Internationalizarea Productiei de Autoturisme din Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Mediul de afaceri al intreprinderii 4
1.1. Caracteristici esentiale ale mediului economic 4
1.2. Mediul general si mediul specific 8
1.3. Tipologia mediului 18
1.4. Relatia firma - mediu de afaceri si problemele gestionarii 21
Capitolul 2. Mediul economic concurential in Romania si armonizarea lui cu modelul european integrat 27
2.1. Romania si mediul concurential european 27
2.2. Reglementarea protectiei concurentei in Romania 31
Capitolul 3. Concurenta de oligopol pe piata de autoturisme din Romania 36
3.1. Notiunea de concurenta de oligopol 36
3.2. Pretul - instrument principal de concurenta 44
3.3. Reclama si publicitatea comerciala 55
Capitolul 4. Studiu de caz: Internationalizarea productiei de autoturisme din Romania 67
4.1. Locul si rolul industriei autoturismului in cadrul industriei din Romania 67
4.2. Tabloul actual al internationalizarii productiei de autoturisme 73
4.3. Internationalizarea Dacia 77
Concluzii 83
Bibliografie 86


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Mediul de afaceri al intreprinderii
1.1. Caracteristici esentiale ale mediului economic
In prezentul capitol ne propunem sa contribuim, de pe pozitiile specifice unei abordari sistematice, la delimitarea, structurarea si operationalizarea problematicii privind mediul de afaceri al intreprinderii.
Problematica mediului de afaceri al intreprinderii prezinta un interes prioritar pentru teoreticienii si practicienii economiei si gestiunii intreprinderilor. In centrul acestei problematici se situeaza relatia dintre intreprindere privita din punct de vedere sistematic si mediul sau de afaceri.
Aceste doua concepte: intreprinderea si mediul de afaceri sunt, prin esenta lor, corelative, in sensul ca se presupun reciproc si se definesc prin raportarea unuia la celalalt.
Intreprinderea se defineste ca o entitate activa a sistemului economic, de natura unei organizatii autonome, inzestrata cu resurse pe care le utilizeaza in scopul exercitarii, in mod stabil si structurat, a unor functiuni referitoare la productie, servicii, schimb etc. Orice intreprindere se individualizeaza prin misiunea indeplinita si dispune de capacitatea de a adopta si aplica decizii proprii, reprezentand un cadru de manifestare a liberei initiative economice. O intreprindere functioneaza sub forma unui complex de actiuni interconditionate, promovate intr-un mediu economico - social ambiant in care tinde sa se integreze adaptiv, dar pe care, in acelasi timp, il poate influenta .
In economia contemporana exista o mare diversitate de intreprinderi, astfel, dupa obiectivul urmarit in activitatea lor, exista intreprinderi cu scop lucrativ sau nonlucrativ; dupa forma de proprietate distingem intreprinderi private, publice sau mixte; dupa regimul juridic de organizare sau diferite variante de societati comerciale; dupa dimensiunea lor (reflectata de numarul de personal, marimea capitalului social si a cifrei de afaceri) distingem intreprinderi mari si respectiv intreprinderi mici si mijlocii.
Avand in vedere diversitatea intreprinderilor, abordarea sistematica a intreprinderii pune in evidenta, la nivelul oricarei entitati, un cadru invariant, format din trei meta -functiuni generice, potrivit autoarei cartii: Firma in mediul concurential, si anume:
- autointretinerea si autoreproducere;
- relationarea cu alte entitati active;
- transformarea ca efect al propriei functionarii pentru indeplinirea proiectului asumat.
Cu toata diversitatea lor, firmele se reduc, dupa natura activitatii pe care o realizeaza la doua mari categorii: firme nefinanciare si financiare. Firmele nefinanciare realizeaza activitati cu caracter comercial care privesc productia si comercializarea bunurilor materiale si serviciilor a caror natura su este financiara. 
Firmele financiare, in special bancile, casele de economii, societatile de investitii si de asigurari, casele (fondurile) de pensii si altele realizeaza activitati comerciale insa de natura financiara. Specificul activitatilor determina mari deosebiri intre cele doua tipuri de firme, desi in ceea ce priveste anumite aspecte precum finantarea, concentrarea, fuziunea, delocalizarea etc. ele pastreaza si caracteristici comune. 
Ne vom concentra asupra mondializarii firmelor nefinanciare dar vom face referire in masura in care va fi necesar si la cele financiare.
Modul in care este abordata mondializarea firmei in literatura si mai putin sau deloc in studiile de caz, releva o anumita ramanere in urma fata de evolutia realitatilor, se bazeaza mai ales pe modelul neoclasic al intreprinderii, pierde din vedere antecedentele istorice, ignora insemnatatea exemplelor si existenta unor procese relationale de schimb intre firmele din diferite tari. Mai pe scurt avem de-a face cu o prezentare a mondializarii firmei in special ca un proces care apare pe loc gol, fara nici un fel de precursor, fara o cunoastere anterioara a potentialilor parteneri. In general, actul mondializarii nu cade ca un trasnet din senin si nu se manifesta decat rareori in toata amplitudinea sa dintr-o data. ,,Imbratisarea" firmei cu mondializarea imbraca o enorma diversitate de forme si are grade de intensitate diferite .
Astazi, asemanarea dintre compania mama si filialele sale din lume se estompeaza major; managementul de varf al companiei transnationale nu coincide cu cel al companiei mama, chiar daca executivul este concentrat in aceeasi tara.


Fisiere in arhiva (1):

  • Internationalizarea Productiei de Autoturisme din Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!