Leasingul în România

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 67 în total
Cuvinte : 16310
Mărime: 195.41KB (arhivat)
Publicat de: Laurian Balint
Puncte necesare: 11
UNIVERSITATEA ”CONSTANTIN BRÂNCOVEANU” Facultatea de Management şi Marketing în Afaceri Economice - Râmnicu Vâlcea – Specializarea : Management in afaceri

Cuprins

  1. INTRODUCERE.3
  2. Capitolul I Activitatea de leasing ca modalitate de finantare .6
  3. 1.1 Abordări privind leasingul.6
  4. 1.2 Etapele procedurii de leasing.15
  5. 1.3. Clasificarea operaţiunilor de leasing. 17
  6. Capitolul II Piaţa leasing în România.23
  7. 2.1 Cadrul operaţiunilor de leasing în România .23
  8. 2.2 Factori determinanţi pentru politica de leasing din România.33
  9. 2.3.Consecinţele aderării României la UE asupra leasingului.35
  10. 2.4. Piaţa leasingului în 2010 în Romania.37
  11. Capitolul III. Studiu de caz: Finanţarea de echipamente si autoturisme prin BCR LEASING SA.47
  12. 3.1. Oferta de produse şi servicii ale BCR LEASING SA.47
  13. 3.2 . Concurenţa BCR LEASING SA.48
  14. 3.3. Finanţarea echipamentelor prin BCR LEASING SA.50
  15. 3.4. Finanţarea autoturismelor prin BCR LEASING SA.56
  16. 3.5. Documentele necesare pentru acceptarea leasingului.58
  17. Concluzii .59
  18. Bibliografie.65

Extras din licență

INTRODUCERE

Apariţia leasingului ca noţiune şi răspândirea lui ca formă de finanţare datează din anii '50, însă baza economică s-a format mai devreme, în perioada premergaătoare celui de al doilea război mondial. Fără să aprofundăm evoluţia tipurilor de leasing, pentru înţelegerea planului structurii economice şi problematica juridică a leasingului, este de ajuns să privim în urmă pană la punctul când industrialul a ajuns la o recunoaştere a faptului că în procesul de valorificare a produselor nu este necesar transferul imediat al dreptului de proprietate şi echivalarea integrală a contravalorii acestuia în momentul încheierii contractului.

Un astfel de moment istoric economic a fost în 1877, cand Bell Telephone Company din Statele Unite ale Americii a oferit posibilitatea folosirii aparatelor telefonice din productia proprie contra unui cost de folosinţă fară achitarea totală a contravalorii produsului.

Schimbarea radicală însă a adus-o structura economica de dupa al II-lea razboi mondial, în Statele Unite ale Americii dupa 1950, iar un deceniu mai tarziu si in tarile Europei Occidentale, după revitalizarea economiei acestora.

În Statele Unite ale Americii oamenii de afaceri au realizat pentru prima dată că investiţiile decapitalizate se pot realiza nu numai prin finanţarea clasică bancară. A aparut atunci pe piata mijloacelor de producţie acel finanţator care s-a auto-asigurat astfel încat, s-a prezentat în calitate de cumpărător al obiectului faţă de furnizor şi, păstrându-şi dreptul de proprietate asupra obiectului, l-a dat în folosinţă intreprinzătorului.

Astfel pe de o parte s-a născut un contract de vânzare-cumparare între producator şi Locator (firma de leasing), pe baza căruia Locatorul a achizitionat de la producator bunul specificat de utilizator, iar pe de altă parte a luat fiinţă un contract specific de chirie, în baza căruia utilizatorul în schimbul unei rate de leasing (redeventa) a dobândit dreptul de folosinţă asupra obiectului, locatorul păstrându-şi dreptul de proprietate asupra obiectului, încasând rata de leasing.

Leasing-ul este o metoda bună de finanţare în principal datorită operativităţii cu care poate satisface necesităţile financiare ale ageţilor economici şi persoanelor fizice deopotrivă. Printr-o operaţiune de leasing pot fi evitate procedurile complicate ale contractării unor credite bancare, proceduri ce uneori presupun imobilizarea unor elemente ale patrimoniului societăţii sau celui privat, pentru constituirea de garanţii.

