Inteligenta Emotionala si Abilitatile de Comunicare la Adolescenti

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
Actualitatea temei. Multitudinea semnalelor venite dinspre sfera macrosociala, de crestere a ratei criminalitatii printre adolescenti, de coborare a limitei de varsta la care apar manifestarile deviante, precum si de diversificare a paletei actelor infractionale, este de natura sa aduca in actualitate, cu accente dintre cele mai severe, problematica devierilor de comportament. Fenomenul deviantei la tineri si adolescenti, a fost abordat de nenumarati autori, din diverse perspective: social, economic, sociologic, psihologic, psihosocial etc., fiecare incercand sa aduca diverse explicatii, sa caute diverse cauze si sa gaseasca o gama intreaga de solutii in vederea diminuarii acestuia.Plecand de la multiplele constatari, in ceea ce priveste profilul adolescentului cu comportament deviant, putem observa ca in esenta toate perspectivele teoretice au in vedere deficiente si carente majore la nivelul abilitatilor emotionale, de adaptare, relationare, comunicare si integrare sociala. Multi parinti au probleme de comunicare cu adolescentii, deoarece in aceasta perioada copiii incep sa aiba secrete, sa refuze sa spuna "tot" parintilor si sa evite anumite subiecte. Atunci cand, pe langa caracteristicile varstei, adolescentul are si o fire "inchisa", comunicarea poate deveni aproape o misiune imposibila pentru parinte. In incercarea de a avea o noua abordare asupra personalitatii adolescentului, putem observa ca toate elementele specifice care alcatuiesc tabloul complex al profilului psihologic al acestuia, pot fi reanalizate, restructurate si explicate dintr-o noua perspectiva si anume aceea a inteligentei emotionale. Unii copii devin brusc hiperdependenti si din acest motiv intra in conflict cu scoala si parintii. Alterneaza perioade in care se cred omnipotenti, cu perioade in care se indoiesc de calitatile si posibilitatile lor, mai ales, cind compararea cu performantele grupului ii plaseaza n inferioritate. Adolescentii sint intransigenti, emit judecati despre parinti si profesori, idolatrizeaza veddete ale vietii sportive si muzicale, carora ar dori sa le reediteze succesul. Afirmarea cu orice pret in fata grupului constituie o preocupare de seama a adolescentului.
Astfel, formarea abilitatilor de comunicare la adolescenti, bazata pe inteligenta emotionala reprezinta o provocare pentru intreaga umanitate, semnificand valorificarea energiei afective pentru dezvoltarea personala si profesionala. 
Gradul de cercetare a temei. Tema dezvoltarii abilitatilor de comunicare si intelegentei emotionale a adolescentilor este abordata intens in cercetarile de ultima ora ale specialistilor i din diferite arii geografice (Adams G. R., Berzonsky M. D., Bradberry T., Briers St., Chabot M., Chabot D., Corcos G., D'Ambra G., Ekman P., Elias M.J., Faber A., Favez N., Favre D., Friedlander B.S., Gendron B., Gouin- D?carie T., Hein S., Hochschild A. R., Lafortune L., Mendeuse F., Mehrabian A., Mikolajczak M., Rogers C. R., Rousseau N., Stein S.J., Tobias S.E.; etc.I n Republica Moldova s-au inregistrat cercetari ale emotionalitatii umane de catre savantii autohtoni Baxan Iu., Coroi ?. , Silistraru N. Los?i E., etc.
Obiectul cercetarii. Influenta inteligentei emotionale asupra abilitatilor de comunicare la adolescenti
Scopul cercetarii consta determinarea influentei inteligentei emotionale asupra abilitatilor de comunicare la adolescent 
Obiectivele cercetarii: 
1. analiza abordarilor teoretice privind inteligenta emotionala; 
2. analiza abordarilor teoretice cu referire la abilitatile de comunicare; 
3. Identificarea relatiilor dintre inteligenta emotionala si abilitatile de comunicare la adolescenti; 
4. realizarea experimentului pedagogic de constatare a relatiilor dintre inteligenta emotionala la adolescenti si abilitatile de comunicare; 
5. analiza rezultatelor experimentului pedagogi de constatare a nivelurilor de dezvoltare a abilitatilor de comunicare in functie de inteligenta emotionala;
6. elaborarea concluziilor si recomandarilor.
Noutatea si originalitatea stiintifica consta in conceptualizarea educatiei pentru dezvoltare emotionala in perspectiva comunicarii bazate pe valorile inteligentei emotionale la nivelul obiectivelor dezvoltarii afective, a continuturilor specifice si a strategiilor educationale bazate pe comunicare, realizate prin valorificarea mijloacelor comunicarii verbale, nonverbale, paraverbale in interactiunea comunicativa a adolescentilor pentru transmiterea continuturilor afectiv-atitudinale orientate spre dezvoltarea competentei de comunicare sociala a emotiilor. 
Importanta teoretica a cercetarii este argumentata de: determinarea fundamentelor teoretice si a reprezentarilor metodologice ale dezvoltarii inteligentei emotionale in contextul formarii abilitatilor de comunicare la adolescenti. 
Metode de cerceteare: a inclus metode precum:
- teoretice: cercetarea teoretica a ideilor, conceptelor, tezelor, a principiilor, teoriilor;
- socio-pedagogice: observarea, chestionarea, discutia;
- experimentale: experimentul pedagogic (constituit din testare, chestionare, analiza).
Descrierea esantionului. Lotul compus din 40 de subiecti are urmatoarele caracteristici:
-varsta subiectilor este intre 14 si 16 ani;
-numarul si sexul subiectilor (15 fete, 25 baieti);
-10 subiecti sunt elevi la liceul "Mihai Viteazul din Chisinau", zece - elevi la scoala internat din Chisinau, zece - locatari a doua camine din sectorul Ciocana, provind din familii monoparentale, unii au abandonat scoala, zece - sunt detinuti in Penitenciarul nr.13 din Chisinau, care sunt judecati pentru crime si infractiuni grave.
Structura tezei. Teza este compusa din introducere, doua capitole, structurate in subcapitole, concluzii, bibliografie. Primul capitol este unul prenpondereent teoretic si se refera la reperele conceptuale privind intelegenta emotionala si abiliotatile de comunicare ale adolescentilor. Cel de al doilea capitol este unul practic, in care autorul descrie experimentul efectuat pe un esantion din 40 de subiecti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Inteligenta Emotionala si Abilitatile de Comunicare la Adolescenti.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!