Licență automobile

Extras din licență Cum descarc?

Cap.1. Introducere
1.1. Introducere
În cei peste o sută de ani de existenţă, automobilul s-a dezvoltat şi perfecţionat continuu
fără, însă, să se producă transformări fundamentale ale soluţiilor tehnice utilizate încă din primele
decenii ale apariţiei sale.
Restricţiile extrem de severe şi cele pe cale de a fi adoptate în primul deceniu al primului
mileniu, referitoare la protecţia mediului şi conservarea resurselor minerale, pe de o parte, şi
reducerea costurilor şi creşterea performanţelor şi a plăcerii de a conduce, pe de altă parte, conduc
la transformări esenţiale ale automobilului atât în concepţia subansamblurilor cât şi, mai ales, în
strategia de control şi conducere ale acestora. Este mai actual ca niciodată dictonul potrivit căruia
,,pentru a imita mersul omul a inventat roata, care nu seamănă deloc cu piciorul”.
În primi ani ai noului mileniu şi-a făcut apariţia pe piaţă automobilul cu sistemul electronic
de control care conţine 20 de microprocesoare. Este iminentă lansarea automobilului cu sistem
electronic de comandă şi control cu 30 de microprocesoare. Din punct de vedere al complexităţii,
sistemul de control al acestor automobile este mai complicat ca al avionului comercial ,,Airbus A
310”.
Se constată, de asemenea, că visul inginerilor de unificare a principiilor de funcţionare a
motoarelor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie şi diesel, este mai aproape ca niciodată. Se
apreciază că principiul autoaprinderii controlate a amestecurilor omogene (pe benzină sau diesel)
constituie principala soluţie tehnică pentru următorii 60-80 de ani.
1.2. Prezentare M.A.S. mod de lucru.
1.2.1 Principiul funcţionării motoarelor cu ardere internă
În figura 1.1 este reprezentată schema funcţionării unui motor cu ardere internă (în patru
timpi). Fazele principale ale procesului de lucru sunt următoarele:
• admisia – pistonul se deplasează de la PMI la PME, iar supapa de admisie A este
deschisă şi supapa de evacuare E închisă; datorită mişcării pistonului, în cilindru
intră gaze proaspete din exterior;
• compresia – ambele supape sunt închise, iar pistonul se deplasează de la PME la
PMI, comprimând gazele în cilindru (volumul gazelor se micşorează, în timp ce
temperatura şi presiunea cresc);
• arderea – spre sfârşitul cursei de compresie are loc aprinderea şi arderea amestecului
combustibil; datorită căldurii degajate prin ardere, temperatura şi presiunea gazelor
cresc mult;
• destinderea – gazele arse cu temperatură şi presiune ridicate, se destind, deplasând
pistonul de la PMI la PME; în timpul destinderii, supapele rămân închise. Deoarece
prin destinderea gazelor se produce lucru mecanic, această cursă a pistonului se
numeşte activă sau motoare;
• evacuarea – spre sfârşitul cursei de destindere se deschide supapa de evacuare,
punând în legătură gazele din cilindru cu exteriorul. Deoarece în momentul
deschiderii supapei de evacuare gazele arse din cilindru au o presiune superioară
presiunii atmosferice, ele ies în exterior cu viteză mare, astfel încât presiunea din
cilindru scade până la o valoare apropiată de cea atmosferică. Această primă fază a
evacuării, în care gazele părăsesc cilindrul, datorită diferenţei de presiune dintre
cilindru şi mediul exterior, se numeşte evacuare liberă: în timpul evacuării libere,
pistonul se deplasează în vecinătatea PME. În continuare, în cursa de la PME la PMI,
pistonul împinge în exterior cea mai mare parte din gazele arse care se mai găsesc în
cilindru: această fază se numeşte evacuare forţată.
6
Ansamblul proceselor prezentate formează ciclul de funcţionare al motorului cu ardere
internă (în patru timpi). Partea din ciclul motor care se efectuează într-o cursă a pistonului se
numeşte timp.
Rezultă, deci, că ciclul motor reprezintă succesiunea proceselor care se repetă periodic în
cilindrul unui motor.
Fig. 1.1 Schema funcţionării unui motor cu ardere internă (în patru timpi)
1.2.2. Funcţionarea motoarelor cu aprindere prin scânteie
În studiul ciclurilor reale ale motoarelor cu ardere internă, spre deosebire de ciclurile
teoretice, se au în vedere următoarele:
• datorită rezistenţelor gazodinamice, care apar la scurgerea încărcăturii proaspete în
lungul traseului până în cilindrii motorului, presiunea la sfârşitul cursei de admisie
este mai redusă faţă de presiunea mediului ambiant;
• temperatura încărcăturii proaspete la sfârşitul admisiei este mai mare faţă de
temperatura mediului datorită încălzirii acesteia de la pereţii cilindrului;
• supapele de admisie şi de evacuare nu se închid sau deschid în punctele moarte ale
poziţiei pistonului ci cu un avans la deschidere şi o întârziere la îchidere.


Fisiere în arhivă (1):

  • Licenta Automobile.pdf

Imagini din acest licență Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!