Infractiunile Rutiere

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I
INCALCAREA NORMELOR RUTIERE, ELEMENT GENERATOR AL RASPUNDERII PENALE SI CIVILE
1.1. Accidentele rutiere si cauzele acestora 5 
1.2. Necesitatea sanctionarii faptelor de incalcare a disciplinei rutiere 8
1.3. Raspunderea penala, mijloc de preventie si de combatere a incalcarii normelor rutiere 9
CAPITOLUL II
ASPECTE GENERALE SI COMUNE PRIVIND INFRACTIUNILE LA REGIMUL CIRCULATIEI PE DRUMURILE PUBLICE PREVAZUTE DE OUG 195/2002, REPUBLICATA
2.1. Caracterizarea generala a infractiunilor la regimul circulatiei pe drumurile publice prevazute si pedepsite de OUG 195/2002, republicate 12
CAPITOLUL III
ANALIZA INFRACTIUNILOR LA REGIMUL CIRCULATIEI PE DRUMURILE PUBLICE
3.1. Punerea in circulatie sau conducerea unui autovehicul sau tramvai neinmatriculat sau 
neinregistrat sau cu numar fals de inmatriculare sau de inregistrare 27
3.2. Conducerea fara permis sau cu permis necorespunzator categoriei din care face parte 
autovehiculul si incredintarea cu stiinta a unui autovehicul sau tramvai .33
3.3. Conducerea cu o imbibatie alcoolica peste limita legala sau sub influenta unor substante ori 
produse stupefiante sau medicamente cu efecte similare acestora si refuzul, impotrivirea sau 
sustragerea conducatorului unui autovehicul de la recoltare sau testare 40
3.4. Parasirea locului accidentului 49
3.5. Neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a atributiilor de verificare tehnica a autovehiculelor
54
3.6. Alte infractiuni la regimul circulatiei pe drumurile publice prevazute si pedepsite de OUG 195/2002 
republicata 57
CAPITOLUL IV
ASPECTE DE PROCEDURA PENALA, PROPUNERI DE LEGE FERENDA. NORME EUROPENE
4.1.Aspecte de drept procesual penal 60
4.2.Propuneri de lege ferenda 61
4.3.Metode de prevenire 65
BIBLIOGRAFIE 67


Extras din licenta Cum descarc?

I N T R O D U C E R E
O relatie de referinta s-ar putea spune emblematica, in caracteristica acestui secol, o constituie cea om - autovehicul. Nici o alta inventie a veacului trecut - atat de bogat in descoperiri care de care mai senzationale - nu ne-a modificat in mai mare masura existenta decat automobilul si nici unul dintre lucrurile facute de om nu i-a ramas mai aproape de inima decat acest vehicul motorizat, dorit si adulat deopotriva de toate varstele si sexele. Nu intamplator automobilul e considerat copilul rasfatat al secolului XX.
Aparitia si diversificarea tipurilor de autovehicule a obligat pe om sa emita si sa statueze numeroase si variate reguli de circulatie. Autovehiculul a adus enorme servicii omului, dar si imense sacrificii. De-a lungul anilor au fost secerate zeci de milioane de vieti, schilodite alte milioane si provocandu-se imense pagube materiale. La drept vorbind, nu autovehiculul in sine a generat - si genereaza - acest cortegiu de pierderi si suferinte, ci omul. Mai precis neintelegerea - uneori neadmiterea - de catre unii a limitelor lor in a stapani masina, nesupunerea la rigorile inerente normelor de circulatie si a celor ce tin de protejarea reciproca dintre cei ce-si intersecteaza, la un moment dat traseele si destinele.
Profesorii Richard Kleinerman si Artur W.Golstein, de la Universitatea din Yale - S.U.A., ajung la concluzia ca "pentru prima oara in istorie" supravietuirea omului depinde nu de controlul pericolelor naturale, ci de cel al pericolelor artificiale. Dintre aceste pericole, pe primul plan este automobilul, caruia i se reproseaza ca duce la congestionarea circulatiei urbane, contribuie - mai mult decat industria - la poluarea aerului si provoaca 70% din accidente care au ca rezultat invaliditatea.
Statisticile intocmite pe plan mondial arata ca cel putin 1,3 milioane de oameni isi pierd viata anual si alte intre 20 si 50 de milioane sunt ranite in accidente rutiere, potrivit unui bilant al Organizatiei Mondiale a Sanatatii(OMS). Potrivit expertilor OMS accidentele in trafic reprezinta una dintre cele 3 cauze de deces ale persoanelor cu varste cuprinse intre 5 si 44 de ani, iar daca ne referim la grupa de varsta intre 15 si 29 de ani, atunci aceasta e principala cauza de deces. In plus, atrag atentia expertii, pagubele economice provocate de accidentele rutiere in lume se ridica la 500 miliarde dolari pe an
Cu toate necazurile si neajunsurile, automobilul va fi indragit statornic si de acum inainte. Numarul posesorilor de autoturisme este un indicator sintetic important in aprecierea nivelului de dezvoltare si de trai al oamenilor.
CAPITOLUL I 
INCALCAREA NORMELOR RUTIERE, ELEMENT
GENERATOR AL RASPUNDERII PENALE SI CIVILE
1.1. Accidentele rutiere si cauzele acestora
Omul, autovehiculul si drumul sunt principalii factori care concura la producerea accidentelor de circulatie. Dintre acestia, indiscutabil, cel dintai, adica omul (conducatori auto sau pietoni) este, in ultima analiza decisiv.
Omul este factorul cauzal cel mai important de producere a accidentului de circulatie, deoarece el este acela care creeaza situatia ce face inevitabil accidentul. Din punct de vedere juridic prezinta interes ambele ipostaze, cea dintai, pentru ca presupune incalcarea unor obligatii legale (mai exact, a obligatiilor privind respectarea regulilor de circulatie pe drumurile publice), iar cea de-a doua, deoarece accidentul de circulatie - fapt cauzator de prejudicii - genereaza in sarcina faptuitorului si a persoanei care detine paza juridica a autovehiculului obligatia de a repara paguba suferita de victima. Aspectele si implicatiile juridice ale fiecareia dintre aceste ipostaze - omul ca factor determinant in producerea accidentului de circulatie si, respectiv, omul ca victima a unui asemenea accident, sunt ipostaze ce merita a fi cercetate. Inainte de a cerceta aceste aspecte, facem o trecere in revista a principalelor imprejurari care determina ori faciliteaza producerea accidentului.
I. Comportarea soferului la volan este corespunzatoare comportamentului sau in societate. El conduce asa cum traieste si cum se comporta in viata. S-a costatat ca accidentele sunt produse mai frecvent de catre acei conducatori auto, care din punct de vedere psihic sunt agresivi, nervosi, instabili, nu suporta autoritatea, fiind pasibili de manifestari antisociale. 
II. Printre factorii cu rol important in producerea accidentelor de circulatie se numara si viteza de reactie, care difera de la individ la individ in functie de temperament, conditii de varsta. La varstnici, viteza de reactie este mai lenta decat la tineri. 
Cu toate acestea, cei varstnici produc mai putine accidente. Faptul pare explicabil prin prudenta marita de care dau dovada varstnicii, in comparatie cu tinerii.
III. Unul dintre cei mai importanti factori care determina - s-ar putea spune, in mod decisiv - conduita omului de la volan, este echilibrul functiilor sale psihice. Puterea de concentrare si de prevedere, atentia si experienta conducatorului auto sunt principalele elemente definitorii ale unui asemenea echilibru.


Fisiere in arhiva (1):

  • Infractiunile Rutiere.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!