Jocul de rol in dezvoltarea competentelor socio-emotionale si morale

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT .4
CAPITOLUL I EDUCATIA MORALA LA VARSTA PRESCOLARA ...6
1.1 Educatia morala la varsta prescolara ..6
1.2 Educatie morala-caracterizare generala .9
1.3 Educatie morala-componenta a educatiei instructiv -educative la prescolari .11 
CAPITOLUL II MODALITATI DE REALIZARE A EDUCATIEI SOCIO-EMOTIONALA SI MORALA LA VARSTA PRESCOLARA .13
2.1Modalitati de realizare a educatiei socio-emotionala si morala la varsta prescolara .13
2.2 Educatia socio-emotionala si morala si valorile morale in invatamantul prescolar ...14
2.3 Educatia socio-emotionala 15
2.4 Formarea trasaturilor morale pozitive la copiii prescolari prin intermediul povestilor, povestirilor create, repovestirilor, dramatizarilor ...19
CAPITOLUL III JOCUL DE ROL ..23
3.1 Jocul de rol prezentare generala 23
3.2 Jocul de rol caracterizare generala .24
3.3 Clasificarea jocurilor de rol . ...27
3.4 Valentele formativ-educative ale jocului de rol 31
CAPITOLUL IV PREZENTAREA CERCETARII PEDAGOGICE CU TEMA" JOCUL DE ROL IN DEZVOLTAREA COMPETENTELOR SOCIO-EMOTIONALE SI MORALE LA PRESCOLARI" ... 33
4.1 Prezentarea temei de cercetare 33
4.1.1Obiectivele cercetarii .34
4.1.2 Ipoteza cercetarii ..34
4.1.3 Concepte operationale ..36
4.1.4 Prezentarea metodelor de cercetare 36
4.1.5 Esantionarea ..38
4.2 Realizarea propriu-zisa a cercetarii 38
4.3 Analiza si interpretarea datelor 59
CONCLUZII ..63
BIBLIOGRAFIE .66
ANEXE .69


