Investigarea Fraudelor - Prevenirea si Combaterea Finantarii Terorismului

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.6
CAPITOLUL I.9
ASPECTE GENERALE PRIVIND TERORISMUL.9
1.1. TERORISMUL DE STAT.9
1.2. IMPLICATIILE TERORISMULUI IN PLAN INTERNATIONAL.10
1.3. NOTIUNEA DE TERORISM.11
1.4. ORGANIZAREA TERORISMULUI.14
Terorismul individual. .14
Grupul terorist izolat.14
Grupul terorist de franciza.14
Grupul terorist cu sustinere externa.15
Grupul terorist afiliat.16
Organizatiile de insurgenta si terorism.16
CAPITOLUL II.18
PRINCIPALELE METODE DE FINANTARE A TERORISMULUI.18
2.1. FINANTAREA TERORISMULUI.18
2.1.1. Consideratii generale.20
2.1.2. Relatia dintre spalarea banilor si finantarea terorismului .21
2.1.3. Principalele surse de finantare a terorismului .23
2.1.4. Spalarea banilor si terorismul in contextul globalizarii .24
2.2. SPONSORI SI ACTORI IN FINANTAREA TERORISMULUI.26
Cuba .27
Iranul.28
Irakul.30
Libia .31
Coreea de Nord .32
Sudanul .33
Siria .35
Afganistanul .36
2.3. ALTE MIJLOACE DE FINANTARE A TERORISMULUI INTERNATIONAL.36
2.4. TERORISMUL DE NUANTA ISLAMICA SI PRINCIPALELE SALE SURSE DE FINANTARE.46
2.5. TERORISMUL NATIONALIST SEPARATIST SI PRINCIPALELE SALE SURSE DE FINANTARE.62
CAPITOLUL III.69
PRINCIPALELE METODE DE PREVENIRE SI COMBATERE A FINANTARII TERORISMULUI.69
3.1. REGLEMENTARI INTERNATIONALE IN MATERIA REPRIMARII FINANTARII TERORISMULUI.69
3.2. CONVENTIA INTERNATIONALA PENTRU REPRIMAREA FINANTARII TERORISMULUI.69
3.2.1. Dispozitiile de fond ale Conventiei . .70
3.2.2. Incriminarea finantarii actelor de terorism .71
3.3. REZOLUTIILE CONSILIULUI DE SECURITATE, REFERITOARE LA FINANTAREA TERORISMULUI.77
3.3.1. Rezolutia nr. 1373/2001 .78
3.3.2 Inghetarea fondurilor financiare ale teroristilor si ale organizatiilor teroriste .81
3.4. RECOMANDARILE SPECIALE ALE GAFI, REFERITOARE LA FINANTAREA TERORISMULUI.82
3.4.1. Istoric .82
3.4.2. Recomandarea Speciala nr. 1: Ratificarea si punerea in aplicare a Conventiei si rezolutiilor Natiunilor Unite .84
3.4.3. Recomandarea Speciala nr. 2: Incriminarea finantarii terorismului si a spalarii de bani comise in cadrul activitatilor teroriste .84
3.4.4. Recomandarea Speciala nr. 3: Inghetarea si confiscarea bunurilor teroristilor .85
3.4.5. Recomandarea Speciala nr. 4: Declararea tranzactiilor suspecte in legatura cu terorismul .86
3.4.6. Recomandarea Speciala nr. 5: Cooperarea internationala .86
3.4.7. Recomandarea Speciala nr. 6: Transferul alternativ de fonduri .87
3.4.8. Recomandarea Speciala nr. 7: Identificarea clientului in cazul viramentelor electronice .87
3.4.9. Recomandarea Speciala nr. 8: Organizatiile fara scop lucrativ .87
3.4.10. Recomandarea Speciala nr. 9: Transportatorii de fonduri .88
CAPITOLUL IV.89
CONTRIBUTIA ROMANIEI LA LUPTA IMPOTRIVA TERORISMULUI.89
4.1. Fenomenul terorismului international .90
4.2. Contributia Romaniei la lupta impotriva terorismului pe plan international, in cadrul organizatiilor internationale .90
3.5.3. Lupta impotriva terorismului pe plan intern .92
CAPITOLUL .95
CONCLUZII CU PRIVIRE LA FENOMENUL TERORISMULUI.95
5.1. TENDINTE MAJORE IN TERORISMUL ACTUAL.95
4.1.1. Adaptarea tacticilor teroriste la spectrul tehnologic modern .96
4.1.2. Posibilitatea dezvoltarii unei piete negre a materialelor nucleare .91
BIBLIOGRAFIE.101


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Terorismul este un fenomen complex si contradictoriu, manifestandu-se inca din timpurile cele mai stravechi, prin atentate la viata conducatorilor de stat sau prin actiuni violente indreptate impotriva unor categorii sau clase sociale considerate ca fiind opozante obiectivului propus, cu scopul de a destabiliza viata sociala, de a schimba conducerea sau de a impune o anumita conduita membrilor din cadrul unei comunitati. 
