Jocul didactic - Metoda si forma de organizare a activitatilor instructiv-formative in gradinita de copii

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENTUL 
CAPITOLUL 1 : JOCUL DIDACTIC -  ACTIVITATE PREDOMINANTA LA VARSTA PRESCOLARA 
1.1. Teorii privind activitatea ludica 
1.2. Jocul didactic - metoda si forma de organizare a activitatilor instructiv-educative 
2.2.1. Jocul didactic -  metoda de invatamant 
2.2.2. Jocul didactic - forma de organizare a activitatilor instructiv-educative 
2.2.3. Importanta jocului didactic 
2.2.4. Structura jocului didactic 
CAPITOLUL 2 : IMPORTANTA JOCULUI DIDACTIC CA METODA SI FORMA DE ORGANIZARE A ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-FORMATIVE ...
2.1. Repere metodologice in organizarea si conducerea jocului didactic 
2.1.1. Planificarea jocului didactic 
2.1.2. Organizarea jocului didactic 
2.1.3. Desfasurarea jocului didactic 
2.2. Clasificarea jocurilor didactice 
2.3. Valente formative ale jocului didactic 
2.3.1. Importanta jocului didactic in dezvoltarea psihomotrica a copilului 
2.3.2. Rolul jocului didactic in formarea si dezvoltarea gandirii logice 
2.3.3. Contributia jocului didactic in formarea si dezvoltarea competentei de comunicare 
CAPITOLUL 3: DEZVOLTAREA COMPETENTELOR SOCIALE ALE PRESCOLARILOR PRIN JOCUL DIDACTIC 
3. PREZENTAREA PROBLEMEI CERCETATE 
3.1. SCOPUL CERCETARII 
3.2. OBIECTIVE SI IPOTEZE 
3.2.1. OBIECTIVELE CERCETARII 
3.2.2. IPOTEZA STUDIULUI 
3.2.3. VARIABILELE CERCETARII 
3.3. METODOLOGIE SI INSTRUMENTE UTILIZATE 
3.3.1. SELECTIA SUBIECTILOR 
3.3.2. METODE UTILIZATE 
3.3.3. PROCEDURA UTILIZATA 
3.4. DESCRIEREA ETAPELOR CERCETARII 
3.5. Concluziile cercetarii 
CONCLUZII 
BIBLIOGRAFIE 
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENTUL
Perioada prescolaritatii este tot mai des apreciata ca fiind varsta ce cuprinde cea mai importanta experienta educationala din viata unei persoane. Pe tot parcursul ei, se inregistreaza ritmurile cele mai pregnante in dezvoltarea individualitatii umane si unele din cele mai semnificative achizitii cu ecouri evidente pentru etapele precedente ale dezvoltarii sale. Varsta prescolara reprezinta un moment important in evolutia omului. Realitatea este una foarte complexa si copilul nu poate sa o cunoasca decat prin intermediul jocului. De aceea unii psihologi considera jocul - ca o activitate de pre-invatare. Esenta sa consta in reflectarea, transpunerea si transformarea pe plan imaginar a realitatii inconjuratoare si a diferitelor sale aspecte. Jocul constituie pentru copil o simpla distractie; jucandu-se cunoaste, descopera si intelege lumea si viata intr-o forma foarte atractiva. Jocul exprima dorinta de pregatire, de explorare. Prin joc copiii isi satisfac dorinta de manifestare si independenta. 
Jocul didactic este unul dintre cele mai eficiente mijloace pentru dezvoltarea sociala prescolarilor. Este foarte efficient deoarece in desfasurarea lui participa toti copiii, ei depunand eforturi de gandire, de exprimare, fara a constientiza acest lucru, considerand ca se joaca. Ca si activitate, jocul contribuie la dezvoltarea atitudinii pozitive fata de sine, fata de munca si fata de invatare. Este un mijloc foarte eficace care contribuie la dezvoltarea limbajului, activitate prin care realizam, in cea mai mare masura, comunicarea didactica. 
Jocul impune de asemenea o stare de destindere, buna dispozitie, relaxanta, ajutandu-i pe prescolari sa-si formeze capacitatea de a crea, de a se exprimare utilizand un limbaj cat mai corect, frumos si nuantat. Organizat si condus cu foarte mare pricepere ajuta copilul la construirea unor structuri mentale, largeste orizontul de cunoastere, consolideaza si sistematizeaza cunostintele, priceperile, deprinderile de exprimare corecta, coerenta, logica si expresiva, imbogateste, corecteaza si activeaza vocabularul copiilor, influenteaza dezvoltarea personalitatii lor. 
In aceasta lucrare am incercat, in primul rand, sa evidentiez importanta deosebita pe care o are jocul didactic ca metoda si forma de organizare a activitatilor instructive-formative. Jocul este activitatea care da specific copilariei si care isi gaseste motivatia si implinirea in sine insusi. Rolul si importanta jocului didactic consta in faptul ca el faciliteaza procesul de asimilare, fixare, consolidare si verificare a cunostintelor, iar datorita caracterului sau formative influenteaza dezvoltarea personalitatii copiilor. 
Jocul didactic utilizat in contextul activitatilor instructive formative are o particularitate esentiala: el trebuie sa imbine armonios elemental instructiv - educative si exercitiul cu elemental distractiv. Invatand prin joc, copilul trebuie sa se distreze in acelasi timp. Imbinarea elementului distractiv cu cel instructiv duce la aparitia unor stari emotivecomplexe, care stimuleaza si intensifica procesele de dezvoltare psihica.
