Licenta Automobile

Extras din licenta Cum descarc?

Cap.1. Introducere
1.1. Introducere
In cei peste o suta de ani de existenta, automobilul s-a dezvoltat si perfectionat continuu
fara, insa, sa se produca transformari fundamentale ale solutiilor tehnice utilizate inca din primele
decenii ale aparitiei sale.
Restrictiile extrem de severe si cele pe cale de a fi adoptate in primul deceniu al primului
mileniu, referitoare la protectia mediului si conservarea resurselor minerale, pe de o parte, si
reducerea costurilor si cresterea performantelor si a placerii de a conduce, pe de alta parte, conduc
la transformari esentiale ale automobilului atat in conceptia subansamblurilor cat si, mai ales, in
strategia de control si conducere ale acestora. Este mai actual ca niciodata dictonul potrivit caruia
,,pentru a imita mersul omul a inventat roata, care nu seamana deloc cu piciorul".
In primi ani ai noului mileniu si-a facut aparitia pe piata automobilul cu sistemul electronic
de control care contine 20 de microprocesoare. Este iminenta lansarea automobilului cu sistem
electronic de comanda si control cu 30 de microprocesoare. Din punct de vedere al complexitatii,
sistemul de control al acestor automobile este mai complicat ca al avionului comercial ,,Airbus A
310".
Se constata, de asemenea, ca visul inginerilor de unificare a principiilor de functionare a
motoarelor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie si diesel, este mai aproape ca niciodata. Se
apreciaza ca principiul autoaprinderii controlate a amestecurilor omogene (pe benzina sau diesel)
constituie principala solutie tehnica pentru urmatorii 60-80 de ani.
1.2. Prezentare M.A.S. mod de lucru.
1.2.1 Principiul functionarii motoarelor cu ardere interna
In figura 1.1 este reprezentata schema functionarii unui motor cu ardere interna (in patru
timpi). Fazele principale ale procesului de lucru sunt urmatoarele:
o admisia - pistonul se deplaseaza de la PMI la PME, iar supapa de admisie A este
deschisa si supapa de evacuare E inchisa; datorita miscarii pistonului, in cilindru
intra gaze proaspete din exterior;
o compresia - ambele supape sunt inchise, iar pistonul se deplaseaza de la PME la
PMI, comprimand gazele in cilindru (volumul gazelor se micsoreaza, in timp ce
temperatura si presiunea cresc);
o arderea - spre sfarsitul cursei de compresie are loc aprinderea si arderea amestecului
combustibil; datorita caldurii degajate prin ardere, temperatura si presiunea gazelor
cresc mult;
o destinderea - gazele arse cu temperatura si presiune ridicate, se destind, deplasand
pistonul de la PMI la PME; in timpul destinderii, supapele raman inchise. Deoarece
prin destinderea gazelor se produce lucru mecanic, aceasta cursa a pistonului se
numeste activa sau motoare;
o evacuarea - spre sfarsitul cursei de destindere se deschide supapa de evacuare,
punand in legatura gazele din cilindru cu exteriorul. Deoarece in momentul
deschiderii supapei de evacuare gazele arse din cilindru au o presiune superioara
presiunii atmosferice, ele ies in exterior cu viteza mare, astfel incat presiunea din
cilindru scade pana la o valoare apropiata de cea atmosferica. Aceasta prima faza a
evacuarii, in care gazele parasesc cilindrul, datorita diferentei de presiune dintre
cilindru si mediul exterior, se numeste evacuare libera: in timpul evacuarii libere,
pistonul se deplaseaza in vecinatatea PME. In continuare, in cursa de la PME la PMI,
pistonul impinge in exterior cea mai mare parte din gazele arse care se mai gasesc in
cilindru: aceasta faza se numeste evacuare fortata.
6
Ansamblul proceselor prezentate formeaza ciclul de functionare al motorului cu ardere
interna (in patru timpi). Partea din ciclul motor care se efectueaza intr-o cursa a pistonului se
numeste timp.
Rezulta, deci, ca ciclul motor reprezinta succesiunea proceselor care se repeta periodic in
cilindrul unui motor.
Fig. 1.1 Schema functionarii unui motor cu ardere interna (in patru timpi)
1.2.2. Functionarea motoarelor cu aprindere prin scanteie
In studiul ciclurilor reale ale motoarelor cu ardere interna, spre deosebire de ciclurile
teoretice, se au in vedere urmatoarele:
o datorita rezistentelor gazodinamice, care apar la scurgerea incarcaturii proaspete in
lungul traseului pana in cilindrii motorului, presiunea la sfarsitul cursei de admisie
este mai redusa fata de presiunea mediului ambiant;
o temperatura incarcaturii proaspete la sfarsitul admisiei este mai mare fata de
temperatura mediului datorita incalzirii acesteia de la peretii cilindrului;
o supapele de admisie si de evacuare nu se inchid sau deschid in punctele moarte ale
pozitiei pistonului ci cu un avans la deschidere si o intarziere la ichidere.


Fisiere in arhiva (1):

  • Licenta Automobile.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!