Locul Clientilor in Strategia Comerciala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.4
CAP. 1. ROLUL SI IMPORTANTA CLIENTILOR IN NOUA ECONOMIE.6
1.1. DEFINIREA CLIENTILOR IN NOUA ECONOMIE.8
1.2. POZITIA FIRMEI IN RAPORT CU PIATA.10
1.3. RELATIILE FIRMA - CLIENT IN CONTEXTUL NOII ECONOMII.10
CAP. 2. STRATEGIA FIRMEI - ASPECTE CONCEPTUAL-METODOLOGICE.14
2.1. DEFINIREA STRATEGIEI FIRMEI.15
2.2. TIPOLOGIA STRATEGIILOR FIRMEI.19
2.3. POSIBILE STRATEGII COMERCIALE ALE FIRMELOR IN CONDITIILE INTEGRARII
ROMANIEI IN STRUCTURILE EUROPENE.21
CAP. 3. IMPORTANTA CLIENTILOR IN FUNDAMENTAREA SI ELABORAREA
STRATEGIA FIRMEI S.C. AMET S.R.L.22
3.1. ELEMENTE DEFINITORII ALE STRATEGIEI FIRMEI.23
3.2. STRATEGII DE VIITOR ALE FIRMEI.28
CONCLUZII.31
BIBLIOGRAFIE.35


