Instrumente de Marketing Direct Utilizate de Oriflame

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
CAPITOLUL 1 5
INSTRUMENTE DE MARKETING DIRECT 5
1.1. Media traditionale utilizate de marketing direct 5
1.1.1 Mailingul 6
1.1.2. Vanzarea prin corespondenta 8
1.1.3. Telemarketingul 10
1.1.4. Radioul 11
1.1.5 Marketingul direct cu ajutorul televiziunii 12
1.2. Instrumentele marketingului on-line 14
1.2.1 Publicitatea on-line 14
1.2.2. Campaniile de direct e-mail 15
1.2.3. Site-urile web 16
1.2.4. Comertul electronic 17
CAPITOLUL 2 19
STUDIU DE CAZ PRIVIND INSTRUMENTELE 19
DE MARKETING DIRECT UTILIZATE DE ORIFLAME 19
2.1. Prezentarea generala a firmei Oriflame 19
2.2. Catalogul Oriflame 23
2.3. Direct e-mail-ul in campaniile intreprinse de Oriflame 28
2.4. Site-ul Oriflame 29
2.4.1. Formularul de comanda 32
2.4.2. Subsite-ul ,,Dare to be" 34
2.5. Publicitatea on-line utilizata de Orfilame 35
Concluzii 40
Bibliografie 43


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Intr-o epoca in care totul evolueaza cu o rapiditate nu foarte usor de urmat pentru intreprinderile existente, in care progresul tehnologic a permis chiar si micilor intreprinderi posibilitatea de a-si cunoaste clientela printr-o segmentare si analizare cu o precizie sporita, utilizand un mesaj cat mai personalizat, intr-o epoca in care fiecare cheltuiala trebuie sa genereze un venit avantajele marketingului direct sunt vizibil mai rentabile. 
Organizatiile sunt confruntate pe piata interna si internationala, cu o concurenta dura din partea celorlalte companii autohtone sau straine. Pentru a supravietui si a se dezvolta intreprinderile trebuie sa isi intareasca atat capacitatea tehnologica, cat mai ales abilitatea de a identifica si satisface dorintele consumatorilor. Productia firmelor trebuie sa tina seama de volumul si structura consumului. Aceasta presupune cunoasterea prealabila a cerintelor pietei prin efortul de marketing. Firma trebuie sa urmareasca si sa evalueze continuu nevoile si dorintele schimbatoare ale clientilor si sa-si ajusteze in consecinta produsele, serviciile, canalele de distributie, preturile si mijloacele de promovare, astfel incat tranzactia comerciala cu clientul sa fie avantajoasa pentru ambele parti. O asemenea maniera de raspuns la cerintele si problemele pietei face parte din ceea ce se numeste "filozofia" de marketing. Scopul unic al marketingului este de a convinge mai multa lume sa cumpere mai multe dintre produse, mai des, pentru mai multi bani. Nu conteaza cat de bine este distribuit produsul, cat de eficient este produs si nici chiar cat de priceputi sunt cei de la departamentul comercial sa incheie afacerile, daca nimeni nu doreste sa-l cumpere.
Marketingul este acela care pozitioneaza produsul, defineste asteptarile si face in asa fel incat sa fie indeplinite obiective si chiar sa se depaseasca asteptarile prin incantarea de asa maniera a consumatorilor, incat sa solicite din ce in ce mai multi produsul oferit.
In functie de natura canalului de comunicare, putem grupa instrumentele de marketing direct in doua mari categorii:
o Instrumente offline , in cazul carora comunicarea se face pe canale traditionale sau moderne: direct mailing, telemarketing, sms marketing, vanzarea prin corespondenta, radio.
o Instrumente online, in cazul carora comunicarea se face pe canale moderne (internet), utilizand diferite platforme : promovare prin Google, Facebook, promovare prin banner, e-mailing, newsletter.
Concretizarea conceptelor, tehnicilor si instrumentelor specifice o reprezinta campaniile de marketing direct, proiectate si realizate in vederea atingerii unor obiective specifice. Este esentiala precizarea ca nu se poate vorbi despre campanii-tip care sa solutioneze probleme-tip. Desi cadrul general al acestora este comun, ceea ce le separa in mod decisiv este, dincolo de datele concrete ale fiecarei situatii in parte, creativitatea celui sau celor care le proiecteaza si le realizeaza, fapt care confera acesteia o pozitie determinanta pentru succesul campaniei. 
Elementele de referinta pentru ansamblul campaniilor de marketing direct sunt utilizarea bazelor de date, comunicarea directa cu consumatorul si stimularea unui raspuns direct si imediat din partea acestuia.
