Instrumente de Implementare a Strategiei de Piata

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I - Politica de produs 4
1.1 Atributii si domeniul decizional in politica de produs 4
1.1.1 Obiectivele si sarcinile politicii de produs 5
1.1.2 Continutul politicii de produs 6
1.2 Gama de produse 8
1.1.3 Dimensiunile gamei de produse 8
1.1.4 Pozitionarea produselor in cadrul gamei 10
1.3 Alternative strategice in politica de produs 12
Capitolul II - Politica de pret 19
2.1 Pretul - instrument de marketing 19
2.1.1 Determinarea preturilor 19
2.1.2 Alternativele preturilor de baza 25
2.2 Strategia de pret si politica preturilor 27
2.2.1 Strategia de pret 27
2.2.2 Politica preturilor 31
Capitolul III - Politica de distributie 37
3.1 Continutul si rolul distributiei 37
3.1.1 Conceptul de distributie 38
3.1.2 Rolul distributiei 39
3.1.3 Locul distributiei in mixul de marketing 40
3.2 Canale de marketing 42
3.2.1 Participantii la procesul de distributie 44
3.2.2 Dimensiunile canalului de marketing 46
3.2.3 Tipuri de canale de distributie 47
3.2.4 Comertul cu amanuntul in Romania 53
3.3 Strategia de distributie 58
3.3.1 Elaborarea strategiei de distributie 58
3.3.2 Variantele strategiei 63
Capitolul IV - Politica promotionala 67
4.1 Structura activitatii promotionale 67
4.1.1 Reclama ca mijloc de promovare 68
4.1.2 Promovarea vanzarilor 69
4.1.3 Manifestari promotionale 71
4.2 Strategii promotionale 73
Capitolul V - Mixul de marketing la S.C. GEBC S.R.L. 79
5.1 Prezentarea generala a firmei S.C. GEBC S.R.L. 79
5.1.1 Scurt istoric 79
5.1.2 Forma de proprietate 79
5.1.3 Obiectul de activitate 80
5.1.4 Prezentarea activitatii 80
5.2. Politica de produs in cadrul S.C. GEBC S.R.L. 81
5.3. Politica de pret la S.C. GEBC S.R.L. 87
5.4. Politica de distributie in cadrul S.C. GEBC S.R.L. 91
5.5. Politica promotionala realizata de S.C. GEBC S.R.L. 95
Concluzii si propuneri 100
Bibliografie 102


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Aceasta lucrare constituie obiectul proiectului de diploma si totodata incununarea a patru ani de studiu. De asemenea, prin acest proiect am incercat sa tratez, cat mai bine posibil teoretic si practic, un domeniu si anume: mixul de marketing aplicat in cazul concret al firmei S.C. GEBC S.R.L. din Ploiesti Am ales acest subiect deoarece cunosteam societatea mai sus mentionata si am considerat pe de o parte ca marketingul constituie fara indoiala un vector al profitabilitatii firmei, iar firmele romanesti resimt nevoia utilizarii marketingului ca sursa esentiala in dobandirea de avantaje strategice pe o piata din ce in ce mai concurentiala, iar pe de alta parte am considerat ca ar fi interesant un astfel de studiu cu toate ca societatea are din anul 2003 un serviciu de marketing si ca urmare, lucrarea mea s-ar putea sa fie, daca nu utila, macar interesanta si pentru conducerea societatii.
In primele patru capitole am prezentat aspectele teoretice ale mixului de marketing cu detalierea componentelor lor:
produsul cu conceptual de produs, gama de produse, dimensiunile gamei de produse, pozitionarea produselor in cadrul gamei si alternative strategice in politica de produs;
pretul cu alternativele de determinare, strategia de pret si politica pretului;
distributia urmarita sub aspectul continutului si rolului ei in mixul de marketing, canalele de marketing, strategia cu variantele ei posibile;
promovarea cu structura si strategiile ei.
Ultimul capitol reprezinta studiul de caz avand ca subiect firma S.C. GEBC S.R.L in care am urmarit aplicarea partii teoretice in practica. Dupa cum este cunoscut, nu tot ce se regaseste in literature de specialitate are aplicabilitate in practica. Luand in calcul si mediul economic post tranzitie din tara noastra am observat ca trendul firmei este pozitiv, aceasta putand concura cu succes pe plan national si chiar international.
Ultima parte a lucrarii reprezinta concluziile si propunerile personale referitoare la aplicarea mixului de marketing, desprinse pe parcursul tratarii practice a lucrari.
Cap. I. POLITICA DE PRODUS
Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing intreprinderea percepe semnalele mediului sau ambiant concentrandu-se, prin politica de marketing pe care o desfasoara, sa-si adapteze cat mai exact deciziile la exigenta pietei, pentru cresterea semnificativa a gradului sau de competitivitate. Materializarea acestor decizii se infaptuieste in cadrul mixului de marketing, a carui componenta cea mai importanta este reprezentata de politica de produs.
Politica de produs este deseori comparata cu "inima marketingului", prin aceasta metafora incercandu-se a se exprima ideea ca dezvoltarea de produse, servicii, idei si conducerea acestora pe piata, de-a lungul ciclului lor vital, se constituie in nucleu al activitatii de marketing.
1.1. Atributii si domenii decizionale in politica de produs
Politica de produs reprezinta conduita pe care o adopta intreprinderea referitor la dimensiunile, structura si evolutia gamei de produse si servicii ce fac obiectul propriei sale activitati, atitudine ce se raporteaza permanent la cerintele mediului de piata, la tendintele manifestate de ceilalti concurenti. La randul ei intreprinderea, prin oferta pusa la dispozitia pietei, joaca un rol activ in modelarea cererii, atat a agentilor economici cat si a populatiei.
Obiectul de activitate al politicii de produs il reprezinta bunurile economice in sensul cel mai cuprinzator al termenului, subsumandu-se acestui concept atat bunurile reale (tot ceea ce poate fi perceput direct cu simturile umane), cat si bunurile nominale (bani, hartii de valoare etc.). La randul lor bunurile reale privesc atat bunurile materiale (obiecte) cat si bunurile imateriale (servicii si drepturi-brevete, licente, know-how etc.). Intrepatrunderea si combinarea acestor componente ale bunurilor economice este atat de diversa in societatea contemporana, incat devine tot mai dificil, pentru specialistul chemat a deslusi comportamentul cumparatorului, de a separa rolul fiecarei entitati in parte, in decizia de cumparare. Cu toate acestea, consecintele practice pentru intreprindere ale acestui proces nu pot fi neglijate. In acceptiunea sa cea mai cuprinzatoare politica de produs cuprinde:
- politica de produs in sens strict;
- politica sortimentala;
- politica de service si garantie.
Intre aceste componente exista o stransa, conditionare, totalitatea deciziilor pe care le antreneaza reprezentand continutul politicii de produs.


Fisiere in arhiva (1):

  • Instrumente de Implementare a Strategiei de Piata.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!