Jocul

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE .3
1. FUNDAMENTELE TEORETICE ALE JOCULUI.5
1.1. Originea si evolutia jocului.5
1.2. Aspecte psihologice ale jocului.9
1.3. Clasificarea jocurilor copiilor de virsta prescolara.13
1.4. Concluzii la capitolul 1.21
2. JOCURILE DE CREATIE ALE COPIILOR DE VIRSTA PRESCOLARA CA MIJLOC DE EDUCATIE.22
2.1. Caracteristica jocurilor de creatie.22
2.2. Jocurile cu subiect si rol.25
2.3. Rolul jucariilor in organizarea jocurilor cu subiect si roluri si cerintele pedagogice.26
2.4. Structura, organizarea si functiile jocului cu subiect si rol.29
2.5. Concluzii la capitolul 2.31
BIBLIOGRAFIE.33


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei. Cerintele mereu crescande ale societatii contemporane impun invatamantului actual sarcini importante care sa determine cresterea calitatii lui. Este necesar, pentru aceasta, sa se utilizeze, in desfasurarea procesului de invatamant, cele mai eficiente cai, cele mai variate metode si mijloace care sa asigure si sa stimuleze, in acelasi timp, ceresterea ritmului de insusire a cunostintelor.
Unul dintre aceste mijloace atit de frecvent in procesul de instruire si educare a prescolarilor care si-a dovedit eficienta din ce in ce mai mult in ultimul timp, este jocul cu subiect si jocurile de creatie. 
Motivele pentru care m-au determinat sa aleg tema data este ca jocurile cu subiect si rol sunt putin cercetate in literatura de specialitate in domeniul educatiei prescolari.
Scopul cercetarii il constituie rolul si importanta jocului cu subiect si rol, consta in faptul ca el faciliteaza procesul de asimilare, precizare si consolidare a cunostintelor, iar datorita jocurilor cu subiect si rol, copilul reflecta mediul social, indeplineste in situatia de joc rolul adultilor create de ei insusi, influenteaza dezvoltarea personalitatii copilului. 
El este si un important mijloc de educatie intelectuala, pune in valoare si antreneaza capacitatile creatoare ale prescolarului.
Obiectivele cercetarii. 
- Determinarea teoretica si practica la organizarea si desfasurarea jocurilor de creatie, jocurile cu subiect si rol.
- Indentificarea organizari si desfasurarii jocurilor cu subiect si rol la diferite grupe de varsta mare si mica,
- Reluarea rolului, metodelor utilizate de catre educator la dezvoltarea creativitatii copiilor prin intermediul jocurilor cu subiect si rol.
Epistemologia cercetarii a inclus concepte descrise in lucrarile psihologilor L.S.Vagotski, D.B.Elkion, A.V.Zaporojet si pedagogilor R.I.Jukovskaia, D.D.Mendjeritkaia, A.P.Usova, N.la.Mihailenko, Nina Socoliuc, Cojocaru Viorica, Maria Vrincean, Valentina Cimpoies, Stela Cemortan, Aglaida Bolbuceanu.
Metodologia cercetarii: metode teoretice - documentarea stiintifica, generalizarea si sistematizarea, metodele - analitica, metodele experimentale, experimentul pedagogic.
Valoarea teoretica a cercetarii: stabilirea fundamentelor teoretice si metodolgice cu privire la activitatea copiilor de varsta prescolara. Din perspectiva provocarilor, identificarii factorilor, nivelurilor si etapelor procesului creator.
Valoarea practica cercetarii: rezulta din realizarea obiectivelor cercetarii, din informatiile pe care ni le poate oferi literatura de specialitate.
Etapele cercetarii: determinarea temei de cercetare selectarea si studierea literaturi de specialitate, cercetarea aspectelor teoretice si practice.
Prin joc cu subiect si rol copilul ne prezinta elementele vietii cotidiene si le imbina cu fenomenele sociale. El contribuie la formarea personalitatii copilului si creeaza o ambianta de cooperare.
Datorita continutului sau practic pare a fi cel ma eficient mijloc de activizare a intregii grupe de prescolari, potrivit formarii deprinderilor practice elementare si de munca organizata, dezvoltind spiritul de echipa, de intra-ajutoare.
