Infractiuni Prevazute de Legislatia

Cuprins licenta Cum descarc?

SCURT ISTORIC. CONSIDERATII GENERALE
CAPITOLUL II - PERICOLUL SOCIAL
Caractere generale
Elementele pericolului social
CAPITOLUL II - VINOVATIA
Introducere
Elementele vinovatiei
Formele vinovatiei penale
CAPITOLUL III - INFRACTIUNILE CONTRA SIGURANTEI CIRCULATIEI RUTIERE - CATEGORIE SPECIFICA DE INFRACTIUNI 
Concept si caracterizare
Raporturi cu alte categorii de infractiuni
Infractiunile contra sigurantei circulatiei rutiere potrivit legislatiei in vigoare
CAPITOLUL IV - INFRACTIUNI CONTRA SIGURANTEI CIRCULATIEI RUTIERE IN SPECIAL
Infractiuni constand in nerespectarea dispozitiilor legale referitoare la evidenta autovehiculelor care circula pe drumurile publice
Infractiuni constand in nerespectarea dispozitiilor legale referitoare la pregatirea si starea psihofizica a persoanelor care conduc autovehicule pe drumurile publice
Infractiuni prin care se impiedica stabilirea comiterii unor infractiuni contra sigurantei circulatiei rutiere
4.4.Neindeplinirea atributiilor de verificare tehnica autovehiculelor
4.5.Aspecte comune ale infractiunilor contra sigurantei rutiere
CAPITOLUL V - ASPECTE CRIMINOLOGICE ALE INFRACTIUNILOR CONTRA SIGURANTEI RUTIERE
Cauzele infractiunilor contra sigurantei rutiere
Starea si dinamica infractiunilor contra sigurantei rutiere
Modalitati de prevenire
CAPITOLUL VI - RASPUNDEREA PENALA
CAPITOLUL VII - STUDIU DE CAZ
CONCLUZII SI STATISTICI
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

SCURT ISTORIC. CONSIDERATII GENERALE
Pentru a putea discuta despre infractiunile prevazute de Legislatia Rutiera Romana trebuie in primul rand sa intelegem cum si cand a aparut primele incercari de a pune bazele unor reglementari in ceea ce priveste circulatia pe drumurile publice,ca primele demersuri a inchegarii unei legislatii rutiere.
Prin urmare vom incerca sa punem in valoare mentionarile si preocuparile referitoare la transportul de personae si bunuri si bineinteles a reglementarilor acestui domeniu de activitate.
Cea mai relevanta mentiune este "Expunerea de motive" ,sustinuta de ministrul de interne Alexandru Vaida Voevod in cadrul discutiilor generale din Senatul Romaniei, referitoare la proiectul legii asupra circulatiei pe drumurile publice, pe care il vom prezenta pe scurt in cele ce urmeaza.
Primele preocupari ale carmuitorilor tarilor romane, in domeniul transporturilor, au aparut ca urmare a necesitatii tinerii legaturilor in vederea schimbului de informatii atat intre ei cat si cu conducatorii altor state.
Pentru realizarea acestui lucru, inca cu mult inaintea lui Matei Basarab, a luat fiinta un serviciu public de transporturi, care era pus sub conducerea Marelui Postelnic.
Ordinele referitoare la autoritatile din interiorul tarii se transmiteau prin curieri care purtau denumirea de "Lipcani" si care erau pusi sub conducerea unui "vataf de lipcani".
Corespondenta trimisa peste hotare era asigurata de curieri, care se numeau "calarasi", aflati sub conducerea unui "vataf de calarasi". Calarasii, pe langa faptul ca erau curieri domnesti, realizau si tranzitul corespondentei diferitilor ambasadori straini cu suveranii altor tari, serviciul de transport putand fi intrebuintat de persoane aflate pe trepte sociale superioare.
lnteresanta este marturia lui Paul de Alepo, care in calitate de arhidiacon, a insotit pe Patriarhul Macarie in calatoria sa in Moldova si Muntenia in anul 1650 si care spunea:
"Astfel de cai si carute sunt aici in fiecare oras, targ sau sat. Calatoria noastra era mai repede decat zborul unei pasari ". 
O dezvoltare deosebita a cunoscut serviciul public de transporturi in epoca fanariota, cand, calatorul care pleca din Bucuresti spre Urziceni, Buzau, Focsani sau spre Pitesti, Campu Lung, Ramnicu Valcea sau spre Braila, gasea la distanta de 20 de km, cate o statie unde se afla o caruta, cai si surugii pentru continuarea drumului.
Aceste statii se numeau "menziluri" si erau conduse de "capitanii de menziluri".
Organizarea amanuntita a dotarii si functionarii "menzilurilor" a fost efectuata in anul 1775 de catre Alexandru lpsilante, printr-un hrisov.
Hrisovul lui lpsilante are darul de a fi primul regulament de circulatie publica, constituind primul document care reglementeaza acest domeniu.
Prin intermediul hrisovului se stabileau atributiile politienesti ale "capitanilor de menziluri" care trebuiau sa asigure ca la fiecare "menzilhanea" (posta) sa functioneze "o capetenie de slujitori" ajutata de un "besliu" (pazitor) sau doi, dupa necesitate, care avea sarcina sa asigure "paza drumului de oameni rai".
In Bucuresti, primele manifestari ale preocuparilor pentru buna desfasurare a vehiculelor au existat, dupa cum rezulta din documentele emise de organele administratiei, inca din vremea domniei lui Caragea-Voda care, adresandu-se Vel-Spatarului, ii ordona acestuia sa ia masuri de interzicere a circulatiei carutelor care transportau lemne, fan si cherestea pe ulitele din preajma Podului Mogosoaiei, toamna, cand incepeau ploile si noroaiele, indicandu-se rute ocolitoare.
In anul 1801 domnitorul Alexandru Moruzi a cerut Agai si Vel-Spatarului sa ia masuri impotriva vizitiilor "netrebnici" care circulau cu viteza, stricau podurile (pavajul cu butuci din lemn cu care erau acoperite unele drumuri) si nu se sfiesc a "sacatefsi" (a lovi) oamenii, dispunand ca vizitii care vor produce pagube sa fie trimisi si la ocna.
Prima incercare de reglementare juridica referitoare exclusiv la domeniul circulatiei pe drumurile publice a avut loc, in Romania, in anul 1859, cand, in Bucuresti, se elaboreaza cu titlu experimental primul regulament intitulat "Ordonanta pentru reglementarea trasurilor in Bucuresti". Actul normativ prevedea, in principal, obligatii in sarcina birjarilor care nu aveau voie sa circule decat la pas, trebuiau sa nu stropeasca pietonii si sa circule cu multa atentie prin locurile stramte.