Combaterea terorismului se impune ca o necesitate, in special datorita starii de pericol permanente si a efectelor pe care acesta le genereaza (crearea unui climat de insecuritate sociala, numeroase victime omenesti, pagube materiale considerabile etc.). 
In momentul de fata, nu exista o definitie clara a terorismului, care sa fie universal acceptata. Dificultatea definirii terorismului este o problema de perceptie culturala, politica si sociala a actului de violenta si a scopului politic urmarit prin teroare.
Definirea si intelegerea corecta si completa a fenomenului de terorism sunt absolut necesare pentru elaborarea unor strategii si tactici eficiente de lupta antiterorista. Intrucat nu exista un model general valabil, definirea si analiza actului terorist trebuie facute pentru fiecare caz in parte. Principalele elemente de definire a terorismului sunt:
1. mijloacele: actiuni violente;
2. metoda: inducerea fricii in sufletul cetatenilor;
3. tinta: civilii (necombatanti);
4. scopul: producerea unei schimbari politice majore;
5. participantii: indivizi sau grupuri nonstatale.
Existenta in lume a fenomenului terorist, a dinamicii organizationale si ideologico-religioase a gruparilor teroriste, internationalizarea acestora pe toate planurile determina cu necesitate ca, si in Romania, activitatea specifica de prevenire si combatere a terorismului sa reprezinte o parte componenta a unui complex de masuri instituite pentru realizarea sigurantei nationale. Aceste masuri se executa permanent si intr-o conceptie unitara pe intreg teritoriul national, de catre S.R.I.
Combaterea terorismului nu poate fi lasata doar in responsabilitatea structurilor de informatii. Lupta cu terorismul impune o noua configuratie a efortului militar, o noua dimensiune a spatiului de confruntare, precum si o noua metoda de abordare a acesteia. Imprevizibilul actiunilor desfasurate de catre elementele teroriste, posibilitatile crescute de a folosi mijloace de distrugere in masa, cu predilectie arme biologice si chimice, concomitent cu cresterea letalitatii actelor teroriste, confera un mare grad de dificultate in actiunea de identificare si anihilare a tintelor. 
In ceea ce priveste activitatea de investigatii in prevenirea actiunilor extremist-teroriste, aceasta se refera atat la aspectul organizatoric, cat si la problemele de cunoastere sub diferite forme a potentialilor adversari.
Cunoasterea adversarului potential constituie un element axiomatic in oricare tip de lupta, dar caracterul subversiv, conspirativ si evaziv al majoritatii organizatiilor teroriste usureaza, dintr-un anumit punct de vedere, rolul activitatii de informatii in combaterea acestora. 
Activitatea de informatii trebuie sa precizeze, cat mai repede posibil, natura amenintarii reale si potentiale pe care o reprezinta organizatiile teroriste. Acest lucru va motiva autoritatile in vederea elaborarii strategiei si masurilor necesare etapei respective.
Acest demers este dificil, mai ales, in prima etapa de desfasurare a actiunilor unei grupari teroriste.
Dificultatea are doua surse:
- cunoasterea limitata, in general, a potentialului adversar in aceasta faza;
- greutatea de a ,,calibra" amenintarea, adica de a-i determina gradul potential de gravitate.
Estimarea corecta a amenintarii este importanta, intrucat va fi factorul principal in adoptarea deciziei de catre autoritati, in legatura cu masurile care urmeaza a fi luate si incluse, ulterior, intr-un plan care sa cuprinda evenimentele neprevazute (pentru situatiile de urgenta sau criza).
Este necesar sa se acorde o atentie deosebita ideologiei care motiveaza organizatia terorista; intelegerea aprofundata a acesteia, a potentialului de evolutie si de influenta asupra modalitatilor de actiune va avea un rol important in prevenirea amenintarii.
Protectia si apararea antiterorista constau in:
- activitati informativ-operative, de culegere de date si informatii referitoare la potentiali atentatori si despre vulnerabilitati ale sistemelor, care pot fi exploatate de catre acestia;
- instituirea unor dispozitive fixe sau mobile de protectie antiterorista;
- adoptarea unor masuri si dispozitive de intimidare si descurajare a elementelor predispuse la actiuni teroriste, prin exercitii simulate si patrulari executate de forte specializate;
- trecerea la dispozitivul de aparare, in situatia in care obiectivul este atacat pentru respingerea atacatorilor, capturarea sau anihilarea acestora si crearea conditiilor favorabile intrarii in actiune a fortelor specializate de interventie.
Protectia si apararea antiterorista se realizeaza prin: 
- dispunerea elementelor de dispozitiv, fixe sau mobile, formate din luptatori, in locurile pretabile de acces in obiectiv, cat si in zonele stabilite ca fiind favorabile actiunii elementelor extremist-teroriste;
- patrularea echipajelor de lupta, dotate cu tehnica si mijloace necesare respingerii oricarei actiuni indreptate impotriva obiectivului protejat;
- amplasarea, in punctele si pe directiile de interzis a rezervelor de interventie antiterorista, de tarie variabila, permanente sau temporare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Investigarea Fraudelor - Prevenirea si Combaterea Finantarii Terorismului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!