Am abordat aceasta tema deoarece consider ca metoda cea mai placuta si mai eficienta, iar pe parcursul lucrarii am tinut sa argumentez acest lucru atat in plan teoretic cat si in plan practic. 
Jocul didactic (utilizat inca din copilarie, apoi la varsta prescolara si continuand cu perioada micii scolaritati) are rolul de a solicita, de a exersa si dea pregati elemente necesare gandirii: analiza, sinteza, comparatia, abstractizarea.
Toate aceste elemente au menirea de a da o cale clara pentru formarea notiunilor, a judecatilor, a rationamentelor inzestrand copilul cu un limbaj adecvat, capabil sa exprime relatiile dintre obiectele lumii inconjuratoare.
Sumarul compartimentelor tezei. Lucrarea este structurata in doua capitole: 
Capitolul I ,,Fundamentele teoretice ale jocului" cu privire la originea si evoluti jocului, definirea jocului si clasificarea jocurilor copiilor de virsta prescolara.
Capitolul II ,,Jocurile de creatie ale copiilor de virsta prescolara ca mijloc de educatie" ce prezinta teorii cu privire la jocul didactic, definirea jocului didactic precum si caracteristicile dezvoltarii personalitatii scolarului mic. 
Drumul importantei jocului se ramifica in formarea deprinderilor de munca organizata, prevenirea oboselii, gasirea de cai eficiente de invatare, evaluarea rezultatelor, dezvoltarea rapiditatii si a preciziei in actiune, formarea intelectuala, morala, estetica, suscitarea curiozitatii si a unor noi interese pentru cunoastere.
In ecuatia jocului intra suma dintre continut si forma, trecut insa prin filtrul originalitatii si al experientei cadrului didactic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Jocul.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Anton Ilica, Psihopedagogie, Teoria si metodologia jocului didactic, Editura UAV Arad, 2006;
2. Bacus, A., (trad.), Jocuri pentru copiii de la o zi la 6 ani, Ed. Teora, Bucuresti 1998;
3. Bradetan, Nicolae, Jocuri didactice in aer liber, E.D.P., Bucuresti 1993;
4. Cioflica, S., Ana, A.; Jocuri didactice pentru educarea limbajului, Editura Tehno-Art, Petrosani 2002;
5. Cotuna Rafila, Locul si rolul jocului didactic in invatare, Revista Invatamantul primar nr. 3-4, Editura Miniped, Bucuresti 2005;
6. Cucos Constantin, Pedagogie, Editura Polirom, Iasi 2002;
7. Didactia Pro, Revista de teorie si practica educationala, Nr.2 (60) aprilie 2010.
8. Danila, I., Pedagogia ludens - o alternativa educationala, in "Studii si cercetari stiintifice", Univ. Bacau 2000, DPPD, seria stiinte socio-umane (Psihologie-Pedagogie-Metodica), nr. 3.
9. Elkonin, D.B., Psihologia jocului, (trad.), EDP, Bucuresti 1980;
10. Granaci Lidia, Educatia prin joc: Teorie si practica, , Ed.a 2-a, rev si compl., Chisinau 2010;
11. Niculescu Rodica Mariana, Daciana Angelica Lupu, Pedagogia prescolara si a scolaritatii mici, 2007;
12. Piaget, J., Psihologia copilului,: Ed.Cartier, Chisinau 2005.
13. Popescu, R., Realizarea obiectivelor instructiv-educative prin jocul didactic, in Revista de Pedagogie, nr. 10; 1990.
14. Paul Popescu-Neveanu, Dictionar de psihologie, Editura Albatros, Bucuresti 1978.
15. Raduat Taciu, Joc Didactic, teorie si aplicatie.
16. Roland Doron; Francoise Parot - sub directie, Dictionar de psihologie, trad., Ed. Humanitas, Bucuresti, 1999;
17. Schaffer, H.R., Introducere in psihologia copilului, Editura ASCR, Cluj-Napoca 2005;
18. Stoica, Ana, Creativitatea elevilor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1983;
19. Schiopu, U., Probleme psihologice ale jocului si distractiilor, EDP, Bucuresti 1970;
20. Schiopu, U., Verza, E., Psihologia varstelor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 1981;
21. Stefan Mircea, Lexicon Pedagogic, Editura Aramis 2007.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!