Capitolul I Descrierea generala a navei 4 1. Tipul si destinatia navei 4 2. Clasa navei 5 3. Reguli si regulamente utilizate 5 4. Caracteristicile principale ale navei 7 Capitolul II Asigurarea comfortului la bordul navei. instalatia de climatizare HVAC 15 1. Reguli aplicabile 15 2. Definitii 17 3. Aranjamente generale 19 3.1 Ramele ventilatoarelor 20 4. Cerintele special de rezistenta pentru accesorii punte 21 5. Interperii si dispozitive de inchidere 23 6. Clapetele de inchidere a focului 26 7. Conductele de ventilatie 26 8. Ventilatoare impotriva focului 28 9. Cerinte pentru spatiile particulare 30 10. Spatii ce contin baterii 33 11. Cerinte de ventilatie pentru transportul de bunuri periculoase 38 12. Instalatia de apa calda 41 12.1 Sistemul de incalzire 41 12.2. CC-COOLING COIL, HC-HEATING COIL, VC-VERICAL COIL 42 12.3 Aerul conditionat si sistemele de incalzire cu aer cald 44 13. Parametrii de functionare, testarea 45 13.1. Schimburile de aer pe ora 45 13.2 Testarea 46 13.3 HVAC SYSTEM 47 13.4 AC Compresoare/Condensatoare unitati pentru acomodare in timonerie 50 Bibliografie 52
Capitolul I Descrierea generala a navei Platform Support Vessel Ulstein PX 121 1. Tipul si destintia navei Nava este de tip Platform Support Vessel, destinata pentru aprovizionare platforme. Nava are doua azimutrastere in pupa si doua bow-thrustere in prova.Nava are x-bow un nou tip de design. Puntea principala se extinde din pupa pana in prova, suprustructura aflandu-se in prova. Nava este impartita in trei zone: zona pupa unde nu avem dublu fund, zona centrala unde avem dublu fund si zona prova prevazuta cu dublu fund unde se afla compartimentul masini si bowsthruster. Tancurile de combustibil sunt amplasate in zona centrala deasupra dublului fund,respectiv si in compartimentul masini. Tancurile de balast sunt amplasate in zona picurilor pupa, respectiv prova, dar si in bordajele navei. Nava dispune de 2 tancuri anti-rooling in pupa si in prova. Nava naviga in zone nelimitate; restrictiile impuse sunt doar cele de clasa de gheata corespunzatoare Societatii de Clasificare. 2. Clasa navei In conformitate cu normele marine si de navigatie, prezente la data intocmirii proiectului, nava este proiectata si construita conform regulilor DNV-GL Group. ABS+A1,Offshore Support Vessel(Supply HNLS,FFV1), +AMS, +DPS-2, +ACCU, ENVIRO, GP, HAB(WB),UWILD 3. Reguli si regulamente utilizate Nava este construita sub supravegherea Societatii de DNV-GL Group. De asemenea, nava respecta si regulile societatilor internationale de avizare din domeniul navigatiei: - IMO (International Maritime Organization) este cea mai importanta organizatie care reglementeaza contructia si exploatarea navelor comerciale. Este o organizatie non-statala, sub egida ONU, infiintata in 1948 sub numele de IMCO(Inter-Governmental Maritime Consultative Organization), nume modificat in 1982 in IMO. Pentru atingerea acestui scop, IMO a elaborat si adoptat o serie de documente de importanta majora pentru securitatea transportului naval. La IMO sunt afiliate 162 de state membre, iar rezolutiile adoptate de IMO devin automat Reguli pentru statele afiliate. - International Conference on Load Lines, 1966 and Protocol of 1988 Contine modul de calcul al bordului liber minim pentru navele implicate in voiaje internationale. Conferinta a adoptat ,,International Convention on Load Lines (Load Line/LL), 1966" si ,,Protocol of 1988 relating to the International Convention on Load Lines 1966". - Tonnage Measurement of Ships ,,International Conference on Tonnage Measurement of Ships, 1969" Stabileste modul universal de calcul al tonajului brut si net al navelor implicate in voiaje internationale. - SOLAS 1974 (Consolidated Edition 2001) ,,International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS), 1974" Textul consolidat al Conventiei si Protocolul din 1988 incorporeaza toate amendamentele cu efect de la 1 ianuarie 2001. Include deasemeni amendamente adoptate si care vor avea efect de la 1 iulie 2002. Documentul contine 11 capitole care prevad reguli de securitate, radiocomunicatii, nave nucleare etc. - MARPOL 73/78 (2002 Consolidated edition) ,,International Convention for the Prevention of Poflution from Ships, 1973" and ,,Protocol of 1978" (cunoscute ca MARPOL 73/78), este una din cele mai importante conventii internationale pe domeniul poluarii marine. Editia consolidata contine reglementari interpretari unificate privind regulile de contructie si exploatare a navelor in vederea prevenirii poluarii. Sunt incluse amendamentele din 2000 (rezolutia MEPC.89 (45)). Desi inca nu este obligatorie, este inclusa Anexa VI (Regulations for the Prevention of Air Pollution from Ships).
Dan Obreja Suport de curs ,,Proiectarea preliminara a navei" Liviu Crudu Suport de curs ,, Teoria Navei" Liviu Crudu Suport de curs ,, Rezistenta la inaintare" Dan Dragan Suport de curs ,, Instalatii de bord si punte" Razvan Bidoaie Suport de curs ,, Reguli si conventii in arhitectura navala" Adrian Lungu Suport de curs ,, Hidrodinamica formelor navei" Johnson Controls York by Johnson Controls(solution air handling units) http://ro.wikipedia.org/wiki www.vroon.nl Germanischer Lloyd Rules for Classification and Construction
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.