Integrarea Tinerilor Absolventi pe Piata Fortei de Munca

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere - pg. 3
Capitolul 1. Consilierea profesionala, o necesitate pentru tineri
1.1. Criterii in alegerea unei meserii - pg. 8 
1.2. Disciplinele scolare si profesia - pg.12
Capitolul 2. Cum sa-ti construiesti singur cariera
2.1 Respectul -factor decisiv pentru alegerea unui loc de munca - pg. 15
2.2 Studentii de azi, somerii de maine - pg. 18 
Capitolul 3. Cum sa obtii un job in Romania 
3.1. Agentiile de recrutare, punct de plecare in cautarea unui job - pg. 24
3.2 CV-ul, un document deschis - pg. 28
3.3 Limba straina face diferenta - pg. 32
Capitolul 4. Contractul individual de munca - pg. 35
Capitolul 5. Studiu de caz - Sondaj privind angajarea absolventilor anului universitar 2008 - 2009 - pg. 38
Capitolul 6. Concluzii - pg. 46
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prin lucrarea de fata "Integrarea tinerilor absolventi pe piata fortei de munca" am urmarit informarea tinerilor absolventi, despre toate metodele si modurile, in care ar putea obtine, in cel mai scurt timp, un loc de munca conform calificarii obtinute.
Ar fi bine ca aceste reguli, criterii, moduri, metode...sa fie cunoscute de tineri chiar inainte de alegerea profesiunii, pentru a face in viata ceea ce-si doresc cu adevarat si nu ceea ce cred ei ca ar fi mai plauzibil pe piata.
Prestigiul unei profesii este ,,cantarit" in Romania in bani si putere. Tinerii se gandesc, atunci cand vor sa-si aleaga o meserie, doar la partea financiara. Pentru ei nu prea conteaza daca jobul respectiv le este potrivit sau daca le face placere sa aiba o astfel de slujba. 
Ei nu sunt prea rabdatori, dorindu-si castiguri imediate si cat mai mari. Specialistii in psihologie sustin ca viitorii salariati au nevoie de modele atunci cand decid sa-si aleaga o cariera. 
Studiile au aratat ca in ultima perioada s-a schimbat putin perceptia romanilor atunci cand este vorba despre alegerea unei cariere. 
Partea financiara a devenit cea mai importanta, restul motivelor care duc la selectarea unei slujbe trecand in plan secundar. 
Psihologii sunt de parere ca un loc de munca este vazut, in majoritatea cazurilor, ca un mijloc si mult prea rar ca un scop. Din acest motiv, sunt foarte multe situatiile in care oamenii muncesc doar pentru a castiga cat mai multi bani, gandindu-se ca mai tarziu vor putea sa-i investeasca in activitati care le fac placere.
Cu totii ne alegem viitoarea meserie in functie de anumite criterii: social orientate (prestigiu, succes, pozitie), altruiste (sprijinirea familiei, a categoriiilor defavorizate), egoiste (confortul personal, castigul material, munca usoara si fara responsabilitati), frustrante (alegerea unui traseu profesional opus dorintei celor cu care intram in conflict), conformiste (acceptarea solutiei gasite de altcineva si plierea aspiratiilor in acest sens) si narcisiste (motivate prin placerea in sine, riscul pe care il implica, satisfactia furnizata).
Cum, la noi in tara, cele mai multe scoli nu au consilieri profesionali, consilierea tinerilor cu privire la cariera revine familiei. Ponderea influentei parintilor asupra copiilor in alegerea unei cariere este, de multe ori, decisiva. 
Modelele comportamentale ce tin de munca si sunt vehiculate in familie vor fi preluate si de copii, contribuind treptat la conturarea alegerilor. Cantitatea si calitatea informatiilor de care au nevoie diverse persoane este foarte diferita, in functie de momentul 
Introducere
in care se afla fata de luarea deciziilor de cariera. 
De exemplu, elevii care se afla in faza de explorare a carierei si nu au sau au o experienta redusa de munca au nevoie pentru inceput de informatii ocupationale generale care ii pot ajuta in elaborarea unei liste de optiuni. 
Persoanele care au deja experienta de munca si doresc noi oportunitati de cariera vor avea nevoie de informatii foarte specifice: cum vor fi platiti, ce atributii le revin, ce posibilitati de avansare exista. 
Informatiile ocupationale permit: a) clarificarea alternativelor educationale sau ocupationale congruente cu interesele, abilitatile, valorile si nevoile persoanei; b) identificarea de noi alternative; c) familiarizarea clientilor lipsiti de experienta cu piata muncii; d) corectarea stereotipurilor sau perceptiilor inacurate despre anumite ocupatii; e) evaluarea optiunilor prin evidentierea aspectelor negative si pozitive ale unui anumit domeniu educational sau ocupational. 
Decizia de cariera reprezinta procesul de selectie a unei alternative de cariera din multimea de variante disponibile la un moment dat. Importanta acestei decizii rezida in interactiunile multiple dintre cariera si celelalte aspecte ale vietii: stilul de viata, starea de bine, exercitarea rolurilor, prestigiul etc. 
Abilitatile decizionale se dezvolta cu varsta. Metaanalizele (Mann, Harmoni, Power, 1989) arata ca adolescentii sunt mai competenti in luarea deciziilor decat copiii. 
Ariile studiate au fost: generarea optiunilor, anticiparea consecintelor, evaluarea informatiei. Aceasta are implicatii asupra deciziilor pe care adolescentii le fac asupra optiunilor vocationale in adolescenta. 
O serie de biasari ale deciziei sunt prezente din adolescenta (Davidson, 1995; Jacobs, Greenwald, Osgood, 1995; Klaczynski, 1997). Acestea cuplate cu lipsa de experienta si competentele cognitive aflate inca in dezvoltare pot explica abilitatile decizionale slabe de care dau dovada adolescentii in anumite cazuri (Jacobs & Ganzel, 1993). 
Literatura de psihologie vocationala propune o serie de modele decizionale. Dincolo de caracterul de complementaritate pe care il au aceste modele, totusi ele nu reusesc sa explice comportamentul decizional al indivizilor aflati in situatia de decizie si factorii decisivi care contribuie la decizie. 
Procesul de promovare personala poarta amprenta gradului si surselor de informare accesibile persoanei. Realizarea unui Curriculum Vitae, a unei scrisori de intentie (sau de prezentare) si prezentarea la interviu sunt strans legate de informatiile deja cunoscute despre ocupatiile pentru care se face aplicatia


Fisiere in arhiva (1):

  • Integrarea Tinerilor Absolventi pe Piata Fortei de Munca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!