Inteligenta Emotionala si Leadership-ul

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Introducere / 4
I. Inteligenta emotionala / 7
1.1. Inteligenta emotionala: aparitie si dezvoltare / 7
1.2. Conceptualizarea inteligentei emotionale / 8
1.3. Modele de inteligenta emotionala / 9
1.4. Metode de masurare a inteligentei emotionale / 16
II. Leadership / 18
2.1. Conceptul de leadership / 18
2.2. Leadership: scurt istoric / 20
2.3. Tipuri si stiluri de leadership / 21
2.4. Grila manageriala Blake&Mouton / 23
III.Studiu de caz: implicatiile inteligentei emotionale in leadership / 26
3.1. Organizatia / 26
3.2. Ipoteza de lucru / 27
3.3. Obiectivele cercetarii / 28
3.4. Metode si instrumente de cercetare a datelor / 28
3.5. Esantion: caracteristici / 30
3.6. Rezultate si interpretarea informatiilor / 30
3.7. Concluzii si recomandari / 47
ANEXE / 49
Anexa A. Chestionarul managerial / 50
Anexa B. Testul de inteligenta emotionala / 53
Anexa C. Evaluarea raspunsurilor prin grila manageriala Blake Mouton / 57
Anexa D. Evaluarea raspunsurilor prin testul de inteligenta emotionala / 58
Anexa E. Marja de eroare statistica / 59
Bibliografie / 60


Extras din licenta Cum descarc?

