Locul si Rolul Agentiilor de Turism pe Piata Turistica Locala Studiu de Caz SC Sfara Tours SRL Baia Mare

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I. INTRODUCERE 1
I.1. Aparitia calatoriilor si a turismului 1
I.2. Infiintarea Organizatiei Mondiale a Turismului 5
Capitolul II. TURISMUL - RAMURA A ECONOMIEI NATIONALE 10
II. 1. Turism: definitie, forme 10
II. 2. Romania si turismul 15
II. 3. Dimensiunile fenomenului turistic in Romania 21
Capitolul III. COMPONENTELE PIETEI TURISTICE 24
III. 1. Produsul turistic 24
III. 2. Agentii economici din turism 29
Capitolul IV. INFIINTAREA AGENTIEI DE TURISM 
SFARA TOURS 34
IV. 1. Decizia de infiintare a agentiei de turism Sfara Tours 34
IV. 2. Infiintarea agentiei de turism 37
IV. 3. Micromediul de marketing 39
Capitolul V. EVALUAREA ACTIVITATII AGENTIEI DE TURISM 53 
V. 1. Tipuri de contracte 53
V. 2. Politicile adoptate de agentie 57
V. 3. Comportamentul consumatorului 62
V. 4. Evaluarea activitatii agentiei 66
Anexe 
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Turismul organizat a aparut o data cu afirmarea turismului ca fenomen de masa. El se desfasoara pe baza de contracte incheiate intre prestatorii de servicii turistice si agentiile de turism. Agentia de turism este principalul distribuitor al produselor turistice. Se poate vorbi chiar despre monopolul detinut de agentiile de turism in domeniul vanzarii de produse turistice, deoarece aceasta forma de comercializare ofera doua mari avantaje fata de alte forme de distributie si anume: protectia aproape totala a consumatorului de turism si garantiile financiare acordate atat turistilor, cat si prestatorilor. 
In Romania agentiile de turism sunt de doua tipuri, care corespund si clasificarii europene si anume agentii tour-operatoare si detailiste. Agentiile de turism, in marea lor majoritate (96%) , intreprinderi mici sunt prezentate pe piata turistica fie ca structuri independente, fie organizate in grupuri de agentii sau retele.
Organizarea activitatii turistice se realizeaza de catre diversi agenti economici din turism, acestia putand fi persoane fizice care presteaza servicii specifice, sau persoane juridice, societati comerciale cu capital de stat privat sau mixt.
Produsele turistice se caracterizeaza prin complexitatea componentelor. In produsul turistic nu se materializeaza doar serviciile prestatorilor, ci si serviciile proprii ale agentiilor de turism specializate in comercializarea lor sau in intermedierea diferitelor aranjamente turistice. Din aceste considerente este necesara organizarea agentiilor de turism pe departamente specializate in vanzarea de bilete pentru transportul aerian, precum si pentru alte forme de transport; pentru vanzarea produselor turistice; pentru vanzarea de servicii turistice. Aceasta structura complexa a agentiei presupune angajarea de personal administrativ, tehnic, si specializat.
In ceea ce priveste mecanismul platilor serviciilor turistice, acesta presupune o serie de instrumente precum: cecul de calatorie, cartea de credit, voucherul, numerar, virament, ordin de plata, s.a. Unele dintre aceste instrumente se regasesc si in alte sectoare economice, iar altele sunt specifice numai platilor din turism (voucherul si cecul de calatorie).
Aspectele principale ale acestei lucrari sunt evidentierea aspectelor legislative care stau la baza infiintarii si functionarii agentiilor de turism din Romania, descrierea modului de concepere si comercializare a principalelor produse turistice, modalitatile de promovare si principalele strategii de comercializare a produselor turistice. 
De asemenea, aceasta lucrare incearca sa prezinte principalele activitati ale unei agentii de turism, aspecte tehnice privind structura ei, exemplificate prin partea practica a lucrarii, constand intr-un studiu de caz al agentiei tour-operatoare SFARA TOURS din localitatea Baia Mare. Am ales agentia SFARA TOURS pentru efectuarea studiului de caz deoarece aceasta reprezinta una din principalele agentii tour-operatoare din localitatea Baia Mare, cu o deosebita contributie in ceea ce priveste plecarile si sosirile de turisti in si din tara. Fiind intre primele agentii tour-operatoare din oras, SFARA TOURS si-a consolidat bine renumele, care, impreuna cu amplasamentul deosebit de favorabil, constituie un prim si foarte important avantaj.
Totodata, in partea practica a acestei lucrari sunt prezentate principalele contracte utilizate in sfera industriei turistice si relatiile pe care acestea le implica.
Tour-operatorii, reprezentati in aceasta lucrare de agentia mai sus amintita, prin produsele pe care le concep, le distribuie si/sau le comercializeaza, antreneaza o crestere a activitatii economice si a consumului turistic, cu repercusiuni favorabile asupra economiei unor zone turistice si asupra dezvoltarii ansamblului economiilor nationale ale tarilor care incurajeaza industria turismului