Leasing-ul presupune existenţa unui furnizor, a societăţii finanţatoare (societatea de leasing) şi a unui utilizator. În esenţă operaţiunea de finanţare prin leasing presupune ca societatea de leasing cumpara de la furnizor bunul solicitat de către utilizator şi cedează folosinţa acestuia din urmă pentru o anumită perioadă de timp în schimbul unei redevenţe lunare.

În România operaţia de leasing este definită şi tratată în conformitate cu prevederile Ordonantei 57/1997, amendate şi adăugite prin diferite acte de-a lungul timpului. La data publicării acestui document ultimul act normativ emis este OG 51 din 1997 republicată în Monitorul Oficial nr. 9 din 12 Ianuarie 2000.

În conformitate cu prevederile legale, leasing-ul ca operaţie economică este definit astfel : “. operaţiunilor de leasing prin care o parte, denumită locator/finanţator, transmite pentru o perioadă determinată dreptul de folosinţă asupra unui bun al cărui proprietar este, celeilalte părti, denumită utilizator, la solicitarea acesteia, contra unei plăţi periodice, denumită rată de leasing, iar la sfârsitul perioadei de leasing locatorul/finanţatorul se obligă să respecte dreptul de opţiune al utilizatorului de a cumpăra bunul, de a prelungi contractul de leasing ori de a înceta raporturile contractuale “.

Pe langă această formă, deja clasică, a leasingului s-au dezvoltat şi alte forme de leasing, fiecare cu un rol comun şi anume: finanţatorul (locatorul) este proprietarul obiectului iar utilizatorul pe întreaga durată a contractului deţine numai dreptul de folosinţă.

Capitolul I. Activitatea de leasing ca modalitate de finanţare a investiţiei

1.1 Abordari privind leasingul

Leasingul este un pas înainte în finanţarea întreprinderilor care doresc să îşi achiziţioneze utilaje şi echipamente, dar care nu au posibilităţi financiare. Această tehnică de finanţare care presupune un risc ridicat, vine să dea satisfacţie agenţilor economici care nu pot să obţină credite de la bănci, ori nu vor să-şi greveze bunurile mobile şi imobile prin instituirea de ipoteci sau gajuri, sarcini de natură a afecta dinamismul specific domeniului comercial.

Interesul practic al leasingului este de a asigura finanţarea integrală prin fonduri împrumutate a unei investiţii fără ca beneficiarul să constituie măsuri asiguratorii; prin aceasta, leasingul se distinge de tradiţionala creditare a investiţiilor, unde întreprinderea beneficiară suportă o parte din valoarea investiţiei. De aceea, leasingul ca tehnică de finanţare vizează în primul rând întreprinderile care urmăresc lărgirea activităţii si ridicarea performanţelor, iar pe plan mai general, asigură progresul tehnic.

Termenul de leasing este necunoscut în limba română, fiind preluat din jargonul economic şi comercial englez, unde s-a impus de aproximativ un secol, fiind apoi preluat de ţările europene occidentale.

Cuvintul "Leasing" vine din limba engleza, de la substantivul "leasing" si verbul "to lease" care s-ar traduce, intr-o prima acceptiune, prin "a inchiria" .

Dezvoltarea din ultimele decenii a acestui produs a confirmat însă o formă specifică de finanţare, a cărei denumire s-a depărtat de întelegerea iniţială, reprezentată astăzi mai bine de verbele "to rent" sau "to hire" .

