Licenta Automobile
- Nota 9
- 113 pagini
- Constructii, Organe de masini
Indrumator: Stoleru Stefan
Extras din licenta Cum descarc?
Cap.1. Introducere 1.1. Introducere In cei peste o suta de ani de existenta, automobilul s-a dezvoltat si perfectionat continuu fara, insa, sa se produca transformari fundamentale ale solutiilor tehnice utilizate inca din primele decenii ale aparitiei sale. Restrictiile extrem de severe si cele pe cale de a fi adoptate in primul deceniu al primului mileniu, referitoare la protectia mediului si conservarea resurselor minerale, pe de o parte, si reducerea costurilor si cresterea performantelor si a placerii de a conduce, pe de alta parte, conduc la transformari esentiale ale automobilului atat in conceptia subansamblurilor cat si, mai ales, in strategia de control si conducere ale acestora. Este mai actual ca niciodata dictonul potrivit caruia ,,pentru a imita mersul omul a inventat roata, care nu seamana deloc cu piciorul". In primi ani ai noului mileniu si-a facut aparitia pe piata automobilul cu sistemul electronic de control care contine 20 de microprocesoare. Este iminenta lansarea automobilului cu sistem electronic de comanda si control cu 30 de microprocesoare. Din punct de vedere al complexitatii, sistemul de control al acestor automobile este mai complicat ca al avionului comercial ,,Airbus A 310". Se constata, de asemenea, ca visul inginerilor de unificare a principiilor de functionare a motoarelor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie si diesel, este mai aproape ca niciodata. Se apreciaza ca principiul autoaprinderii controlate a amestecurilor omogene (pe benzina sau diesel) constituie principala solutie tehnica pentru urmatorii 60-80 de ani. 1.2. Prezentare M.A.S. mod de lucru. 1.2.1 Principiul functionarii motoarelor cu ardere interna In figura 1.1 este reprezentata schema functionarii unui motor cu ardere interna (in patru timpi). Fazele principale ale procesului de lucru sunt urmatoarele: o admisia - pistonul se deplaseaza de la PMI la PME, iar supapa de admisie A este deschisa si supapa de evacuare E inchisa; datorita miscarii pistonului, in cilindru intra gaze proaspete din exterior; o compresia - ambele supape sunt inchise, iar pistonul se deplaseaza de la PME la PMI, comprimand gazele in cilindru (volumul gazelor se micsoreaza, in timp ce temperatura si presiunea cresc); o arderea - spre sfarsitul cursei de compresie are loc aprinderea si arderea amestecului combustibil; datorita caldurii degajate prin ardere, temperatura si presiunea gazelor cresc mult; o destinderea - gazele arse cu temperatura si presiune ridicate, se destind, deplasand pistonul de la PMI la PME; in timpul destinderii, supapele raman inchise. Deoarece prin destinderea gazelor se produce lucru mecanic, aceasta cursa a pistonului se numeste activa sau motoare; o evacuarea - spre sfarsitul cursei de destindere se deschide supapa de evacuare, punand in legatura gazele din cilindru cu exteriorul. Deoarece in momentul deschiderii supapei de evacuare gazele arse din cilindru au o presiune superioara presiunii atmosferice, ele ies in exterior cu viteza mare, astfel incat presiunea din cilindru scade pana la o valoare apropiata de cea atmosferica. Aceasta prima faza a evacuarii, in care gazele parasesc cilindrul, datorita diferentei de presiune dintre cilindru si mediul exterior, se numeste evacuare libera: in timpul evacuarii libere, pistonul se deplaseaza in vecinatatea PME. In continuare, in cursa de la PME la PMI, pistonul impinge in exterior cea mai mare parte din gazele arse care se mai gasesc in cilindru: aceasta faza se numeste evacuare fortata. 6 Ansamblul proceselor prezentate formeaza ciclul de functionare al motorului cu ardere interna (in patru timpi). Partea din ciclul motor care se efectueaza intr-o cursa a pistonului se numeste timp. Rezulta, deci, ca ciclul motor reprezinta succesiunea proceselor care se repeta periodic in cilindrul unui motor. Fig. 1.1 Schema functionarii unui motor cu ardere interna (in patru timpi) 1.2.2. Functionarea motoarelor cu aprindere prin scanteie In studiul ciclurilor reale ale motoarelor cu ardere interna, spre deosebire de ciclurile teoretice, se au in vedere urmatoarele: o datorita rezistentelor gazodinamice, care apar la scurgerea incarcaturii proaspete in lungul traseului pana in cilindrii motorului, presiunea la sfarsitul cursei de admisie este mai redusa fata de presiunea mediului ambiant; o temperatura incarcaturii proaspete la sfarsitul admisiei este mai mare fata de temperatura mediului datorita incalzirii acesteia de la peretii cilindrului; o supapele de admisie si de evacuare nu se inchid sau deschid in punctele moarte ale pozitiei pistonului ci cu un avans la deschidere si o intarziere la ichidere.
Fisiere in arhiva (1):
- Licenta Automobile.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.