Cap. I. INTRODUCERE 
I.1. Aparitia calatoriilor si a turismului
Drumul strabatut de omenire pe calea progresului a fost intotdeauna sprijinit, dar de cele mai multe ori, devansat de victoriile obtinute in cucerirea spatiului. Exploratorii, comerciantii, oamenii de stiinta si cultura, care au deschis calea spre cunoastere, au transmis contemporanilor posibilitatea si dorinta impinsa pana la necesitatea de a calatori.
Astfel, in comuna primitiva nu exista calatorii turistice, dar se poate discuta despre aparitia calatoriei. Din necesitati materiale oamenii cautau la distanta ceea ce nu puteau gasi in jurul locului in care traiau. Calatoria a aparut odata cu practicarea razboaielor si schimburilor care au impins oamenii dincolo de sfera de influenta a grupului social din care faceau parte. Aceste calatorii au trezit dorinta de deplasare si curiozitatea oamenilor de a cunoaste ceea ce se afla dincolo de raza lor vizuala ceea ce duce la aparitia calatoriei turistice in antichitate.
In traficul de calatori dintre statele grecesti au fost antrenate mase relativ importante de oameni pentru vizitarea locurilor sfinte, a bailor curative, precum si a jocurilor festive organizate la perioade regulate
Odata cu serbarile olimpice din statele grecesti intalnim primele manifestari de propaganda si organizare a calatoriilor, data si programul jocurilor olimpice fiind anuntate populatiei oraselor grecesti de catre mesageri calari.
In Roma antica majoritatea calatoriilor aveau scopuri comerciale, culturale si militare, iar circulatia spre baile curative era deosebit de vie.
Dezvoltarea calatoriilor a fost sprijinita de constructia de drumuri si de tehnica comunicatiilor relativ dezvoltate, precum si de aparitia primelor unitati de cazare.
In Evul mediu calatoreau mai ales comerciantii, ambasadorii si preotii si, in scopuri religioase, pelerinii care vizitau diferite locuri sfinte. Un numar important de calatori era format din oameni de stiinta, artisti, calfe si studenti care se indreptau spre universitatile si centrele culturale. Tot acum se dezvolta si transportul maritim.
Marile descoperiri geografice, cum ar fi descoperirea drumului spre Indii si America deschid noi orizonturi de cunoastere, ceea ce impulsioneaza accentuarea diviziunii internationale a muncii si determina dezvoltarea comertului intern si international.
Tot mai multe produse se transforma in marfa, ceea ce determina cresterea circulatiei banilor si transformarea economiei naturale in economie de piata. Cresterea circulatiei comerciale a fost insotita de avantul circulatiei de calatori.
Are loc reforma religioasa care, in domeniul circulatiei de calatori se manifesta prin aparitia predicatorilor, a misionarilor care calatoreau la distante mari, pentru propaganda religioasa, profesori si studenti care studiau in strainatate.
Odata cu sfarsirea razboaielor napoleoniene are loc transformarea circulatiei de calatori in turism propriu-zis.
Inventarea si aplicarea motorului cu aburi la trenuri si vapoare au dat un puternic avant dezvoltarii turismului.
In jurul anului 1700 s-a format asa-numitul "grand-tour", itinerar care cuprindea orasele: Paris, Torino, Florenta, Roma, Neapole, Venetia, Viena, precum si regiunea Rinului - Germania si care avea durata calatoriei de 3 ani. Cu aceasta ocazie apar si termenii de "turism" si "turist".
In tarile in care circulatia turistica era libera, aparut o noua ramura industriala - industria hoteliera, precum si noi activitati precum editarea ghidurilor, meseria de ghid, restaurator, crupier.
In anul 1841 apare si primul birou de voiaj in Anglia infiintat de catre Thomas Cook. Aceasta este prima organizatie comerciala al carei scop a fost organizarea calatoriilor. Incepand cu anul 1855 activitatea acestuia se extinde pe plan international, iar in anul 1872 are loc primul voiaj organizat in jurul lumii. 
In a doua jumatate a secolului XIX-lea circulatia internationala ramane dominata de turistii englezi. Construirea retelei mondiale de cai ferate determina mutatii serioase in circulatia turistica. Perfectionarea tehnica a vapoarelor stimuleaza calatoriile transcontinentale. Reteaua unitatilor de cazare s-a extins, au aparut noi hanuri, hoteluri destinate calatorilor in tranzit, hoteluri de lux in marile orase si hoteluri in statiunile balneare si climaterice.


Fisiere in arhiva (17):

  • Anexe
    • brevet anexa 2.doc
    • chestionar anexa nr 6.doc
    • contract comercializare servicii turistice anexa 4.doc
    • FISA DE PREZENTARE A AGENTIEI anexa1.doc
    • model bon de comanda anexa 5.doc
    • oferta anexa 3.doc
    • situatii anexa 7.doc
  • BIBLIOGRAFIE.doc
  • cap I.doc
  • cap II.doc
  • cap III.doc
  • cap IV.doc
  • cap v.doc
  • coperta.doc
  • Cuprins.doc
  • Introducere.doc
  • prima_pag.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!