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Schimbarea societatii in care traim provoaca nevoia unor modificari in modul de realizare a educatiei astfel incat sa asigure dezvoltarea personalitatii prescolarului si sa satisfaca exigentele societatii. 
Avand in vedere ca in perioada actuala societatea presupune toate planurile vietii si este firesc ca si in sistemul educational sa se produca schimbari corespunzatoare societatii democratice.
In procesul amplu de dezvoltare multilaterala a tot ceea ce ne inconjoara, actiunea de instruire si educare a prescolarilor desfasurata de scoala se prezinta ca un domeniu al vietii sociale de o coplesitoare insemnatate pentru progresul societatii noastre.
Gradinita ocupa un loc important in transformarile socio-economice implementate in structura societatii si care in mod favorabil se restrang in diversitatea si aprofundarea treptata a misiunii sociale a diferitelor institutii de invatamant. 
Invatamantul prescolar s-a transformat intr-o autentica veriga a sistemului educational. Scopul fundamental al procesului instructiv-educativ din gradinita si, totodata, criteriul esential al eficientei invatamantului prescolar in ansamblu il constituie pregatirea copilului prescolar pentru activitatii din scoala. 
In aceste conditii intervine necesitatea realizarii unei inalte calitati a procesului instructiv-educativ din prima zi de gradinita pentru realizarea unui echilibru in ceea ce priveste sansele de reusita la intrarea in scoala pentru toti copiii.
Eu mi-am propus sa abordez in aceasta lucrare aspecte ale educatiei morale si educationale, obiectivele acesteia si realizarea lor prin contributia jocului de rol.
Mi-am ales aceasta tema din dorinta de a asigura copilului o cat mai buna adaptarea a lui la viata de prescolar de a-i pune de acord nivelul de dezvoltare socio-emotionala si morala. 
Am privit educatia morala prin prisma obiectivelor educatiei permanente si am dorit sa contribui la educare a vointei ca importanta componenta a personalitatii armonioase care vor actiona in viitor.
Prin educatia morala am observat copiii in timpul jocurilor si activitatilor dese, a activitatilor alese si a programului distractiv, a excursiilor si a activitatilor cultural artistice.
De asemenea, am folosit conversatia. Atat in discutii cu copiii, cat si in discutii cu parintii lor, mi-am completat informatiile obtinute cu ajutorul celorlalte metode, descoperind in unele cazuri si ce a determinat schimbarea comportamentala la unii copii.
Pedagogia contemporana promoveaza initiativa, originalitatea, spiritul creator in scopul 
restructurarii si eficientizarii invatamantului romanesc. Ea promoveaza initiativa si implicarea 
omului de la catedra in actiuni care ii permit sa-si puna in valoare tactul si vocatia pedagogica. 
Cadrul didactic trebuie sa cerceteze, sa organizeze activitati sistematice si metodice, sa aplice noi solutii circumstantelor practice concrete, sa formuleze ipoteze pe care sa le verifice si sa valorifice noi variante de lucru cu elevii. 
Varsta prescolara se caracterizeaza prin dezvoltare accelerata in toate planurile: fizic, cognitiv si socio-emotional. Aceste planuri se afla in stransa interactiune si pot fi separate doar artificial, pentru a fi investigate sau intelese mai usor. De exemplu, capacitatea de a inhiba un raspuns (functie cognitiva) depinde in mare masura de maturarea ariilor cerebrale frontale (aspect fizic) si are consecinte importante la nivelul interactiunilor sociale, de exemplu asteptarea randului (aspect socio-emotional). Din aceasta cauza, multi cercetatori care investigheaza diverse aspecte cognitive fac acest lucru in stransa relatie cu functionarea socio-emotionala, vorbind despre cognitie sociala, respectiv functii cognitive puse in slujba adaptarii sociale. Fiecare cadru didactic poate face din clasa sa de elevi un adevarat laborator de testare si descoperire a eficientei metodelor si procedeelor de predare-invatare-evaluare. 
Prescolaritatea este perioada cea mai indicata pentru dezvoltarea si optimizarea competentelor emotionale si sociale, pe parcursul carei copilul isi dezvolta competente fundamentale in plan cognitiv, emotional si social esentiale pentru adaptarea viata adulta.
Selectarea unei teme de studiu este cea mai importanta etapa a unui proiect de cercetare. 
Tema aleasa da tonul intregului efort de cercetare si stabileste cadrul in care fiecare din celelalte etape majore ale procesului de cercetare vor fi duse la bun sfarsit. 
Cercetarea a pornit de la ideea ca toti ne dorim sa contribuim la cresterea unor copii sanatosi si echilibrati mental si emotional. Un element esential prin care un copil ajunge la acest echilibru este modul in care se dezvolta social si emotional. Varsta prescolara si scolara mica este momentul din viata lor in care copiii au nevoie de noi, adultii, sa invete cum sa relationeze cu ceilalti cu respect fata de nevoile lor si ale celorlalti, cum sa rezolve diverse situatii sociale cu care se confrunta zi de zi, cum sa traiasca sanatos emotiile de tristete, frica, teama, furie fara sa-i raneascape ceilalti. 
Copiii invata in functie de ce facem noi adultii, educatori, parinti, alti membrii ai comunitatii, si mai putin din ceea ce spunem. Copiii observa si imita comportamentele noastre, avem in consecinta o mare influenta asupra comportamentului copilului. Actiunile noastre ii ghideaza copilului dezvoltarea sociala si emotionala si ii asigura cadrul formarii increderii in sine. 
Este, de asemenea la fel de adevarat ca, odata ce copilul ajunge la gradinita, el observa si preia in mare masura si comportamentele celorlalti copii. De aceea este nevoie ca toti copiii sa beneficieze de un reper extrem de valoros si foarte credibil de comportament. Pornind de la aceste motivatii, se va derula cercetarea de fata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Jocul de rol in dezvoltarea competentelor socio-emotionale si morale.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Agabrian, M. (2004), Cercetarea calitativa a sociologului, Editura Institutul European, Iasi;
2. Barsanescu, S. (1969), Dictionar de pedagogie contemporana, Ed. Enciclopedica Romana, 
Bucuresti;
3. Birch, A. (2000), Psihologia dezvoltarii, Bucuresti, Editura Tehnica;
4. Botis M., A., Axente, A. (2009), Disciplinarea pozitiva, Cum sa disciplinezi fara sa ranesti, Ed. ASCR, Cluj-Napoca; 
5. Cerghit, I., Radu, I., Popescu, E. (1995), Vlasceanu, L., Didactica, Editura Didactica si 
Pedagogica, Bucuresti; 
6. Cristea, S. (1998), Dictionar de termeni pedagogici, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
7. Denham, S., A. (1998), Emotional Development in Young Children. Front Cover. Guilford Press; 
8. Dragan, I., Nicola, I. (1993), Cercetarea psihopedagogica, Ed. Tipomur, Targu-Mures; 
9. Dunn, J., Brown, J., & Beardsall, L. (1999), Family talk about feeling states and children's 
later understanding of others' emotions. Developmental Psychology;
10. Fantozzo si colab. (2005), An investigation of preschool classroom behavioral adjustment problems and social- emotional school readiness competencies, Early Childhood Research Quarterly; 
11. Ferreol, G. (1998), -  coordonator, Dictionar de sociologie, Editura Polirom, Iasi, 1998;
12. Garber, J., Dodge, Kenneth A. (1991), The Development of Emotion Regulation and 
Dysregulation, Cambridge University Press;
13. Glava, A., Glava, C. (2002), Introducere in pedagogia prescolara, Cluj-Napoca, Editura Dacia;
14. Goleman, D. (2008), Inteligenta emotionala, editia a III-a, Editura Curtea Veche, Bucuresti; 
15. Harris, P. L., Olthof, T., & Terwogt, M. (1981), Children's knowledge of emotion. Journal of Child Psychology and Psychiatry; 
16. Harris, P.L., de Rosnay, M. & Ronfard, S. (2007), (in press), The mysterious emotional life of Little Red; 
17. Herseni, T. (1982), Sociologie, Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti;
18. Howes, c., Hamilton, C., E., Philipsen, L., C. (1998), Year, Stability and Continuity of 
Child-Caregiver and Child-Peer Relationships, Volume 69, Number 2; 
19. Maccoby, E. (1998), articol The Two Sexes: Growing Apart, Coming Together;
20. Marina L. (2003), Investigatia socialului, Editura Emia, Deva;
21. Marcus, S. (1999), (coord.), Competenta didactica: perspectiva psihologica, Bucuresti, Editura All Educational; 
22. Matei, N.C. (1973), Psihologia relatiilor morale interpersonale, Ed. Didactica si 
Pedagogica; 
23. Marginean, I. (2000), Proiectarea cercetarii sociologice, Editura Polirom, Iasi;
24. Mucchielli, A. (2002), Dictionar al metodelor calitative in stiintele umane si sociale, 
Editura Polirom, Iasi;
25. Nicola, I., Farcas, D. (1993), Teoria educatiei si notiuni de cercetare pedagogica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
...


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!