Noile dezvoltari conceptuale in domeniu vor trebui sa tina cont de evolutiile inregistrate in sectoarele telecomunicatiilor si informaticii ceea ce face ca accentul sa cada, in viitor, pe capacitatea marketingului direct de a crea canale de comunicatii care sa stimuleze implicarea activa a consumatorului in procesul comunicarii dar, in perspectiva, prin intermediul acestuia, si in producerea (prestarea) si distributia diferitelor produse si servicii. 
Daca in prezent bazele de date reprezinta cheia definitiei date marketingului direct, viitorul va aduce in prim plan interactivitatea si efectele acesteia. Majoritatea punctelor de vedere exprimate pe marginea comunicatiei de marketing a organizatiei abordeaza marketingul direct ca o componenta a comunicatiei de marketing chiar si in conditiile existentei unor caracteristici semnificativ diferite care separa, atat in plan teoretic cat si in plan operational, cele doua domenii.
Marketingul direct nu este, asadar, un instrument al comunicarii de marketing sau un ansamblu de tehnici specifice ale comunicarii de marketing. Marketingul direct reprezinta o alternativa la comunicarea in marketing in sens traditional care poate fi utilizata atat in mod independent, exclusiv, cat si in mod complementar comunicarii de marketing ,,traditionale".
CAPITOLUL 1
INSTRUMENTE DE MARKETING DIRECT
Marketingul direct poate fi definit ca un ansamblu de concepte, tehnici si instrumente de marketing, concretizate intr-un demers orientat direct, personalizat si interactiv catre consumator, urmarind generarea unei reactii cuantificabile a acestuia care se poate concretiza in cumpararea unui produs sau serviciu, solicitarea unor informatii suplimentare din partea organizatiei, furnizarea de informatii despre caracteristicile si comportamentul sau de cumparare si consum, interactiunea cu punctele traditionale de marketing si/sau vanzari ale organizatiei. 
Asociatia de Marketing Direct defineste marketingul direct ca un sistem interactiv de marketing care utilizeaza unul sau mai multe tipuri de media pentru a obtine din partea clientului un raspuns masurabil.
Instrumentele utilizate de catre marketingul direct sunt in buna masura similare celor specifice marketingului ,,traditional", similaritatea mentinandu-se si la nivelul notiunilor si conceptelor de baza folosite pentru a realiza si implementa campaniile de marketing direct.
Marketingul direct nu este un instrument al comunicarii de marketing, acesta reprezentand o alternativa care poate fi utilizata independent sau in mod complementar comunicarii de marketing ,,traditionale". Principalul argument care sustine aceasta diferentiere este reprezentat de modul in care comunica cu clientii, marketingul direct utilizand conceptul de comunicare directa, adresandu-se in mod personalizat fiecarui consumator tinand cont de ceea ce il diferentiaza, pe cand marketingul ,,traditional" are ca suport comunicare de masa. 
Principiul fundamental care sta la baza definitiei marketingului direct are in componenta lui un paradox si un postulat definite astfel:
- Paradoxul - Chiar daca mesajul se adreseaza unui singur individ va fi acelasi pentru toti indivizii tintei.
- Postulatul - Comunicarea directa necesita detinerea unei liste cu persoanele (indivizii) care formeaza tinta.
De aici putem extrage o alta defintie a marketingului direct ca fiind marketingul care se fundamenteaza pe bazele de date, o componenta esentiala in implementarea tehnicilor si instrumentelor de marketing.
Baza de date reprezinta suportul operational al campaniilor de marketing direct desfasurate de catre organizatiile interesate. Absenta bazei de date anuleaza insasi una dintre caracteristicile domeniului, comunicarea personalizata cu consumatorii si, in general, publicul organizatiei.
1.1. Media traditionale utilizate de marketing direct
Atingerea obiectivelor propuse prin intermediul strategiilor de marketing direct presupune existenta unui ansamblu de tehnici si instrumente specifice in procesul de implementare a campaniilor de marketing direct. Principalele tipuri de media utilizate in comunicarea directa sunt: mailingul, telemarketingul, vanzarea prin corespondenta, marketingul cu ajutorul televiziunii si radioul. De asemenea, datorita evolutiei tehnologice pe parcurs s-au dezvoltat noi forme ale marketingului direct precum: direct e-mailul, publicitatea on-line, site-urile web, grupurile de discutii.
1.1.1 Mailingul
Datorita simplitatii aparente a activitatilor pe care campania de direct mail trebuie sa le intreprinda, de la proiectarea, organizarea la desfasurare acesteia, este caractetizata ca fiind forma cea mai vizibila din intreaga activitate de marketing direct intreprinsa de organizatii, din perspectiva consumatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Instrumente de Marketing Direct Utilizate de Oriflame.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!