Lucrarea prezentata este structurata in doua parti. Partea I a lucrarii trateaza aspecte teoretice si metodologice ale temei alese si cuprinde doua capitole:
-  Capitolul I "JOCUL DIDACTIC -  ACTIVITATE PREDOMINANTA LA VARSTA PRESCOLARA" 
-  Capitolul II "IMPORTANTA JOCULUI DIDACTIC CA METODA SI FORMA DE ORGANIZARE A ACTIVITATILOR INSTRUCTIV-FORMATIVE."
Partea a doua a lucrarii constituie o cercetare practic-aplicativa privind importanta jocului didactic in dezvoltarea competentei de comunicare la prescolari si se intituleaza ,,DEZVOLTAREA COMPETENTELOR SOCIALE ALE PRESCOLARILOR PRIN JOCUL DIDACTIC,,.
In partea practic-aplicativa a lucrarii metodico-stiintifice s-a utilizat metoda experimentului cu subiecti selectati aleatoriu, un grup de control si evaluare pretest-posttest, urmarindu-se astfel evolutia a doua grupe: grupa experimentala (14 copii), iar grupa de control -  de control (14 copii). Experimentul psihopedagogic s-a desfasurat in perioada 10.09.2018-14.06.2019. In cadrul cercetarii, a fost utilizat un esantion de 28 de copii de la grupa mare C, din Gradinita cu Program Prelungit "Aripi Deschise", Pitesti. Metoda de baza folosita a fost experimentul didactic, iar tehnica utilizata a fost cea a esantioanelor paralele. S-a operat cu un esantion experimental si cu un esantion de control si s-a studiat comparativ evolutia celor doua esantioane.Testarea ipotezei cercetarii a impus organizarea si desfasurarea unei serii de jocuri didactice pe diferite domenii experentiale (domeniul limba si comunicare, domeniul stiinte, domeniul om si societate) si parcurgerea etapelor preexperimentala (pretest), etapa experimentala si etapa postexperimentala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Jocul didactic - Metoda si forma de organizare a activitatilor instructiv-formative in gradinita de copii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Claparede, Ed., (1975) - Psihologia copilului si psihopedagogia experimentala, E.D.P. Bucuresti
2. Colceriu, L., (2010) - Metedica activitatii instructiv-educative in gradinita, Bucuresti 
3. Cucos, C., (1996) - Pedagogie, Polirom, Iasi
4. Dogaru, Z., (2001) -  Jocuri didactice pentru educarea limbajului, Ed. Aramis, Bucuresti
5. Dumitriu, Gh., (1998) - Comunicare si invatare, EDP, Bucuresti
6. Dumitrana, M., (1999) -  Educarea limbajului in invatamatul prescolar, Ed. Compania, Bucuresti
7. Ezechil, L (2002) -  Comunicarea educationala in context scolar, EDP, Bucuresti
8. Ezechil, L., Paisi Lazarescu, M, (2006) - Laboratorul prescolar, Editura V&I Integral, Bucuresti
9. Glava, A., Glava. C., (2002) -  Introducere in pedagogia prescolara, Ed. Dacia Educational, Bucuresti
10. Golu, F., ( 2009) -  Joc si invatare la copilul prescolar, EDP, Bucuresti
11. Iacob, L, coord. Cucos, C, 1998, - Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice, Ed. Polirom, Iasi
12. Iacob L., (1999) - Comunicarea didactica, in: Psihopedagogie, Editura Polirom, Iasi
13. Lupu, M., Iusca, D., (2010), - Psihopedagogie pentru examenele de definitivat si gradul II, Iasi
14. Marsieu, A., (2006), - Psihopedagogie si teoria si metodologia jocului didactic - Conspecte pentru pregatirea examenelor de absolvire, numar tematic, Editura UAV, Arad
15. Mitrofan, I. (1997) - Psihologie experientiala, Editura Infomedica, Bucuresti
16. Mitu, F, Antonovici St., (2005) -  Metodica activitatilor de educarea a limbajului in invatamantul prescolar, Ed. Humanitas Educasional, Bucuresti
17. Moscal, C., (2006) - Psihopedagogie si teoria si metotologia jocului didactic - Conspecte pentru pregatirea examenelor de absolvire, numar tematic, Editura UAV, Arad
18. Paisi Lazarescu, M., (2011) -  Metodologia cercetarii stiintifice in invatamantul primar si prescolar, Ed. Paralela 45, Pitesti
19. Panisoara, I.O., (2006) - Comunicarea eficienta, editie revazuta si adaugita, Ed. Polirom, Iasi
20. Preda, V., - coord- (2010) -  Metodica activitatilor instructiv-educative in gradinite de copii, Ed. Sitech, Craiova
21. Putnic, M, (2006) - Psihopedagogie si teoria si metodologia jocului didactic - conspecte pentru pregatirea examenelor de absolvire, numar tematic, Editura UAV, Arad
22. Revista invatamantului prescolar, nr 3-4, 2006
23. Revista invatamantului prescolar, nr 4, 2007
24. Revista invatamantului prescolar, nr 1-2, 2008
25. Revista invatamantului prescolar, nr 3-4, 2010
26. Revista invatamantului prescolar, nr 3-4, 2015
27. Revista invatamantului prescolar, nr 3- 4, 2016
28. Salavastru, D., (2004) - Psihologia Educatiei, Editura Polirom, Bucuresti
29. Sirghie, A., (2009) - Metodica predarii limbii si literaturii romane in invatamantul primar si prescolar, Ed. Alma Mater, Sibiu
30. Schiopu, U., (1970) - Probleme psihologice ale jocurilor si distractiilor, E.D.P., Bucuresti
31. Soitu L. (1996) -  Pedagogia comunicarii , EDP, Bucuresti
32. Zamfir, C., Vlasceanu, L. (1993) (coord.) Dictionar de sociologie, Editura Babel, Bucuresti, 1993
33. Comunitatea on-line didactic.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!