Teoriile prezente in insasi practica organizationala accentueaza rolul liderului in dinamica organizationala, in definirea viziunii, in stabilirea misiunii si tintelor strategice si in realizarea tuturor obiectivelor. De la inceput, noi concepte au patruns in palierul descriptiv al teoriei asupra leadership-ului: inteligenta emotionala si inteligenta sociala.
In aceasta lucrare voi trata importanta pe care o are inteligenta emotionala in leadership si felul in care inteligenta emotionala conduce catre un leadership eficient. Problema tratata in partea teoretica a lucrarii va fi demonstrata in studiul de caz aplicat pe o organizatie scolara.
Introducere
Societatea contemporana este o societate a organizatiilor, asadar traim intr-o societate organizationala pentru ca organizarea sociala, in ultima jumatate de secol a generat o structura sociala de tipul organizatiei.
Peter Druker si Etzioni Atmitai subliniaza evolutia grupurilor umane catre structura de tip organizatie astfel incat viata noastra este fundamental influentata de organizatii industriale, de socializare primara si secundara sau de organizatii de prezervare a culturii, de protectie personala si financiara etc. Toate domeniile activitatilor noastre sociale sunt caracterizate prin procesul de rationalizare ca proces de adecvare a mijloacelor la scopuri, in mijlocul carora liderul are un rol important ca centru al dinamicitatii organizatiilor indiferent de tipul lor. 
Se pune din ce in ce mai mult accent pe importanta pe care o are un lider in definirea viziunii si misiunii organizatiei si in angrenarea resurselor umane ca resurse calde si de asemenea resurse a tuturor celorlalte resurse (materiale, financiare, de timp). Succesul unei organizatii este asigurat de tipul de management, de tipul culturii organizationale si mai ales daca managerul este un lider si un conducator. 
Printre calitatile liderului se afla si aceea a inteligentei sociale si emotionale. Competentele emotionale si sociale de tipul cunoasterii de sine, autocontrolului, motivarii, empatiei, deprinderilor sociale asigura liderului capacitatea de a conduce grupul catre realizarea obiectivelor sale. 
In relatiile interumane din interiorul grupurilor si organizatiilor este important echilibrul asigurat prin mixturile intre social si psihologic, obiectiv si subiectiv. Raporturile intre membrii organizatiilor sunt sociale, obiective pentru ca au loc si depind de contextele sociale in care traiesc indivizii si sunt si psihologice pentru ca indivizii participa in statusurile si rolurile lor cu propriul profil de personalitate. Grupurile umane de tipul organizatiei indiferent de tipul de activitate in jurul careia se constituie au o dinamica controlata prin strategiile generate de viziunea si misiunea organizatiei, de obiective, optiuni strategice care utilizeaza resursele organizatiei.
Pentru a eficientiza resursele umane, liderul trebuie sa priveasca membrii acesteia nu numai ca persoane cu competente cognitive, atitudinale si aptitudinale cerute de fisa postului si dezvoltate de fiecare pe parcursul individual de cariera si care fac din aceste persoane de succes factorul motor al succesului organizatiei. El nu trebuie sa ii priveasca ca pe niste computere ci si ca pe niste persoane sensibile. Managementul eficient al resurselor umane trebuie sa gestioneze si relatiile afective-simpatetice care au sensuri diferite putand fi unilaterale sau au sensuri reciproce, putand fi tonifiante pentru grup sau dimpotriva, putand genera tensiuni.
Atat ratiunea cat si emotia configureaza pe oricare dintre angajati care semneaza o fisa a postului. De aceea, cred ca exista doua moduri de gandire in raport cu emotia in orice tip de relatie interpersonala inclusiv din mediile socio-profesionale. O poti considera simplu a fi o cenzura extrem de personala care zace in interiorul fiecaruia si este folosita pentru a innabusi rabufnirile, impulsurile in scopul realizarii anumitor obiective ce conduc la o victorie in cursa desavarsirii obiectivelor proprii, sau ca pe un instrument folosit in scopul gestionarii corecte a emotiilor si a utilizarii constructive a trairilor. Prin raportul dintre emotie si ratiune este definita inteligenta emotionala intr-o acceptiune personala. Pentru a ilustra legatura intre lider, resurse umane, raportul ratiune-emotivitate adica inteligenta emotionla propun o analogie.
Un pictor are nevoie de inspiratie pentru desavarsirea operei de arta si aceasta izvoraste din complexitatea sentimentelor sale, dar pe langa toate acestea, el trebuie sa urmeze si sa respecte anumite rigori si proceduri specifice stilului pe care l-a abordat. In acest mod isi intra in rol gandirea ducand la concretizarea in ceva palpabil a emotiilor. Privim astfel rationalul ca pe un factor ce conlucreaza la forma de exprimare a emotionalului. Asadar, putem vorbi de acea utilizare constructiva a emotiilor, mentionata anterior, caci trairile interioare sunt o prefata a ceea ce se va numi in final idee. 
Sa consideram o camera goala, luminoasa in mijlocul careia regasim un sevalet pe care este montata o panza. Langa acestea gasim o paleta pe care sunt asezate intr-o ordine stricta, prestabilita, nuante si culori si cateva pensule inerte. Nimic special in acestea, am spune, caci ele sunt doar niste mijloace, resurse materiale. Dar fara acestea, niciun tablou n-ar putea fi infaptuit pentru ca apoi sa fie admirat sau sa devina o valoare. Dar pensulele nu pot trasa singure nicio linie. Culorile nu stiu care ar putea fi combinatia din care sa se nasca nuantele ce vor da armonie picturii. Ele sunt facute pentru a se subordona mainii creatorului operei invaluita de maiestrie, ce le va oferi acestora utilitatea.
Trecand intr-un alt plan, cel al organizatiei in care exista si se dezvolta dinamic grupul de munca, putem considerea camera drept spatiu social in care se desfasoara activitatile organizatiei in toate dimensiunile structurii sale organizationale, iar panza, culorile, pensula pot fi considerate resursele, fie ele umane sau materiale, financiare menite sa foloseasca realizarii scopului final. Pictorul este liderul care simte, gandeste si in final da nastere unei viziuni, unei idei. El este cel care arata calea si stabileste directia.
Liderul trebuie sa realizeze si o comunicare manageriala care trebuie sa fie atat rationala cat si empatica. 
Daca o minte limpede, un spirit analitic si convingerea in ideile promovate reprezinta ingredientele care alcatuiesc profilul unui indrumator, implicarea emotionala a acestuia, pasiunea si devotamentul il transforma intr-un lider veritabil, caci ,,nicio creatura nu poate sa zboare numai cu o aripa. Un lider talentat este acela la care capul si sufletul - ideile si sentimentele - merg mana in mana. Acestea sunt cele doua aripi care ii permit unui lider sa isi ia zborul".


Fisiere in arhiva (1):

  • Inteligenta Emotionala si Leadership-ul.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!