jocurilor sportive, apare acest joc de echipa practicat initial in 11 jucatori.
Handbalul este un joc sportiv de mare atractivitate si spectaculozitate, bazat pe viteza de deplasare si de executie a jucatorilor, carora le pretinde o inalta pregatire atletica, forta si rezistenta, gandire tactica si o perfecta armonizare in cadrul echipei.
La noi in tara este mentionat prin 1922 la Sibiu, forma sa initiala de joc fiind intre doua echipe a cate 11 jucatori, pe un teren ca si cel de fotbal. In 1928, la Reghin se infiinteaza prima echipa feminina. Din 1926 apar mentiuni despre handbalul in 7, numit <<Hazena>>, in Cehoslovacia si Iugoslavia; la inceput, acest handbal redus se practica numai de femei. Dupa 1930, handbalul in 11 patrunde in Moldova, Banat si Muntenia. 
La Jocurile Olimpice din 1936 participa si echipa tarii noastre, care se claseaza pe locul V. In acelasi an se constituie Federatia Romana de Handbal. In 1947-1948 ia fiinta campionatul national de handbal baieti si fete, iar in 1950 se organizeaza divizia pentru echipe masculine. 
Prima mare afirmare ne-o aduce medalia de aur cucerita de fetele noastre la Festivalul Mondial al Tineretului din 1955. Tot fetele devin, in 1956, campioane mondiale la handbal in 11, iar in 1962 si la handbal in 7.
Echipa masculina cucereste primul titlu de campioana mondiala in 1961. Ultimul an de existenta al handbalului in 11 este 1963, dupa care viteza, spectaculozitatea, numarul mare de goluri si dezvoltarea rapida a handbalului in 7 inving definitiv. In perioada care a urmat, baietii nostri ne aduc mari satisfactii la campionatele mondiale si Jocurile Olimpice, unde cuceresc medalii de aur, argint sau bronz.
CAPITOLUL I Fundamentarea teoretico-stiintifica a lucrarii 
I.1. Obiectul, insemnatatea, sarcinile si metodele psihologiei
Psihologia este stiinta care se ocupa cu descrierea si explicarea fenomenelor psihice, fenomene care constituie o functie a creierului, o reflectare a realitatii obiective.
La inceput, psihologia s-a limitat la studiul celor mai generale legi ale psihicului, constituind disciplina numita psihologie generala. Cand insa s-a incercat utilizarea datelor psihologiei pentru imbunatatirea activitatii practice in diferite domenii, printre care si cel al educatiei, a reiesit imediat necesitatea unei analize psihologice detaliate a fenomenelor concrete in toata complexitatea lor.
Astfel, dirijarea dezvoltarii copilului a trebuit sa se sprijine pe deosebirile existente dintre copil si omul adult, promovand cunoasterea din ce in ce mai precisa a psihicului infantil. Efectuandu-se observatii riguroase si sistematice asupra copiilor, s-a ajuns la constituirea unei noi ramuri a psihologiei: psihologia copilului, care studiaza particularitatile de varsta ale copiilor si legile dezvoltarii lor.
Psihologia pedagogica este acea ramura a stiintei psihologice care studiaza modurile de influenta exercitata asupra dezvoltarii psihicului infantil in conformitate cu scopurile educatiei; psihologia pedagogica studiaza,din punct de vedere psihologic, procesul instructiv-educativ, in conditiile lui concrete si cu scopul de a-i spori eficienta.
Psihologia pedagogica utilizeaza legile stabilite de psihologia generala si de psihologia copilului pentru a clarifica unele din conditiile concrete ale educatiei. De aceea, mai ales in primele capitole ale lucrarii, vor fi tratate si cateva probleme aflate in domeniul acestor doua discipline-in special a psihologiei copilului. Dar psihologia pedagogica nu se margineste la aceasta, ci efectueaza cercetari speciale cu privire la fenomenele si mijloacele care prezinta insemnatate pentru realizarea scopurilor instructiv-educative.


Fisiere in arhiva (1):

  • Influentele Psihologice in Jocul de Hanbal.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!