Fisiere in arhiva (2):

  • Cuprins.doc
  • Infractiuni Prevazute de Legislatia.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

-Aurel Teodor Moldovan - Drept penal.Partea generala, Brasov, Lux Libis, 2009;
-Buletinul Oficial nr. 28-29 din 31 mai 1966;
-Buletinul Oficial nr. 36 din 15 octombrie 1958;
-Buletinul Oficial nr. 46, 16 iulie 1949;
-Buletinul Oficial nr. 46-47, 1970;
-Buletinul Oficial nr.49 din 28 iunie 1984;
-Buletinul Oficial nr. 143, 1952;
-C. Bulai-Drept penal roman.Partea generala, vol.I, casa de editura si presa ,,Sansa" SRL, Bucuresti, 1992;
-Codul de Procedura Penala al Romaniei;
-Codul Penal al Romaniei;
-Constitutia Romaniei;
-Corneliu Turianu si Cristina Turianu - Legislatie rutiera comentata si adnotata, editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1996;
-Corneliu Turianu - Infractiuni contra sigurantei circulatiei rutiere, editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1986;
-Corneliu Turianu - Infractiuni rutiere, Editura All Beck, 2000;
-Culegere de decizii ale Tribunalului Suprem pe anul 1974 si 1976;
-D. Cosevanu si Gh. Dinita - Mijloace de convingere si de constrangere prevazute de legislatia rutiera, in R.R.D. nr. 9/1967;
-Decretul nr. 442 din 1960;
-Georgeta Marcov - Infractiuni savarsite in cadrul circulatiei rutiere, in R.R.D. nr. 2/1968;
-Hotararea Guvernului nr. 582, publicata in Monitorul Oficial nr. 258 din 15 septembrie 1994;
-Hotararea Guvernului nr. 594, publicata in Monitorul Oficial nr. 184 din 13 septembrie 1991;
-Hotararea Guvernului nr.756, publicata in Monitorul Oficial nr. 229 din 15 noiembrie 1991;
-Hotararea Guvernului nr.778, publicata in Monitorul Oficial nr. 251 din 1 noiembrie 1995;
-Hotararea Guvernului nr. 890 din 11.12.1998, publicata in Monitorul Oficial nr.4 din 13.01.1999;
-Hotararea Guvernului nr.1028 din 18.09.1990, publicata in Monitorul Oficial nr. 229 din 15 noiembrie 1991;
-Legea nr. 74 din 6 iulie 1995, privind exercitarea profesiunii de medic, infiintarea, organizarea si functionarea Colegiului Medical din Romania modificata si republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 560/2000;
-Monitorul Oficial nr. 22 din 9 noiembrie 1962, aprobate prin H.C.M. nr. 1107;
-Monitorul Oficial nr. 84 din 9 noiembrie;
-Monitorul Oficial nr. 90, 21 aprilie 1947;
-Monitorul Oficial nr.104;
-Monitorul Oficial nr.117, 21 august 1921;
-Monitorul Oficial nr.156, 11 octombrie 1913;
-Monitorul Oficial nr.211 din 19 decembrie;
-Monitorul Oficial nr.236, octombrie 1929;
-Narcis Giurgiu - Legea penala si infractiunea. Editura Gama,Iasi, 1996;
-Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 195 din 12 decembrie 2002, privind circulatia pe drumurile publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 958/2002;
-Paul de Alep - "Calatori straini despre Tarile Romane", vol.6, Ed. Stiintifica, Bucuresti, 1976;
-Regulamentul de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului, privind circulatia pe drumurile publice, nr. 195/2002;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!