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In activitatea de piata, firmele romanesti se confrunta cu diverse probleme in lupta lor pentru supravietuire. Confruntate cu o concurenta din ce in ce mai acerba, firmele nu pot decat sa caute noi solutii de mentinere pe piata si de dezvoltare a lor, daca este posibil.
In vederea supravietuirii, intreprinderile sunt obligate sa-si reevalueze repede si profund obiectivele in afaceri si strategiile. Aceasta pentru ca, in prezent, firmele exista si se dezvolta intr-un mediu care se schimba rapid, un mediu al inovatiilor, al legilor noii economii, al politicilor concrete de cucerire a pietelor si a scaderii fidelitatii clientilor, ca urmare a produselor din ce in ce mai competitive din punct de vedere calitativ. Astfel ca nu este de mirare ca firmele cele mai prospere sunt cele care reusesc sa ofere clientilor lor satisfactia scontata, adica sunt cele care inteleg marketingul nu ca pe o functie separata, ci ca pe o filozofie de insusit la nivelul intregii organizatii.
In ultimii ani, cuvantul ,,strategie" s-a regasit din ce in ce mai des in vocabularul cotidian. Astazi se discuta despre strategia Guvernului, strategia unor partide, strategia de aderare la Uniunea Europeana, strategia IMM-urilor, strategii de dezvoltare etc.
Cuvantul ,,strategie" isi are originea in limbajul militar din Grecia si poate fi definit ca stiinta si arta de a conduce o campanie militara prin combinarea si utilizarea diferitelor resurse si mijloace pe o scara larga pentru a castiga un avantaj in razboi. Cu alte cuvinte, strategia este arta de a combina diferite resurse si a utiliza mijloacele necesare in vederea desfasurarii unor actiuni menite a atinge obiectivele propuse, prin identificarea si utilizarea unui avantaj competitiv, obiective derivate din misiunea firmei. Aceasta definitie data strategiei ofera suficiente detalii cu privire la componentele unei strategii: misiunea, obiective, optiuni strategice, resurse, mijloace, tactici, termene, avantaj competitiv.Strategia este raspunsul dat mediului de catre firma, in urma analizei acestuia.
In general, orientarea firmelor catre mediu presupune un efort continuu din partea acestora de integrare a tuturor actiunilor lor intr-un tot unitar, subordonate unor obiective pe termen lung. Aceasta inseamna ca actiunile firmei de natura comerciala, financiara, de cercetare-dezvoltare, productie si aprovizionare vor fi integrate intr-un ansamblu coerent, intr-o viziune de perspectiva. Orientarea de perspectiva a intreprinderilor nu presupune doar cresterea rolului previziunilor in fundamentarea deciziilor. Este vorba despre o atitudine globala, de un comportament prospectiv al firmelor care sa dea sens pe termen lung tuturor actiunilor firmelor.
Integrarea Romaniei in organismelor europene determina aparitia de oportunitati, dar si de probleme pentru firmele care functioneaza pe piata romaneasca. Nevoite sa le faca fata sau sa se foloseasca de acestea, intreprinderile sunt obligate sa-si perfectioneze activitatile fie prin diversificarea acestora, fie prin reorientarea asupra altor activitati.
Pentru a mentine o intreprindere in aceeasi stare de functionare eficienta si, cu atat mai mult, pentru o crestere a performantelor, este necesara o adaptare continua a acesteia la schimbarile care au loc in cadrul mediului extern in care functioneaza si nu numai. Managerii se confrunta adesea cu probleme de adaptare a firmei pe care o conduc la noile exigente ale mediului. O astfel de adaptare presupune permanente schimbari in cadrul intreprinderii, schimbari care trebuie prevazute, cunoscute si conduse, ceea ce necesita cunostinte de management al schimbarilor.
Organizatia fiind un sistem economico-social viu, dinamic, care apare, se dezvolta, se maturizeaza si dispare intr-un anumit mediu, este necesar ca, in vederea adaptarii ei la cerintele mediului ambiant, sa se realizez o diagnoza a mediului de afaceri in care competitia este la un nivel inalt, unde numai firmele cele mai puternice, mai flexibile vor supravietui si unde firmele incapabile sa lupte eficace vor pieri. Teoria managementului strategic a fost dezvoltata pentru a ajuta conducerea firmelor sa inteleaga si sa analizeze actiunile necesare pentru a le conduce in mod eficace si eficient in cadrul acestui mediu ostil. Firma va trebui sa inteleaga pozitia pe care o ocupa pe piata, propriile puncte forte si puncte slabe, cat si pe cele ale concurentilor sai. Concomitent ea trebuie sa-si inteleaga clientii si sa poata comercializa produse si servicii de o calitate superioara si la un anumit pret care sa genereze suficiente castiguri pentru a-si asigura nu numai supravietuirea, ci si dezvoltarea.
Cunoscut este faptul ca, investigarea realitatii economice necesita un demers specific care integreaza viziunea clasica bazata pe cunoasterea relatiilor de cauzalitate si legilor interne ale formarii si evolutiei fenomenelor, cu cea sistemica orientata spre studierea acestora intr-un mediu in continua schimbare. Astfel ca, intreprinderea trebuie sa-si revizuiasca in mod constant pozitia strategica prin propria prisma a schimbarilor de pe piata si din cadrul sau.
Interesul pentru strategie manifestat in cadrul firmelor este provocat de faptul ca mediul extern a devenit din ce in ce mai imprevizibil, fara legatura cu trecutul si, in consecinta, obiectivele singure nu mai constituie o baza suficienta pentru decizia de reorientare a firmei, confruntata permanent cu amenintari si deschideri noi.
Pentru ca o firma sa supravietuiasca si sa se dezvolte trebuie sa genereze un profit suficient de mare. Acesta se realizeaza prin atragerea unui anumit numar de clienti si vanzarea catre acestea de produse si/sau servicii la un pret care produce un profit ce poate fi folosit pentru dezvoltarea firmei. Pentru a atrage clientii, acestia trebuie sa perceapa anumite avantaje din cumpararea produselor sau serviciilor respective. In vederea oferiri unui avantaj clientilor sai firma trebuie sa-si stabileasca strategii generice, strategii care sunt fundamentate fie pe diferentierea produsului sau serviciului, fie pe costul produsului.
In speranta supravietuirii unele firme se concentreaza pe produse, altele asupra pietelor, iar altele se concentreaza pe clienti. Succesul firmei pe termen lung, in actualul context al noii economii, poate fi asigurat doar daca obiectivele si strategiile vor fi concentrate pe clienti.
Desigur, in acest caz, firma se va concentra asupra satisfacerii nevoilor clientilor prin realizarea de cercetari in exterior si functionand pe o structura organizatorica flexibila.
Indiferent cum este stabilita o strategie si de catre cine, aceasta trebuie sa fie adecvata, acceptata de interesatii firmei si fezabila. Fara o asemenea strategie sistemul managerial al organizatiei, in ansamblu sau si la nivelul celor patru sisteme - decizional, metodologic-managerial, structural-organizational si informational - nu va fi eficace si performant.
Prezenta lucrarea aduce in discutie o teorie din ce in ce mai sustinuta, conform careia conceptul de client intern reprezinta o abordare specifica firmelor de ,,marketing", adica acele firme care au incorporata o viziune de marketing. Aceste firme sunt orientate spre clientii sai interni si externi.
Prin demersul teoretico-practic abordat in lucrare se analizeaza strategia comerciala a firmei si modul in care s-a elaborat si fundamentat aceasta strategie, precum si importanta clientilor (interni si externi) in elaborarea respectivei strategii comerciale.
Date fiind toate acestea, se poate considera ca, demersul intreprins se poate constitui intr-o radiografie utila a starii actuale a firmei, precum si a strategiilor partiale, strategii ce pot fi utilizate cu succes in fundamentarea unor decizii viitoare privind dezvoltarea firmei.
CAP. 1. ROLUL SI IMPORTANTA CLIENTILOR IN NOUA ECONOMIE
In noua economie, economia digitala, economia relationala, se pune un accent deosebit pe inovatie si pe realizarea de retele. Acest fapt determina cresterea competitivitatii firmelor, firme care, pentru a face fata concurentei, trec de la o filozofie bazata pe produs si vanzari, la una bazata pe client si pe incorporarea conceptului de marketing. Firmele sunt obligate sa ofere produse de calitate clientilor lor, astfel ele risca sa-si arunce clientii in bratele concurentilor. De asemenea, firmele trebuie sa-si mentina calitatea la produsele pe care le comercializeaza deoarece clientul noii economii este un client modern, cu o educatie superioara si cu asteptari din ce in ce mai mari.
S-a observat ca, odata cu intrarea in era Internet-ului si a e-business, a noii economii, in general, se produs transformari fundamentale ale structurilor socio-economice. Alaturi de factorii clasici ai productiei, munca si capitalul, se adauga informatia, fie ca factor distinct fie ca fiind atasat unuia dintre cei doi factori mentionati.


Fisiere in arhiva (1):

  • Locul Clientilor in Strategia Comerciala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!