Preview document

Leasingul în România - Pagina 1
Leasingul în România - Pagina 2
Leasingul în România - Pagina 3
Leasingul în România - Pagina 4
Leasingul în România - Pagina 5
Leasingul în România - Pagina 6
Leasingul în România - Pagina 7
Leasingul în România - Pagina 8
Leasingul în România - Pagina 9
Leasingul în România - Pagina 10
Leasingul în România - Pagina 11
Leasingul în România - Pagina 12
Leasingul în România - Pagina 13
Leasingul în România - Pagina 14
Leasingul în România - Pagina 15
Leasingul în România - Pagina 16
Leasingul în România - Pagina 17
Leasingul în România - Pagina 18
Leasingul în România - Pagina 19
Leasingul în România - Pagina 20
Leasingul în România - Pagina 21
Leasingul în România - Pagina 22
Leasingul în România - Pagina 23
Leasingul în România - Pagina 24
Leasingul în România - Pagina 25
Leasingul în România - Pagina 26
Leasingul în România - Pagina 27
Leasingul în România - Pagina 28
Leasingul în România - Pagina 29
Leasingul în România - Pagina 30
Leasingul în România - Pagina 31
Leasingul în România - Pagina 32
Leasingul în România - Pagina 33
Leasingul în România - Pagina 34
Leasingul în România - Pagina 35
Leasingul în România - Pagina 36
Leasingul în România - Pagina 37
Leasingul în România - Pagina 38
Leasingul în România - Pagina 39
Leasingul în România - Pagina 40
Leasingul în România - Pagina 41
Leasingul în România - Pagina 42
Leasingul în România - Pagina 43
Leasingul în România - Pagina 44
Leasingul în România - Pagina 45
Leasingul în România - Pagina 46
Leasingul în România - Pagina 47
Leasingul în România - Pagina 48
Leasingul în România - Pagina 49
Leasingul în România - Pagina 50
Leasingul în România - Pagina 51
Leasingul în România - Pagina 52
Leasingul în România - Pagina 53
Leasingul în România - Pagina 54
Leasingul în România - Pagina 55
Leasingul în România - Pagina 56
Leasingul în România - Pagina 57
Leasingul în România - Pagina 58
Leasingul în România - Pagina 59
Leasingul în România - Pagina 60
Leasingul în România - Pagina 61
Leasingul în România - Pagina 62
Leasingul în România - Pagina 63
Leasingul în România - Pagina 64
Leasingul în România - Pagina 65
Leasingul în România - Pagina 66
Leasingul în România - Pagina 67
Leasingul în România - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Leasingul in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul relațiilor cu clienții în sistemul financiar-bancar - Necesitate în contextul crizei economice

INTRODUCERE În pragul secolului XXI, managementul planificat și conștient al relațiilor cu clienții devine din ce în ce mai des o problemă...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Leasingul în România

I. ASPECTE GENERALE PRIVIND OPERAŢIUNILE DE LEASING 1.1. Definiţia leasingului Leasing-ul a apărut pentru prima dată în Statele Unite ale...

Leasingul, tehnică modernă de vânzare

Introducere. 1. Noţiuni generale. Potrivit noii legislaţii fundamentale adoptate în România după 1989, economia de piaţă a fost instituită atât...

Analiza procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică

CAPITOLUL 1 PARTENERIATUL DEZVOLTĂRII LOCALE 1.1.Consideraţii generale Parteneriatul, este definit ca fiind „un acord între două sau mai multe...

Avantajele și dezavantajele finanțării prin leasing a unei firme

CAP. I LEASINGUL SURSA DE FINANTARE PENTRU AFACERI Dictionarul Economic definste Leasingul - ca o activitatea financiar economica ce consta in...

Sistem Informatic pentru Vânzări Auto

Cap. 1. Studiul, analiza şi prezentarea sistemului actual 1.1 Rolul şi poziţia firmei in sistemul economico-social nationaţional şi in ramura de...

Finanțarea prin Leasing

INTRODUCERE. Leasingul, prin istoria sa relativ scurtă, este un produs al economiei de piață, rezultat ca urmare a procesului evolutiv de...

Leasingul - instrument modern de finanțare

Capitolul 1 -Aspecte generale privind operaţiunile de leasing- 1.1. Scurt istoric al dezvoltării sistemului de leasing Operaţiunea de leasing...

Leasingul - formă modernă de finanțare

Introducere Leasingul, ca operaţiune de afaceri economice, a apărut dintr-o nevoie imediată de a soluţiona o problemă. Încă din Antichitate s-a...

Ai nevoie de altceva?